Webasto menee lukkoon
Valvoja: ffp jäsenet
Webasto menee lukkoon
Auto on transporter t5, ensiasennus webasto kellolla. Nyt webesto ei lähde käyntiin. Vikakoodit: hehkutulppa, webasto lukittu.
Pikahuollon kaveri ei saanut lukitusta pois.
Voiko viallinen hehku aiheuttaa lukituksen, vai mitä meinaatte viaksi?
Pikahuollon kaveri ei saanut lukitusta pois.
Voiko viallinen hehku aiheuttaa lukituksen, vai mitä meinaatte viaksi?
Käväise lähimmässä valtuutetussa webastojen asennus firmassa niin veikkaan että alkaa auto lämpiämään varsin vaivatta :)
Hieman aihetta sivuten itselläni on samainen T5 ensiasennus webastolla jossa ei ole kelloa eli haistelee vaan jäähdytysnesteen lämpötilaa ja toimii automaattisesti sen mukaan. Kysyin kellolle asennettuna hintaa ja merkkiliike kertoili hinnaksi n.850€ että siitäpä heräsikin kysymys ?
Mihin hinta perustuu ja liittyykö asennukseen jotain erikoista kun http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=146 tuolta saa koko webaston kellolaitteella: Webasto Thermo Top E 12V yleisasennussarjalla ja ajastimella:Hinta: 870.00 €:...
Onko tässä jotain rahastuksen makua vai joku muu järkevä peruste? Joku fiksu voisi tähän kommentoida jotta miksi en siis ostaisi koko pakettia tuolta ja jättäisi vaikka toisen webaston lämmitin osan hyllyyn "varaosaksi" jos asentaa sen itse?
Voin olla toki myös täysin väärässä omilla mielipiteilläni enkä ota niistä mitään vastuuta mutta näin kuluttajana saahan tuolla rahamäärällä jo paljon dieseliä esim...
Hieman aihetta sivuten itselläni on samainen T5 ensiasennus webastolla jossa ei ole kelloa eli haistelee vaan jäähdytysnesteen lämpötilaa ja toimii automaattisesti sen mukaan. Kysyin kellolle asennettuna hintaa ja merkkiliike kertoili hinnaksi n.850€ että siitäpä heräsikin kysymys ?
Mihin hinta perustuu ja liittyykö asennukseen jotain erikoista kun http://www.marinea.fi/shop/product_catalog.php?c=146 tuolta saa koko webaston kellolaitteella: Webasto Thermo Top E 12V yleisasennussarjalla ja ajastimella:Hinta: 870.00 €:...
Onko tässä jotain rahastuksen makua vai joku muu järkevä peruste? Joku fiksu voisi tähän kommentoida jotta miksi en siis ostaisi koko pakettia tuolta ja jättäisi vaikka toisen webaston lämmitin osan hyllyyn "varaosaksi" jos asentaa sen itse?
Voin olla toki myös täysin väärässä omilla mielipiteilläni enkä ota niistä mitään vastuuta mutta näin kuluttajana saahan tuolla rahamäärällä jo paljon dieseliä esim...
Tuo T5:n 'lisäsarja' on todella pahasti rahastusta. Sisältää vain johdotukset akulta kellosarjalle, ja kellosarjalta laitteelle, sekä takaiskuventtiilin - mukana ei tule edes kelloa tms. ja silti hintaa on 250-300€ 'sarjalle', sitten siihen päälle kello 100€ ja asennus niin ollaan jo melkoisissa summissa siihen nähden että sarja on etupäässä johto ja takaiskuventtiili.
Yleisasennussarja ei tähän varsinaisesti käy, sillä siinä ei ole kytkettynä yleensä väylää jota tuossa T5:n TT-C Webastossa tarvitaan, mutta toki siinäkin voi tuon kytkeä lisäämällä kaapelia jos haluaa.
Yleisasennussarja ei tähän varsinaisesti käy, sillä siinä ei ole kytkettynä yleensä väylää jota tuossa T5:n TT-C Webastossa tarvitaan, mutta toki siinäkin voi tuon kytkeä lisäämällä kaapelia jos haluaa.
W-Bus/CAN-bus (väylä), sen kautta ohjataan tuota T5:n TT-C Webastoa. Kaikissa jälkiasennettavissa ei ole tuota väyläohjausta ja siksi niiden johtosarjat eivät aina käy väylällisiin. Lisälaitteita ostaessa pitää muutenkin varmistua tehdas-Webastojen kanssa, että lisälaitteet tukevat tuota väyläohjausta, muutoin eivät välttämättä toimiva tehdaslaitteiden kanssa.
kellolaite
Joo, kysyin jo hinnan uudelle org. kellolle mikä kattossa valaisimen vieressä. Se maksaa 245e. Hehku tulppa n. 45e + tiiviste.
Onko tämä väylä siis käytössä/webasto yhdistetty original webastossa vain sen takia että näkyy vikakoodit yms. vag-huollossa että jos laittaa ko autoon ns. normi webaston kellolla niin täytyyhän sen toimia jos vain laite saa jännitettä vai estääkö tämä väylä käyttämästä perinteistä webastoa jos sen vaihtaa tuon TT-C.n tilalle. Jos ihmettelette miksi yritän selvittää tämän asian juurta jaksain niin vain sen takia että jatkossa ei tarvitse aina maksaa VW lisää jos laitteissa ilmenee joku vika :) Oudolta kuulostaa tosiaan tuo VW hinnoittelu ja tosiaan tällä 850€::n hintaan kuuluu siis jälkiasennuskello johtosarjoineen ja jotain muuta hilpettä kuten erillinen vesipumppu. Ei suinkaan mitään luxus kelloa kattoon niinkuin "heito" tuossa totesi :)
Mitä hyötyä tuosta CAN-väylästä on vanhempiin OPD2 yms. verrattuna? Tehon lisäyskö helpommin?
Mitä hyötyä tuosta CAN-väylästä on vanhempiin OPD2 yms. verrattuna? Tehon lisäyskö helpommin?
Tehdas-Webaston väylästä tulee kaikki ohjauskomennot Webastolle ja se komentaa muita laitteita sen kautta.
Esim. Multivanissa riitti virrat ja W-bus piuhan liittäminen minikelloon ja sen jälkeen esilämmitys toimii - takaiskuventtiili pitää asentaa jäähdytysnesteen kiertoon ettei se ala kiertämään väärään suuntaan ja aiheuttaa vikokoodeja lämpötila-antureiden kautta. Varoituksena sen verran että tämä simppeli kytkentä antaa kellossa vikakoodia 'F--' kun moottorin käynnistää Webaston ollessa käytössä, Suomessa Kahan myymä piuhasarja ei moista aiheuta, mutta hintaa sillä on reiluusti enemmän. Käsittääkseni Kahan sarjakin on vain piuha ja tuo takaiskuventtiili, ei mitään sen kummempaa, joten 250-300€ hinta sille ei ole kovin perusteultua.
T5 pakussa jossa on tehtaankellosarja riittää kaukosäätimien asennukseen myös tuo virrat ja W-bus piuhan kytkentä. Tässä yksilössä ei tullut vikakoodeja vaikka Webasto oli moottoria käynnistettäessä päällä, tämä johtunee siitä, että tehdaskellosarja hallitsee tämän tilanteen muutoinkin ja ei tarvita lisäkilkkeitä tähän, kuten jälkiasennuskello.
Jälkiasennettavissa tuo väylä ei ole ongelma, mutta sitten pitää tosiaan olla ohjainlaitteet/releet sisäpuhaltimille, mahdollisesti kiertopumpulle yms.
Esim. Multivanissa riitti virrat ja W-bus piuhan liittäminen minikelloon ja sen jälkeen esilämmitys toimii - takaiskuventtiili pitää asentaa jäähdytysnesteen kiertoon ettei se ala kiertämään väärään suuntaan ja aiheuttaa vikokoodeja lämpötila-antureiden kautta. Varoituksena sen verran että tämä simppeli kytkentä antaa kellossa vikakoodia 'F--' kun moottorin käynnistää Webaston ollessa käytössä, Suomessa Kahan myymä piuhasarja ei moista aiheuta, mutta hintaa sillä on reiluusti enemmän. Käsittääkseni Kahan sarjakin on vain piuha ja tuo takaiskuventtiili, ei mitään sen kummempaa, joten 250-300€ hinta sille ei ole kovin perusteultua.
T5 pakussa jossa on tehtaankellosarja riittää kaukosäätimien asennukseen myös tuo virrat ja W-bus piuhan kytkentä. Tässä yksilössä ei tullut vikakoodeja vaikka Webasto oli moottoria käynnistettäessä päällä, tämä johtunee siitä, että tehdaskellosarja hallitsee tämän tilanteen muutoinkin ja ei tarvita lisäkilkkeitä tähän, kuten jälkiasennuskello.
Jälkiasennettavissa tuo väylä ei ole ongelma, mutta sitten pitää tosiaan olla ohjainlaitteet/releet sisäpuhaltimille, mahdollisesti kiertopumpulle yms.
Hmmm... niin hyvältä kun se suuren euromäärän kanssa kikkailu kuulostikin mielessäni mutta
arvostan käyttövarmuutta sen verran paljon että taidan antaa valtuutetun webasto asennus firman laittaa sinne vaadittavat osat niin että on kaikki can-väylät yms. yhdistetty lämmittimeen. Annan rahani heille ennemmin kuin VW-merkkiliikkeeseen! Tässä autossa kun on takuukin päällä niin ehkä on viisaampi säästää omien työtuntien määrä ja tehdä ansiotyönä webastorahastus takaisin. Muuten käyvät vielä eväämään takuuta jos tulee jokin muu sähkövika. Perustuen omiin muutoksiin sähköjärjestelmässä takuu rauennut...
arvostan käyttövarmuutta sen verran paljon että taidan antaa valtuutetun webasto asennus firman laittaa sinne vaadittavat osat niin että on kaikki can-väylät yms. yhdistetty lämmittimeen. Annan rahani heille ennemmin kuin VW-merkkiliikkeeseen! Tässä autossa kun on takuukin päällä niin ehkä on viisaampi säästää omien työtuntien määrä ja tehdä ansiotyönä webastorahastus takaisin. Muuten käyvät vielä eväämään takuuta jos tulee jokin muu sähkövika. Perustuen omiin muutoksiin sähköjärjestelmässä takuu rauennut...
Ehkä hieman OT, mutta mistä se johtuu että webasto antaa sen vikakoodin F-- autoa käynnistettäessä kun webasto on kellolla lämmittämässä? ja onko se asia korjattavissa? Kyseessä T5 jälkiasennus sarjalla minikellolla sekä 2. akulla. itsellä myöskin ongelmana kellolla lämmitettäessä että lämmitysloppuu kesken ja näytössä näkyy F--, pörhöllä eivät ole löytäneet vikaa siihen. eikä myöskään siihen että minkä takia radio vaihtaa ajoittain kanavaa käynnistettäessä. aikaisemmin webaston kellokin kadotti jännitteen käynistyksen yhteydessä. korjasivat asian niin että ottivat käyttöjännitteen suoraan auton omalta akulta.
F-- tulee siitä kun tulee komentoa sekä auton omaa CAN väylää pitkin että minikellon käyttämää W-bus väylää pitkin. Laite ei käsitä kahta ohjausta yhtäaikaa. Joku joskus väitti että päivittämällä Webaston ongelma poistuu, mutta ainakin paikallinen merkkiliike sanoi, ettei meidän Multivaniin ollut uudempaa softaa Webastolle.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Elikkä sitä vikaa on täälläkin T5 1.9 -04 Portterissa jossa on tuolla ovaalikellolla ja automaattiohjauksella oleva Webasto. Ei syty lainkaa eikä edes yritä. Painaessa Webaston päälle liekinkuva on näytössä hetken aikaa, sitten tulee pelkkä F ja muutaman sekunnin kuluttua F - - . Ei siis edes yritä syttyä ja jokin rele kuuluisi naksahtavan kun vika menee päälle. Sain sellaisen käsityksen että olisi "lukinnut itsensä", mutta olisi mahdollista jotain nappeja painamalla saada nollattua. Sulakkeita pois pitämällä ei tapahdu mitään. Onko siis pelkkää huhupuhetta tuo nollaaminen kellon nappeja painelemalla vai onko mahdollista?
Kylän webastoseppä ei luvannut ennen joulua tuota katsoa kun on niin kiireinen. Muutenkin helevetin huono lähtemään käyntii vaikka syksyllä vaihdettu pa-suodatin ja lähes uudet hehkut...
Kylän webastoseppä ei luvannut ennen joulua tuota katsoa kun on niin kiireinen. Muutenkin helevetin huono lähtemään käyntii vaikka syksyllä vaihdettu pa-suodatin ja lähes uudet hehkut...
Oliskohan tuolla jossain se legendaarinen huono liitos, eli webasto on sitä mieltä että jännitettä liian vähän ja sen takia lopettaa toimintansa. Omassa T5ssä oli sama ongelma kun huonolla akulla yritti käyttää webastoa niin ja vikatilan saa myös jos tankki on liian tyhjä jolloin webasto ei saa polttoainetta. Omassa kulkineessa myös jälkiasennettu sarja jonka jokin sulake ja rele on sitten asennettu akun viereen muovipussiin, onneksi pussi täynnä rasvaa niin ei hapetu liitokset. Todellinen asennustyön taidonnäyte.
Juuri korjasin appiukon T5 portterista saman vian, eli ei johdu mistään huonoista liitoksista tms. Tämä vika on yleinen sellaisissa porttereissa missä on alkuperäinen webasto johon asennettu ajastinkello. Kun on kylmiä ilmoja niin kellosta ei saa erikseen painaa liekinkuvasta webastoa päälle. Auton käydessä se käynnistyy automaattisesti ja jos erikseen kellosta painelee niin ajaa "vikatilaan" ja webasto lukittuu. Ei tee tätä vikatilaa yhden "virheen" takia, vaan kestää muutaman "vahingon" ennenkuin lukitsee laitteen. Lukituksen saa pois joko vag-huollossa tai sitten vag-comilla (pitää olla rekisteröity versio) kuten itse sen lukituksen poistin. Ja kun webaston antaa vikakoodin 02251 - Heater unit locked, vikaa ei saa pois säädinkellosta tai sulakkeita poistamalla. Lukitus pitää poistaa ohjelmalla.
Eli vag-comilla mennään valikkoon 18 - aux.heat -> 10 -> Adaptation -> kanava 3
Arvot :
lukossa = 1
lukitus pois = 0
Asun nurmossa, jos Variantti haluaa pikaisesti webaston kuntoon.
Eli vag-comilla mennään valikkoon 18 - aux.heat -> 10 -> Adaptation -> kanava 3
Arvot :
lukossa = 1
lukitus pois = 0
Asun nurmossa, jos Variantti haluaa pikaisesti webaston kuntoon.
Viimeksi muokannut Krisse, 19.12.2009 11:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
webasto t5
JUU lakkas toi lämmitin pelittääst mut sain lukituksen auki tol vagcomil ja nyt yrittää päälle mut ei lähe ilmottaa vikakoodiiks "no flame" eli pitäskö vaihtaa se hehkutulppa ja onko hankala vaihtaa ja auto oli -04 t5 ja lämmitin ilmeisesti alkuperäisasennus.
Voi olla myös ohjainkortin hehkupiirissä vikaa.
Mittaa hehkun resistanssi liittimeltä, johon tulee sininen ja valkoinen johto, joka on vinottain muihin liittimiin nähden. Ehjä tulppa näyttänee yhden ohmin lukemia, tai hieman yli kun otetaan mittajohtimien resistanssi huomioon.
Toisella kortilla testaaminen selventäisi asiaa varmasti paljon.
Mittaa hehkun resistanssi liittimeltä, johon tulee sininen ja valkoinen johto, joka on vinottain muihin liittimiin nähden. Ehjä tulppa näyttänee yhden ohmin lukemia, tai hieman yli kun otetaan mittajohtimien resistanssi huomioon.
Toisella kortilla testaaminen selventäisi asiaa varmasti paljon.
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 3.4.2008 16:28
joo
mullakin oli ongelmia touranin org. webaston kanssa (termo top v) meni n.300€ pelimerkkejä ennen kuin mulle kerrottiin että kyseistä laitetta ei saa kytkeä kellosta päälle kun auto käynnissä... joka kerta kun laitoin auton käydessä weban päälle niin meni vika tilaan ja ilmoitti liekki vahdista. ihmeellistä etteivät webaston paikallisella edustajallakaan tienneet kyseisestä versiosta siis v-mallista, on tuo malli merkkikorjaamon heiniä kuulemma
mullakin oli ongelmia touranin org. webaston kanssa (termo top v) meni n.300€ pelimerkkejä ennen kuin mulle kerrottiin että kyseistä laitetta ei saa kytkeä kellosta päälle kun auto käynnissä...
Periaatteessa saa laittaa käyntiin, mutta ei samaan aikaan kun auto yrittää myös laittaa webastoa käyntiin.
Ongelma (vikatila) syntyy silloin kun webasto saa käynnistys pyynnön w-bus kanavasta sekä CAN-väylän kautta. VW orkkis webastoon syystä tuntemattomattomasta jätetty tämä bugi.
Toimiiko webaston vesipumppu varmasti?
Jos vesipumppu ei toimi ja webastossa on pienikin ilmatasku vesitilassa, niin webasto saattaa "ylikuumentua" jo ennen kuin edes liekki ehtii kunnolla syttyä.
Vag-com:lla voisi katsoa engine puolelta measuring block:lla moottorilämpötila arvon, onko edes lähellä totuutta.
Jos vesipumppu ei toimi ja webastossa on pienikin ilmatasku vesitilassa, niin webasto saattaa "ylikuumentua" jo ennen kuin edes liekki ehtii kunnolla syttyä.
Vag-com:lla voisi katsoa engine puolelta measuring block:lla moottorilämpötila arvon, onko edes lähellä totuutta.
Webasto vikakoodit
koodit vag-com
00667 ambient temperature signal 008 implausible signal
00664 fuel gauge 002 lower limit exceeded
01126 engine speed signal 008 implausiple
eli sammuu ajon aikana. ei pysy päällä. auto kylmä..
onko kellään tietoo
00667 ambient temperature signal 008 implausible signal
00664 fuel gauge 002 lower limit exceeded
01126 engine speed signal 008 implausiple
eli sammuu ajon aikana. ei pysy päällä. auto kylmä..
onko kellään tietoo
Re: Webasto menee lukkoon
Hei
Osaako kukaan sanoa tällaisista vikakoodeista mitään.
Webasto toimi välillä ok sit välillä starttas mutta ei pyörinyt kauaa ja sitten tuli nämä:
00664 Fuel gauge, DTC status: No fault type identified
01336 Vw Group convenience data bus DTC status:Open circuit
01414:Combustion air blower-V6
02251:heater unit locked
Tämän jälkeen weba otettiin lukituksesta pois ja nyt lähtee käyntiin mutta sammuu kohta ja tulee tämmöiset vikakoodit.
01414: Combustion air blower-V6 DTC Status: Output dose not have a contact/short to earth
01408: Insulff voltage switch-off (pre-det. Valve) DTC status: No fault type identified
Ja dieseliä on koko ajan tankissa ollut ja akut on ehyet ☺
Osaako kukaan sanoa tällaisista vikakoodeista mitään.
Webasto toimi välillä ok sit välillä starttas mutta ei pyörinyt kauaa ja sitten tuli nämä:
00664 Fuel gauge, DTC status: No fault type identified
01336 Vw Group convenience data bus DTC status:Open circuit
01414:Combustion air blower-V6
02251:heater unit locked
Tämän jälkeen weba otettiin lukituksesta pois ja nyt lähtee käyntiin mutta sammuu kohta ja tulee tämmöiset vikakoodit.
01414: Combustion air blower-V6 DTC Status: Output dose not have a contact/short to earth
01408: Insulff voltage switch-off (pre-det. Valve) DTC status: No fault type identified
Ja dieseliä on koko ajan tankissa ollut ja akut on ehyet ☺
Re: Webasto menee lukkoon
Paloilmapuhallintahan tuo vikoo.
Kun se Webasto on auton alla, pohjamuovien kunnolla on iso merkitys suojaamisessa.
Ilmanotto ja pakoputki saattavat mennä tukkoon sopivissa olosuhteissa, ja saattaa törkyä mennä lämmittimen sisällekin.
Kun se Webasto on auton alla, pohjamuovien kunnolla on iso merkitys suojaamisessa.
Ilmanotto ja pakoputki saattavat mennä tukkoon sopivissa olosuhteissa, ja saattaa törkyä mennä lämmittimen sisällekin.
Re: Webasto menee lukkoon
Axi kirjoitti:Paloilmapuhallintahan tuo vikoo.
Kun se Webasto on auton alla, pohjamuovien kunnolla on iso merkitys suojaamisessa.
Ilmanotto ja pakoputki saattavat mennä tukkoon sopivissa olosuhteissa, ja saattaa törkyä mennä lämmittimen sisällekin.
Joo siltähän nuo koodit vaikuttavat, mutta mietin sitä kun kuitenkin välillä toimii ok niinkuin nyt kun nollasin vikakoodit niin lähti pyöriin ihan normaalisti, että voisiko vika kuitenkin olla elektroninen eli olisko vika ohjainlaitteessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa