Käytin autoa (Golf -92 1.9TD) perjantaina katsastuksessa ja hylky tuli savutuksen takia.
Keskiarvo oli 3,6. Katsastaja sano että arvo nousi ja laski välillä, vaikka normaalisti se kuulemma vain laskee.
Autossa on isompi ahdin ja viripumppu. Otin katsastukseen irti turbon ja pumpun välisen alipaineletkun, edellisen omistajan neuvojen mukaan. Normiajossa savutus loppuikin täysin, mutta katsastuksessa arvot olivat tollaiset. Auto on katsastettu edellisen kerran toukokuussa (auto oli viime talven seisonnassa) silloin arvo oli ollut luokkaa 1,0.
Muutamaa päivää aiemmin kävi tankatessa moka, eli bensaa tankkiin paljon, huomasin sen kumminkin ennen käynnistystä. Tyhjensimme kaverin kanssa tankkia reilusti ja dieseliä tilalle. Tankkiin kumminkin jäi jonkin verran bensaa.
Miten bensa dieselin seassa vaikuttaa savutukseen?
Ajoin ennen katsastusta kolmisen päivää noilla "katsastussäädöillä"
Olisiko sille pitänyt antaa enemmän kierroksia / kovaa ajoa jonkin aikaa ennen mittausta vai mistä kannattaa aloittaa ongelman selvittäminen?
AAZ savutusarvo ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Olisihan se mahdollista että tuo bensa olisi tuhonnut jotain pumpun osia tuolta, koska se ei voitele yhtään, mutta jos kuitenkin sitä on vain murto osa siellä seassa, niin enpä usko että se siitä voisi johtua.
Eikait siinä muu auta kuin ruuvata syöttöjä vähän alemmaksi että saa lailliseksi tuon pelin.
Eikait siinä muu auta kuin ruuvata syöttöjä vähän alemmaksi että saa lailliseksi tuon pelin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 103 vierailijaa