Webasto menee lukkoon

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

heito
-
Viestit: 44
Liittynyt: 12.10.2007 10:56

Webasto menee lukkoon

ViestiKirjoittaja heito » 12.10.2007 17:38

Auto on transporter t5, ensiasennus webasto kellolla. Nyt webesto ei lähde käyntiin. Vikakoodit: hehkutulppa, webasto lukittu.
Pikahuollon kaveri ei saanut lukitusta pois.
Voiko viallinen hehku aiheuttaa lukituksen, vai mitä meinaatte viaksi?

Tdi_pd
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.12.2006 23:53

ViestiKirjoittaja Tdi_pd » 13.10.2007 10:08

Käväise lähimmässä valtuutetussa webastojen asennus firmassa niin veikkaan että alkaa auto lämpiämään varsin vaivatta :)
Hieman aihetta sivuten itselläni on samainen T5 ensiasennus webastolla jossa ei ole kelloa eli haistelee vaan jäähdytysnesteen lämpötilaa ja toimii automaattisesti sen mukaan. Kysyin kellolle asennettuna hintaa ja merkkiliike kertoili hinnaksi n.850€ että siitäpä heräsikin kysymys ?
Mihin hinta perustuu ja liittyykö asennukseen jotain erikoista kun http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=146 tuolta saa koko webaston kellolaitteella: Webasto Thermo Top E 12V yleisasennussarjalla ja ajastimella:Hinta: 870.00 €:...
Onko tässä jotain rahastuksen makua vai joku muu järkevä peruste? Joku fiksu voisi tähän kommentoida jotta miksi en siis ostaisi koko pakettia tuolta ja jättäisi vaikka toisen webaston lämmitin osan hyllyyn "varaosaksi" jos asentaa sen itse?

Voin olla toki myös täysin väärässä omilla mielipiteilläni enkä ota niistä mitään vastuuta mutta näin kuluttajana saahan tuolla rahamäärällä jo paljon dieseliä esim...

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 13.10.2007 12:07

Tuo T5:n 'lisäsarja' on todella pahasti rahastusta. Sisältää vain johdotukset akulta kellosarjalle, ja kellosarjalta laitteelle, sekä takaiskuventtiilin - mukana ei tule edes kelloa tms. ja silti hintaa on 250-300€ 'sarjalle', sitten siihen päälle kello 100€ ja asennus niin ollaan jo melkoisissa summissa siihen nähden että sarja on etupäässä johto ja takaiskuventtiili.

Yleisasennussarja ei tähän varsinaisesti käy, sillä siinä ei ole kytkettynä yleensä väylää jota tuossa T5:n TT-C Webastossa tarvitaan, mutta toki siinäkin voi tuon kytkeä lisäämällä kaapelia jos haluaa.

Tdi_pd
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.12.2006 23:53

ViestiKirjoittaja Tdi_pd » 13.10.2007 13:55

...Mikähän väylä on kysymyksessä ja voiko tässä tilanteessa käyttää tuota em. termo top E sarjan koko laitetta eli ottaa pois VW:n oma laite?

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 13.10.2007 18:37

W-Bus/CAN-bus (väylä), sen kautta ohjataan tuota T5:n TT-C Webastoa. Kaikissa jälkiasennettavissa ei ole tuota väyläohjausta ja siksi niiden johtosarjat eivät aina käy väylällisiin. Lisälaitteita ostaessa pitää muutenkin varmistua tehdas-Webastojen kanssa, että lisälaitteet tukevat tuota väyläohjausta, muutoin eivät välttämättä toimiva tehdaslaitteiden kanssa.

heito
-
Viestit: 44
Liittynyt: 12.10.2007 10:56

kellolaite

ViestiKirjoittaja heito » 13.10.2007 22:37

Joo, kysyin jo hinnan uudelle org. kellolle mikä kattossa valaisimen vieressä. Se maksaa 245e. Hehku tulppa n. 45e + tiiviste.

Tdi_pd
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.12.2006 23:53

ViestiKirjoittaja Tdi_pd » 13.10.2007 23:18

Onko tämä väylä siis käytössä/webasto yhdistetty original webastossa vain sen takia että näkyy vikakoodit yms. vag-huollossa että jos laittaa ko autoon ns. normi webaston kellolla niin täytyyhän sen toimia jos vain laite saa jännitettä vai estääkö tämä väylä käyttämästä perinteistä webastoa jos sen vaihtaa tuon TT-C.n tilalle. Jos ihmettelette miksi yritän selvittää tämän asian juurta jaksain niin vain sen takia että jatkossa ei tarvitse aina maksaa VW lisää jos laitteissa ilmenee joku vika :) Oudolta kuulostaa tosiaan tuo VW hinnoittelu ja tosiaan tällä 850€::n hintaan kuuluu siis jälkiasennuskello johtosarjoineen ja jotain muuta hilpettä kuten erillinen vesipumppu. Ei suinkaan mitään luxus kelloa kattoon niinkuin "heito" tuossa totesi :)

Mitä hyötyä tuosta CAN-väylästä on vanhempiin OPD2 yms. verrattuna? Tehon lisäyskö helpommin?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 14.10.2007 5:04

^ Käsittääkseni voit ihan huoletta asennella semmoisen perus- Webaston/Eberin hilppeineen sinne T5:seen.
Pientä probleemaa voi aiheuttaa sisäilmanpuhaltimen + lämpötilan säätö, jos noita sitten tarvitsee.

Itse on tullut säästeltyä akkua ja lämmitettyä pelkkä moottori.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 14.10.2007 11:05

Tehdas-Webaston väylästä tulee kaikki ohjauskomennot Webastolle ja se komentaa muita laitteita sen kautta.
Esim. Multivanissa riitti virrat ja W-bus piuhan liittäminen minikelloon ja sen jälkeen esilämmitys toimii - takaiskuventtiili pitää asentaa jäähdytysnesteen kiertoon ettei se ala kiertämään väärään suuntaan ja aiheuttaa vikokoodeja lämpötila-antureiden kautta. Varoituksena sen verran että tämä simppeli kytkentä antaa kellossa vikakoodia 'F--' kun moottorin käynnistää Webaston ollessa käytössä, Suomessa Kahan myymä piuhasarja ei moista aiheuta, mutta hintaa sillä on reiluusti enemmän. Käsittääkseni Kahan sarjakin on vain piuha ja tuo takaiskuventtiili, ei mitään sen kummempaa, joten 250-300€ hinta sille ei ole kovin perusteultua.

T5 pakussa jossa on tehtaankellosarja riittää kaukosäätimien asennukseen myös tuo virrat ja W-bus piuhan kytkentä. Tässä yksilössä ei tullut vikakoodeja vaikka Webasto oli moottoria käynnistettäessä päällä, tämä johtunee siitä, että tehdaskellosarja hallitsee tämän tilanteen muutoinkin ja ei tarvita lisäkilkkeitä tähän, kuten jälkiasennuskello.

Jälkiasennettavissa tuo väylä ei ole ongelma, mutta sitten pitää tosiaan olla ohjainlaitteet/releet sisäpuhaltimille, mahdollisesti kiertopumpulle yms.

Tdi_pd
-
Viestit: 14
Liittynyt: 11.12.2006 23:53

ViestiKirjoittaja Tdi_pd » 14.10.2007 17:22

Hmmm... niin hyvältä kun se suuren euromäärän kanssa kikkailu kuulostikin mielessäni mutta
arvostan käyttövarmuutta sen verran paljon että taidan antaa valtuutetun webasto asennus firman laittaa sinne vaadittavat osat niin että on kaikki can-väylät yms. yhdistetty lämmittimeen. Annan rahani heille ennemmin kuin VW-merkkiliikkeeseen! Tässä autossa kun on takuukin päällä niin ehkä on viisaampi säästää omien työtuntien määrä ja tehdä ansiotyönä webastorahastus takaisin. Muuten käyvät vielä eväämään takuuta jos tulee jokin muu sähkövika. Perustuen omiin muutoksiin sähköjärjestelmässä takuu rauennut...

heito
-
Viestit: 44
Liittynyt: 12.10.2007 10:56

ViestiKirjoittaja heito » 1.11.2007 20:26

Nyt vaihdettiin Hehku/lienkinvahti tulppa ja lukituksen poisto softalla, webasto alkoi toimimaan.

Guutio
-
Viestit: 56
Liittynyt: 15.1.2004 20:49

ViestiKirjoittaja Guutio » 26.12.2007 20:02

Ehkä hieman OT, mutta mistä se johtuu että webasto antaa sen vikakoodin F-- autoa käynnistettäessä kun webasto on kellolla lämmittämässä? ja onko se asia korjattavissa? Kyseessä T5 jälkiasennus sarjalla minikellolla sekä 2. akulla. itsellä myöskin ongelmana kellolla lämmitettäessä että lämmitysloppuu kesken ja näytössä näkyy F--, pörhöllä eivät ole löytäneet vikaa siihen. eikä myöskään siihen että minkä takia radio vaihtaa ajoittain kanavaa käynnistettäessä. aikaisemmin webaston kellokin kadotti jännitteen käynistyksen yhteydessä. korjasivat asian niin että ottivat käyttöjännitteen suoraan auton omalta akulta.

mla
-
Viestit: 617
Liittynyt: 7.12.2003 21:23

ViestiKirjoittaja mla » 26.12.2007 20:21

F-- tulee siitä kun tulee komentoa sekä auton omaa CAN väylää pitkin että minikellon käyttämää W-bus väylää pitkin. Laite ei käsitä kahta ohjausta yhtäaikaa. Joku joskus väitti että päivittämällä Webaston ongelma poistuu, mutta ainakin paikallinen merkkiliike sanoi, ettei meidän Multivaniin ollut uudempaa softaa Webastolle.

Guutio
-
Viestit: 56
Liittynyt: 15.1.2004 20:49

ViestiKirjoittaja Guutio » 27.12.2007 7:31

Ilmeisesti siihen asiaan ei vieläkään ole korjausta. koska myöskin paikallinen vw huolto väitti samaa. mutta jatkan selvittelyä, nehän on ihmisten tekemiä vehkeitä niin pitäähän siihen vastaus jostain löytyä...

wwwili
-
Viestit: 29
Liittynyt: 16.4.2006 22:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja wwwili » 27.2.2009 21:40

Asensin kahan setin kellosta, ja tauluun on saatu vain F--

Ja kyllä ketuttaa. Jos joku oikeasti tietää miten webaston saa skulaamaan, niin postia vaan!!!

Wili

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 18.12.2009 11:49

Elikkä sitä vikaa on täälläkin T5 1.9 -04 Portterissa jossa on tuolla ovaalikellolla ja automaattiohjauksella oleva Webasto. Ei syty lainkaa eikä edes yritä. Painaessa Webaston päälle liekinkuva on näytössä hetken aikaa, sitten tulee pelkkä F ja muutaman sekunnin kuluttua F - - . Ei siis edes yritä syttyä ja jokin rele kuuluisi naksahtavan kun vika menee päälle. Sain sellaisen käsityksen että olisi "lukinnut itsensä", mutta olisi mahdollista jotain nappeja painamalla saada nollattua. Sulakkeita pois pitämällä ei tapahdu mitään. Onko siis pelkkää huhupuhetta tuo nollaaminen kellon nappeja painelemalla vai onko mahdollista?

Kylän webastoseppä ei luvannut ennen joulua tuota katsoa kun on niin kiireinen. Muutenkin helevetin huono lähtemään käyntii vaikka syksyllä vaihdettu pa-suodatin ja lähes uudet hehkut...

tex102
-
Viestit: 70
Liittynyt: 25.1.2009 14:31

ViestiKirjoittaja tex102 » 18.12.2009 13:59

Oliskohan tuolla jossain se legendaarinen huono liitos, eli webasto on sitä mieltä että jännitettä liian vähän ja sen takia lopettaa toimintansa. Omassa T5ssä oli sama ongelma kun huonolla akulla yritti käyttää webastoa niin ja vikatilan saa myös jos tankki on liian tyhjä jolloin webasto ei saa polttoainetta. Omassa kulkineessa myös jälkiasennettu sarja jonka jokin sulake ja rele on sitten asennettu akun viereen muovipussiin, onneksi pussi täynnä rasvaa niin ei hapetu liitokset. Todellinen asennustyön taidonnäyte.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 18.12.2009 15:22

Juuri korjasin appiukon T5 portterista saman vian, eli ei johdu mistään huonoista liitoksista tms. Tämä vika on yleinen sellaisissa porttereissa missä on alkuperäinen webasto johon asennettu ajastinkello. Kun on kylmiä ilmoja niin kellosta ei saa erikseen painaa liekinkuvasta webastoa päälle. Auton käydessä se käynnistyy automaattisesti ja jos erikseen kellosta painelee niin ajaa "vikatilaan" ja webasto lukittuu. Ei tee tätä vikatilaa yhden "virheen" takia, vaan kestää muutaman "vahingon" ennenkuin lukitsee laitteen. Lukituksen saa pois joko vag-huollossa tai sitten vag-comilla (pitää olla rekisteröity versio) kuten itse sen lukituksen poistin. Ja kun webaston antaa vikakoodin 02251 - Heater unit locked, vikaa ei saa pois säädinkellosta tai sulakkeita poistamalla. Lukitus pitää poistaa ohjelmalla.

Eli vag-comilla mennään valikkoon 18 - aux.heat -> 10 -> Adaptation -> kanava 3

Arvot :
lukossa = 1
lukitus pois = 0

Asun nurmossa, jos Variantti haluaa pikaisesti webaston kuntoon.
Viimeksi muokannut Krisse, 19.12.2009 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

avtl
-
Viestit: 5
Liittynyt: 30.6.2009 21:26

ViestiKirjoittaja avtl » 18.12.2009 21:40

Webaston nollaus vag comilla:
18-Aux heat -> Adaption-10->Channel 42->arvoksi 1->Save.
Ja sitten vikakoodien nollaus.
Ainakin Touranissa toimii.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 18.12.2009 21:55

Ei oo transus tuota 42 kanavaa ollenkaan. Tai ainakaa appiukon omas ollu, ja sain sen nollattua muistaakseni juuri tuosta 3 kanavasta.
Viimeksi muokannut Krisse, 19.12.2009 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 18.12.2009 22:17

Täytyypä huomenna mennä käymään kaverilla jolla on tuo Vagcom ihan lisenssikaapelilla. Kiitos vaan avun tarjouksesta Krisse mutta koitetaan ensin saada kotopitäjäs kuntoon.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 19.12.2009 11:32

06 ja 07 malleista nollautuu kanavasta 3, on yksi kun on lukossa ja 0 kun aukeaa. Vasilla ohje on toisinpäin.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 19.12.2009 11:39

06 ja 07 malleista nollautuu kanavasta 3, on yksi kun on lukossa ja 0 kun aukeaa


Juurikin näin asia oli, kiitos korjauksesta. Korjasin kanavan vielä noihin viesteihinikin ettei tule sekaannusta.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 19.12.2009 17:38

Jeevanan kekkulit viete eipä sitä saanut vagcomilla pelaamaan. Ei antanut muuttaa tuota arvoo nollaksi. Kai se on prkl vietävä merkkihuoltoon... Hohhoijjakkaa taas maksaa tonnin.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 21.12.2009 14:52

Variantti, se ei anna muuttaa sitä suoraan 0, vaan se pitää ensin savettaa 1;llä, jonka jälkeen se muuttaa sen automaattisesti 0.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 21.12.2009 17:45

Hieman aiheen sivusta, mutta.... Saako Webaston koodattua siten että kytkee puhaltimen releen vasta kun vedet on esim 40*C?

jaj03
-
Viestit: 14
Liittynyt: 8.11.2004 16:00

webasto t5

ViestiKirjoittaja jaj03 » 25.12.2009 10:25

JUU lakkas toi lämmitin pelittääst mut sain lukituksen auki tol vagcomil ja nyt yrittää päälle mut ei lähe ilmottaa vikakoodiiks "no flame" eli pitäskö vaihtaa se hehkutulppa ja onko hankala vaihtaa ja auto oli -04 t5 ja lämmitin ilmeisesti alkuperäisasennus.

jp_olli
-
Viestit: 52
Liittynyt: 23.7.2003 8:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jp_olli » 28.12.2009 22:23

Voi olla myös ohjainkortin hehkupiirissä vikaa.

Mittaa hehkun resistanssi liittimeltä, johon tulee sininen ja valkoinen johto, joka on vinottain muihin liittimiin nähden. Ehjä tulppa näyttänee yhden ohmin lukemia, tai hieman yli kun otetaan mittajohtimien resistanssi huomioon.

Toisella kortilla testaaminen selventäisi asiaa varmasti paljon.

Elmeri H.
-
Viestit: 266
Liittynyt: 11.1.2005 18:37

ViestiKirjoittaja Elmeri H. » 30.12.2009 9:16

Hieman aiheen sivusta, mutta.... Saako Webaston koodattua siten että kytkee puhaltimen releen vasta kun vedet on esim 40*C?


Noinhan se toimii jo valmiiksi...

heito
-
Viestit: 44
Liittynyt: 12.10.2007 10:56

ViestiKirjoittaja heito » 27.1.2010 12:31

ei liekkiä = voi johtua myös "kesädieselistä" jota täällä etelässä myytiin vielä joulukuussa.
tehdaswebasto avataan lukosta kanavasta 3, jo vuosimallissa 2004

Onko kukaan löytänyt VAG-comilla asetusta, että sais taukolämpö venttiilin auki, että moottorikin lämpenisi?

tinippakoo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 3.4.2008 16:28

joo

ViestiKirjoittaja tinippakoo » 2.2.2010 22:13

mullakin oli ongelmia touranin org. webaston kanssa (termo top v) meni n.300€ pelimerkkejä ennen kuin mulle kerrottiin että kyseistä laitetta ei saa kytkeä kellosta päälle kun auto käynnissä... joka kerta kun laitoin auton käydessä weban päälle niin meni vika tilaan ja ilmoitti liekki vahdista. ihmeellistä etteivät webaston paikallisella edustajallakaan tienneet kyseisestä versiosta siis v-mallista, on tuo malli merkkikorjaamon heiniä kuulemma

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 22.12.2011 22:04

jooo painiskellut samojen ongelmien kanssa. Webasto toimii mutta ei jälkiasennus kellosta
ei lähde käyntiin on uudet releet sulakkeet ehjät mitenkähän voisiko kello olla rikki.
käsky puuttuu. auto muuten 04 T5
tehdas asennettu webasto ja jälkiasennus kello ovaalin muotoinen

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 22.12.2011 22:34

mullakin oli ongelmia touranin org. webaston kanssa (termo top v) meni n.300€ pelimerkkejä ennen kuin mulle kerrottiin että kyseistä laitetta ei saa kytkeä kellosta päälle kun auto käynnissä...

Periaatteessa saa laittaa käyntiin, mutta ei samaan aikaan kun auto yrittää myös laittaa webastoa käyntiin.
Ongelma (vikatila) syntyy silloin kun webasto saa käynnistys pyynnön w-bus kanavasta sekä CAN-väylän kautta. VW orkkis webastoon syystä tuntemattomattomasta jätetty tämä bugi.

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 23.12.2011 10:53

jep jäi kertomatta että vepa ei lähde käyntiin jälkiasennus kellosta kun auto ei ole käynnissä ei ajastuksella eikä liekistä. puhallin kyllä kytkeytyy päälle mutta poltin ei lähde toimimaan ollenkaan. tässä se vika korttikin on uusittu.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 23.12.2011 17:03

Toimiiko webaston vesipumppu varmasti?

Jos vesipumppu ei toimi ja webastossa on pienikin ilmatasku vesitilassa, niin webasto saattaa "ylikuumentua" jo ennen kuin edes liekki ehtii kunnolla syttyä.

Vag-com:lla voisi katsoa engine puolelta measuring block:lla moottorilämpötila arvon, onko edes lähellä totuutta.

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 23.12.2011 20:48

kun kytkee wepaston kellosta käyntiin (kun auto ei ole käynnissä) puhallin releet
naksahtaa päälle ja vesipumppu lähtee käyntiin mutta itse webasto ei käynnisty
voisiko kello olla rikki. kellon ja webaston välinen johto on kunnossa.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 23.12.2011 22:12

On tullut vastaan joitain rikkinäisiä kelloja.

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 29.12.2011 21:51

vika oli kellossa

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

Webasto vikakoodit

ViestiKirjoittaja kharppa » 30.1.2012 10:58

koodit vag-com
00667 ambient temperature signal 008 implausible signal
00664 fuel gauge 002 lower limit exceeded
01126 engine speed signal 008 implausiple

eli sammuu ajon aikana. ei pysy päällä. auto kylmä..
onko kellään tietoo

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 30.1.2012 11:22

ainakin tuossa on "00664 fuel gauge 002 lower limit exceeded" eli paljonko on tankissä löpöä

kharppa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 14.12.2011 20:56

ViestiKirjoittaja kharppa » 30.1.2012 18:54

jep poltto aine ollut vähissä siitä koodi 00664
00667 onko ulkolämpö mittaus ( voisko olla anturi rikki) sekä
01126 engine speed signal Tarkoittaako tämä webaston puhaltimen moottorin signaalia
onko kellään mennyt webastosta puhallinta rikki.


nämä on 18 aux heat kanava mittauksia

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 31.1.2012 18:36

onko kellään mennyt webastosta puhallinta rikki.

Erittäin erittäin harvoin webaston kohdalla. Ebereissä kulutus tavaraa.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 2.2.2012 12:27

Tarkoitetaan vissiin webaston paloilmapuhallinta?
Ainakin meillä se meni rikki.

Mutta kyllä tuo engine speed sensor on ihan auton moottorilta tuleva tieto, en vaan keksi mitä webasto tekee sillä tiedolla...?

ybi
-
Viestit: 36
Liittynyt: 21.3.2010 9:58

ViestiKirjoittaja ybi » 2.2.2012 13:31

jos on automaattiwebasto että se käynnistyy automaattisesti sillon kun moottori on kylmä ja sammuu moottorin sammuttamisen yhteydessä jos ei ole sammunut jo aikaisemmin.

reimah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 22.5.2010 17:05

ViestiKirjoittaja reimah » 25.10.2013 22:30

Paloilmapuhallinta herjaa webasto. Pitikö Vagginen kulkineeseen vaihtaa koko mötikkä vai saiko pelkän puhaltimen vaihdettua.

Auto -06 T5

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 26.10.2013 11:32

Saa pelkän paloilmapuhaltimen "erikseen". Tosin kyseinen vikakoodi usein aiheutuu viallisen ohjurin johdosta, jonka myös saa erikseen. Mikäli paloilma puhallin pyörii nätisti (hurisee tasaisesti ilman sivuääniä), tällöin useimmiten syypäänä ohjuri.

reimah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 22.5.2010 17:05

ViestiKirjoittaja reimah » 26.10.2013 11:53

Puhallin piti paripäivää sellaista sirinää ennen vikakoodin ilmaantumista.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 26.10.2013 20:11

Siinä tapauksessa vaihtaisin paloilmapuhaltimen.

jonza
-
Viestit: 17
Liittynyt: 20.9.2005 16:13

Re: Webasto menee lukkoon

ViestiKirjoittaja jonza » 5.11.2016 10:41

Hei
Osaako kukaan sanoa tällaisista vikakoodeista mitään.
Webasto toimi välillä ok sit välillä starttas mutta ei pyörinyt kauaa ja sitten tuli nämä:

00664 Fuel gauge, DTC status: No fault type identified
01336 Vw Group convenience data bus DTC status:Open circuit
01414:Combustion air blower-V6
02251:heater unit locked

Tämän jälkeen weba otettiin lukituksesta pois ja nyt lähtee käyntiin mutta sammuu kohta ja tulee tämmöiset vikakoodit.

01414: Combustion air blower-V6 DTC Status: Output dose not have a contact/short to earth
01408: Insulff voltage switch-off (pre-det. Valve) DTC status: No fault type identified

Ja dieseliä on koko ajan tankissa ollut ja akut on ehyet ☺

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Webasto menee lukkoon

ViestiKirjoittaja Axi » 5.11.2016 11:21

Paloilmapuhallintahan tuo vikoo.

Kun se Webasto on auton alla, pohjamuovien kunnolla on iso merkitys suojaamisessa.
Ilmanotto ja pakoputki saattavat mennä tukkoon sopivissa olosuhteissa, ja saattaa törkyä mennä lämmittimen sisällekin.

jonza
-
Viestit: 17
Liittynyt: 20.9.2005 16:13

Re: Webasto menee lukkoon

ViestiKirjoittaja jonza » 5.11.2016 11:43

Axi kirjoitti:Paloilmapuhallintahan tuo vikoo.

Kun se Webasto on auton alla, pohjamuovien kunnolla on iso merkitys suojaamisessa.
Ilmanotto ja pakoputki saattavat mennä tukkoon sopivissa olosuhteissa, ja saattaa törkyä mennä lämmittimen sisällekin.


Joo siltähän nuo koodit vaikuttavat, mutta mietin sitä kun kuitenkin välillä toimii ok niinkuin nyt kun nollasin vikakoodit niin lähti pyöriin ihan normaalisti, että voisiko vika kuitenkin olla elektroninen eli olisko vika ohjainlaitteessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa