-04 Passat 130 hv PD, korkea kulutus yms.
Valvoja: ffp jäsenet
-04 Passat 130 hv PD, korkea kulutus yms.
Moi.
Tuli hankittua tuollainen AVF koneinen 100 tkm ajettu Passat Tiptronic laatikolla, nyt hieman ajettua on herännyt muutama kysymys:
- Kulutus mielestäni kova, viikonloppuna mittasin vajaan 300 kilometrin keskikulutukseksi 7.1 litraa/100km, vähän kaupunkiajoa, muuten puoliksi moottoritietä ja puoliksi normitietä.
- Veto tuntuu heikkenevän heti 3000 rpm:n jälkeen, alle 2000 kierroksen vastaa hyvin kaasuun ja on pirteä.
- Ei savuta, valoissa hieman ehkä tärisee ( voi tietty olla tuon dieselin ja automaatin ominaisuus)
- nokkahihna, vesipumppu ym. juuri vaihdettu, voisiko jako olla pielessä??
Tuli hankittua tuollainen AVF koneinen 100 tkm ajettu Passat Tiptronic laatikolla, nyt hieman ajettua on herännyt muutama kysymys:
- Kulutus mielestäni kova, viikonloppuna mittasin vajaan 300 kilometrin keskikulutukseksi 7.1 litraa/100km, vähän kaupunkiajoa, muuten puoliksi moottoritietä ja puoliksi normitietä.
- Veto tuntuu heikkenevän heti 3000 rpm:n jälkeen, alle 2000 kierroksen vastaa hyvin kaasuun ja on pirteä.
- Ei savuta, valoissa hieman ehkä tärisee ( voi tietty olla tuon dieselin ja automaatin ominaisuus)
- nokkahihna, vesipumppu ym. juuri vaihdettu, voisiko jako olla pielessä??
Kait tuo on normaalin ylärajoilla kun öljynvatkain moottorin perässä lisää kulutusta.
- Minkä kokoiset renkaat?
- paljonko tuosta on kaupunkiajoa ja millä nopeudella motariajoa?
Oma AVF manuaalilla vie työmatka-ajossa 6-6.5l sadalle, viimeisimmät maantielenkit oulu-kemi-oulu kesänopeuksilla 5.7 ja talvinopeuksilla 5.4l/100km (kesärenkaat 225/45-17 ja talvi 205/60-16)
- Minkä kokoiset renkaat?
- paljonko tuosta on kaupunkiajoa ja millä nopeudella motariajoa?
Oma AVF manuaalilla vie työmatka-ajossa 6-6.5l sadalle, viimeisimmät maantielenkit oulu-kemi-oulu kesänopeuksilla 5.7 ja talvinopeuksilla 5.4l/100km (kesärenkaat 225/45-17 ja talvi 205/60-16)
Kyllä se tuota luokkaa disua syö..
Automaagi lisää kulutusta tosiaan about litran verran sataselle, etenkin kaupunkiajossa.
Jos ajaa maantiellä +10km/h rajoituksilla niin tuo omani menee sellaiseen kuuteen litraan mutta heti nousee kun joutuu kaupungissa ajamaan. Keskikulutus pyörii siellä 9 litran tuntumassa. Tuossa ajossa on 90% kaupunkia ja 10% maantietä.
Siinähän on rekisteriotteessa ilmoitettu keskikulutuskin 7.1ltr/100 kilsaa.
Automaagi lisää kulutusta tosiaan about litran verran sataselle, etenkin kaupunkiajossa.
Jos ajaa maantiellä +10km/h rajoituksilla niin tuo omani menee sellaiseen kuuteen litraan mutta heti nousee kun joutuu kaupungissa ajamaan. Keskikulutus pyörii siellä 9 litran tuntumassa. Tuossa ajossa on 90% kaupunkia ja 10% maantietä.
Siinähän on rekisteriotteessa ilmoitettu keskikulutuskin 7.1ltr/100 kilsaa.
Suunnilleen 7litran molemmin puolin vie kun ajelee hyvinkäältä-espooseen duuniin.
Matka-ajossa 5.5-5.8litraa. Onko ilmansuodatin vaihdettu ja kotelon sihti (vai mikä sen nimi nyt olikaan) imuroitu.Vaikuttaa jonkin verran vetoihin. Vaihdoin just ja imuroin sihdin kun oli taasen hiekkaa ja kärpäsiä 1/4 täynnä.
Matka-ajossa 5.5-5.8litraa. Onko ilmansuodatin vaihdettu ja kotelon sihti (vai mikä sen nimi nyt olikaan) imuroitu.Vaikuttaa jonkin verran vetoihin. Vaihdoin just ja imuroin sihdin kun oli taasen hiekkaa ja kärpäsiä 1/4 täynnä.
Hmm, niinpä niin...paljon laisesti vie,, itellä vie automaatti sellasta alle 7 vaikka miten polkee maantiellä keskinopeudet jotain 140km/h
Kyllä tuo ketjun aloittajan auton polttoaineenkulutus vaikuttaisi olevan siellä oikeassa haarukassa. Automaatti vie enemmän kuin manuaali. Omalla TDI tiptronic variantilla kulutus n. 6.5 l/100km, 40% kaupunki-, 60% maantieajoa.
Auttakaapa tietämätöntä,mikähän toi MAF on,ja mistä kohti konetilaa löytyy?
Auto pwd golf -04 ATD-myllyllä.
Ja voipiko sille itse tehdä mitään?
Itsellä kans vähän samaa vikaa,kulutus näyttää nousevan koko ajan.Vaikka mielestäni ajotapani ei ole muuttunut.Pian keskikulutus kulutusnäytön mukaan jo päälle 6l/100km.Kun viime marraskuussa laitoin tämän golfin,niin kulutus pyöri siinä 5,1-5,4l/100km(sain jopa muutaman tankillisen ajettua alle 5 litran keskikulutuksen),eikä talvipakkasillakaan mennyt enimmillään kuin 5,7-5,8l/100km.Elikkä kulutus on noussut reilun 0,5l/100km,ja auto on muutenkin tullut laiskemman oloiseksi.
Auto huollettu pörhöllä longlife-ohjelman mukaan.Ja kilometrit suunnilleen 160thkm.
Auto pwd golf -04 ATD-myllyllä.
Ja voipiko sille itse tehdä mitään?
Itsellä kans vähän samaa vikaa,kulutus näyttää nousevan koko ajan.Vaikka mielestäni ajotapani ei ole muuttunut.Pian keskikulutus kulutusnäytön mukaan jo päälle 6l/100km.Kun viime marraskuussa laitoin tämän golfin,niin kulutus pyöri siinä 5,1-5,4l/100km(sain jopa muutaman tankillisen ajettua alle 5 litran keskikulutuksen),eikä talvipakkasillakaan mennyt enimmillään kuin 5,7-5,8l/100km.Elikkä kulutus on noussut reilun 0,5l/100km,ja auto on muutenkin tullut laiskemman oloiseksi.
Auto huollettu pörhöllä longlife-ohjelman mukaan.Ja kilometrit suunnilleen 160thkm.
Aihetta "sivuten".. Eli olen huomannut omassa 130hv pwd Pasuunassa (manuaaliaskilla) radikaalin eron aluilla olevien kesärenkaiden 225/45-17 ja pelleillä olevien talvinastojen 195/65-15 välisessä kulutuksessa. Kesätassuilla kesärajoituksilla ei oikein tahtonut juuri alle 5.2-5.5 ltr päästä millään, yleisimmin kulutus oli siellä 5.5-6 ltr välissä. Ajelin toki välillä 80 km/h alueilla pitkiäkin reissuja ja silti kulutus oli reilusti yli viiden. Laskennallinen kulutus ollut joka kerta samoissa ajotieturin kanssa..
No nyt lumien tultua veivasin alle talvirenkaat ja jo ensimmäisellä reissulla oli keskikulutus vajaan 400 km:n matkalla (rajoituksilla 80-100 km/h) 4.6 ltr toiseen suuntaan ja takaisin 4.7 ltr. Seuraavana päivänä 80 km/h teillä kulutus aivan samoilla lukemilla. Ja jos ajaisi vielä säästämällä pääsisi varmasti alhaisiin 4 ltr kulutuksiin.
Aikamoinen ero keskikulutuksessa vakiorenkaan hyväksi, vaikkei tuolla tietenkään vuositasolla suuria summia säästetä - 0.5ltr säästö 20tkm ajolla euron litrahinnalla tekee kait 100 euroa.
Saa nähdä mihin kulutus menee sitten 205/55-16 kitkoilla, jotka peltivanteilla..
No nyt lumien tultua veivasin alle talvirenkaat ja jo ensimmäisellä reissulla oli keskikulutus vajaan 400 km:n matkalla (rajoituksilla 80-100 km/h) 4.6 ltr toiseen suuntaan ja takaisin 4.7 ltr. Seuraavana päivänä 80 km/h teillä kulutus aivan samoilla lukemilla. Ja jos ajaisi vielä säästämällä pääsisi varmasti alhaisiin 4 ltr kulutuksiin.
Aikamoinen ero keskikulutuksessa vakiorenkaan hyväksi, vaikkei tuolla tietenkään vuositasolla suuria summia säästetä - 0.5ltr säästö 20tkm ajolla euron litrahinnalla tekee kait 100 euroa.
Saa nähdä mihin kulutus menee sitten 205/55-16 kitkoilla, jotka peltivanteilla..
Ihan mielenkiinnosta.
Omalla variantti pasuunalla (AVF = 96kw) laskin edellisen tankin kulutukseksi 7,52l/100km.
Mielestäni tuntuu aavistuksen korkealta. Toisaalta melko lyhyttä pätkä ajoa taajamassa tms. sekä webasto jokapäivä n.45min päällä.
Polkaistaessa savuttaa kohtuullisesti. Pitäis olla ihan vakio, ahdin ja maffi uusittu noin 1500km sitten. Miltä kuulostaa?
Omalla variantti pasuunalla (AVF = 96kw) laskin edellisen tankin kulutukseksi 7,52l/100km.
Mielestäni tuntuu aavistuksen korkealta. Toisaalta melko lyhyttä pätkä ajoa taajamassa tms. sekä webasto jokapäivä n.45min päällä.
Polkaistaessa savuttaa kohtuullisesti. Pitäis olla ihan vakio, ahdin ja maffi uusittu noin 1500km sitten. Miltä kuulostaa?
dr ink: laske kulutus ilman webastoa.
sanoit et sulla webasto joka päivä päällä...luultavasti työpäiviä. 20 työpäivää x 45 min = 15 h.
Ja webasto (termotop c) kuluttaa 0,61l/h täydellä teholla eli 15 x 0.61 = 9.15 litraa löpöä.
Tuolla löpömäärällä ajaisi kuitenkin n. 150 km enemmän, jos ajatellaan et kone ois saatu lämpimäks vaikka lohkarilla.
Sanoit myös että lyhyttä ajoa kokoajan. Siinä kyllä paikat tukkeentuu ja polkastaessa savua on havaittavissa.
Toivottavasti sulla akku kestää kokotalven. Nyrkkisääntönähän on et jos lämmität webastolla ½ tuntia niin ajoa pitäsi tulla myös samanverran, muuten akku ei kerkeä lataantua ajossa tarpeeksi ja kyykähtää sitten ennen aikojaan.
sanoit et sulla webasto joka päivä päällä...luultavasti työpäiviä. 20 työpäivää x 45 min = 15 h.
Ja webasto (termotop c) kuluttaa 0,61l/h täydellä teholla eli 15 x 0.61 = 9.15 litraa löpöä.
Tuolla löpömäärällä ajaisi kuitenkin n. 150 km enemmän, jos ajatellaan et kone ois saatu lämpimäks vaikka lohkarilla.
Sanoit myös että lyhyttä ajoa kokoajan. Siinä kyllä paikat tukkeentuu ja polkastaessa savua on havaittavissa.
Toivottavasti sulla akku kestää kokotalven. Nyrkkisääntönähän on et jos lämmität webastolla ½ tuntia niin ajoa pitäsi tulla myös samanverran, muuten akku ei kerkeä lataantua ajossa tarpeeksi ja kyykähtää sitten ennen aikojaan.
goodis kirjoitti:dr ink: laske kulutus ilman webastoa.
sanoit et sulla webasto joka päivä päällä...luultavasti työpäiviä. 20 työpäivää x 45 min = 15 h.
Ja webasto (termotop c) kuluttaa 0,61l/h täydellä teholla eli 15 x 0.61 = 9.15 litraa löpöä.
Tuolla löpömäärällä ajaisi kuitenkin n. 150 km enemmän, jos ajatellaan et kone ois saatu lämpimäks vaikka lohkarilla.
Sanoit myös että lyhyttä ajoa kokoajan. Siinä kyllä paikat tukkeentuu ja polkastaessa savua on havaittavissa.
Toivottavasti sulla akku kestää kokotalven. Nyrkkisääntönähän on et jos lämmität webastolla ½ tuntia niin ajoa pitäsi tulla myös samanverran, muuten akku ei kerkeä lataantua ajossa tarpeeksi ja kyykähtää sitten ennen aikojaan.
Aavistuksen vaikea laskea kulutus ilman webastoa, varsinkin kun ainakaan vielä näillä pakkasilla ja ton kokoista konetta ei thermotop c täydellä teholla 45min lämmitä.
Toi webaston käyttö ja sielunelämä on kyllä ihan tuttua, niiden kanssa kuitenkin 5v tekemisissä työnpuolesta ollut.
Mietin muutenkin tota kulutusta ja ajoa, ja ehkä aavistuksen turhaan kyselin.
Jos ajattelee et webasto ois tosta tankillisesta vaikka 5 litraa kuluttanut olisi kulutus jo jonkin verran pienempi /100km (alle 7l/100km).
Toi savutus aavistuksen mietityttää, täytyy kai käydä motarilla "availemassa".
Lisäks matalilla kierroksilla, tasakaasulla ajettaessa tuntuu nykimistä.
Itse olen huomannut että täällä pääkaupunki seudulla tuo oma kulkine tukkeutuu stanan nopeesti.
Ei kerkiä lyhyessä ajossa lämpiämään kunnolla, paljon lähes tyhjäkäyntiä jne.
On pakko käydä aina välistä "availemassa tuolla motarilla...
Tosin mulla ei ole originalli 130hp tosiaankaan, sen osia vaan kiinni omassa padassa joten on vähän vaikea vertailla kulutusta. Oma vie täällä kehä III sisällä pyöritellessä sen 5.5L/100km, maan tiellä kun lähtee niin tippuu tuo noin litralla, ja en aja "nätisti" aina.
Ei kerkiä lyhyessä ajossa lämpiämään kunnolla, paljon lähes tyhjäkäyntiä jne.
On pakko käydä aina välistä "availemassa tuolla motarilla...
Tosin mulla ei ole originalli 130hp tosiaankaan, sen osia vaan kiinni omassa padassa joten on vähän vaikea vertailla kulutusta. Oma vie täällä kehä III sisällä pyöritellessä sen 5.5L/100km, maan tiellä kun lähtee niin tippuu tuo noin litralla, ja en aja "nätisti" aina.
Moi,
Mulla on tuollainen Passat Variant 2002 96.kW pumpusuutin dieseli nelivedolla (Torsen).
Vaihteisto on 6 vaihteinen manuaali.
Auto on vakio ja mielestäni kaikinpuolin ehjä.
Keskikulutus on 7.L/100.km joka mielestäni on paljon.
Vag-com:illa olen tarkastanut mm. että Maf on kunnossa, Ahdot on kunnossa (1.65.bar maksimi) ja IQ on kunnossa(normaali 5,2 tyhjäkäynnillä)
Renkaat on kokoa 225/40/18 Goodyearit joka kulmassa.
Eberiä en omista ja ajo on pääasiassa maantieajoa (90%)
Mielestäni tuo kulutus yläkanttiin, mitä mieltä muut ovat?
Oikea kulutus mielestäni pitäisi pyöriä siellä 6-6,5 L/100.km
Mulla on tuollainen Passat Variant 2002 96.kW pumpusuutin dieseli nelivedolla (Torsen).
Vaihteisto on 6 vaihteinen manuaali.
Auto on vakio ja mielestäni kaikinpuolin ehjä.
Keskikulutus on 7.L/100.km joka mielestäni on paljon.
Vag-com:illa olen tarkastanut mm. että Maf on kunnossa, Ahdot on kunnossa (1.65.bar maksimi) ja IQ on kunnossa(normaali 5,2 tyhjäkäynnillä)
Renkaat on kokoa 225/40/18 Goodyearit joka kulmassa.
Eberiä en omista ja ajo on pääasiassa maantieajoa (90%)
Mielestäni tuo kulutus yläkanttiin, mitä mieltä muut ovat?
Oikea kulutus mielestäni pitäisi pyöriä siellä 6-6,5 L/100.km
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Minulla A4 B5:n ATJ-koneella (115hp pumppari+ohjelma), 6-v laatikolla ja torsenilla. Mitään pitkän aikavälin kulutusta en ole laskenut, mutta tankilliset ovat osuneet 5,6-6,5l/100km haarukkaan, ollen yleensä siinä 6,3l/100km pinnassa, joka ilmoitetaan myös ko. auton yhdistetyksi kulutukseksi.
Ajo on aika pitkälle työmatka-ajoa (36km suuntaansa)+pienet taajama-ajot päälle, kaasujalka raskas, marssinopeus kuitenkin sallituissa rajoissa. Rengastus on 225/40-18 todella painavin replica-vantein.
Ajo on aika pitkälle työmatka-ajoa (36km suuntaansa)+pienet taajama-ajot päälle, kaasujalka raskas, marssinopeus kuitenkin sallituissa rajoissa. Rengastus on 225/40-18 todella painavin replica-vantein.
Mulla imasee 5,7 - 6,4 l / 100km. Suureksi osaksi 100 km/h maantietä, jonkun verran kaupunkia. 130 hjp Pdi, tippi, 205 renkaat, climatronic aina päällä
Ajattelin, että mistä sitä etsisi vikaa korkeaan kulutukseen, mutta ei sitte varmaan tarvitsekaan. :-) Jos sitä löisi jotain fuel conditioner litkuja ja motor flushia seuraavaksi. Jaa niin ilmansuodattimen vois vaihtaa.
Ajattelin, että mistä sitä etsisi vikaa korkeaan kulutukseen, mutta ei sitte varmaan tarvitsekaan. :-) Jos sitä löisi jotain fuel conditioner litkuja ja motor flushia seuraavaksi. Jaa niin ilmansuodattimen vois vaihtaa.
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Mulla on ollut kaksi 130hp pumpparipassattia uudesta asti alla ja molemmat ovat kuluttaneet hiukan enemmän kuin jakajapumpulliset tdi-passatit. Lisäksi olen huomannut, että hiljaisessa ajossa (60-70kmh) ne kuluttaa selkeästi enemmän. Vanhoillahan pääsi 4 alkaviin jos hiljaa ajeli. Näillä on turha alle 110kmh ajaa kulutuksen takia.
Kai se koneen hyötysuhde pienellä kuormalla on huonompi kun kanavat on hiukan hengittävämmät??
Kai se koneen hyötysuhde pienellä kuormalla on huonompi kun kanavat on hiukan hengittävämmät??
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa