Hyvin toimiva viritysohjelma, lastu tai viritysboxi 77kW TDI

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pizza
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.8.2007 23:30

Hyvin toimiva viritysohjelma, lastu tai viritysboxi 77kW TDI

ViestiKirjoittaja Pizza » 2.8.2007 23:35

Kertokaapa kokemuksia tai suosituksia.

Omaa Passat 1.9 TDI vm. 2006 voisi hieman piristää. Ei liikaa, että paikat kestää (autohan on 5v laatikolla jota ei taida uskaltaa paljon yli 300nm väännöllä rasittaa, eikö niin?).

Löytyykö ohjelma jonka saisi asennettua suoraan diagnostiikkaportin kautta?

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 3.8.2007 8:20

bokseilla saa heittää vesilintua... tietysti jos haluat maksaa muutaman kymmenen centin osista 100-500€ niin siitä vain. Samaan lopputulokseen pääsee laittamalla vastuksen pa-lämpötila-anturiin.

Eiköhän kaikki softat -06:een TDI:hin flashata kun -02:een passattiin tehtiin niin.

Karalan softat, MTM, Oettinger ovat hyviä ja muitakin hyviä löytyy. Yleensä hinta korreloi laatua = uskomattoman halpa ei voi olla kovin hyvä.

search on hyvä apulainen...

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

viritystä

ViestiKirjoittaja vr6power » 3.8.2007 9:50

mä ostin käytetty kcr:n boxi, se toimii tosi hyvä, antaa paljon vääntöä..
maksoi 300:-
Sitten mä vaihdoin vielä map sensori että mä sain nostettu ahtopaine vähän 0,9-1,3. maksoi vw liikkeestä noin 45 euro.


Mun passat on vakio 115hv nyt se pitäis olla noin 150-160hv

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 3.8.2007 15:51

bokseilla saa heittää vesilintua... tietysti jos haluat maksaa muutaman kymmenen centin osista 100-500€ niin siitä vain. Samaan lopputulokseen pääsee laittamalla vastuksen pa-lämpötila-anturiin.


kyllä ne osat maksaa enempi kuin pari kyt senttiä ja on siellä sisällä muutakin kuin vastus, ainakin laadukkaammissa

epepee
-
Viestit: 24
Liittynyt: 24.10.2006 16:06

ViestiKirjoittaja epepee » 3.8.2007 16:46

"kyllä ne osat maksaa enempi kuin pari kyt senttiä ja on siellä sisällä muutakin kuin vastus, ainakin laadukkaammissa"

ihan mielenkiinnosta kyselisin että mitähän muuta komponentteja kuin vastus niissä "kalliimmissa" bokseissa on??

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 3.8.2007 20:10

Oisko jotian kivoja ledejä :D

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 3.8.2007 20:36

ihan mielenkiinnosta kyselisin että mitähän muuta komponentteja kuin vastus niissä "kalliimmissa" bokseissa on??


Jotakin muuta siellä täytyy olla koska AHU:hun kun laittaa vastuksen niin rupeaa hehkun merkkivalo vilkku ja kun laitat tollasen boksin niin eipä vilku, no toi ny ainakin

jaippi
-
Viestit: 32
Liittynyt: 4.7.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaippi » 3.8.2007 22:06

Kyl siellä sisuksissa jotain kätevää on.
Itellä ainakin boksilla tippui IQ arvoon 1.0 ja ennakko kasvoi hitusen.
Ennen boksia oli alle optimin ja boksin kera oli just viivalla.
Ja tosiaan boksi osaa pysyä "piilossa" käynnistyksen ajan...
Tosin noi samat efektit (esim.ALH:ssa) saa aikaan ku säätää sen ennakon yläviivaan ihan manuaalisesti ja antaa pumpulle vasaraa... ;-D

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 3.8.2007 22:56

Mulla on nyt vuoden verran laatikko kestänyt reilun 400nm vääntöjä ja pari vuotta 320+nm joten en usko että saat sitä lasahtamaan 300nm väännöillä.
Käsittääkseni mun laatikon tyyppimerkintä on EGR.
Tosin öljyt olen vaihdattanut 50tkm välein ihan vaan varoiksi.

Jos hyvän haluat, niin unohda noi boxit ja hommaa lastu, tai sitten vaan vastus viritys esim kytkimen taakse ajaa saman asian.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 4.8.2007 9:35

Itsellä Revo ohjelmointi ja se ainakin leikkaa vääntöjä matalilta kierroksilta aika tehokkaasti. Ehkä hieman kierroskone verrattuna muihin ajamiini lastutettuihin dieseleihin... mutta erittäin miellyttävä ajaa kun ei vedä maksimi vääntöjä heti kerrasta 1500rpm:ssä. Tehoja Revon toimesta penkitetty 145hp/303nm, ei savuta eikä kytkintä saa luistamaan millään. Luulis laatikonkin kestävän hyvin...
Voin suositella tarpeisiisi kyllä ainakin tätä softaa.

Myy mm:
http://www.doc-power.com/index.php?page ... engine=792

Pizza
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 2.8.2007 23:30

ViestiKirjoittaja Pizza » 4.8.2007 23:15

Tuo on vanhempaan 100hv moottoriin mutta tämä Forge kai sopisi:

http://www.doc-power.com/index.php?DocP ... engine=796

Löysin myös tämän:

http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=3517

Aion kysellä mahtaisiko tämä käydä myös samalla moottorilla varustettuun Passattin (mikä ettei kävisi?).

Jälkimmän on Oettingerin (VAG virityspaja) joten tämä tuntuisi todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta!

Kannu
-
Viestit: 23
Liittynyt: 2.4.2007 8:58

ViestiKirjoittaja Kannu » 8.9.2007 12:39

Terve!

Olen tässä hankkimassa -03vm VW Polo 1.9tdi:n (100hp) ja ajatuksissa on ollut tuon piristäminen jollain softalla / vastaavalla.

Yritin lueskella näitä ketjuja, mutta mielipiteitä tuntui olevan lähes yhtä paljon kuin kirjoittajiakin....

Tuo Revon lastun yhteydessä mainittu väännön rajaaminen kuulosti silti aika fiksulta, ainakin kytkimen kannalta. Edellisessä 1.8t koneisessa Leonissa Revon lastu ainakin rokkasi hienosti.

Eli piuhat siis Doc:lle. Mistä muualta kannattaisi tiedustella? Harinen, Karala?

Ainiin, ja tietysti hinnat kiinnostavat myös, jos niistä täällä porukalla kokemusta! =)

Kiitoksia!

Reactor
-
Viestit: 351
Liittynyt: 2.9.2003 13:15

ViestiKirjoittaja Reactor » 8.9.2007 14:31

68corvette: käytätkö noilla väännöillä edelleen alkuperäistä kytkintä? Aikaisemmin on ollut 310Nm vääntöä, jolloin 4. ja 5. vaihteet luistivat -> ohjelman vaihto ja nyt on vääntöä 290Nm. Itselläni oli omassa ALH-koneessa juurikin tuo EGR-loota, josta tasauspyörästö sanoi sopimuksensa irti pari vuotta sitten. Vaihdoin tilalle EGS-lootan (110TDI:stä) ja samalla välitykset muuttuivat, sopii paremmin tuolle ohjelmalle.

Tuossa n. kuukausi sitten vaihdoin alkuperäisen MAP-anturin 3bar MAPpiin, nykyinen alkuperäinen ahdin on sanomassa sopimustaan irti :) Pääsee sitten vaihtamaan isomman ahtimen.

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 8.9.2007 14:32

Onko nää nettivaraosan 60€ lastut toimiviksi todettuja? http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=467654

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.9.2007 15:18

täysin turha ainakin tohon sun autoos.. saat ite samat lisäykset ilman pokseja... searchilla ohjeita.. onko toi TD vai TDI toi sun kippos ? (monet laittaa tdi jos lisätty kuuleri)

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 8.9.2007 15:50

Mulla on tdi kone tuossa. Evry löytyy jo, vapaavirtaussuodatin ja joku letku tukittu, edellinen omistaja siis tehny noi kaikki.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.9.2007 17:24

toi on evry-modi siistissä kotelossa ;) ja varmaan egr letku tukittu.... seuraavaks isommat suuttimet niin saat jonkin verran voimaa lisää =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 117 vierailijaa