Keskustelua Powerboxin toimintaperiaatteesta

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Bob
-
Viestit: 79
Liittynyt: 31.5.2007 12:48
Viesti:

Keskustelua Powerboxin toimintaperiaatteesta

ViestiKirjoittaja Bob » 7.9.2007 11:44

Olen kuullut, kuinka Powerboxit antavat tehoa(aika reilustikki) TDI-dieseleihin, mutta mihinhän boxin toiminta perustuu? Onko kyse yksinkertaisuudessaan ohmin laista, jolla vastustetaan, siis pidennetään syöttöpumpun sulkeutumista huijaamalla auton oman "tietokoneen" ohjelmaa asettamalla vastus jakajapumpulle? Onkohan kenelläkään tietoa asiasta?

Joka tapauksessa kuullostaisi ajattelemalla järkeenkäypältä, sillä soppahan autoa kuljettaa eteenpäin, jolloin kuvittelisi auton saadessa lisää soppaa, lisääntyisi pakosta tehokin? Mutta entäs polttaminen tämän jälkeen? Onko tämä yhtä tyhjän kans pähkäilemistä? ,,,vaiko tämä sitä sitä puhuttua HolySmokea, tehoa siis?

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 7.9.2007 11:54

Noin ainakin itse olen ymmärtänyt. Boxilla ei käsittääkseni pysty lisäämään ahtopaineita, kuten "oikealla" "chipillä" moottorinohjausyksikköön asennettuna onnistuu tai sitten nämä uudemmat autot, joissa ohjelma päivitetään OBD-portin kautta.

Senpä takia tämä http://cgi.ebay.de/Chip-Tuning-Chip-Box-for-VW-MULTIVAN-POLO-T4-T5-JETTA_W0QQitemZ130149538323QQihZ003QQcategoryZ32094QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem tuntuu aika uskomattomalta. Esim. VAG 2.5TDI 150hp/295Nm koneesta tuolla saataisiin mukamas 185hp/350Nm. Eikös tuosta koneesta tuon verran potkua irtoa vasta kunnon lastulla?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 7.9.2007 12:15

minulla oli 140hp tuossa 90hp skodassa pelkästään syöttöä lisäämällä ja enemmänkin olisi tullut jos olisi vaan uskaltanut syöttöä laittaa.

ilpopi
-
Viestit: 226
Liittynyt: 20.12.2006 17:25

ViestiKirjoittaja ilpopi » 7.9.2007 13:43

No huh. Oliko tuo millä tavalla tehty? Boxilla tms. vai pumppua kääntämällä vai miten?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 7.9.2007 21:05

suuttimet, imupuoli, pumppu, pakoputki.

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 8.9.2007 0:14

Suuttimet+lastu (mallia väärä)=155heppaa. Suutimet ehdottomasti tärkein osa. (alh 90hp)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 8.9.2007 3:06

200CDI mersusta, 90kw/270Nm saa powerbox vehkeel ulos reilut120kw/360nm vakiosuttimilla ja 130kw/400Nm penkitettyä isommilla suutimilla ja vakio pakoputkella. Ei se varmaan mitään ihan huuhaa juttua siis ole. Mua kyl hämää miten se o mahollista... En halua ees tietää... lisää polttoainetta jne.

Pelkästään 220CDI Chipin koodaamalla saa jo 100kw (noilla koneillahan ei ole tilavuus eroja)...

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 8.9.2007 15:30

Itsellä AFN:n kupeessa PSI Powerbox. Väännönlisäys tuntuva, tehojakin varmaan jonkin verran.
Sisään en ole kurkannut, mutta valmistaja kertoo laitteen olevan digitaalinen, eli on siellä muutakin kuin vastus. Tai siis pitäisi olla.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.9.2007 15:45

usein vakionakin noissakin on enempi mitä tehdas lupaa... eli ei hirveitä ees tarvita lisää että luvattu teho toteutuu, eikös mersun cdi-koneessa se muistaakseni huijjaa polttoaineen painetietoo... jos en ihan väärin muista, ja syöttö säätyy ahtojen mukaan

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 9.9.2007 15:09

Joo tuon huijausjutun oon mäki kuullut, ja se näkyy esim kulutuksessa. ts. kulutusmittari näyttää eri tietoa kuin todellisuus. Muutaman prosentin heitto maksimissaan tosin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa