1,9 TDI kytkimen päivitys vielä kerran
Valvoja: ffp jäsenet
1,9 TDI kytkimen päivitys vielä kerran
Olen hankkimassa vahvempaa kytkinpakettia IV Golffiin. Moottori on poikittainen pumppusuutin ATD. Eli kerrataanpa homma vielä kerran, niin ei tulisi ikäviä yllätyksiä.
Eli tarkoitus olisi hommata purkaamolta G60, 1Z tai AHU kiinteä vauhtipyörä. Pitääkö vauhtipyörän olla poikittain olevasta koneesta? Ainakin Passateissa tietääkseni on noita 1Z-koneita ja varmaankin pitkittäin. Mitä muuta pitäisi huomioida tuon vauhtipyörän hankinnassa?
Sitten pitäisi hankkia Sachs race engineering asetelma. Näiltä sivuilta olen löytänyt tuotenumeron 883082 999645. Käykö juuri tuon numeron asetelma kaikkiin TDI-koneisiin?
Levyksi ajattelin ostaa VR6 levyn Motonetistä, kai se on ihan hyvä?
Entäpä sitten painelaakeri. Pitääkö sen olla juuri tuolle SRE asetelmalle tehty, vai käykö ihan tavallinen ATD-koneen vakiokytkimelle tehty?
Tarvitaanko hommassa vielä jotain muita osia? Esim. jotain kiinnityspultteja, vai voiko ne ottaa entisestä?
Eli tarkoitus olisi hommata purkaamolta G60, 1Z tai AHU kiinteä vauhtipyörä. Pitääkö vauhtipyörän olla poikittain olevasta koneesta? Ainakin Passateissa tietääkseni on noita 1Z-koneita ja varmaankin pitkittäin. Mitä muuta pitäisi huomioida tuon vauhtipyörän hankinnassa?
Sitten pitäisi hankkia Sachs race engineering asetelma. Näiltä sivuilta olen löytänyt tuotenumeron 883082 999645. Käykö juuri tuon numeron asetelma kaikkiin TDI-koneisiin?
Levyksi ajattelin ostaa VR6 levyn Motonetistä, kai se on ihan hyvä?
Entäpä sitten painelaakeri. Pitääkö sen olla juuri tuolle SRE asetelmalle tehty, vai käykö ihan tavallinen ATD-koneen vakiokytkimelle tehty?
Tarvitaanko hommassa vielä jotain muita osia? Esim. jotain kiinnityspultteja, vai voiko ne ottaa entisestä?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
tuolta löytyvät asetelmat, ei niitä muistaakseni ole kuin yhtä mallia (mulla on just toi):
http://www.prostreet.fi/viritysosat/voi ... e_sre.html
Minä tiedän että AHU ja G60 käy, mutta 1Z en ole varma. G60 vauhtista voi olla kevyempänäkin, mutta se ~9.5kg limppu on suositeltavampi.
Ainakin mulla on nyt kestänyt kohta vuoden luistamatta VR6 tarvike levy.. en tiedä onko se hyvä. Ostin sen tarvike liikkeestä, kun marmoritiskiltä eivät osanneet myydä, olisi pitänyt suurin piirtein löytyä VR6 rekisteritunnus =)
Sachs 1862 393 031.
Painelaakeriksi hommasin muistaakseni vakion VR6 laakerin, en mnuista onko sekin kaikissa sama:
Sachs 3151 180 231.
Paine asetelmassa mulla oli ALHssa liian lyhyet pultit (kierre alkaa vasta syvemmältä vauhtiksessa) ostin G60 pultit jotka olivat liian pitkät ja niitä ei voinut pätkiä, mutta AHUn pultit olivat sopivat.. eli olettaisin että minulla on AHUn vauhtis =)
Vauhtipyörän pultit ovat venyvää sorttia, ne pitää / kannattaa vaihtaa ettei tule ylimääräisiä osia ajon aikana ohjaamoon.. niitäkin oli parilla eri kannalla, mutta VW eivät löytäneet kuin pikkukantaisia.. hyvin ovat hommansa hoitaneet.
http://www.prostreet.fi/viritysosat/voi ... e_sre.html
Minä tiedän että AHU ja G60 käy, mutta 1Z en ole varma. G60 vauhtista voi olla kevyempänäkin, mutta se ~9.5kg limppu on suositeltavampi.
Ainakin mulla on nyt kestänyt kohta vuoden luistamatta VR6 tarvike levy.. en tiedä onko se hyvä. Ostin sen tarvike liikkeestä, kun marmoritiskiltä eivät osanneet myydä, olisi pitänyt suurin piirtein löytyä VR6 rekisteritunnus =)
Sachs 1862 393 031.
Painelaakeriksi hommasin muistaakseni vakion VR6 laakerin, en mnuista onko sekin kaikissa sama:
Sachs 3151 180 231.
Paine asetelmassa mulla oli ALHssa liian lyhyet pultit (kierre alkaa vasta syvemmältä vauhtiksessa) ostin G60 pultit jotka olivat liian pitkät ja niitä ei voinut pätkiä, mutta AHUn pultit olivat sopivat.. eli olettaisin että minulla on AHUn vauhtis =)
Vauhtipyörän pultit ovat venyvää sorttia, ne pitää / kannattaa vaihtaa ettei tule ylimääräisiä osia ajon aikana ohjaamoon.. niitäkin oli parilla eri kannalla, mutta VW eivät löytäneet kuin pikkukantaisia.. hyvin ovat hommansa hoitaneet.
Se sachs:n asetti kannattaa hankkia varoiksi muualta kuin tuolta linkin putiikista. On valitettavasti viimeaikoina kertynyt pitkin harrastajapiirejä vaan huonoja kokemuksia ja ocf:llä tuumailivat että velkojakin olisi tullut ~200kiloeuroa. Rahat on pyydetty etukäteen ja tuotteita ei kuitenkaan kuulu.. harmi sinänsä oli aikanaan ihan asiallinen liike.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Jep jep eli hommaat AHU:n vauhtiksen ja tuon asetelman minkä osanumero sulla jo olikin ja levyksi sachs:n vr6 kytkinlevyn joka maksaa 100€ molemmin puolin ja painelaakeriksi hommaat tuon vr6 mallin vaikka sillä ei tietääkseni ole mitään eroa vakio malliin tai ei ainakaan varaosakirjan mukaan.
Soitappa us-partsille tuosta paine-asetelmasta, tulee kamat aika nopeasti. Tuo asetelma on hinnakas, mutta eurolla saat euron tavaran.
Tuo pultti juttu on asiaa eli tarvitset sinne AHU:n pultit siihen paine-asetelman kiinnitykseen, ja kannattaa vaihtaa myös vauhtipyörän pultit samalla.
Tuossa paketissa on pitoa riittävästi, ainakin toistaiseksi.
Minulla on tuo paketti vasta kolmatta päivää paikallaan ja hyvin toimii.
Tuo paketti toimii kokonaisvaltaisen mukavasti, pikkuisena erona että poljin on hieman jäykempi painaa lattiaan.
Soitappa us-partsille tuosta paine-asetelmasta, tulee kamat aika nopeasti. Tuo asetelma on hinnakas, mutta eurolla saat euron tavaran.
Tuo pultti juttu on asiaa eli tarvitset sinne AHU:n pultit siihen paine-asetelman kiinnitykseen, ja kannattaa vaihtaa myös vauhtipyörän pultit samalla.
Tuossa paketissa on pitoa riittävästi, ainakin toistaiseksi.
Minulla on tuo paketti vasta kolmatta päivää paikallaan ja hyvin toimii.
Tuo paketti toimii kokonaisvaltaisen mukavasti, pikkuisena erona että poljin on hieman jäykempi painaa lattiaan.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
paikallisessa varaosa liikkeessä levy oli 137€ (ei ole vastaava kuin US partsin myymä, mutta riippunee siitä kuinka paljon haluat siitä sulloa momenttia läpi)
toi levy on varmaan esim motonetissä halvempi ja voi olla jopa sachsin laatikossa, itse en jaksanut metsästää ja tilasin paikalliseen tarvikkeeseen sassin roippeet.
painelaakeri oli 27€ (en tiedä onko US myymä erilainen..)
toi levy on varmaan esim motonetissä halvempi ja voi olla jopa sachsin laatikossa, itse en jaksanut metsästää ja tilasin paikalliseen tarvikkeeseen sassin roippeet.
painelaakeri oli 27€ (en tiedä onko US myymä erilainen..)
Käytetään olemassa olevaa topiccia hyväksi, ja kokeillaan jos jollakin olis kokemusta tai tietoa.
Ongelmana on nelipyttyisen tdi:n (AFN) ja T4 Transporterin voimansiirron risteyttäminen vauhtipyörän ja kytkimen osalta...
Helpoin tapahan olis laittaa ABL koneisesta vp ja kytkin heittämällä, mutta näyttäis olevan tuota samaa 068105269FX varaosanumeroa joissakin henkilöautopuolen vauhtipyörissäkin.
Minkälainen mahtaa olla tuon 215mm kytkimen kesto portterissa jos väännöt alkaa olla laatikon kestorajalla ja mites 228mm osien sopivuus, mistä malleista löytyy sopivat osat?
Ongelmana on nelipyttyisen tdi:n (AFN) ja T4 Transporterin voimansiirron risteyttäminen vauhtipyörän ja kytkimen osalta...
Helpoin tapahan olis laittaa ABL koneisesta vp ja kytkin heittämällä, mutta näyttäis olevan tuota samaa 068105269FX varaosanumeroa joissakin henkilöautopuolen vauhtipyörissäkin.
Minkälainen mahtaa olla tuon 215mm kytkimen kesto portterissa jos väännöt alkaa olla laatikon kestorajalla ja mites 228mm osien sopivuus, mistä malleista löytyy sopivat osat?
Ekalla kerralla meni koko viikonloppu, kun en tiennyt vielä tekniikkaa hommaan.
Toisella kerralla onnistu jo 12h, tosin samalla tuli purettua etutolpat ja puskimet pois edestä siinä ohessa.
Kolmannella kerralla meni purkuun 1h20min ja kasaamiseen 1h30min, että kyllä se siitä ;P
ps. kannattaa vähän miettiä etukäteen mitä kaikkea kannattaa purkaa pois edestä että saa lisä tilaa hommaan.
Itse puran aika paljon omastani aina edestä kun aloitan tuon lootan irroitus homman.
Toisella kerralla onnistu jo 12h, tosin samalla tuli purettua etutolpat ja puskimet pois edestä siinä ohessa.
Kolmannella kerralla meni purkuun 1h20min ja kasaamiseen 1h30min, että kyllä se siitä ;P
ps. kannattaa vähän miettiä etukäteen mitä kaikkea kannattaa purkaa pois edestä että saa lisä tilaa hommaan.
Itse puran aika paljon omastani aina edestä kun aloitan tuon lootan irroitus homman.
Nyt on kytkin vaihdettu ja oli kyllä hyvä ostos. Oikein vtuttaa kun en heti laittanut. Mutta sellainen ongelma tuossa ilmeni vaihdon jälkeen, että jarrut ei tahdo oikein pelittää? Mistä voisi etsiä vikaa? Ei kai nyt vaan jarrutehostin paskana? Sammuttaessa hörähtää ihmeellisesti että olisiko jostain nyt letku irti. Tuolla pimeässä koitin katella mutta en mistään nähnyt irrallista letkua.
Meneekös tuo sama sachin asetelma (883082 999645) myös pitkittäis koneisiin AHU moottoreihin? vai onko eri koodilla oleva asetelma noissa?
Olisi tarkoitus päivittää kytkin 3B 1.9TDi AHU passattiin ja kaipaisi infoa minkä asetelman tuonne laittaisi. Ilmeisesti myös vr6 kytkin tuohon uppoaisi? Vai minkä moista pakettia suositeltaisiin.
Olisi tarkoitus päivittää kytkin 3B 1.9TDi AHU passattiin ja kaipaisi infoa minkä asetelman tuonne laittaisi. Ilmeisesti myös vr6 kytkin tuohon uppoaisi? Vai minkä moista pakettia suositeltaisiin.
matti.l: Pitkittäismoottoriseen kannattaa varmaan laittaa ihan kiinteä 228 vauhtipyörä(jos ei valmiiksi jo ole, niin etsi vaikka audista) ja siihen sopiva race engineering kytkinlevy ja paineasetelma. Hurjimmat ovat laittaneet tuollaiseen vauhtipyörään myös 240mm asetelmaa/levyä, mutta silloin pitää tehdä vauhtipyörään uusi jako paineasetelman kiinnitykseen.
tota mistäs nuit kytkin levyjä ja asetelmia kannattaa kysellä ku itellä vakio kytkin suttaamaan alkaa ku turbo lähtee kunnolla mukkaan :) olen ymmärtänyt et koneeni on aaz vm:94 vento 1.9td oon vähän hukassa näitten kanssa.. aattelin jossain käyttää et laittavat paikoilleen..
ja mielellään ei sintteri ku kuulin et menevät piloille heti ku suttaapi pikkusenki et ei onnistu minulta luistattamatta lähteminen... vai riittääkös vakio kytkin ja laittais vain jäykemmän asetelman?
ja mielellään ei sintteri ku kuulin et menevät piloille heti ku suttaapi pikkusenki et ei onnistu minulta luistattamatta lähteminen... vai riittääkös vakio kytkin ja laittais vain jäykemmän asetelman?
Oiskohan Race asetelma 999 619 tuohon kovaan vauhtikseen sopiva? On ainakin sen ikäluokan pitkittäis-Audeihin tarkoitettu milloin tuo kova vauhtipyöräkin on otettu käyttöön.
Race-asetelma on kyllä 5-pyttyisiin koneisiin tarkoitettu, mutta eihän se mitään. 1.8 koneissa, joissa tuotaa kovaa vauhtista aikoinaan oli, oli vain 210mm kytkimellä ja asetelmalla varustettu.
Levyksi Race-asetelman kanssa vaikka 3B AHUn vakio jos ei muuta löydy, ei ainakaan Sachs Race kataloogi anna mitään levyvaihtoehtoa tuon 619-asetelman kanssa.
Race-asetelma on kyllä 5-pyttyisiin koneisiin tarkoitettu, mutta eihän se mitään. 1.8 koneissa, joissa tuotaa kovaa vauhtista aikoinaan oli, oli vain 210mm kytkimellä ja asetelmalla varustettu.
Levyksi Race-asetelman kanssa vaikka 3B AHUn vakio jos ei muuta löydy, ei ainakaan Sachs Race kataloogi anna mitään levyvaihtoehtoa tuon 619-asetelman kanssa.
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Oon yrittäny selvittää vääntäkää mullekin joku rautalangasta:
AFN:n koneiseen 99 passattiin pitäisi saada tuo kiinteä kytkin systeemi, eli mitä tarvitsen ja mistä koneista vauhtipyörä käy siihen?
Auto ei ole vielä mulla joten en pääse edes tutkimaan asiaa, mutka+lastu+suuttimet menee heti vaihtoon kun se saapuu pihaan.
AFN:n koneiseen 99 passattiin pitäisi saada tuo kiinteä kytkin systeemi, eli mitä tarvitsen ja mistä koneista vauhtipyörä käy siihen?
Auto ei ole vielä mulla joten en pääse edes tutkimaan asiaa, mutka+lastu+suuttimet menee heti vaihtoon kun se saapuu pihaan.
^ Esim. Pitkittäisestä 1Z / AHU:sta kiinteä vauhtipyörä ja siihen S2 Audin (3b) kytkinpaketti.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=449839#449839
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=434381
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94881
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=449839#449839
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=434381
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=94881
No niin, kytkin on vaihdettu vihdoin ja hyvin pitää.
Meinasi tulla vaan mutkia matkaan asetelman kiinnityksessä kun "ajattelin" vetää uuden asetelman kiinni vanhoilla pulteilla ...
Kiinteässä vauhtipyörässä asetelman kiinnitysreikien kierre alkaa jostain syystä n. 10 mm syvemmältä kuin kaksoismassassa. No, ei tietenkään ollut sopivia pultteja, ja kun kierre on niinkin mukava kuin M7, niin eipä siihen hätään ollut ko. pultteja oikein mistään edes saatavilla... Siispä porattiin vanha kierre pois, ja työstettiin koko matkalle M8 kierre. Asetelma kiinni sitten sopivan pituisilla 12.8 kuusiokolo-pulteilla kera kierrelukitteen ja pultit momenttiin...
Muistelen jonkun muunkin törmänneen tähän samaan ongelmaan joskus...?
Meinasi tulla vaan mutkia matkaan asetelman kiinnityksessä kun "ajattelin" vetää uuden asetelman kiinni vanhoilla pulteilla ...
Kiinteässä vauhtipyörässä asetelman kiinnitysreikien kierre alkaa jostain syystä n. 10 mm syvemmältä kuin kaksoismassassa. No, ei tietenkään ollut sopivia pultteja, ja kun kierre on niinkin mukava kuin M7, niin eipä siihen hätään ollut ko. pultteja oikein mistään edes saatavilla... Siispä porattiin vanha kierre pois, ja työstettiin koko matkalle M8 kierre. Asetelma kiinni sitten sopivan pituisilla 12.8 kuusiokolo-pulteilla kera kierrelukitteen ja pultit momenttiin...
Muistelen jonkun muunkin törmänneen tähän samaan ongelmaan joskus...?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Paineasetelmaan voi käytellä vanhojakin, mutta niitä on montaa sorttia niinkuin kuvasta näkyy.. periaatteessa sinne riittäisi pehmeätkin pultit, koska kaikki voima kohdistuu niihin tappeihin, mutta en suosittele kokeilemaan =)
Varmaan sekoilen täällä itsekseni, on niin hemmetin hyvä olo maata sairaslomalla ja syödä kolmiolääkkeitä =P
Varmaan sekoilen täällä itsekseni, on niin hemmetin hyvä olo maata sairaslomalla ja syödä kolmiolääkkeitä =P
Noista pulteista viel.
Jos laitan ASV:n perään kiinni G60 vauhtiksen, niin onko vauhtipyörän kiinnityspulttien pituudessa/kierteissä mitään eroa vakion 2-massaisen pultteihin? Eli kun marmoritiskille(?) menen pultteja hakemaan niin mihin autoon niitä olen ostamassa? ;)
Asetelman kiinnityspultit ostetaan vauhtiksen mukaan, se on jo tästä selvinnyt...
Jos laitan ASV:n perään kiinni G60 vauhtiksen, niin onko vauhtipyörän kiinnityspulttien pituudessa/kierteissä mitään eroa vakion 2-massaisen pultteihin? Eli kun marmoritiskille(?) menen pultteja hakemaan niin mihin autoon niitä olen ostamassa? ;)
Asetelman kiinnityspultit ostetaan vauhtiksen mukaan, se on jo tästä selvinnyt...
Vette: On luettu topicci läpi... Siksi "ajattelin" -sana onkin sitaateissa edellisessä viestissäni... Asetelmalle annetaan kiristysmomentiksi pelkästään 20nm, joten eipä noita pultteja välttämättä joka kerta vaihtaa tarvitse, kun eivät niinkään veny... Joten "ajattelin" käyttää vanhoja ajattelematta sen tarkemmin pultin pituutta.
Ja kyllä vauhtipyörän pultit on vaihdettu joka kerta uusiin jos ne on avattu. Kiristys 60nm+90 astetta. Tuokin jo kertoo että ovat venyvät...
...Kolmiolääkkeet on ihan hyviä välillä... =)
Ja kyllä vauhtipyörän pultit on vaihdettu joka kerta uusiin jos ne on avattu. Kiristys 60nm+90 astetta. Tuokin jo kertoo että ovat venyvät...
...Kolmiolääkkeet on ihan hyviä välillä... =)
G60 vauhtipyörä + pultit
Käytettynä löytyy täältä mm:
http://www.mdcomprex.fi/store/product_info.php?manufacturers_id=25&products_id=496
Vauhtis 90,-
Ja pultit tietysti uusia... a' 3,40,-
http://www.mdcomprex.fi/store/product_info.php?manufacturers_id=25&products_id=496
Vauhtis 90,-
Ja pultit tietysti uusia... a' 3,40,-
Itelläki kytkinpäivitys ilmeisesti edessä. Hieman kyllä ihmetyttää kun vasta 130tkm ajettu ja ainoa piristys on 150hp koneen suuttimet jotka eivät pelkästään merkittävää hyötyä tuoneet. Oli tarkoitus vaihtaa ahdin isompaan mutta kun nelosella ja vitosella luistaa nii perhanasti että järkevämpää varmaankin ensin se kytkin vaihtaa.
Ennen luisti hieman tosi harvoin joskus kylmällä koneella mutta nykyään aivan hemmetisti. Alko sen jälkeen kun vaihdoin etupään puslia ja auto joutui olemaan etupää tunkattuna ylös 6 päivää :s Olisko tuolla mitenkään vaikutusta vaikka kummalta tuntuu?
Eli ilmeisesti nää perus kiinteä vauhtis, vr6 levy ja sre asetelma kannattaa tähän ATD:hen heittää? Vääntöjä ei haeta kuin max. 400nm. Jos tuon G60 vauhtiksen ja siihen pultit tilais mdc:ltä ja vr6 levyn ja painelaakerin vaikka motonetistä ja us-partsilta se asetelma (883082 999645) niin nekö pitäis käydä?
Minkä koneen pultit tuohon asetelmaan pitäis hakea marmoritiskiltä kun vauhtipyöränä olis tuo G60 vai onko sillä merkitystä?
Ennen luisti hieman tosi harvoin joskus kylmällä koneella mutta nykyään aivan hemmetisti. Alko sen jälkeen kun vaihdoin etupään puslia ja auto joutui olemaan etupää tunkattuna ylös 6 päivää :s Olisko tuolla mitenkään vaikutusta vaikka kummalta tuntuu?
Eli ilmeisesti nää perus kiinteä vauhtis, vr6 levy ja sre asetelma kannattaa tähän ATD:hen heittää? Vääntöjä ei haeta kuin max. 400nm. Jos tuon G60 vauhtiksen ja siihen pultit tilais mdc:ltä ja vr6 levyn ja painelaakerin vaikka motonetistä ja us-partsilta se asetelma (883082 999645) niin nekö pitäis käydä?
Minkä koneen pultit tuohon asetelmaan pitäis hakea marmoritiskiltä kun vauhtipyöränä olis tuo G60 vai onko sillä merkitystä?
Passat 3b kytkin?
Onko pitkittäismoottoriseen muita vaihtoehtoja kuin sovittaa tuo S2 kytkin ja asetelma 240mm? Vai saako esim. AHU moottorin vauhtipyörään järeämpiä osia? Paljonko AHU:n sachilainen tarvike kestää vääntöä? Sopiiko mikään muu levy tuon asetelman kanssa kuten esim poikittaiskoneissa vr6 levy? Poikittaismoottoreiden levyt ei sovi koska kytkiakselin booritus 28 hammasta eri kuin pitkittäis 23 hammasta.
Olen lukenut nämä viestiketjut ja audiclubin ketjun ja menee jo sekaisin osissa:) Olenko käsittänyt asian oikein, vai?
Olen lukenut nämä viestiketjut ja audiclubin ketjun ja menee jo sekaisin osissa:) Olenko käsittänyt asian oikein, vai?
Kokeileppas etsiä tuolta www.varaosahaku.fi Itse löysin vauhtiksen tuota kautta.
Nyt alkoi kytkin luistamaan niin pirusti, mutta olen laittamassa kuitenkin kaikki vakioiks takas, joten alkuperäinellä paineasetelma pitäisi pärjää. Kytkinlevy taitaa kuitenkin olla vaihtokunnossa, ja itse asiassa tilasin jo motonetistä vr6 levyn, joten sen pitäisi mennä heittämällä 02A laatikkoon, eikös?
Ja kyllä vauhtipyörän pultit on vaihdettu joka kerta uusiin jos ne on avattu. Kiristys 60nm+90 astetta. Tuokin jo kertoo että ovat venyvät...
kertovat, että kiristysmomentti on tuo 60nm ja varttikiekka päälle, niin onko minkä vehkeen vauhtikselle? luulis ainaki, että G60 putit venyy enemmän, koska ovat niin paljon pidemmät kuin vaikka noi ALH:n pultit. kiinteä VP+S2 SRE paketin vaihto alkaa nyt viikonloppuna..
itelläni on työn alla nyt golf agr kytkin remontti ja toi AHUn vauhtipyörä ei kyl käynyt siihen... oisko sen pitänyt sit olla joku erinlainen kyseiseen malliin ja mikä?
nyt sain paikalliselta varaosaliikkeeltä sellasen paketin joka kestää vaan 350Nm olis tarvinnut paremman, mutta kuulemma kyseiseen laitteeseen ei saa parempaa kytkintä pitääkö tämä paikkansa???
nyt sain paikalliselta varaosaliikkeeltä sellasen paketin joka kestää vaan 350Nm olis tarvinnut paremman, mutta kuulemma kyseiseen laitteeseen ei saa parempaa kytkintä pitääkö tämä paikkansa???
/turhaa_info
Golffissa alkoi kans kytkin luistamaan, aika pahasti.. Epäilin jotain öljyvuotoa kytkimelle kun luistaa pahemmin lämpimänä ja aika äkkiä oireet paheni, kylmänä ei luista vielä paljoa. Kytkimellä on tietääkseni ajettu luultavasti tuo 334 tkm jonka motti on mennyt. Eli taitaa olla joka tapauksessa avaamisen tarpeessa.. Jos sieltä joku stefa vuotaa, onko siellä muita kuin kampiakselin stefa?
Tottakai olisi tulossa kesälomareissua ja muuta, joten on hyvä että auto hajoaakin juuri nyt. Itse en ole hirvittävän kokenut auton remppaaja, mutta auttavia käsiä on tässä talossa ja naapurissa aika hyvästi, joten ei luulisi siitä jäävän kuitenkaan kiinni. Ongelmaksi muodostuu kytkinpaketti, joten asiasta tietävät jos voisivat neuvoa?
/turha_info
Auto on golf iv -00 1.9 tdi pd (AJM), 6 lovinen aski. Askin koodia en osannut arpoa tosta varuste listasta joka on kontissa. Autossa on Upsoluten lastu joka "antaa" vajaa 340 nm ja 145 hp (vakio 285 nm & 115 hp). Kestääkö orkkis kytkinpaketti, vai kannattaako suoraan laittaa pikkusen jämerämpää? Ja ei ole aikomuksia laittaa enempää voimaa, riittää omaan tieliikennekäyttöön mukavasti.
Mitä kaikkea pitää ja kannattaa uusia, mitä tulee valinnaisena?
- Levyt
- painelaakeri
- asetelma
- mitä pultteja?
- muuta?
Anteeksi tämä kysely, mutta tapana on hermoilla turhaksikkin joka asiasta.
Golffissa alkoi kans kytkin luistamaan, aika pahasti.. Epäilin jotain öljyvuotoa kytkimelle kun luistaa pahemmin lämpimänä ja aika äkkiä oireet paheni, kylmänä ei luista vielä paljoa. Kytkimellä on tietääkseni ajettu luultavasti tuo 334 tkm jonka motti on mennyt. Eli taitaa olla joka tapauksessa avaamisen tarpeessa.. Jos sieltä joku stefa vuotaa, onko siellä muita kuin kampiakselin stefa?
Tottakai olisi tulossa kesälomareissua ja muuta, joten on hyvä että auto hajoaakin juuri nyt. Itse en ole hirvittävän kokenut auton remppaaja, mutta auttavia käsiä on tässä talossa ja naapurissa aika hyvästi, joten ei luulisi siitä jäävän kuitenkaan kiinni. Ongelmaksi muodostuu kytkinpaketti, joten asiasta tietävät jos voisivat neuvoa?
/turha_info
Auto on golf iv -00 1.9 tdi pd (AJM), 6 lovinen aski. Askin koodia en osannut arpoa tosta varuste listasta joka on kontissa. Autossa on Upsoluten lastu joka "antaa" vajaa 340 nm ja 145 hp (vakio 285 nm & 115 hp). Kestääkö orkkis kytkinpaketti, vai kannattaako suoraan laittaa pikkusen jämerämpää? Ja ei ole aikomuksia laittaa enempää voimaa, riittää omaan tieliikennekäyttöön mukavasti.
Mitä kaikkea pitää ja kannattaa uusia, mitä tulee valinnaisena?
- Levyt
- painelaakeri
- asetelma
- mitä pultteja?
- muuta?
Anteeksi tämä kysely, mutta tapana on hermoilla turhaksikkin joka asiasta.
-
- -
- Viestit: 86
- Liittynyt: 7.9.2008 16:20
- Viesti:
osaako joku kertoa mistä saa kestävän kytkinpaketin ja kaksoismassavauhtipyörän 1.9tdi (avf) passattiin. ja suunnitelmissa nostaa tehoja ainakin softan verran joten vakkaria vahvempi voisi olla. vw:llä käytetään vanhoja,tehdas kunnostettuja osia ja maksaa siellä 950euroa molemmat.. tietysti jos keski-uudelta maalta löytyy jokin firma joku naputtaa vaihtaen vielä niin parempi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa