GOLF 4 TDi ei kiihdy kunnolla..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jay4
-
Viestit: 52
Liittynyt: 10.9.2006 22:29

GOLF 4 TDi ei kiihdy kunnolla..

ViestiKirjoittaja Jay4 » 8.10.2007 18:02

Hakua käytetty mutta en löytänyt mitään vastaavaa.

Elikkäs mulla auto seisoi yli viikon ajan tuossa pihalla ja ennen sitä toimi kaikki kunnolla. Tänään ajoon lähdettyäni kiihtyi kuin 1-litrainen micra vetäen perässään asuntovaunua.
Savua ei ainakaan peilistä näkynyt.
Heitin kyllä reippaan puolen tunnin lenkin auton kanssa mutta eipä mitään vaikutusta ollut.

Elikkäs turbo todennäköisesti mennyt, tosin haulla kun katoin, niin joku oli saanut ventoon kotikonstein uutta puhtia samojen ongelmien ilmetessä. Mitäs tälläinen mattimeikäläinen osais tuolle nyt tehdä, oiskos kellään mitään ehdotuksia?

Edit. Muutama kirjotusvirhe sekä lisätty tekstiä.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 8.10.2007 18:29

Älä heitä kirvestä järveen. Ei se turbo leviä siinä pihassa seisoessa.

Käytä vikamuistin luvussa. Itsellä kävi noin kun jarruvalokatkaisija oli hajonnut, moottori meni vikatilaan ja vika paikallistui 3 minuutissa vikamuistista (tuolloin ei vielä ollut itsellä ohjelmaa).

Jay4
-
Viestit: 52
Liittynyt: 10.9.2006 22:29

ViestiKirjoittaja Jay4 » 9.10.2007 13:38

Vikakoodit käyty lukemassa ja ahtopaineet on hukassa..prkl!!

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.10.2007 14:35

n75 särki tai siivet jumisa ? =) kokeile vag-comilla siipien liikuttelua jos voit

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 9.10.2007 14:49

kannattaa myös tarkistaa n75:lle menevät ja lähtevät letkut...
kädellä pystyy kokeilemaan liikkuuko ahtimen johdesiivet ilman suurta väkivaltaa.

Jay4
-
Viestit: 52
Liittynyt: 10.9.2006 22:29

ViestiKirjoittaja Jay4 » 9.10.2007 16:32

Joo kiitti vaan kaverit avusta, mut ei mulla oo hajuukaan missä esim N75 tuol konehuoneen puolel sijaitsee :)

Tosin jos hieman osaatte avittaa mis sellanen löytyy ja ei vissii ihmeit vaadi tollanen liikuttelu..ihan VW huollossa kävin lukemassa vikakoodit ja sano että pitäs aika varata että ei osaa näin äkkiseltää sanoo mikä vikana, mahollisuuksia kun on niin monta..nopeesti katottuna kaikki letkut kyl oli kohillaa.

Edit. Googlen kuvahaku auttoi n75 ulkonäön metsästämisessä..

Ilexi
-
Viestit: 209
Liittynyt: 27.8.2007 22:30

ViestiKirjoittaja Ilexi » 9.10.2007 20:38

Se N75 on siinä tulipellissä imusarjasta katsottuna oikealla. Siinä on kaksi saman näköistä alipaineen ohjausventtiiliä, katot vaan kummasta lähtee alipaineletku turbolle niin se on se N75. Ja niitä ahtimen siipiä voit kokeilla että liikkuuko se tanko mikä on ahtimen keskellä.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 9.10.2007 21:24

Se oli selvä, että ahtopaineet on hukassa. Edelleen olen sitä mieltä, ettei turbo hajoa itsekseen vaan vika on jossain muualla, N75 on todennäköinen, ilmamassamittari sitten toinen. Vaatisi koeajon testerin kanssa jotta näkisi mikä parametri jätättää. Kone ei ahda jos se luulee ettei se saa ilmaa (massamittari).

En tunne konetta mutta onkos siinä turbossa alipainekello, joka voisi olla irti? Omassa ACVssä oli kello irti kesällä, ei ahtanut ja korjaus oli kahden pultin kiinnitys.

Saisko sieltä volkkarilta koeajon mittarin kera? VAG-COMia tuskin kannatta sinun nyt hommata jos auto seisoo.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 9.10.2007 21:53

MAF;in piuhan vois nypätä irti ja kokeilla vaikuttaako... misä päin asut ? kato tuolta vag-com auttajista lähin ja vois sen kans kattella arvoja, niitä kattelemalla selvii luultavasti jotai.
toi on alipainekellolla... yks keino on laittaa suora alipaine n75 menevään letkuun, mikä tulee turbon kellolta..(nypit siis n75:sesta irti sen letkun ja siihen alipaine) sillon on täydet ahdot ;) eli varovasti ja mieluiten mittarin kans ajelulle

Jay4
-
Viestit: 52
Liittynyt: 10.9.2006 22:29

ViestiKirjoittaja Jay4 » 9.10.2007 23:03

Jep, Lahden suunnalla tässä asustelen, vois joskus vaikka tulla meettingii jos jollakin ois vaikka mittarit mukana :)
Tosta konepuolesta, oon ite kyl niin käsi näis asiois, en uskalla tehä kyl mitää näille..

Jay4
-
Viestit: 52
Liittynyt: 10.9.2006 22:29

ViestiKirjoittaja Jay4 » 10.10.2007 13:05

Tuli tuossa mieleeni, kun auto tosiaan reippaan viikon seisoi paikallaan ja sadekeliä ollut sillä aikaa, niin olisiko mahdollista että vaikuttais turbon jumiutumiseen. Tai että ois jotakin kosteutta tiivistyny jonnekkin tärkeään paikkaan..tankki puolillaan löpöö, auttaiskohan jos sinne lisäis vaikka pakkaskeleille tarkotettua rikastinta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 134 vierailijaa