1,9 TDI kytkimen päivitys vielä kerran

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

1,9 TDI kytkimen päivitys vielä kerran

ViestiKirjoittaja tkortela » 26.3.2007 22:39

Olen hankkimassa vahvempaa kytkinpakettia IV Golffiin. Moottori on poikittainen pumppusuutin ATD. Eli kerrataanpa homma vielä kerran, niin ei tulisi ikäviä yllätyksiä.

Eli tarkoitus olisi hommata purkaamolta G60, 1Z tai AHU kiinteä vauhtipyörä. Pitääkö vauhtipyörän olla poikittain olevasta koneesta? Ainakin Passateissa tietääkseni on noita 1Z-koneita ja varmaankin pitkittäin. Mitä muuta pitäisi huomioida tuon vauhtipyörän hankinnassa?

Sitten pitäisi hankkia Sachs race engineering asetelma. Näiltä sivuilta olen löytänyt tuotenumeron 883082 999645. Käykö juuri tuon numeron asetelma kaikkiin TDI-koneisiin?

Levyksi ajattelin ostaa VR6 levyn Motonetistä, kai se on ihan hyvä?

Entäpä sitten painelaakeri. Pitääkö sen olla juuri tuolle SRE asetelmalle tehty, vai käykö ihan tavallinen ATD-koneen vakiokytkimelle tehty?

Tarvitaanko hommassa vielä jotain muita osia? Esim. jotain kiinnityspultteja, vai voiko ne ottaa entisestä?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 27.3.2007 7:54

tuolta löytyvät asetelmat, ei niitä muistaakseni ole kuin yhtä mallia (mulla on just toi):
http://www.prostreet.fi/viritysosat/voi ... e_sre.html

Minä tiedän että AHU ja G60 käy, mutta 1Z en ole varma. G60 vauhtista voi olla kevyempänäkin, mutta se ~9.5kg limppu on suositeltavampi.

Ainakin mulla on nyt kestänyt kohta vuoden luistamatta VR6 tarvike levy.. en tiedä onko se hyvä. Ostin sen tarvike liikkeestä, kun marmoritiskiltä eivät osanneet myydä, olisi pitänyt suurin piirtein löytyä VR6 rekisteritunnus =)
Sachs 1862 393 031.

Painelaakeriksi hommasin muistaakseni vakion VR6 laakerin, en mnuista onko sekin kaikissa sama:
Sachs 3151 180 231.

Paine asetelmassa mulla oli ALHssa liian lyhyet pultit (kierre alkaa vasta syvemmältä vauhtiksessa) ostin G60 pultit jotka olivat liian pitkät ja niitä ei voinut pätkiä, mutta AHUn pultit olivat sopivat.. eli olettaisin että minulla on AHUn vauhtis =)
Vauhtipyörän pultit ovat venyvää sorttia, ne pitää / kannattaa vaihtaa ettei tule ylimääräisiä osia ajon aikana ohjaamoon.. niitäkin oli parilla eri kannalla, mutta VW eivät löytäneet kuin pikkukantaisia.. hyvin ovat hommansa hoitaneet.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 27.3.2007 11:02

Se sachs:n asetti kannattaa hankkia varoiksi muualta kuin tuolta linkin putiikista. On valitettavasti viimeaikoina kertynyt pitkin harrastajapiirejä vaan huonoja kokemuksia ja ocf:llä tuumailivat että velkojakin olisi tullut ~200kiloeuroa. Rahat on pyydetty etukäteen ja tuotteita ei kuitenkaan kuulu.. harmi sinänsä oli aikanaan ihan asiallinen liike.

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

ViestiKirjoittaja tkortela » 27.3.2007 12:59

Kiitoksia vastauksista, nämä helpottavat jo paljon.

Kävin purkaamolta kysymässä vauhtipyörää. AHU/G60 pyöriä siellä ei ollut, mutta löytyi Seat Cordoba 2000 1,9TDI AGR kiinteä vauhtipyörä. Kävisiköhän tuo?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 27.3.2007 21:04

Mä tilailin kanssa tuolta yli puolivuotta iskareita, ostin lopulta Doc Powerilta espoosta.. Tosiaan aiemmin olen ollut tyytyväinen ja romuja on saanut noukkia erikseen sovittaessa viikonloppunakin.
Sääli.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 27.3.2007 21:23

Cordoban AGR:n vauhtis voi olla joko kiintee tai kaksoismassa. Se taitaa vaihtuu jostain moottorin sarjanumerosta lähtien kaksoismassaan, joten ekat on kiinteitä.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 27.3.2007 22:07

Sama vauhtipyörä löytyy myös poikittaisita 2,0 bensakoneista. Mm. umpikeula-Passatista, Corradosta yms...

UMP-Blitz
-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.11.2005 14:41

ViestiKirjoittaja UMP-Blitz » 28.3.2007 15:01

Kyllä se on corvettimies AHU:sta se sun vauhtis. Ite sen sieltä irrotin.

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 29.3.2007 10:50

Jep jep eli hommaat AHU:n vauhtiksen ja tuon asetelman minkä osanumero sulla jo olikin ja levyksi sachs:n vr6 kytkinlevyn joka maksaa 100€ molemmin puolin ja painelaakeriksi hommaat tuon vr6 mallin vaikka sillä ei tietääkseni ole mitään eroa vakio malliin tai ei ainakaan varaosakirjan mukaan.
Soitappa us-partsille tuosta paine-asetelmasta, tulee kamat aika nopeasti. Tuo asetelma on hinnakas, mutta eurolla saat euron tavaran.
Tuo pultti juttu on asiaa eli tarvitset sinne AHU:n pultit siihen paine-asetelman kiinnitykseen, ja kannattaa vaihtaa myös vauhtipyörän pultit samalla.
Tuossa paketissa on pitoa riittävästi, ainakin toistaiseksi.
Minulla on tuo paketti vasta kolmatta päivää paikallaan ja hyvin toimii.
Tuo paketti toimii kokonaisvaltaisen mukavasti, pikkuisena erona että poljin on hieman jäykempi painaa lattiaan.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 29.3.2007 18:03

se löystyy, alussa mullakin oli niin jäykkä että emäntä ilmoitti ettei aja "autolla" enää.
Nyt ei ole enää mitään ongelmia.. aavistuksena vakiota jäykempi.

Jalo8
-
Viestit: 27
Liittynyt: 25.1.2007 19:04

ViestiKirjoittaja Jalo8 » 29.3.2007 19:09

Kuonka paljon kestää 1z / vr 6 vakio sachs kytkin? noin suurinpiirtein?

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 29.3.2007 23:30

Juu nii muuten löystyykin ja pelaa prkleen hyvin. Suosittelen lämpimästi.

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

ViestiKirjoittaja tkortela » 30.3.2007 21:38

mvee, mistä ostit levyn noin halvalla?

Us-partsilta kysyin ja levy maksaa 364e, mielestäni on vähän ylihintainen. Asetelma oli sitten 315e ja painelaakeri 51e, nämä mielestäni ihan ok hintaisia.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 30.3.2007 23:48

paikallisessa varaosa liikkeessä levy oli 137€ (ei ole vastaava kuin US partsin myymä, mutta riippunee siitä kuinka paljon haluat siitä sulloa momenttia läpi)
toi levy on varmaan esim motonetissä halvempi ja voi olla jopa sachsin laatikossa, itse en jaksanut metsästää ja tilasin paikalliseen tarvikkeeseen sassin roippeet.

painelaakeri oli 27€ (en tiedä onko US myymä erilainen..)

mvee
-
Viestit: 63
Liittynyt: 25.1.2007 16:55

ViestiKirjoittaja mvee » 31.3.2007 2:25

Joo tuo levy ei siis ole mikään us-parts:lta ostettu kunnon race-engineer malli vaan perus sachs vr6 kytkinlevy vara-osaliikkeestä.Onko kaikilla halukkailla jo tuo AHU:n vauhtis?...voisin kysellä tiältäpäin, koska niitä muistaakseni jäi vielä "hyllyyn".

tkortela
-
Viestit: 34
Liittynyt: 5.12.2005 22:18

ViestiKirjoittaja tkortela » 31.3.2007 12:33

Itse en ole vielä löytänyt tuota AHU:n pyörää ja olisi todella hienoa jos kehtaisit kysyä. Laita minulle vaikka yksityisviesti jos löydät.

Onko noilla vauhtipyörän kiinnityspulteilla mitään eroa moottorien välillä? Pitäisikö minun hommata AHU:n vai ATD:n pultit?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 1.10.2007 10:28

Nostetaanpas topicia vähän...

Mietin vaan tuossa, että entä jos kokeilisi vakio asetelman kanssa VR6 -levyä ja kiinteää vauhtista...? Eivät vaan taida sopia keskenään...

Ilmeisesti hyvä asetelma on tärkeä juuri väännön keston vuoksi? Että eipä kannata budjettiratkaisuja pohtia, jos hyvän haluaa...

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.10.2007 18:12

Kyllähän se sopii vakio asetelman kanssa se vr6 levy ja kiintee vauhtis kunhan asetelma on tuolle kiinteelle vauhtikselle suunniteltu. En kuitenkaan suosittele tuollaista yhdistelmää.

TeeVee
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.4.2006 18:09

ViestiKirjoittaja TeeVee » 5.10.2007 21:43

Voiko myös AGR golffin vauhipyörä olla kiinteä/kaksoismassa?

Käviskö toi motonetin kytkinlevy 84-3577 joka maksaa 91,49€, meinaan ei olis pahan hintainen?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 5.10.2007 21:46

AGR golffin vauhtipyörä on kaksoismassa. Voi toki vaihtaa kiinteän tilalle.

TeeVee
-
Viestit: 32
Liittynyt: 6.4.2006 18:09

ViestiKirjoittaja TeeVee » 5.10.2007 22:04

Voiko painelaakeriksi laittaa orkkis AGR:n vai VR6 laakerin?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.10.2007 8:36

Merkkiliikkeen vakio painelaakeri vaikuttaisi parhaalta.

htn
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 16.10.2007 23:30

Käytetään olemassa olevaa topiccia hyväksi, ja kokeillaan jos jollakin olis kokemusta tai tietoa.

Ongelmana on nelipyttyisen tdi:n (AFN) ja T4 Transporterin voimansiirron risteyttäminen vauhtipyörän ja kytkimen osalta...

Helpoin tapahan olis laittaa ABL koneisesta vp ja kytkin heittämällä, mutta näyttäis olevan tuota samaa 068105269FX varaosanumeroa joissakin henkilöautopuolen vauhtipyörissäkin.

Minkälainen mahtaa olla tuon 215mm kytkimen kesto portterissa jos väännöt alkaa olla laatikon kestorajalla ja mites 228mm osien sopivuus, mistä malleista löytyy sopivat osat?

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 26.12.2007 13:04

Käytetään myös vanhaa topikkia.
Eikös se ole juuri tällainen joka menee suoraan tähän 02A askiin?

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 26.12.2007 14:32

Kyllähän tuo menee ihan heittämällä. Itsellä oli sinteri reilun vuoden kunnes tehon kasvattamisen johdosta pamahti tuo keskiön jouset paskaksi. Liikaa alavääntöä...
Vastaavaan pelkän levyn saa motorsportilta alta 200€.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 2.1.2008 15:55

Tuli hommattua 037105273c varaosanumerolla oleva vauhtis ja pitäisi olla AHUsta. Eli vielä varmistan että sopiihan kyseinen vauhtis ALH:n perään?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 7.1.2008 10:36

Kauanko kestää kytkimen vaihto operaatio ja paljonko olette siitä maksaneet. Laakkosella kertoivat työn osuuden olevan 380€..

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 7.1.2008 14:06

Leoniin vaihtaa alle 4 tuntiin kytkimen ihan perus autonlaitto taidoilla varustettu kaveri.
Näin olen kuullut, itse en ole vielä ainakaan tuota tehnyt.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 7.1.2008 17:07

Ekalla kerralla meni koko viikonloppu, kun en tiennyt vielä tekniikkaa hommaan.
Toisella kerralla onnistu jo 12h, tosin samalla tuli purettua etutolpat ja puskimet pois edestä siinä ohessa.
Kolmannella kerralla meni purkuun 1h20min ja kasaamiseen 1h30min, että kyllä se siitä ;P

ps. kannattaa vähän miettiä etukäteen mitä kaikkea kannattaa purkaa pois edestä että saa lisä tilaa hommaan.

Itse puran aika paljon omastani aina edestä kun aloitan tuon lootan irroitus homman.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 7.1.2008 19:11

Onko suositella jotain hyvää paikkaa tampereella johon kannattaisi auto viedä kytkimen vaihtoon? ei tuo laakkosen hinta oikein houkuttele.

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 17.1.2008 21:17

Nyt on kytkin vaihdettu ja oli kyllä hyvä ostos. Oikein vtuttaa kun en heti laittanut. Mutta sellainen ongelma tuossa ilmeni vaihdon jälkeen, että jarrut ei tahdo oikein pelittää? Mistä voisi etsiä vikaa? Ei kai nyt vaan jarrutehostin paskana? Sammuttaessa hörähtää ihmeellisesti että olisiko jostain nyt letku irti. Tuolla pimeässä koitin katella mutta en mistään nähnyt irrallista letkua.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 17.1.2008 22:09

kannattaa katella sen jarrutehostimen putket läpi

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 17.1.2008 22:19

Kyllähän sieltä oli letku irti.. oli vaan niin piilossa että käsikopelolla huomasin että oli irti. Nyt ainakin tuntuis pelittävän hyvin.

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 18.1.2008 22:48

Meneekös tuo sama sachin asetelma (883082 999645) myös pitkittäis koneisiin AHU moottoreihin? vai onko eri koodilla oleva asetelma noissa?

Olisi tarkoitus päivittää kytkin 3B 1.9TDi AHU passattiin ja kaipaisi infoa minkä asetelman tuonne laittaisi. Ilmeisesti myös vr6 kytkin tuohon uppoaisi? Vai minkä moista pakettia suositeltaisiin.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.1.2008 23:31

Juu ei mene sama asetelma pitkittäiseen, vauhtipyörä on pitkittäisessä aivan sileä kun taas poikittaisessa kytkinlevy on upotettu jonkin matkaa vauhtipyörän sisään. Oliko noissa vielä eri boorit laatikon akselilla, eli kytkinlevykään ei kävisi?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 19.1.2008 10:41

matti.l: Pitkittäismoottoriseen kannattaa varmaan laittaa ihan kiinteä 228 vauhtipyörä(jos ei valmiiksi jo ole, niin etsi vaikka audista) ja siihen sopiva race engineering kytkinlevy ja paineasetelma. Hurjimmat ovat laittaneet tuollaiseen vauhtipyörään myös 240mm asetelmaa/levyä, mutta silloin pitää tehdä vauhtipyörään uusi jako paineasetelman kiinnitykseen.

blanca
-
Viestit: 60
Liittynyt: 3.9.2007 19:59

ViestiKirjoittaja blanca » 20.1.2008 13:55

tota mistäs nuit kytkin levyjä ja asetelmia kannattaa kysellä ku itellä vakio kytkin suttaamaan alkaa ku turbo lähtee kunnolla mukkaan :) olen ymmärtänyt et koneeni on aaz vm:94 vento 1.9td oon vähän hukassa näitten kanssa.. aattelin jossain käyttää et laittavat paikoilleen..
ja mielellään ei sintteri ku kuulin et menevät piloille heti ku suttaapi pikkusenki et ei onnistu minulta luistattamatta lähteminen... vai riittääkös vakio kytkin ja laittais vain jäykemmän asetelman?

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 20.1.2008 22:16

Onkos noissa kaikissa pitkittäis AHU:ssa kiinteä vauhtis? Vai onko kasoismassaakin ollut. Oma auto on ensimmäisiä 3B passatteja. Jos se jotain vaikuttaa...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 20.1.2008 22:41

Ekoissa 3B AHUissa on kova vauhtis, osanumero 026105269L.
Tarkoittaa sitä että auton valmistenumero on pienempi kuin jokin seuraavista:
F >> 3B-WD100 000*
F >> 3B-WE130 000*
F >> 3B-WP123 140

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 22.1.2008 0:15

Oiskohan Race asetelma 999 619 tuohon kovaan vauhtikseen sopiva? On ainakin sen ikäluokan pitkittäis-Audeihin tarkoitettu milloin tuo kova vauhtipyöräkin on otettu käyttöön.
Race-asetelma on kyllä 5-pyttyisiin koneisiin tarkoitettu, mutta eihän se mitään. 1.8 koneissa, joissa tuotaa kovaa vauhtista aikoinaan oli, oli vain 210mm kytkimellä ja asetelmalla varustettu.

Levyksi Race-asetelman kanssa vaikka 3B AHUn vakio jos ei muuta löydy, ei ainakaan Sachs Race kataloogi anna mitään levyvaihtoehtoa tuon 619-asetelman kanssa.

pessi
-
Viestit: 41
Liittynyt: 23.7.2003 9:43

ViestiKirjoittaja pessi » 4.3.2008 8:57

Ajattelin kanssa tilata ton sre:n asetelman ja vr6 levyn. Käykö 1z:n vanhat pultit tohon suoraan, vai pitääkö hankkia jotkut toiset? Varmistelen vaan, ettei sitten pajalla tule noitten takia stoppia.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.3.2008 9:08

jos on 1Z vauhtipyörä, niin kyllä ne "käyvät".
Eli muistaakseni ovat venyvää sorttia ja niitä suositellaan vaihdettavaksi joka kerta.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 4.3.2008 14:36

Mitäs suosittelette tuohon Passatin AVB 1,9TDI pitkittäiskoneeseen kytkinpaketiksi?

SR2001
-
Viestit: 742
Liittynyt: 12.6.2006 9:54

ViestiKirjoittaja SR2001 » 4.3.2008 15:57

Oon yrittäny selvittää vääntäkää mullekin joku rautalangasta:
AFN:n koneiseen 99 passattiin pitäisi saada tuo kiinteä kytkin systeemi, eli mitä tarvitsen ja mistä koneista vauhtipyörä käy siihen?

Auto ei ole vielä mulla joten en pääse edes tutkimaan asiaa, mutka+lastu+suuttimet menee heti vaihtoon kun se saapuu pihaan.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 4.3.2008 16:08

^ Esim. Pitkittäisestä 1Z / AHU:sta kiinteä vauhtipyörä ja siihen S2 Audin (3b) kytkinpaketti.


http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=449839#449839
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=434381

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94881

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 5.3.2008 17:43

No niin, kytkin on vaihdettu vihdoin ja hyvin pitää.
Meinasi tulla vaan mutkia matkaan asetelman kiinnityksessä kun "ajattelin" vetää uuden asetelman kiinni vanhoilla pulteilla ...

Kiinteässä vauhtipyörässä asetelman kiinnitysreikien kierre alkaa jostain syystä n. 10 mm syvemmältä kuin kaksoismassassa. No, ei tietenkään ollut sopivia pultteja, ja kun kierre on niinkin mukava kuin M7, niin eipä siihen hätään ollut ko. pultteja oikein mistään edes saatavilla... Siispä porattiin vanha kierre pois, ja työstettiin koko matkalle M8 kierre. Asetelma kiinni sitten sopivan pituisilla 12.8 kuusiokolo-pulteilla kera kierrelukitteen ja pultit momenttiin...
Muistelen jonkun muunkin törmänneen tähän samaan ongelmaan joskus...?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 5.3.2008 18:20

Kyllä.
Uskoisin että olisit löytänyt vastauksen etukäteen jos olisit lukenut tämän topicin läpi.
Ja kolme viestiä sitten on myös kerrottu että pultit pitää vaihtaa joka kerta kun ovat venyviä.. jottei tule vauhtipyörä kajuuttaan.

Edit: Josko se visuaalisena jäisi paremmin porukalle mieleen =)

Kuva

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.3.2008 22:46

Mitenkä asetelman pikkuruuvit ja vauhtipyörän kiinnitys liittyy toisiinsa?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 6.3.2008 7:20

no samaan hommaan ne kuuluu... hyvä vaan et laitetaan inffoo ettei jää homma keske

pessi
-
Viestit: 41
Liittynyt: 23.7.2003 9:43

ViestiKirjoittaja pessi » 6.3.2008 9:50

Mutta jos vaihtaa vain asetelman ja levyn, niin vauhtiksen pultteihin ei tarvitse koskea.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 6.3.2008 12:53

jep, mutta hyvin tuntui kestävän sre:n asetelma kiinni kun oli 470nm vaikka pistin vanhoilla kiinni. nyt tulee toki uudet kun kasaan uudestaan

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 6.3.2008 15:16

Paineasetelmaan voi käytellä vanhojakin, mutta niitä on montaa sorttia niinkuin kuvasta näkyy.. periaatteessa sinne riittäisi pehmeätkin pultit, koska kaikki voima kohdistuu niihin tappeihin, mutta en suosittele kokeilemaan =)

Varmaan sekoilen täällä itsekseni, on niin hemmetin hyvä olo maata sairaslomalla ja syödä kolmiolääkkeitä =P

WAGner
-
Viestit: 56
Liittynyt: 7.12.2004 19:16

ViestiKirjoittaja WAGner » 6.3.2008 15:55

Tuota 999 619 numeroista asetelmaa on turha haikailla, valmistus lopetettu. Näin sanoi us-partsin tyyppi tänään, kun tiedustelin asiaa

Starwie
-
Viestit: 17
Liittynyt: 7.7.2005 23:19

ViestiKirjoittaja Starwie » 7.3.2008 21:33

Noista pulteista viel.
Jos laitan ASV:n perään kiinni G60 vauhtiksen, niin onko vauhtipyörän kiinnityspulttien pituudessa/kierteissä mitään eroa vakion 2-massaisen pultteihin? Eli kun marmoritiskille(?) menen pultteja hakemaan niin mihin autoon niitä olen ostamassa? ;)

Asetelman kiinnityspultit ostetaan vauhtiksen mukaan, se on jo tästä selvinnyt...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.3.2008 22:56

Vauhtipyörän mukaan ostetaan myös itse vauhtipyörän kiinnityspultit.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 9.3.2008 7:48

Vette: On luettu topicci läpi... Siksi "ajattelin" -sana onkin sitaateissa edellisessä viestissäni... Asetelmalle annetaan kiristysmomentiksi pelkästään 20nm, joten eipä noita pultteja välttämättä joka kerta vaihtaa tarvitse, kun eivät niinkään veny... Joten "ajattelin" käyttää vanhoja ajattelematta sen tarkemmin pultin pituutta.

Ja kyllä vauhtipyörän pultit on vaihdettu joka kerta uusiin jos ne on avattu. Kiristys 60nm+90 astetta. Tuokin jo kertoo että ovat venyvät...
...Kolmiolääkkeet on ihan hyviä välillä... =)

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

G60 vauhtipyörä + pultit

ViestiKirjoittaja kt0510 » 9.3.2008 14:07

Käytettynä löytyy täältä mm:

http://www.mdcomprex.fi/store/product_info.php?manufacturers_id=25&products_id=496

Vauhtis 90,-
Ja pultit tietysti uusia... a' 3,40,-

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 14.3.2008 18:53

Itelläki kytkinpäivitys ilmeisesti edessä. Hieman kyllä ihmetyttää kun vasta 130tkm ajettu ja ainoa piristys on 150hp koneen suuttimet jotka eivät pelkästään merkittävää hyötyä tuoneet. Oli tarkoitus vaihtaa ahdin isompaan mutta kun nelosella ja vitosella luistaa nii perhanasti että järkevämpää varmaankin ensin se kytkin vaihtaa.

Ennen luisti hieman tosi harvoin joskus kylmällä koneella mutta nykyään aivan hemmetisti. Alko sen jälkeen kun vaihdoin etupään puslia ja auto joutui olemaan etupää tunkattuna ylös 6 päivää :s Olisko tuolla mitenkään vaikutusta vaikka kummalta tuntuu?

Eli ilmeisesti nää perus kiinteä vauhtis, vr6 levy ja sre asetelma kannattaa tähän ATD:hen heittää? Vääntöjä ei haeta kuin max. 400nm. Jos tuon G60 vauhtiksen ja siihen pultit tilais mdc:ltä ja vr6 levyn ja painelaakerin vaikka motonetistä ja us-partsilta se asetelma (883082 999645) niin nekö pitäis käydä?

Minkä koneen pultit tuohon asetelmaan pitäis hakea marmoritiskiltä kun vauhtipyöränä olis tuo G60 vai onko sillä merkitystä?

Commo
-
Viestit: 219
Liittynyt: 27.7.2003 18:23

Passat 3b kytkin?

ViestiKirjoittaja Commo » 18.3.2008 11:41

Onko pitkittäismoottoriseen muita vaihtoehtoja kuin sovittaa tuo S2 kytkin ja asetelma 240mm? Vai saako esim. AHU moottorin vauhtipyörään järeämpiä osia? Paljonko AHU:n sachilainen tarvike kestää vääntöä? Sopiiko mikään muu levy tuon asetelman kanssa kuten esim poikittaiskoneissa vr6 levy? Poikittaismoottoreiden levyt ei sovi koska kytkiakselin booritus 28 hammasta eri kuin pitkittäis 23 hammasta.

Olen lukenut nämä viestiketjut ja audiclubin ketjun ja menee jo sekaisin osissa:) Olenko käsittänyt asian oikein, vai?

NikkoTDI
-
Viestit: 46
Liittynyt: 8.7.2007 13:58

ViestiKirjoittaja NikkoTDI » 18.3.2008 18:14

Mäkin ajattelin laittaa paremman kytkimen tohon omaan autoon ATD moottori.Oisko joillain kiinteä vauhtipyörä myynnissä sopivalla hinnalla?Vai pitääkö soittaa purkaamot läpi.mistä olette hommanneet niitä?

tmosth
-
Viestit: 181
Liittynyt: 16.9.2003 17:27

ViestiKirjoittaja tmosth » 18.3.2008 18:31

Kokeileppas etsiä tuolta www.varaosahaku.fi Itse löysin vauhtiksen tuota kautta.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 24.4.2008 14:51

Nyt alkoi kytkin luistamaan niin pirusti, mutta olen laittamassa kuitenkin kaikki vakioiks takas, joten alkuperäinellä paineasetelma pitäisi pärjää. Kytkinlevy taitaa kuitenkin olla vaihtokunnossa, ja itse asiassa tilasin jo motonetistä vr6 levyn, joten sen pitäisi mennä heittämällä 02A laatikkoon, eikös?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.4.2008 17:48

Ei kannata laittaa vr6 levyä vakio paineasetelman kanssa. TDI:n oma kytkinlevy on parempi siihen tarkoitukseen.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 24.4.2008 18:38

Noh, pitääpä sitten muuttaa tilausta :-)
Kiitän.

TapsaK
-
Viestit: 70
Liittynyt: 29.11.2005 21:46

ViestiKirjoittaja TapsaK » 6.5.2008 11:18

AHUn vauhtipyörän ja asetelman kiinnityspulttien osanumeroita kaipailen. Eikös molempia ole 6kpl? Jos jollain numerot tiedossa, laita tänne.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 6.5.2008 16:40

et tartte mitään varaosanumeroita kun menet tiskille ja sanot että ahu cordobaan kyseiset osat

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 12.11.2008 21:00

Ja kyllä vauhtipyörän pultit on vaihdettu joka kerta uusiin jos ne on avattu. Kiristys 60nm+90 astetta. Tuokin jo kertoo että ovat venyvät...


kertovat, että kiristysmomentti on tuo 60nm ja varttikiekka päälle, niin onko minkä vehkeen vauhtikselle? luulis ainaki, että G60 putit venyy enemmän, koska ovat niin paljon pidemmät kuin vaikka noi ALH:n pultit. kiinteä VP+S2 SRE paketin vaihto alkaa nyt viikonloppuna..

zapa
-
Viestit: 4
Liittynyt: 30.1.2009 10:33

ViestiKirjoittaja zapa » 7.2.2009 12:52

itelläni on työn alla nyt golf agr kytkin remontti ja toi AHUn vauhtipyörä ei kyl käynyt siihen... oisko sen pitänyt sit olla joku erinlainen kyseiseen malliin ja mikä?

nyt sain paikalliselta varaosaliikkeeltä sellasen paketin joka kestää vaan 350Nm olis tarvinnut paremman, mutta kuulemma kyseiseen laitteeseen ei saa parempaa kytkintä pitääkö tämä paikkansa???

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 8.2.2009 8:24

Nii mistä mallista se sun nykyinen AHU:n vauhtis sit on?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.2.2009 9:42

Niin pitkittäis koneisen AHU:n vauhtis ei passaa IV golffiin. Vauhtipyörä on eri mallinen ja hammaskehä on väärällä puolella. Toikin asia on tullut ilmi täällä keskusteluissa monta kertaa ja luulisi sen jokainen ymmärtävän ihan maalaisjärjellä.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 4.6.2009 23:09

/turhaa_info
Golffissa alkoi kans kytkin luistamaan, aika pahasti.. Epäilin jotain öljyvuotoa kytkimelle kun luistaa pahemmin lämpimänä ja aika äkkiä oireet paheni, kylmänä ei luista vielä paljoa. Kytkimellä on tietääkseni ajettu luultavasti tuo 334 tkm jonka motti on mennyt. Eli taitaa olla joka tapauksessa avaamisen tarpeessa.. Jos sieltä joku stefa vuotaa, onko siellä muita kuin kampiakselin stefa?

Tottakai olisi tulossa kesälomareissua ja muuta, joten on hyvä että auto hajoaakin juuri nyt. Itse en ole hirvittävän kokenut auton remppaaja, mutta auttavia käsiä on tässä talossa ja naapurissa aika hyvästi, joten ei luulisi siitä jäävän kuitenkaan kiinni. Ongelmaksi muodostuu kytkinpaketti, joten asiasta tietävät jos voisivat neuvoa?
/turha_info


Auto on golf iv -00 1.9 tdi pd (AJM), 6 lovinen aski. Askin koodia en osannut arpoa tosta varuste listasta joka on kontissa. Autossa on Upsoluten lastu joka "antaa" vajaa 340 nm ja 145 hp (vakio 285 nm & 115 hp). Kestääkö orkkis kytkinpaketti, vai kannattaako suoraan laittaa pikkusen jämerämpää? Ja ei ole aikomuksia laittaa enempää voimaa, riittää omaan tieliikennekäyttöön mukavasti.

Mitä kaikkea pitää ja kannattaa uusia, mitä tulee valinnaisena?

- Levyt
- painelaakeri
- asetelma
- mitä pultteja?
- muuta?

Anteeksi tämä kysely, mutta tapana on hermoilla turhaksikkin joka asiasta.

boneheadab
-
Viestit: 86
Liittynyt: 7.9.2008 16:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja boneheadab » 11.6.2009 15:08

osaako joku kertoa mistä saa kestävän kytkinpaketin ja kaksoismassavauhtipyörän 1.9tdi (avf) passattiin. ja suunnitelmissa nostaa tehoja ainakin softan verran joten vakkaria vahvempi voisi olla. vw:llä käytetään vanhoja,tehdas kunnostettuja osia ja maksaa siellä 950euroa molemmat.. tietysti jos keski-uudelta maalta löytyy jokin firma joku naputtaa vaihtaen vielä niin parempi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa