Dumppi
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 102
- Liittynyt: 19.2.2007 8:09
Dumpin korvaa: http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E
http://www.youtube.com/watch?v=wUGOfTwy_v8
muuten hyvä mutta sais olla pitee aukioloaika tästä kuuluuvain tsit tsit ku pitäs kuulua tsitsitsiiiiiihhhhhh tsitsitsiiiiihhhhhhh......!!!!!!!
eli ääni sis olla pehmeäpi
http://www.youtube.com/watch?v=YdF0H-16OO0
muuten hyvä mutta sais olla pitee aukioloaika tästä kuuluuvain tsit tsit ku pitäs kuulua tsitsitsiiiiiihhhhhh tsitsitsiiiiihhhhhhh......!!!!!!!
eli ääni sis olla pehmeäpi
http://www.youtube.com/watch?v=YdF0H-16OO0
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Konehuone nokiintuu/öljyyntyy koska kampikammion huohotus höyryt pääsevät dumpin kautta konehuoneeseen. Samasta syystä ahtoputket ovat sisältä noessa/öljymähnässä.
Savutus lisääntyy koska ECU ei tiedä että ilmamassamittarin läpimennyttä ilmaa päästetään pihalle.
Ja onhan siitä haittaa että kovalla työllä aikaan saatu ahtopaine päästetään pihalle, kiihdytettäessä vaihdon jälkeen turbo joutuu taas keräämään ahtopaineet ylös.
Ja tämä siis käytännössä kokeiltu...
Savutus lisääntyy koska ECU ei tiedä että ilmamassamittarin läpimennyttä ilmaa päästetään pihalle.
Ja onhan siitä haittaa että kovalla työllä aikaan saatu ahtopaine päästetään pihalle, kiihdytettäessä vaihdon jälkeen turbo joutuu taas keräämään ahtopaineet ylös.
Ja tämä siis käytännössä kokeiltu...
Isolla turbolla en kyllä täysin allekirjoita tuota hyödyttömyyttä, mutta ns. ulkonäkösyistä tuohon ei ole mitään syytä lähteä.
Kaksi kiloa jatkuvaa painetta kun löytyy niin ahtimen sakkailuja/paineiskuja tuolla voisi ehkä pehmentää. Tästä on keskusteltu myös pyhänsavun puolella. Konehuone varmasti sotkeentuu, mutta kierrättäviäkin on keksitty.
Tosin jos äänisyillä tuollaista tahtoo niin mielummin laittaa semmoisen setupin kuin muutamilta täältäkin löytyy niin vinkuu ja suhisee ja räpättelee ilman dumbbiakin.
Jopa niin että kaupungissa mummot hyppivät pitkin suojateitä vaikkei ajaisikaan hyvien tapojen vastaisesti.
Nokea en kyllä ole havainnut yhdessäkään turbon jälkeen, öljyä kylläkin..
Oikeaoppisestihan tuo dumppi on kai kehitetty siksi että ahtimelle ei tule paineiskua tai virtausta "takaisin" päin kun kaasu nostetaan vaihtotilanteessa ja tämä taas nopeuttaa ahtamista vaihdon jälkeen..
Toisaalta eikös tällaisen "No dumppies för diisseli foorums" topicin voisi laittaa stickyksi tuonne niin ei joka toinen viikko tarvitsisi käydä samoja keskusteluja=)
Kaksi kiloa jatkuvaa painetta kun löytyy niin ahtimen sakkailuja/paineiskuja tuolla voisi ehkä pehmentää. Tästä on keskusteltu myös pyhänsavun puolella. Konehuone varmasti sotkeentuu, mutta kierrättäviäkin on keksitty.
Tosin jos äänisyillä tuollaista tahtoo niin mielummin laittaa semmoisen setupin kuin muutamilta täältäkin löytyy niin vinkuu ja suhisee ja räpättelee ilman dumbbiakin.
Jopa niin että kaupungissa mummot hyppivät pitkin suojateitä vaikkei ajaisikaan hyvien tapojen vastaisesti.
Nokea en kyllä ole havainnut yhdessäkään turbon jälkeen, öljyä kylläkin..
Oikeaoppisestihan tuo dumppi on kai kehitetty siksi että ahtimelle ei tule paineiskua tai virtausta "takaisin" päin kun kaasu nostetaan vaihtotilanteessa ja tämä taas nopeuttaa ahtamista vaihdon jälkeen..
Toisaalta eikös tällaisen "No dumppies för diisseli foorums" topicin voisi laittaa stickyksi tuonne niin ei joka toinen viikko tarvitsisi käydä samoja keskusteluja=)
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Siinä ei puhuttu mitään Vakio dieselistä ja viitattiin tuohon diesel dumppiin:
http://www.doc-power.com/index.php?page ... s&group=65
Tuskin dumppia kaipaavassa viritetyssä vehkeessä huohotus menee enää suoraan imuputkeen.. ainakin se on tyhmää.
Ilmaa päästetään pihalle ainoastaan kun kaasu nostetaan, joten syöttökin pitäisi olla nolassa, tai tyhjäkäynti syötöllä.
Dumppeja käytetään nimenomaan sen takia ettei turbo ota itseensä paine piikeistä ja dumppi voi jopa sallia nopeamaan heräämisen ahtimelle, kun ahdin ei joudu painamaan vaihdon aikana painetta vasten, vaan ylimääräinen ilma lasketaan ulos.
Tuo efekti ei tosin kaasuläpättömässä ole niin suuri, mutta niinkuin LTR sanoi niin ismmilla turboilla tulee vaihteiden vaihdon yhteydessä ongelmia TDi koneissakin.. Oikeaan paikkaan varmasti fiksu laite.
..ja köyhät varmaan valittaa hinnasta =)
http://www.doc-power.com/index.php?page ... s&group=65
Tuskin dumppia kaipaavassa viritetyssä vehkeessä huohotus menee enää suoraan imuputkeen.. ainakin se on tyhmää.
Ilmaa päästetään pihalle ainoastaan kun kaasu nostetaan, joten syöttökin pitäisi olla nolassa, tai tyhjäkäynti syötöllä.
Dumppeja käytetään nimenomaan sen takia ettei turbo ota itseensä paine piikeistä ja dumppi voi jopa sallia nopeamaan heräämisen ahtimelle, kun ahdin ei joudu painamaan vaihdon aikana painetta vasten, vaan ylimääräinen ilma lasketaan ulos.
Tuo efekti ei tosin kaasuläpättömässä ole niin suuri, mutta niinkuin LTR sanoi niin ismmilla turboilla tulee vaihteiden vaihdon yhteydessä ongelmia TDi koneissakin.. Oikeaan paikkaan varmasti fiksu laite.
..ja köyhät varmaan valittaa hinnasta =)
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 22.6.2004 23:22
^ ei saa. :)
Vai että pitäisi tota ahdinta "parillakympillä" nostaa :D taitaa tulla yksysistä mukava ajettava tollaisella gt37v:llä ;) toisaalta valonviejällähän on vissiin se 2.5 pata eikö?
Eihän tuossa dumpissa näillä meidän peruspulliaisten tehoilla ole mitään todellista hyötyä. Äänen takia sen sinne voi laittaa ja saa mukavan tuprahduksen pakoputkesta aina :) Itse tota mietin kun kuulin mutta rupesin ajattelemaan että jos menee rikkaalle niin ei siitä hyötyä ole...
Vai että pitäisi tota ahdinta "parillakympillä" nostaa :D taitaa tulla yksysistä mukava ajettava tollaisella gt37v:llä ;) toisaalta valonviejällähän on vissiin se 2.5 pata eikö?
Eihän tuossa dumpissa näillä meidän peruspulliaisten tehoilla ole mitään todellista hyötyä. Äänen takia sen sinne voi laittaa ja saa mukavan tuprahduksen pakoputkesta aina :) Itse tota mietin kun kuulin mutta rupesin ajattelemaan että jos menee rikkaalle niin ei siitä hyötyä ole...
Mikähän ihme ihmisillä on tuota dumppia vastaan? eikö nyt vaan voi hyväksyä että JOKU SEN HALUAA LAITTAA, sitä kysyjää varmaan vähät kiinnostaan vittu suhiseeko ja pihiseekö se vittumaisesti toisten korvaan.
Välillä tuntuu aika yksitoikkoiselta tää ihmisten kanta täällä.
Näätä, mä voi tuoda 3kpl niin laitetaan suhiseen se autos urakalla :D
Itse ainakin laitan sen ja jos vituttaa otan pois.
Välillä tuntuu aika yksitoikkoiselta tää ihmisten kanta täällä.
Näätä, mä voi tuoda 3kpl niin laitetaan suhiseen se autos urakalla :D
Itse ainakin laitan sen ja jos vituttaa otan pois.
Mä oon kanssa huomannu ton dumppimaisen suhahduksen tossa omassa diiseli astrassa. Tosin oon sitä mieltä, että toi on varmaan rikki jostain kohtaa, kun ei se minusta ennen ole tuollai huokaillu. Mutta jos jollain muullakin tekee samaa, niin kai se sitten on normaalia.
Yleensä tuo suhahtaa kun kakkosella kierrättää jonnekin 2500-3000 kierrokseen ja nostaa kaasun ylös. Vauhti ei ole vielä mahdoton ja muu häly pienempää niin kuulee ton suhinan.
Yleensä tuo suhahtaa kun kakkosella kierrättää jonnekin 2500-3000 kierrokseen ja nostaa kaasun ylös. Vauhti ei ole vielä mahdoton ja muu häly pienempää niin kuulee ton suhinan.
STA, onko sulla vnt- vai tavan hukkaportillinen ahdin? Itse haeskelin tuota ahtovuotoa mutta en löytänyt, epäilen vahvasti että olisi pikkaisen vnt:n säätämistä.
Nimittäin kun kiihdyttää, kuuluu ihan selvää suhinaa ja kun mennään yli 2500rpm suhina katoaa ja veto parantuu.
Vähän vaikea selittää, mutta kukaan ei ole vielä keksinyt mistä se ääni tulee :)
Nimittäin kun kiihdyttää, kuuluu ihan selvää suhinaa ja kun mennään yli 2500rpm suhina katoaa ja veto parantuu.
Vähän vaikea selittää, mutta kukaan ei ole vielä keksinyt mistä se ääni tulee :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa