Hyvin toimiva viritysohjelma, lastu tai viritysboxi 77kW TDI
Valvoja: ffp jäsenet
Hyvin toimiva viritysohjelma, lastu tai viritysboxi 77kW TDI
Kertokaapa kokemuksia tai suosituksia.
Omaa Passat 1.9 TDI vm. 2006 voisi hieman piristää. Ei liikaa, että paikat kestää (autohan on 5v laatikolla jota ei taida uskaltaa paljon yli 300nm väännöllä rasittaa, eikö niin?).
Löytyykö ohjelma jonka saisi asennettua suoraan diagnostiikkaportin kautta?
Omaa Passat 1.9 TDI vm. 2006 voisi hieman piristää. Ei liikaa, että paikat kestää (autohan on 5v laatikolla jota ei taida uskaltaa paljon yli 300nm väännöllä rasittaa, eikö niin?).
Löytyykö ohjelma jonka saisi asennettua suoraan diagnostiikkaportin kautta?
bokseilla saa heittää vesilintua... tietysti jos haluat maksaa muutaman kymmenen centin osista 100-500€ niin siitä vain. Samaan lopputulokseen pääsee laittamalla vastuksen pa-lämpötila-anturiin.
Eiköhän kaikki softat -06:een TDI:hin flashata kun -02:een passattiin tehtiin niin.
Karalan softat, MTM, Oettinger ovat hyviä ja muitakin hyviä löytyy. Yleensä hinta korreloi laatua = uskomattoman halpa ei voi olla kovin hyvä.
search on hyvä apulainen...
Eiköhän kaikki softat -06:een TDI:hin flashata kun -02:een passattiin tehtiin niin.
Karalan softat, MTM, Oettinger ovat hyviä ja muitakin hyviä löytyy. Yleensä hinta korreloi laatua = uskomattoman halpa ei voi olla kovin hyvä.
search on hyvä apulainen...
viritystä
mä ostin käytetty kcr:n boxi, se toimii tosi hyvä, antaa paljon vääntöä..
maksoi 300:-
Sitten mä vaihdoin vielä map sensori että mä sain nostettu ahtopaine vähän 0,9-1,3. maksoi vw liikkeestä noin 45 euro.
Mun passat on vakio 115hv nyt se pitäis olla noin 150-160hv
maksoi 300:-
Sitten mä vaihdoin vielä map sensori että mä sain nostettu ahtopaine vähän 0,9-1,3. maksoi vw liikkeestä noin 45 euro.
Mun passat on vakio 115hv nyt se pitäis olla noin 150-160hv
bokseilla saa heittää vesilintua... tietysti jos haluat maksaa muutaman kymmenen centin osista 100-500€ niin siitä vain. Samaan lopputulokseen pääsee laittamalla vastuksen pa-lämpötila-anturiin.
kyllä ne osat maksaa enempi kuin pari kyt senttiä ja on siellä sisällä muutakin kuin vastus, ainakin laadukkaammissa
Kyl siellä sisuksissa jotain kätevää on.
Itellä ainakin boksilla tippui IQ arvoon 1.0 ja ennakko kasvoi hitusen.
Ennen boksia oli alle optimin ja boksin kera oli just viivalla.
Ja tosiaan boksi osaa pysyä "piilossa" käynnistyksen ajan...
Tosin noi samat efektit (esim.ALH:ssa) saa aikaan ku säätää sen ennakon yläviivaan ihan manuaalisesti ja antaa pumpulle vasaraa... ;-D
Itellä ainakin boksilla tippui IQ arvoon 1.0 ja ennakko kasvoi hitusen.
Ennen boksia oli alle optimin ja boksin kera oli just viivalla.
Ja tosiaan boksi osaa pysyä "piilossa" käynnistyksen ajan...
Tosin noi samat efektit (esim.ALH:ssa) saa aikaan ku säätää sen ennakon yläviivaan ihan manuaalisesti ja antaa pumpulle vasaraa... ;-D
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Mulla on nyt vuoden verran laatikko kestänyt reilun 400nm vääntöjä ja pari vuotta 320+nm joten en usko että saat sitä lasahtamaan 300nm väännöillä.
Käsittääkseni mun laatikon tyyppimerkintä on EGR.
Tosin öljyt olen vaihdattanut 50tkm välein ihan vaan varoiksi.
Jos hyvän haluat, niin unohda noi boxit ja hommaa lastu, tai sitten vaan vastus viritys esim kytkimen taakse ajaa saman asian.
Käsittääkseni mun laatikon tyyppimerkintä on EGR.
Tosin öljyt olen vaihdattanut 50tkm välein ihan vaan varoiksi.
Jos hyvän haluat, niin unohda noi boxit ja hommaa lastu, tai sitten vaan vastus viritys esim kytkimen taakse ajaa saman asian.
Itsellä Revo ohjelmointi ja se ainakin leikkaa vääntöjä matalilta kierroksilta aika tehokkaasti. Ehkä hieman kierroskone verrattuna muihin ajamiini lastutettuihin dieseleihin... mutta erittäin miellyttävä ajaa kun ei vedä maksimi vääntöjä heti kerrasta 1500rpm:ssä. Tehoja Revon toimesta penkitetty 145hp/303nm, ei savuta eikä kytkintä saa luistamaan millään. Luulis laatikonkin kestävän hyvin...
Voin suositella tarpeisiisi kyllä ainakin tätä softaa.
Myy mm:
http://www.doc-power.com/index.php?page ... engine=792
Voin suositella tarpeisiisi kyllä ainakin tätä softaa.
Myy mm:
http://www.doc-power.com/index.php?page ... engine=792
Tuo on vanhempaan 100hv moottoriin mutta tämä Forge kai sopisi:
http://www.doc-power.com/index.php?DocP ... engine=796
Löysin myös tämän:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3517
Aion kysellä mahtaisiko tämä käydä myös samalla moottorilla varustettuun Passattin (mikä ettei kävisi?).
Jälkimmän on Oettingerin (VAG virityspaja) joten tämä tuntuisi todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta!
http://www.doc-power.com/index.php?DocP ... engine=796
Löysin myös tämän:
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3517
Aion kysellä mahtaisiko tämä käydä myös samalla moottorilla varustettuun Passattin (mikä ettei kävisi?).
Jälkimmän on Oettingerin (VAG virityspaja) joten tämä tuntuisi todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta!
Terve!
Olen tässä hankkimassa -03vm VW Polo 1.9tdi:n (100hp) ja ajatuksissa on ollut tuon piristäminen jollain softalla / vastaavalla.
Yritin lueskella näitä ketjuja, mutta mielipiteitä tuntui olevan lähes yhtä paljon kuin kirjoittajiakin....
Tuo Revon lastun yhteydessä mainittu väännön rajaaminen kuulosti silti aika fiksulta, ainakin kytkimen kannalta. Edellisessä 1.8t koneisessa Leonissa Revon lastu ainakin rokkasi hienosti.
Eli piuhat siis Doc:lle. Mistä muualta kannattaisi tiedustella? Harinen, Karala?
Ainiin, ja tietysti hinnat kiinnostavat myös, jos niistä täällä porukalla kokemusta! =)
Kiitoksia!
Olen tässä hankkimassa -03vm VW Polo 1.9tdi:n (100hp) ja ajatuksissa on ollut tuon piristäminen jollain softalla / vastaavalla.
Yritin lueskella näitä ketjuja, mutta mielipiteitä tuntui olevan lähes yhtä paljon kuin kirjoittajiakin....
Tuo Revon lastun yhteydessä mainittu väännön rajaaminen kuulosti silti aika fiksulta, ainakin kytkimen kannalta. Edellisessä 1.8t koneisessa Leonissa Revon lastu ainakin rokkasi hienosti.
Eli piuhat siis Doc:lle. Mistä muualta kannattaisi tiedustella? Harinen, Karala?
Ainiin, ja tietysti hinnat kiinnostavat myös, jos niistä täällä porukalla kokemusta! =)
Kiitoksia!
68corvette: käytätkö noilla väännöillä edelleen alkuperäistä kytkintä? Aikaisemmin on ollut 310Nm vääntöä, jolloin 4. ja 5. vaihteet luistivat -> ohjelman vaihto ja nyt on vääntöä 290Nm. Itselläni oli omassa ALH-koneessa juurikin tuo EGR-loota, josta tasauspyörästö sanoi sopimuksensa irti pari vuotta sitten. Vaihdoin tilalle EGS-lootan (110TDI:stä) ja samalla välitykset muuttuivat, sopii paremmin tuolle ohjelmalle.
Tuossa n. kuukausi sitten vaihdoin alkuperäisen MAP-anturin 3bar MAPpiin, nykyinen alkuperäinen ahdin on sanomassa sopimustaan irti :) Pääsee sitten vaihtamaan isomman ahtimen.
Tuossa n. kuukausi sitten vaihdoin alkuperäisen MAP-anturin 3bar MAPpiin, nykyinen alkuperäinen ahdin on sanomassa sopimustaan irti :) Pääsee sitten vaihtamaan isomman ahtimen.
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Onko nää nettivaraosan 60€ lastut toimiviksi todettuja? http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=467654
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 117 vierailijaa