Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 1.9.2009 10:00

Tuli vaan mieleen, että pelkkä lastuaminen ei varmaan auta jos auto ei muuten ole kunnossa. Lähinnä mieti imusarjaa joka näissä kai paskottuu jos EGR on käytössä. Sekin nyt ensin puhtaaksi...

JohnMcClane
-
Viestit: 3
Liittynyt: 18.8.2009 18:13

ViestiKirjoittaja JohnMcClane » 1.9.2009 16:46

Itellä 1.9 pwd 96kw/130hp lastulla ~163hp. Lastun kanssa ajettu 100tkm eikä ongelmia näy paitsi alustassa aina jotain korjattavaa

Chewie
-
Viestit: 4
Liittynyt: 14.10.2008 20:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chewie » 1.9.2009 19:36

PD100, Harisen ohjelmalla 150 hp, vääntöä yli 300 nm. Ei 5-pykäläisen kytkin oikein tykkää kun noilla lukemilla polkee 4- tai 5-vaihteella pikkukierroksilla (ihme). Kohta vuosi paineltu, moottorin puolella ei mitään häikkää (200000 yhteensä mittarissa). Turbo vissiin aika rajoilla mutta ajellaan tuo loppuun ja sitten uutta (eli isompaa) :) tilalle.

Vaikka kaikki tuota Karalaa kovin kehuvat, mun mielestä ei kannata unohtaa Harista. ite ainaki ollu tyytyväinen.

juhagee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.4.2011 22:10

ViestiKirjoittaja juhagee » 17.4.2011 22:14

Herätellään, mistään ei tunnu löytyvän vastausta.. (tai sit en ossoo):
Missä vaiheessa pitää vaihdella 1.9tdi:stä (pd) kankia ennen ku vääntö runttaa ne solmuun..
Tai ylipäätään koneen sisälle kajota? Joko se on tarpeellista 200hv->

Kiitos.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 17.4.2011 22:33

AVB -74kW alunperin nyt reilut 220kW.No prob.Alakerta vakio kansi muutettu,sekä muuta pikku vilppiä.
Viimeksi muokannut rane_69, 17.4.2011 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 17.4.2011 22:34

No 500Nm kohdalla ne kanget voisi alkaa olla tarpeen.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 17.4.2011 22:35

+560 nm vielä kai on suorat ;)

juhagee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.4.2011 22:10

ViestiKirjoittaja juhagee » 17.4.2011 22:52

Mikä olisi varteenotettava turbo sinne suht max. lukemiin vakio alakerralla??
Niitä voi olla tietysti monia mutta, kuvitellaan että sinne 250hv+ tuntumaan..
Joutuuko pakosarjan tinaamaan ite vai löytyykö jostain valmiina pätevää tavaraa?
Viimeksi muokannut juhagee, 17.4.2011 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 17.4.2011 22:55

Luulisin että tuo Garrett GTB 2260 VK muutettuna alipainekellolle.Sitä ennen muita muutoksia
Riippuu myös sun vaggineesta pakosarjat ett muut.itselläni vakiosarja kairattuna.

juhagee
-
Viestit: 4
Liittynyt: 17.4.2011 22:10

ViestiKirjoittaja juhagee » 17.4.2011 23:01

a4 1.9 q -00

jowell
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.4.2011 11:38

ViestiKirjoittaja jowell » 18.4.2011 15:15

Paljo golf 4 -02 110kw arl sais tehoa irti pelkästää turbon vaihtamalla ja hyvällä softalla?

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 18.4.2011 20:16

Eikai noilla ARL:n vakioruiskuilla yli 200hv mennä...

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 18.4.2011 20:28

Vähän yli.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 18.4.2011 20:37

Kuin vähän?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 18.4.2011 21:51

Riippuen penkistä :) Itellä tuli 219.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 18.4.2011 22:30

oho.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 18.4.2011 22:45

Samilla on KKK BV43 ja ne muistaakseni ne isoimmat PD130 suuttimet (550set). Sitä en muista onko siinä myös ärrän nokka? Kuitenkin aika sopivat tehot tuolle ahtimelle, ei varmaan hirveän pitkälle riittäisi vaikka olisi isommatkin suuttimet.

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 19.4.2011 8:21

ARL vakio suuttimet riittää 230hv kun kaikki muu on kohillaan

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 19.4.2011 15:54

Vakiohilut muuten, kytkintä lukuunottamatta.

jowell
-
Viestit: 10
Liittynyt: 17.4.2011 11:38

ViestiKirjoittaja jowell » 14.5.2011 13:39

onko kellään tiedossa uudenmaan alueelta jotain virityspajaa? yksityisetkin käy.

Terza
-
Viestit: 45
Liittynyt: 20.5.2007 13:22

ViestiKirjoittaja Terza » 16.5.2011 21:40

-> Jowell: Kamitec Lohjalla tulee ny ekana mieleen
http://www.kamitec.net/index.php

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 16.5.2011 21:48

Joku paja.LTR-Racing.
Äkkiä kun kirjoittaa niin pasu edelleen myytävänä.

Postilaatikko
-
Viestit: 41
Liittynyt: 18.5.2012 16:16

ViestiKirjoittaja Postilaatikko » 18.5.2012 16:20

Uus foorumilla. Kysyn täältä, vaikka olisi varmasti parempiakin paikkoja kysyä, en vain osaa etsiä. Samanlaisia kysymyksiä tulee varmasti jokapäivä tänne, mutta kysytään nyt silti. Ohjatkaa mut parempaan ketjuun jos siltä tuntuu.

Eli miten tuollaista VAG-ATD moottoria kannattaisi alkaa virittämään? Ei mitään kauheita tavotteita ole, mutta vähän enemmän potkua pitäisi saada. Missä kannattaisi lastuttaa ja paljonko sillä jo voisi saada?

Kiitoksia.

jmm
-
Viestit: 98
Liittynyt: 6.2.2010 23:23

ViestiKirjoittaja jmm » 18.5.2012 21:22

Tällä hetkellä tehoja 202hv/ 430nm. Ja mittarissa 340tkm.
Onko hyötyä kansiremontin yhteydessä sipistellä kanavia ja laittaa jotain virinokkaa?
Kärsiikö nokan vaihdon myötä alavääntö?

Autossa:
GTB2260VK, 3"/2,5"putkisto, cooleri+ahtoputkisto, 3bar map, ohjelma jolla maf poistettu ja tais olla jotkut kiinaracet . Ja tietysti kiinteä vauhtis ja sachs race pianeasetelma ja vr6 kytkin.

Parannus ehdotuksia otetaan vastaan.

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 19.5.2012 20:34

postilaatikko= Tuosta autostasi saa kivasti uudelleen ohjelmoimalla sen 140-145hp. Tämä luotettavasti ja vakio osilla.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.5.2012 20:43

jmm: Voi sen kansiremontin kanssa laittaa miedon virinokan (esim. R-koneistus, VP5 profiili). Sillä ei juuri väännöt kärsi. Kanavia kannattaa vähän hieroo jos tietää mitä on tekemässä.

Parannusehdotus: Vaihda kunnon suuttimet ja teetä lopuksi hyvä custom ohjelma.

jmm
-
Viestit: 98
Liittynyt: 6.2.2010 23:23

ViestiKirjoittaja jmm » 20.5.2012 16:32

Juu. Kosuselle varmaan meinasin kannen viedä. Mitähän tuosta saisi pihalle r- nokalla ja kunnon suuttimilla? Fin-dieselillä käyttänyt ja tulen käyttämään säädössä.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.5.2012 16:46

Maksimissaan 250hv noilla osilla. Miten tämä liittyy pumppusuutin koneiden viritykseen???

Piponen
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.12.2008 19:03

ViestiKirjoittaja Piponen » 31.5.2012 20:49

-ARL välijäähy
-bosion power plus 1043 kärjet
-avarampi putkisto
-kunnon ohjelma

Tollaiselle kokoonpanolle pitäis lähteä turboa metsästelee ja ihmettelee sopivaa putkistoa. Mitäs jengi ehdottaisi? Riittääkö 2,5" katilta taaksepäin vai pitääkä laitella turbolta asti? Millaisia teholukemia kilkkeiilla voidaan olettaa saatavan irti?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 31.5.2012 21:03

Joko vaihdoit suuttimet? Kannattaako ASZ suuttimien jälkeen laittaa muuta kuin Racet ja Firadit? Itse laittaisin noiden kaveriksi tylsästi GTB2260VK ahtimen.

Piponen
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.12.2008 19:03

ViestiKirjoittaja Piponen » 2.6.2012 12:24

Miksipäs ei kannattaisi? Kyllähän power plussillakin saa vakio suuttimia enempi potkua irti. Vai tarkoitatko että miksi tyytyä vähempään kun samaan "hintaan" saa enempi?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 2.6.2012 12:35

Ja kun noi Racetkin on niin tuskaisen pienet...

Siletti
-
Viestit: 141
Liittynyt: 21.6.2004 17:48

ViestiKirjoittaja Siletti » 20.6.2013 0:00

Miten toi tiptronic kestää ku tehoja aletaan kasvattaan?

Itellä on ton 74kw:n ATD ja jatkona tippi. Tyydynkö pelkkään lastuun vai onko sekin jo liikaa tolle laatikolle ku mittarissa on 350tkm...?

khager
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2011 10:49

ViestiKirjoittaja khager » 29.6.2013 12:58

Omassa 3B passatissa on tippi rajana. Jos nostaa syöttöä yli 57,5mg/hub 2400rpm ei pysy vitonen päällä. 2500-3500 rpm alueella voi syöttää 59mg tavaraa mikä antaa n 340Nm.

janikuusisto
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.3.2015 5:44

ViestiKirjoittaja janikuusisto » 8.3.2015 6:17

Laitetaan ny tänne kyssäriä kun muutkin olivat laittaneet, vähän vanha ketju mut en oikee mitään uudempaa löytäny, varmaa vaan huono ettii :D elikkä auto on golf iv moottorilla asz, voiko noilla vakio suuttimilla päästä yli 200hp? Jostaki euroopan foorumeilta löytyy juttuu et voi ja jostai et ei.. mikä ahdin siihen kannattas laittaa?? Ja jos vaihtaa sachs kytkimen ni miten tuo vakio vauhtipyörä kestää? Vai kannattaako seki vaihtaa samalla kyseisen valmistajan tuotteeseen.?

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 8.3.2015 6:48

ASZ vakiosuuttimet riittää yli 200hp, 6-lovisen vakio voimansiirto myös, turbo ei. Bolt-on ahdinta saa vaikka fin-turbolta, itse askartelemalla sitten löytyy enemmänkin vaihtoehtoja. Joku vakiona 170-heppaisen ahdin tuohon tavoitteeseen aika passeli.

janikuusisto
-
Viestit: 9
Liittynyt: 8.3.2015 5:44

ViestiKirjoittaja janikuusisto » 8.3.2015 6:56

Paljonko toi vakio voimansiirto on parhainmillaan kestänyt? Tommosta kkk bv43 ahdinta saisi suht halvalla saksasta on vissiin b7 korisessa 170hp vakiona ja käy lukemani perusteella melkein suoraan? :)

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja harri81 » 20.1.2017 22:35

Millainen tuo finturbon va@vb hybridi on? Millasille tehoille sil pääsee. Autona on 136heppanen 2.0tdi touran.
Minkälaisia vääntöjä kaksoismassa kestää?

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 21.2.2017 11:07

Kuinka rajoilla turbo ja suuttimet on atd/avb kun lyödään 140-150hv ohjelma ton yleisen 130hvn sijasta?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Tero P » 21.2.2017 16:01

Turbo loppuu kesken ennen suuttimia. Suuttimet venyy ~170hv tienoille.
Atd:tä on KKK:n ja Garretin ahtimilla. KKK:lla ottaa sen 140-145 järkevästi ja Garretti venyy himpun pidemmälle.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 19.3.2017 9:15

AWX yleisin lastu taitaa olla 160/380nm luokkaa. On myös hurjempia 190/450nm aasti vakiopalikat äärirajoilla.

Vaatiiko tuo reilu 400nm ylitys tehoreserviä tuonne liki 200 vai voisko sen saada vaikka 170+ hv:lla mikä kait turbolle ym turvallisempi raja?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Jultsu » 19.3.2017 11:38

Kai se olisi mahdollista tehdä kapea ja korkea piikki vääntökäyrään jonnekin 3000rpm kohdille ja sitten nopeasti tuoda se piikki alas jotta tehokäyrä saadaan myös laskusuuntaiseksi. Mitään järkeä tuossa ei varmaankaan olisi.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 19.3.2017 21:43

Niin eli ne kulkee niin käsi kädessä että paras tyyrtä johonkin 170/400 tyyliseen.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.3.2017 6:38

Niin, vääntöhän oli vain tehon määrä tietyllä kierrosluvulla X, eli jos vääntö pysyy samana ja kierrokset kasvaa niin tehokin kasvaa automaattisesti samalla.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Tero P » 20.3.2017 23:17

GTpasanen kirjoitti:Niin eli ne kulkee niin käsi kädessä että paras tyyrtä johonkin 170/400 tyyliseen.

No ei nyt ihan noinkaan.
Kyllähän tuollaseen awx:sään voi tehä vaikka 130/400 softan tai vaikka 170/300 softan.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 21.3.2017 19:40

Tero P kirjoitti:
GTpasanen kirjoitti:Niin eli ne kulkee niin käsi kädessä että paras tyyrtä johonkin 170/400 tyyliseen.

No ei nyt ihan noinkaan.
Kyllähän tuollaseen awx:sään voi tehä vaikka 130/400 softan tai vaikka 170/300 softan.



Miten siitä revittäs 130/400nm? Toisin päin kyllä ymmärrän että vääntöä voi leikata.


Kuitenkin joku 170/450nm jäänee haaveeksi?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Jultsu » 21.3.2017 20:54

Edelleenkin, vääntö on vain teho tietyllä kierrosluvulla X. Jos vääntökäyrä pysyy tasaisen suorana niin se tarkoittaa sitä että teho kasvaa jatkuvasti. Jos vääntökäyrä on "loivasti" alaspäin laskeva se tarkoittaa sitä että teho pysyy samana. 2000rpm kohdilla voidaan ottaa se 400Nm ulos ja sen jälkeen isommilla kierroksilla rajoittaa tehoa.

400Nm @2000rpm vaatii moottorilta 112 hevosvoimaa.

Tuonne voi kliksutella noita numeroita ja koittaa saada hommaan jotain tolkkua: http://www.wentec.com/unipower/calculat ... torque.asp

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 21.3.2017 21:16

Juu.

Laskuri ei oikeen hullua hurskaammaks tehny. Joku sitä väännön ottoa kuitenkin rajottaa vaikka tolla sun esimerkillä siihen ei paljon vaadittu.


No ehkä helpompi kysyä että onko kukaan ottanut 130hv pumpparista lastulla yli 400nm lukemia?

Ja jos 112hv vaatii 2000rpm @ 400nm niin tuskin kellään sellaista lukemaa on vaikka ajm koneesta sillä 116hv teholla.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Jultsu » 21.3.2017 21:30

Polttoaineen riittävä syöttö riittävän nopsaan on yleensä se suurin ahdistaja. 400Nm vääntö 4000 kierroksessa vaatii jo päälle 220hp tehon.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja pete73 » 21.3.2017 22:04

Niin.. itseasiassa se teho on vain laskennallinen suure.
Moottori tuottaa jatkuvaa voimaa = vääntö, josta sitten saadaan laskettua teho kun otetaan pyörimisnopeus (eli siis aika) mukaan yhtälöön.
Tietyllä kierrosluvulla siis teho ja vääntö kulkee aina käsi kädessä.
Ja kun yleensä puhutaan vain kummankin huippuarvosta niin pitää muistaa että ne toteutuvat ihan eri kierrosalueilla, vakiodieseleissä (ahdetuissa) tyypillisesti vääntöhuippu jopa alle 2000rpm ja huipputeho jossain 4000-4500rpm paikkeilla.

M1k4
-
Viestit: 29
Liittynyt: 17.10.2008 20:57

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja M1k4 » 21.3.2017 22:12

GTpasanen kirjoitti:Juu.

Laskuri ei oikeen hullua hurskaammaks tehny. Joku sitä väännön ottoa kuitenkin rajottaa vaikka tolla sun esimerkillä siihen ei paljon vaadittu.


No ehkä helpompi kysyä että onko kukaan ottanut 130hv pumpparista lastulla yli 400nm lukemia?

Ja jos 112hv vaatii 2000rpm @ 400nm niin tuskin kellään sellaista lukemaa on vaikka ajm koneesta sillä 116hv teholla.


Pasuuna -04 AFN myllystä lastulla irtos 170,3hv/3800rpm ja väätöä piikkinä 402,5Nm/2000rpm joskus seittämän vuotta sitte.

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Tero P » 21.3.2017 22:31

GTpasanen kirjoitti:Miten siitä revittäs 130/400nm? Toisin päin kyllä ymmärrän että vääntöä voi leikata.

Niinkuin tuossa edellä jo mainittiinkin, teho lasketaan väännöstä.
Eli softaan riittävästi syöttöä että tuo 400nm ylittyy vaikkapa 2000rpm ja siitä sitten syöttöä alaspäin niin että vääntökäyrä laskee riittävän nopeasti ettei 130hv teho ylity.

GTpasanen kirjoitti:No ehkä helpompi kysyä että onko kukaan ottanut 130hv pumpparista lastulla yli 400nm lukemia?

On.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 22.3.2017 22:29

Varmaan satoja kertoja ruodittu mutta näkeepähän muutkin tähän ketjuun eksyvät :

Mihin vakioputkisto 130 heppasen perässä riittää? Onko katin tyhjäyksellä vaikutusta tehoon ollenkaan tai isommalla downpipellä?

Mihin asti vakio cooler riittää tai onko sen vaihdosta hyötyjä hevosvoimiin?

Tietenkin putken ja coolerin vaihdossa hyöty on kun ollaanko tietyssä vaiheessa mutta lähinnä lastutdttua/miedosti viritettyä tässä tarkoitan.


Miksi sitten kysyn? Vaikka siksi kun saabissakin 3" dp antaa mukavat 20hp lastun kera eli ihan aiheellinen hankinta. Joten miten on tässä?

harri81
-
Viestit: 268
Liittynyt: 19.2.2004 17:35

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja harri81 » 23.3.2017 5:08

Tuolla fin-turbon hybridillä pitäs kait päästä 200/400 lukemiin ohjelmoimalla?
130hp koneena..

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 8.5.2017 11:00

Tilasin 180hv/410nm lastun.

Ahdot silti vaan 1.5bar, mitkä pikaisella googlauksella monen 160hv lastun perusahdot.


Mites täällä porukalla ahdot kullakin lastulla?

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Jultsu » 8.5.2017 11:49

Tilasit siis ihan fyysisen flash-muistipiirin jonka juotit piirilevylle alkuperäisen tilalle? Vai mikä tämä "lastu" on?

130hp:n vakiopillerille 1.5bar on pitkäaikaisen kestävyyden kannalta maksimi. Tehon tuottamisen kannalta ahtopaine on kohtalaisen mitätön asia, se voima tulee syötetyn polttoaineen määrästä. Tahtoo siis sanoa että 1.5bar ahdoilla voidaan tehdä sekä 100hp softa että 200hp softa (jos vaan suuttimissa riittää tuotto)

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 8.5.2017 14:39

Täällähän on terävää porukkaa... Niin remapista kyse. Anteeksi maallisuuteni kun lastusta puhuin.


Onko sitten antaa syöttömääriä? En muuten kyselisi, vaan ohjelman tekijä vähän nihkeesti oli tekemässä 180hv ohjelmaa 160 sijaan. Ettei ole kuitenkin sitä 160mppistä mulle laittanut.

Dyno ei nyt ole mahdollisuus.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Jultsu » 8.5.2017 17:12

"Lastu" näillä foorumeilla voi tarkoittaa ihan kaikkea maan ja taivaan väliltä, toiset jopa puhuu evrypurkeistakin "lastuina."

Tuohon (huippu)tehoasiaan ei oikein voi sanoa yhtä ja ainoaa oikeaa sanaa, noi softavelhojen antamat lupauksetkin kun vaihtelee yhtä paljon kuin mitä moottorien vakiona antamat lukemat (+ vielä eri dynojen antamat vaihtelevat tulokset) ja siihen päälle vielä voimansiirron häviöt (etuvedolla ja nelivedolla toki erilaiset häviöt).

Pitäis siis dynota se sama auto ennen/jälkeen jotta näkis sen vaikutuksen. Ts. sama softa voi antaa samassa dynossa kahdella identtisellä yksilöillä erilaiset tulokset.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 8.5.2017 20:07

Harva varmaan pumppariin kolvaa/tuikkaa kiinteen lastun ecuun. Nojoo tehoboksit erikseen vielä.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja tekki » 12.5.2017 8:24

GTpasanen kirjoitti:Tilasin 180hv/410nm lastun.

Ahdot silti vaan 1.5bar, mitkä pikaisella googlauksella monen 160hv lastun perusahdot.

Mites täällä porukalla ahdot kullakin lastulla?

PD130: 181/445 @1.5bar. Ei voi suositella enää mailin vedolle noilla lukemilla ja vakio-osilla.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 15.5.2017 1:12

Kunnei?

Mulla vielä kytkinkin jees. S2 paketti tosin jo hankittuna.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 1.6.2017 19:17

Onkos nää yleensä ohjelmoitu niin että paikallaan ei savua puske? 180hp ohjelma ja 0.9 oli k arvo. Saishan tuota enempikin kakkua olla...

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja pertti108 » 2.6.2017 12:58

Kyllä siinä jossain menee raja vakio osilla ja veikkaan että 181/445 on se ihan maksimi järkevän raja :) Mitä kumman hyötyä siitä savusta on paikallaan polettaessa? Mulla ainaki on softattu niin että auto joko liikkuu tai kytkintä painetaan ja sitte kartta vaihtuu ja syöttömäärä on vähä eri ku leimapolennalla..

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.6.2017 18:10

Liekö se mahdollinen savutus kuitenkaan varsinainen ongelma...
Vakiopalikoilla alkaa lämpökuormat nousemaan melkoisesti, moottori imee helposti lähes 100 asteista ilmaa ja ahtimenkin lämpötila nousee varsin korneaksi.
Samoin taitaa pakopaineet olla jo aika kaukana terveellisistä lukemista.
Lyhyt ohitusrykäisy ei vielä ehkä isompaa ongelmaa aiheuta mutta pidempi veto alkaa olla aikamoinen rasitus moottorin rakenteille.
Isompi ahdin ja välijäähy korjaakin sitte tilannetta huomattavasti paremmaksi.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 2.6.2017 19:35

Joo emmä savulla niin mitään tee, yllätti vaan kun noin mieto. Mutta jos kerran noita tommosia saa että paikallaan eri jne. Mulla tosin englantilainen ohjelma joten en tiiä miten siellä.

Koskimaa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.5.2016 23:05

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Koskimaa » 5.6.2017 17:32

Olen koittanut etsiä vastausta seuraavaan kysymykseen vähän ristiriitaisilla vastauksilla.
Autona 1M Leon ASZ eli gt1749va-ahtimella. Jos asennan tilalle ARL gt1749vb-ahtimen, istuuko paikalle sellaisenaan vai tarvitseeko ahtopaineputkelle adapterin? Kiitos!

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja pete73 » 5.6.2017 17:41

Ei varma tieto, mutta tietääkseni sopii suoraan.
Samanlainen Leon itselläkin pihassa....

Koskimaa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.5.2016 23:05

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Koskimaa » 5.6.2017 17:51

Nyt joku jolla on varmaa tietoa vahvistaa asian niin kaikki on hyvin :)

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Tero P » 5.6.2017 20:18

Ei tartte adapteria.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 7.6.2017 1:36

Mikähän kusee kun lastulla awx (180hv ei oikeen 140-150 jälkeen kulje mihinkään? Veto vähissä siis. Ahtaa kyllä lappu lattiassa sen 1.5bar mutta suora loppuu kesken ennen kun vauhti kasvaa. Tohon asti kiihtyy ok.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Jultsu » 7.6.2017 6:45

Mahdollisesti mäsä MAF? Mitä se näyttää arvoksi noilla vauhdeilla?

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 8.6.2017 0:45

Semmonen 120-140g/s maffi.

Taskaasulla n 30-40g/s.

Onko jees?

Koskimaa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.5.2016 23:05

Re: Pumppusuutin TDI virittäminen = kestävyys? : aiheet tänne!

ViestiKirjoittaja Koskimaa » 28.8.2017 15:37

Ahdistaako ASZ PD130 1M Leonin vakioputkisto, jos tehotavoite Fin-Turbon gt1852v:lla 200-210 hp? Ilmeisesti takapönttö on se ahdistavin osa, sen tilalle voidaan laittaa suora putki. Mutta lähinnä tuo katalysaattori mietityttää?

1,5 h hakuselailulla en löytänyt selkeää vastausta tähän.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa