Dumppi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sleidi
-
Viestit: 13
Liittynyt: 25.1.2007 20:33

Dumppi

ViestiKirjoittaja Sleidi » 1.3.2007 19:14

Onkohan kenelläkään kokemusta Forgen diesel dumpista? onko hyvä vai huono ostos?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 1.3.2007 19:16

Kokeiles käyttää ... KuvaSearch

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 1.3.2007 22:07

ainaki saakelin kallis se on.. ite meinasin ostaa ,mut rupesin miettimää et sillähä hintaa saa kaikkee kivaa muuta :) mut voi se kyl tuoda vähä katu uskottavuutta lisää .. :)

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 2.3.2007 9:59


-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 12.3.2007 17:19

just :D

qa4v6
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.7.2006 3:21

ViestiKirjoittaja qa4v6 » 17.3.2007 23:39

http://www.youtube.com/watch?v=wUGOfTwy_v8
muuten hyvä mutta sais olla pitee aukioloaika tästä kuuluuvain tsit tsit ku pitäs kuulua tsitsitsiiiiiihhhhhh tsitsitsiiiiihhhhhhh......!!!!!!!
eli ääni sis olla pehmeäpi
http://www.youtube.com/watch?v=YdF0H-16OO0

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.3.2007 0:26

Mitäs hyötyä tuosta on ?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.3.2007 9:19

^ haittaa on nokeentuva konehuone, ahtopaineen karkaaminen ja savutuksen lisääntyminen.

Hyötyä on "ääni"??

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 18.3.2007 12:15

Miksi konehuone nokiintuu?
Tuon laitteen tarkoitushan on päästää ahtopaine "karkuun" joten ei voitane laskea haitaksi?
Miten savutus voi lisääntyä dumpilla?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.3.2007 16:39

Konehuone nokiintuu/öljyyntyy koska kampikammion huohotus höyryt pääsevät dumpin kautta konehuoneeseen. Samasta syystä ahtoputket ovat sisältä noessa/öljymähnässä.
Savutus lisääntyy koska ECU ei tiedä että ilmamassamittarin läpimennyttä ilmaa päästetään pihalle.
Ja onhan siitä haittaa että kovalla työllä aikaan saatu ahtopaine päästetään pihalle, kiihdytettäessä vaihdon jälkeen turbo joutuu taas keräämään ahtopaineet ylös.
Ja tämä siis käytännössä kokeiltu...

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 18.3.2007 17:12

Isolla turbolla en kyllä täysin allekirjoita tuota hyödyttömyyttä, mutta ns. ulkonäkösyistä tuohon ei ole mitään syytä lähteä.

Kaksi kiloa jatkuvaa painetta kun löytyy niin ahtimen sakkailuja/paineiskuja tuolla voisi ehkä pehmentää. Tästä on keskusteltu myös pyhänsavun puolella. Konehuone varmasti sotkeentuu, mutta kierrättäviäkin on keksitty.

Tosin jos äänisyillä tuollaista tahtoo niin mielummin laittaa semmoisen setupin kuin muutamilta täältäkin löytyy niin vinkuu ja suhisee ja räpättelee ilman dumbbiakin.
Jopa niin että kaupungissa mummot hyppivät pitkin suojateitä vaikkei ajaisikaan hyvien tapojen vastaisesti.

Nokea en kyllä ole havainnut yhdessäkään turbon jälkeen, öljyä kylläkin..

Oikeaoppisestihan tuo dumppi on kai kehitetty siksi että ahtimelle ei tule paineiskua tai virtausta "takaisin" päin kun kaasu nostetaan vaihtotilanteessa ja tämä taas nopeuttaa ahtamista vaihdon jälkeen..


Toisaalta eikös tällaisen "No dumppies för diisseli foorums" topicin voisi laittaa stickyksi tuonne niin ei joka toinen viikko tarvitsisi käydä samoja keskusteluja=)

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 18.3.2007 21:54

Minun kommenttini hyödyttömyydestä koskee topikin ensimmäistä kysymystä. Eli Forgen valmiit kitit vakio diisseleihin.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 18.3.2007 22:14

Siinä ei puhuttu mitään Vakio dieselistä ja viitattiin tuohon diesel dumppiin:
http://www.doc-power.com/index.php?page ... s&group=65

Tuskin dumppia kaipaavassa viritetyssä vehkeessä huohotus menee enää suoraan imuputkeen.. ainakin se on tyhmää.

Ilmaa päästetään pihalle ainoastaan kun kaasu nostetaan, joten syöttökin pitäisi olla nolassa, tai tyhjäkäynti syötöllä.

Dumppeja käytetään nimenomaan sen takia ettei turbo ota itseensä paine piikeistä ja dumppi voi jopa sallia nopeamaan heräämisen ahtimelle, kun ahdin ei joudu painamaan vaihdon aikana painetta vasten, vaan ylimääräinen ilma lasketaan ulos.
Tuo efekti ei tosin kaasuläpättömässä ole niin suuri, mutta niinkuin LTR sanoi niin ismmilla turboilla tulee vaihteiden vaihdon yhteydessä ongelmia TDi koneissakin.. Oikeaan paikkaan varmasti fiksu laite.

..ja köyhät varmaan valittaa hinnasta =)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.3.2007 22:18

Kyllä mullakin sakkaa jos nostaa ahdot yli 1,8bar mut hyvin oon pärjänny ilman dumppia toisaalta by-pass voisi olla jo ihan toimiva ratkaisu jos pitäisi kovilla paineilla ajella

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 19.3.2007 6:03

Juu ennemmin jotain muuta kuin sorsapilli sinne pellin alle.

L8
-
Viestit: 36
Liittynyt: 19.9.2006 18:36

ViestiKirjoittaja L8 » 8.5.2007 0:28

tuota mulla on toi vuoden 91 vw jetta i.6 TD ja haluisin kovasti saada ton takaisin virtaukseen miedommalle ko. dumpilla.. mutta kun en vaan tiedä mistä mä saisin siihen sen alipaineen että se toimis, olisiko kellään tietoo?!? APUVA?!? tarkoitus olis laittaa HKS SSQV tumppi inisee..

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 8.5.2007 7:05

ei siihen diisselissä saa alipainetta muutakun alipainetehostajalta, ja sieltä ei ainakaan suoraan kannata ottaa :P

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 8.5.2007 8:29

Minäkin olen pitänyt tuota dumppia turhanpäiväisenä, mutta saatan vielä muuttaa mieleni. Näyttäis olevan tarvetta ISOJEN vnt ahtimien kanssa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 8.5.2007 8:32

Laita mandariinin omistajille tietoa, kuinka isoista puhutaan?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 8.5.2007 14:18

S2BG sakkasi kanssa aika miehekkäästi ykskutosessa :P
Valonviejän veeänteet on varmaan kokoluokkaa gt37.

Lydes
-
Viestit: 196
Liittynyt: 11.2.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Lydes » 9.5.2007 0:12

Jos joku haluaa OMAAN autoon laittaa dumpin........Ni kai se sen saa laittaa?

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 9.5.2007 9:18

^ ei saa. :)

Vai että pitäisi tota ahdinta "parillakympillä" nostaa :D taitaa tulla yksysistä mukava ajettava tollaisella gt37v:llä ;) toisaalta valonviejällähän on vissiin se 2.5 pata eikö?

Eihän tuossa dumpissa näillä meidän peruspulliaisten tehoilla ole mitään todellista hyötyä. Äänen takia sen sinne voi laittaa ja saa mukavan tuprahduksen pakoputkesta aina :) Itse tota mietin kun kuulin mutta rupesin ajattelemaan että jos menee rikkaalle niin ei siitä hyötyä ole...

Lydes
-
Viestit: 196
Liittynyt: 11.2.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Lydes » 10.5.2007 1:36

Kai se on dumppi laitettava omaanki...... ahtimen ja muiden vaihdon jälkeen. Ihan kostoks kaikille----> jotka siitä jaksaa itkee.<------- :D
Viimeksi muokannut Lydes, 11.5.2007 1:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 10.5.2007 19:16

Mikähän ihme ihmisillä on tuota dumppia vastaan? eikö nyt vaan voi hyväksyä että JOKU SEN HALUAA LAITTAA, sitä kysyjää varmaan vähät kiinnostaan vittu suhiseeko ja pihiseekö se vittumaisesti toisten korvaan.

Välillä tuntuu aika yksitoikkoiselta tää ihmisten kanta täällä.

Näätä, mä voi tuoda 3kpl niin laitetaan suhiseen se autos urakalla :D
Itse ainakin laitan sen ja jos vituttaa otan pois.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 10.5.2007 19:27

Itsellä ahdin pitää vastaavan laisen suhahdusken kuin dumppi, kun vaihtaa vaidetta tuossa n.2000rpm kohdalla(edellyttää että on kerennyt ahtamaan)
Alkaa vaan se ääni vituttamaan 9kk jälkeen :D, alussa oli ihan kiva ja porukka vähän tuppas katsomaan kaupungilla ;)

STA
-
Viestit: 70
Liittynyt: 9.2.2004 7:57

ViestiKirjoittaja STA » 11.5.2007 9:20

Mä oon kanssa huomannu ton dumppimaisen suhahduksen tossa omassa diiseli astrassa. Tosin oon sitä mieltä, että toi on varmaan rikki jostain kohtaa, kun ei se minusta ennen ole tuollai huokaillu. Mutta jos jollain muullakin tekee samaa, niin kai se sitten on normaalia.

Yleensä tuo suhahtaa kun kakkosella kierrättää jonnekin 2500-3000 kierrokseen ja nostaa kaasun ylös. Vauhti ei ole vielä mahdoton ja muu häly pienempää niin kuulee ton suhinan.

malandio
-
Viestit: 237
Liittynyt: 11.9.2005 23:34

ViestiKirjoittaja malandio » 11.5.2007 17:59

STA, onko sulla vnt- vai tavan hukkaportillinen ahdin? Itse haeskelin tuota ahtovuotoa mutta en löytänyt, epäilen vahvasti että olisi pikkaisen vnt:n säätämistä.
Nimittäin kun kiihdyttää, kuuluu ihan selvää suhinaa ja kun mennään yli 2500rpm suhina katoaa ja veto parantuu.
Vähän vaikea selittää, mutta kukaan ei ole vielä keksinyt mistä se ääni tulee :)

STA
-
Viestit: 70
Liittynyt: 9.2.2004 7:57

ViestiKirjoittaja STA » 12.5.2007 20:01

VNT-ahtimellahan tuo. Vähän sitä mie ite aattelin. Josko siivet jumittaa tai jotain...täytyy huollon pojille ihmetellä, josko ne löytäis jotain :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa