bora ajm + kiinancooleri
Valvoja: ffp jäsenet
bora ajm + kiinancooleri
Elikkäs cooleria pitäs alkaa isontamaan ja tuollanen kiinanmalli kai se olis laitettava.(sellattiis mid size varmaan)
Foorumia on tullut luettua ahkerasti ja hakua käytetty, mutta aika vähän loppupelissä löytyy jäähyasiaa noin niinkun asennuspolitiikan kannalta.
Niin nyt kiinnostaisi tietää että onkos noita kukaan asennellut auton alkuperäisiä ahtoputkia hyväksikäyttäen vai onko kaikki väännelleet putkitukset kokonaan uusiksi jäähyn asennuksen yhteydessä?
Luulis että orggis putkista sais jatkettua jonkinlaisilla "muhveilla", liittämistekniikka tosin vielä askarruttaa...
Joutuuhan tuossa toki vähän putkee vääntämään enivei, mutta nyt ei olis aikaa/kiinnostusta alkaa koko ahtoputkistoa uusiksi värkkäämään.... niin sellanen mahdollisimman p'n'p ratkaisu olis hakusessa. Jos ei sitten löydy jotain muuta yhtä edullista mallia missä lähdöt samassa päässä vierekkäin, siinä pääsis vähän helpommalla.
Mitenkäs oli sitten esim. ARL vakiocoolerin kans, vaatiiko minkälaista askartelemista jos tuollaseen aajiiämmään sitä tarjoo? Taitaa vaan olla aika vähän tarjolla ja tyyriitäkin vielä lienevät....
Foorumia on tullut luettua ahkerasti ja hakua käytetty, mutta aika vähän loppupelissä löytyy jäähyasiaa noin niinkun asennuspolitiikan kannalta.
Niin nyt kiinnostaisi tietää että onkos noita kukaan asennellut auton alkuperäisiä ahtoputkia hyväksikäyttäen vai onko kaikki väännelleet putkitukset kokonaan uusiksi jäähyn asennuksen yhteydessä?
Luulis että orggis putkista sais jatkettua jonkinlaisilla "muhveilla", liittämistekniikka tosin vielä askarruttaa...
Joutuuhan tuossa toki vähän putkee vääntämään enivei, mutta nyt ei olis aikaa/kiinnostusta alkaa koko ahtoputkistoa uusiksi värkkäämään.... niin sellanen mahdollisimman p'n'p ratkaisu olis hakusessa. Jos ei sitten löydy jotain muuta yhtä edullista mallia missä lähdöt samassa päässä vierekkäin, siinä pääsis vähän helpommalla.
Mitenkäs oli sitten esim. ARL vakiocoolerin kans, vaatiiko minkälaista askartelemista jos tuollaseen aajiiämmään sitä tarjoo? Taitaa vaan olla aika vähän tarjolla ja tyyriitäkin vielä lienevät....
Jaahans... Ei nyt lähdetä sille hernelinjalle mutta...
Tämä topicci käsittääkseni liittyy isomman coolerin asentamiseen ja siihen liittyviin kommervenkkeihin, ei siihen kuinka totinen se coolerin tarve kenenkäkin mielestä on. Mutta jos tämä siihen suuntaan nyt kuitenkin menee niin...
Minun mielestä orggiscooleri ei toimi kunnollisesti edes vakiokoneessa niin miten sillä voi yllätävän pitkälle selvitä viritetyssä?
Ne mistä on mitattu/tiedän jonkun muun mitanneen ahtoilman lämpötiloja niin ainakaan niissä kyseisissä kamppeissa tulokset ei ole todellakaan olleet kummaisia vakiojäähyllä.
Jos nyt ajatellaan asiaa niin että cooleri oikeasti toimii sillätavalla kun pitäisi ja on riittävä, eikä niin että millä tehoila se vielä jollaintavalla on pelissä mukana.
Itsellläkin siis on kokemusta tuosta myös viritetyssä moottorissa jakajapumpullisen osalta. Enkä usko että tuo pumpparitekniikka kovin merkittävästi vaikuttaa tähän asiaan. Mutta ainakaan edellisessä golfissa ei vakiocooleri piisannut alkuunkaan siinävaiheessa kun oli vaihdettu nestepäätä, suutinta, ahdinta, downpipee/putkistoa jne.
Ja borassahan mennään stage 1:sen kanssa jo toivottavasti noista tehoista yli mitä tuossa golfissa oli parhaimmillaan. Saatikka sitten kun ollaan virityksissä menossa siellä stage 3-4 paikkeilla.
Uudemmista 2,0tdi moottorista ei itsellä sinänsä ole henkilökohtaista kokemusta, mutta mitä olen taasen asiasta muuten onkinut tietoa ja kuullut mittaustuloksia niin näissä moottoreissa(esim.BKD) orggisjäähy toimii jo ihan erifiksusti noihin vanhempien postimerkin kokoisiin nökeröihin nähden jotka on vielä piillotettu puskurin sisään niin ettei ilma vahingossakaan liian hyvin pääse kiertämään. Ainakin 2,0 vakiomoottorissa on coolerin toiminta ollut oikein mallikasta ja ei ollenkaan huono viritetyssäkään. Ja onhan tuolla jo esim. siihen jakajapumpullisen golfin kennoon ero kuin yöllä ja päivällä.
Juttelin tässä hiljattain myöskin karalan mikan kanssa aiheesta koska kyseinen herra toteuttaa ohjelmapuolen päivityksen tässä projektissa... Ja hän myös ohjeisti että laita se isompi cooleri jo ihan suosiolla ennenkun aletaan säätämään, mielellään jo ennenkun edes isompi ahdin pultataan kiinni. Se kai on joskus vähän puuhastellut mm. noiden ahdettujen moottorien kanssa niin en heti suoraan lähde kyseenalaistamaan hänen evästyksiä.
Millä perusteella muuten olettamus etteikö kyseisessä autossa voisi olla yli 200hv? Kyllä siinä sitten on kunhan tuo jäähdytinkin paikkansa keulalle etsii, tai sitten on rahat/työ mennyt ihan kankkulankaivoon....
Niin minkätakia ei kerralla laittaisi kunnollista cooleria millä pärjää vielä projektin valmistuessakin toisin kun alkaa kennoa vaihtamaan joka välitavoitteeseen... Vaihtamaan sen joutuu jokatapauksessa. Eikä siitä tehokkaasta jäähystä haittaakaan näissä ole.
Mutta jos lopetetaan tämä schaisse ja palataan alkuperäiseen aiheeseen niin mistähän noita ivalo/nurmokosenytoli putkia lähtisi tiedustelemaan pohjois-savon alueella? Kuuluneeko ihan perusvalikoimaan alan liikkeissä...? Ainakin noilla ketjuilla taitaa olla aika samat valikoimat joka kaupungissa niin minkäsmerkkisistä liikeistä niitä olette ostelleet?
Niin ja vielä pohtimista aiheuttaa se että kuinkahanpaljon tuo ilmastointi lyönee kapuloita rattaisiin...
Tämä topicci käsittääkseni liittyy isomman coolerin asentamiseen ja siihen liittyviin kommervenkkeihin, ei siihen kuinka totinen se coolerin tarve kenenkäkin mielestä on. Mutta jos tämä siihen suuntaan nyt kuitenkin menee niin...
Minun mielestä orggiscooleri ei toimi kunnollisesti edes vakiokoneessa niin miten sillä voi yllätävän pitkälle selvitä viritetyssä?
Ne mistä on mitattu/tiedän jonkun muun mitanneen ahtoilman lämpötiloja niin ainakaan niissä kyseisissä kamppeissa tulokset ei ole todellakaan olleet kummaisia vakiojäähyllä.
Jos nyt ajatellaan asiaa niin että cooleri oikeasti toimii sillätavalla kun pitäisi ja on riittävä, eikä niin että millä tehoila se vielä jollaintavalla on pelissä mukana.
Itsellläkin siis on kokemusta tuosta myös viritetyssä moottorissa jakajapumpullisen osalta. Enkä usko että tuo pumpparitekniikka kovin merkittävästi vaikuttaa tähän asiaan. Mutta ainakaan edellisessä golfissa ei vakiocooleri piisannut alkuunkaan siinävaiheessa kun oli vaihdettu nestepäätä, suutinta, ahdinta, downpipee/putkistoa jne.
Ja borassahan mennään stage 1:sen kanssa jo toivottavasti noista tehoista yli mitä tuossa golfissa oli parhaimmillaan. Saatikka sitten kun ollaan virityksissä menossa siellä stage 3-4 paikkeilla.
Uudemmista 2,0tdi moottorista ei itsellä sinänsä ole henkilökohtaista kokemusta, mutta mitä olen taasen asiasta muuten onkinut tietoa ja kuullut mittaustuloksia niin näissä moottoreissa(esim.BKD) orggisjäähy toimii jo ihan erifiksusti noihin vanhempien postimerkin kokoisiin nökeröihin nähden jotka on vielä piillotettu puskurin sisään niin ettei ilma vahingossakaan liian hyvin pääse kiertämään. Ainakin 2,0 vakiomoottorissa on coolerin toiminta ollut oikein mallikasta ja ei ollenkaan huono viritetyssäkään. Ja onhan tuolla jo esim. siihen jakajapumpullisen golfin kennoon ero kuin yöllä ja päivällä.
Juttelin tässä hiljattain myöskin karalan mikan kanssa aiheesta koska kyseinen herra toteuttaa ohjelmapuolen päivityksen tässä projektissa... Ja hän myös ohjeisti että laita se isompi cooleri jo ihan suosiolla ennenkun aletaan säätämään, mielellään jo ennenkun edes isompi ahdin pultataan kiinni. Se kai on joskus vähän puuhastellut mm. noiden ahdettujen moottorien kanssa niin en heti suoraan lähde kyseenalaistamaan hänen evästyksiä.
Millä perusteella muuten olettamus etteikö kyseisessä autossa voisi olla yli 200hv? Kyllä siinä sitten on kunhan tuo jäähdytinkin paikkansa keulalle etsii, tai sitten on rahat/työ mennyt ihan kankkulankaivoon....
Niin minkätakia ei kerralla laittaisi kunnollista cooleria millä pärjää vielä projektin valmistuessakin toisin kun alkaa kennoa vaihtamaan joka välitavoitteeseen... Vaihtamaan sen joutuu jokatapauksessa. Eikä siitä tehokkaasta jäähystä haittaakaan näissä ole.
Mutta jos lopetetaan tämä schaisse ja palataan alkuperäiseen aiheeseen niin mistähän noita ivalo/nurmokosenytoli putkia lähtisi tiedustelemaan pohjois-savon alueella? Kuuluneeko ihan perusvalikoimaan alan liikkeissä...? Ainakin noilla ketjuilla taitaa olla aika samat valikoimat joka kaupungissa niin minkäsmerkkisistä liikeistä niitä olette ostelleet?
Niin ja vielä pohtimista aiheuttaa se että kuinkahanpaljon tuo ilmastointi lyönee kapuloita rattaisiin...
ilmastointi vie kennon paksuudelta noin 3cm pois.... itellä 6cm palksu supran kuuleri nokalla ja se on kyllä niin nafti ettei paljo tarvi edes kiinnikkeitä tehdä ;) pysyy muutenki :D (omassa siis ilmastointi)
kyllä kunnon kuulerilla huomaa kesäkuumalla törkeen eron... vakiokuulerin kans meno huononee tosi paljon lämpimillä keleillä
kyllä kunnon kuulerilla huomaa kesäkuumalla törkeen eron... vakiokuulerin kans meno huononee tosi paljon lämpimillä keleillä
mid-sizessä näyttäis olevan 76mm paksuus, mitenkähän tiukkaa tekee sen kanssa. sinänsä ei oo niin tarkkaa jos joutuu vähän puskinta veistelemään sisäpuolelta, onhan tuo jo leikkaa-liimaa-askartele tyyppinen ratkasu muutenkin. vakiopuskuri kuitenkin.
minkästyyppisestä suprasta se terzelin kuuleri on? ja onko siis ihan supran vakiokampe?
onkos muuten mitenkäpaljon kaadeltu öljyä kuulereitten sisältä?
sehän on tiedossa että näissä vaggineissa tahtoo aina vähän huohottaa, mutta minkälaisia määriä?
ja onko ollut putsauksella vaikutusta toimintaan? luulis jo jonkinverran ahistavan jos tommonen tupakkiaskinkokonen vakiokenno esim. puolillaan öljyä...
en tiiä mitä puhdistusmetodeja kukakin on käyttänyt, itelle tuli mieleen jos käyttäs tuon vakion vielä irti ja kaatais jarrucleaneria puolilleen ja vähän ravistelis ja sit takas kiinni. joku tovi kuitenkin menee ennenkun isomman saa kiinni niin voishan tuonki puhistaa kertaalleen ennen sitä.
minkästyyppisestä suprasta se terzelin kuuleri on? ja onko siis ihan supran vakiokampe?
onkos muuten mitenkäpaljon kaadeltu öljyä kuulereitten sisältä?
sehän on tiedossa että näissä vaggineissa tahtoo aina vähän huohottaa, mutta minkälaisia määriä?
ja onko ollut putsauksella vaikutusta toimintaan? luulis jo jonkinverran ahistavan jos tommonen tupakkiaskinkokonen vakiokenno esim. puolillaan öljyä...
en tiiä mitä puhdistusmetodeja kukakin on käyttänyt, itelle tuli mieleen jos käyttäs tuon vakion vielä irti ja kaatais jarrucleaneria puolilleen ja vähän ravistelis ja sit takas kiinni. joku tovi kuitenkin menee ennenkun isomman saa kiinni niin voishan tuonki puhistaa kertaalleen ennen sitä.
En ole väittänyt että isompi välijäähdytin olisi täysin turha, koitin vain neuvoa että vakio piisaa kyllä uskomattoman pitkälle ja se ei yleensä ole ensimmäisenä osana vaihtolistalla.
Herneitä on turha vetää mistään netistä luetusta asiasta, sitäpaitsi eikö ole hyvä että jotkut esittävät myös asialle muitakin näkökohtia.
Jos olet kerran rakentamassa uuden jäähdyttimen, niin varmasti kaikkein fiksuimman paketin hyödyltään saisit, kun asentaisit tuon jäähdyttimen koneen päälle.
Tilakysymys ei tule ihan heti vastaan kun karsii konepellistä eristeet pois ja tekee scoopin, asennuspaikalla saavutat todella lyhyiden ahtoputkien kanssa melko viiveettömän kaasuun vastaamisen ja eipä kerää ylimääräistä tavaraa kennoon niin helposti kuin FMIC tekisi.
Katsastuksesta läpihän näitä viritelmiä ei muutenkaan saa laillisesti.
Herneitä on turha vetää mistään netistä luetusta asiasta, sitäpaitsi eikö ole hyvä että jotkut esittävät myös asialle muitakin näkökohtia.
Jos olet kerran rakentamassa uuden jäähdyttimen, niin varmasti kaikkein fiksuimman paketin hyödyltään saisit, kun asentaisit tuon jäähdyttimen koneen päälle.
Tilakysymys ei tule ihan heti vastaan kun karsii konepellistä eristeet pois ja tekee scoopin, asennuspaikalla saavutat todella lyhyiden ahtoputkien kanssa melko viiveettömän kaasuun vastaamisen ja eipä kerää ylimääräistä tavaraa kennoon niin helposti kuin FMIC tekisi.
Katsastuksesta läpihän näitä viritelmiä ei muutenkaan saa laillisesti.
Itse askartelin aikoinaan Toledoon letkut käyttäen juurikin Nurmo ja Ivalo letkuja sekä valmiita 90 asteen alumiini/rosteri käyriä. Klemmarit kannattaa valita varman päälle eli semoiset pantatyyppiset kuusiokoloruuvilla kiristettävät mallit. En tiedä, että paljonko autosi keulassa on tilaa, mutta Toledossa mid-size cooleri mahtui tyylikkäästi puskurin taakse. Linkissä on kuvia aiheesta: http://koti.mbnet.fi/okosunen/Seat/ic/
Valmiina:
Valmiina:
mistähän noita ivalo/nurmokosenytoli putkia lähtisi tiedustelemaan pohjois-savon alueella? Kuuluneeko ihan perusvalikoimaan alan liikkeissä...?
Kuopiosta ainakin:
Kuopion Kumi, http://www.kuopionkumi.fi/
Kuuluvat näköjään perusvalikoimaan, kunnon klemmareitakin hyllytavarana. Virittäjän perusliikkeitä :)
Niin... onhan se moottorin päälle asentaminenkin yksi mahdollisuus, on toki ollut mietinnässä sekin. Helppohan se tosiaan olis noitten putkituksien osalta ja myös se ahtoputkien lyhyys etuna.
Siihen en mene kommentoimaan onko tuolla putkien mitalla sitten todellista vaikutusta... joku oli joskus testaillut ihan tolkuttoman pitkiä putkia vs. tosilyhyet ja ei muka ollut merkittävää todellista vaikutusta tai viivettä jne... mutta en sit tiiä... itellä ei henk. koht kokeiluja tuosta aiheesta.
Jotenkin vaan en ole hirveesti mieltynyt noihin konehuone asennuksiin, en tiiä miks, mutta jotenkin vähän sama meininki tulee kun jos pulttais suksiboxin auton kylkeen kiinni :D
Ja tokihan sen kuulerin saa paremmin naamioitua arvuuttajaa silmälläpitäen jos se on vähän puskimen takana piilossa ja kehtaa hieman roiskasta aina kätevää mastonin mattamustaa kälä-kälää....
Mutta varmasti toimiva ratkasu tuo mosan päälle asentaminenkin. Taidan kuitenkin kokeilla ensin ährätä siihen keulalle. Pitänee käydä tuolla kumiliikkeessä taivastelemassa,kuopiossahan sitä itsekin majaillaan.
Niin ja pitäis kai se ite kennokin eka hommata, ei mulla vielä mitään kiinan mid-sizee ole, mut lähinnä sellanen oli mielessä. Onkos tietoa kellään kimppatilauspolitiikasta lähitulevaisuudessa? Tai mitenkä lie holysmoken coolerien tomitus tilanne?
Siihen en mene kommentoimaan onko tuolla putkien mitalla sitten todellista vaikutusta... joku oli joskus testaillut ihan tolkuttoman pitkiä putkia vs. tosilyhyet ja ei muka ollut merkittävää todellista vaikutusta tai viivettä jne... mutta en sit tiiä... itellä ei henk. koht kokeiluja tuosta aiheesta.
Jotenkin vaan en ole hirveesti mieltynyt noihin konehuone asennuksiin, en tiiä miks, mutta jotenkin vähän sama meininki tulee kun jos pulttais suksiboxin auton kylkeen kiinni :D
Ja tokihan sen kuulerin saa paremmin naamioitua arvuuttajaa silmälläpitäen jos se on vähän puskimen takana piilossa ja kehtaa hieman roiskasta aina kätevää mastonin mattamustaa kälä-kälää....
Mutta varmasti toimiva ratkasu tuo mosan päälle asentaminenkin. Taidan kuitenkin kokeilla ensin ährätä siihen keulalle. Pitänee käydä tuolla kumiliikkeessä taivastelemassa,kuopiossahan sitä itsekin majaillaan.
Niin ja pitäis kai se ite kennokin eka hommata, ei mulla vielä mitään kiinan mid-sizee ole, mut lähinnä sellanen oli mielessä. Onkos tietoa kellään kimppatilauspolitiikasta lähitulevaisuudessa? Tai mitenkä lie holysmoken coolerien tomitus tilanne?
http://irc-galleria.net/view.php?nick=T ... d=69956869
Tämännäköinen puskin on kyseessä, reikäähän tuohon tietty saa lisää jos haluaa tehdä.
Mööbeli kylläkin juuri maalarilla ja ehkäpä saanut vielä kuluneen päivän aikana uuden maalipinnan niin ei viittis heti alkaa puukottamaan näkyviä kohtia. Takapuolellehan voi tehdä tilaa sen mitä materiaali piisaa veistellä...
Saishan noita tietty sellasiakin mikä mahtuu ihan heittämällä ja jäähdytysteho riittävä setille kun setille ja vieläpä lähdötkin mieleiseksi, mutta kysyy vähän lompakolta paksuutta turhan paljon.
Esimerkiksi WRC autoissa käytettävää kennoa kun laittais niin tollanen orggiskuulerin kokonen nökäre on jo tehokkaampi kun mid-size... maksaa vaan tonniloita... ja tostapa tuli vielä mieleen aasinsilta että noissa rallikatiskoissa kun ahtoputket on 2" ja tuskin ovat sellasia laittaneet jotka pahasti potkii vastaan.. niin pistää hieman kyseenalaistamaan että onko 3" putket välttämättömiä jossain vajaa 200hv moottorissa... noitakin näkee välillä. WRC mosassa kun taitaa olla todellisuudessa kuitenkin vähän enemmänkin kun tuo luokittelun muka ~300hv.
Mutta näkeepä noita 3" röörejä pakoputkistonakin jossain 1,4L vaparibensakoneessakin, että onhan meitä moneen junaan.... :D Jokainen taplaa tyylillään.
Tämännäköinen puskin on kyseessä, reikäähän tuohon tietty saa lisää jos haluaa tehdä.
Mööbeli kylläkin juuri maalarilla ja ehkäpä saanut vielä kuluneen päivän aikana uuden maalipinnan niin ei viittis heti alkaa puukottamaan näkyviä kohtia. Takapuolellehan voi tehdä tilaa sen mitä materiaali piisaa veistellä...
Saishan noita tietty sellasiakin mikä mahtuu ihan heittämällä ja jäähdytysteho riittävä setille kun setille ja vieläpä lähdötkin mieleiseksi, mutta kysyy vähän lompakolta paksuutta turhan paljon.
Esimerkiksi WRC autoissa käytettävää kennoa kun laittais niin tollanen orggiskuulerin kokonen nökäre on jo tehokkaampi kun mid-size... maksaa vaan tonniloita... ja tostapa tuli vielä mieleen aasinsilta että noissa rallikatiskoissa kun ahtoputket on 2" ja tuskin ovat sellasia laittaneet jotka pahasti potkii vastaan.. niin pistää hieman kyseenalaistamaan että onko 3" putket välttämättömiä jossain vajaa 200hv moottorissa... noitakin näkee välillä. WRC mosassa kun taitaa olla todellisuudessa kuitenkin vähän enemmänkin kun tuo luokittelun muka ~300hv.
Mutta näkeepä noita 3" röörejä pakoputkistonakin jossain 1,4L vaparibensakoneessakin, että onhan meitä moneen junaan.... :D Jokainen taplaa tyylillään.
Friikin kuuleria vois kyllä helposti mallata nyt keulalle kun ei ole puskuria paikoillaan, niin näkis vähän miten siellä on tilaa ja miten nuo putket täytyisi vetää. Tehostimenpumpun pidän jemmassa sen aikaa että on hammastanko vaihdettu niin näkee sitten tarviiko pumppukin vielä vaihtaa, pitää ilkeetä ääntä välillä...
Entäs mahtuukohan tuollanen leveydeltään ongelmitta?
heti toinen malli ylhäältä 550x250x50mm
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=8
Entäs mahtuukohan tuollanen leveydeltään ongelmitta?
heti toinen malli ylhäältä 550x250x50mm
http://www.hevosvoima.com/site/tuotteet ... ng=0&tid=8
vielä noista coolereista missä on lähdöt samassa päässä.
tietysti hintaa niillä on tollasia perus coolereita enemmän, mutta onko ne suorituskyvyiltään saman tasoisia kuin "läpivirtaavat"? plussana tuossa olisi että ei tarvitsisi tehdä niin paljon putkia uusiksi, paitsi juuri tuo krunttu mikä on turbon jälkeen.
tietysti hintaa niillä on tollasia perus coolereita enemmän, mutta onko ne suorituskyvyiltään saman tasoisia kuin "läpivirtaavat"? plussana tuossa olisi että ei tarvitsisi tehdä niin paljon putkia uusiksi, paitsi juuri tuo krunttu mikä on turbon jälkeen.
Sain tuossa pientä vinkkiä cooleri hommiinkin kun muissa asioissa käväisin erään paikallisen kansisepän sekä ohjelmoijan luona....
Seatin jossain tehokkaammassa 1,8t koneessa on kuulemma sellanen jäähy joka menis aika helposti tdi:n keulalle. Koossa tosin häviää vielä noille kiinan versioille, mutta varmasti jo parempi kun orggis pökäle. Muistelivat että n. 400x300x50mm eli luulis menevän ilmastoidun keulallekin. Lähdöt noissa on samassa päässä eli putkihommia helpottaa jonniiverran...
Fin-Turbolla pitäs olla huhujen mukaan jotain tietoa asiasta...
Seatin jossain tehokkaammassa 1,8t koneessa on kuulemma sellanen jäähy joka menis aika helposti tdi:n keulalle. Koossa tosin häviää vielä noille kiinan versioille, mutta varmasti jo parempi kun orggis pökäle. Muistelivat että n. 400x300x50mm eli luulis menevän ilmastoidun keulallekin. Lähdöt noissa on samassa päässä eli putkihommia helpottaa jonniiverran...
Fin-Turbolla pitäs olla huhujen mukaan jotain tietoa asiasta...
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Itsehän henkilökohtaisesti en pääse noihin miitteihin osallistumaan juuri koskaan kun sattuu työvuorot aina päällekkäin. Mutta täytynee käydä ihan pajalla ihmettelemässä tuota kennoa.
Kohta olis kyllä kolmisen viikkoa lomaa kunhan saadaan "uusin projekti uunista ulos" ;)
Niin siinäpä olis yks harvoja mahdollisuuksia päästä teboilille turisemaan. Pitää jo melkein laittaa puhelimeen muistutus että osuu paikalle oikeeseen aikaan...
Kohta olis kyllä kolmisen viikkoa lomaa kunhan saadaan "uusin projekti uunista ulos" ;)
Niin siinäpä olis yks harvoja mahdollisuuksia päästä teboilille turisemaan. Pitää jo melkein laittaa puhelimeen muistutus että osuu paikalle oikeeseen aikaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 124 vierailijaa