Onko kokemuksia Fin-turbon GT15/20 turbosta?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

Onko kokemuksia Fin-turbon GT15/20 turbosta?

ViestiKirjoittaja Roger » 28.1.2007 14:27

Ensiviikolla auto lähtee kannentiivisteen vaihtoon ja samalla, olis tarkoitus vaihtaa isompaa turboa. Onko kokemuksia modatuista fin-turbon turboista?



Kone 1.9 Tdi (Ahu) +Upsolute lastu +PP520

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 28.1.2007 15:04

useampi on tullut laitettua ja hyvin on pelannut

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 28.1.2007 19:34

On. Hyviä kokemuksia. Herää ehkä hieman vakioahdinta myöhemmin, mutta 2000 rpm ahtaa jo ihan kivasti. Kuormituksesta riippuen jo aiemmin. Mulla on race-suuttimet ja ohjelma, noilla vetää hyvin tuonne 5000rpm asti. Pakopaineita tai lämpöjä en tosin ole mittaillut.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 29.1.2007 16:57

ei pahaa sanottavaa ahtimesta, hyvin toimii race-suuttimien kera ja ahdot tuommosta 1,4bar kaasu pohjassa... vakio-ohjelma. Ja tosiaan herää siinä 2000 kierroksen tuntumassa, sit pikkasen nykäsee...

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 29.1.2007 19:21

Onkos noissa ahtimissa alkuperäinen kompurapesä sorvattu isommaks 20:sen
siivelle vai vaihdettu molemmat? (siipi+pesä)

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 29.1.2007 20:15

Tarkoitus olis vaihtaa race-suuttimet myöhemmin. Mihin tehoihin vakio nestepää riittää? Onko lastusta haittaa?

TeeNelonen
-
Viestit: 4
Liittynyt: 29.1.2007 21:44

ViestiKirjoittaja TeeNelonen » 29.1.2007 22:08

Mulla on kiinni kyseinen turbo 1.9 transporterissa ja hyvin toimii. Paine puoli on vaihdettu suoraan gt20:sta ja pakopesä avarrettu. Lähtee tosiaan 2000 jo hyvin ahtamaan ja vetoja riittää 4500-4700 saakka. Tällä hetkellä max. ahtoja noin 1.2-1.3 bar. Juuri laitoin autoon pakopainemittarin ja paineet näyttää nousevan aika kovasti, noin 2.5bar. Putkisto on katista taaksepäin 2.5" ja katti on tyhjennetty.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 29.1.2007 22:15

Heikoin lenkkihän siinä hybridissä on gt15 pakokotelo, joka käy ahtaaksi. Isommille, yli 150 tehoille kannattaa kysyä suurempaa koteloa, niitä aina välillä löytyy. Tämä suurempikin kotelo käy suoraan 1Z/AHU pakosarjaan ja pakoputkeen. Herääminen tietysti hiukan huononee, se pitää muistaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 29.1.2007 22:49

^Mistä ahtimesta se isompi pakopuoli on peräisin..? jos sopii kysyä.

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 30.1.2007 8:31

se on mystisestä lähi-idän kamelin heinäpaalin siirtimestä jos diplomaattisesti vastataan. :)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 31.1.2007 23:15

^Käyhän vilkasemassa priva.

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 3.2.2007 22:31

Mistä kannataisi kysellä putkea tuohon settiin? Onko simonssin putket ollut hyviä?

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 13.2.2007 12:45

No nyt olis turbo vaihdettu ja pelaa hienosti. Pientä sopan puutosta tuntuu olevan.
Onko aitoja raceja saanut kukaan?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.2.2007 15:01

Kovasti tuntuisi olevan tarjolla, juuri selvitellään rahtihintaa ja -tapaa. DHL ainakin pirun kallis. Mutta tuntuu ranskanRacetkin toimivan uutena ihan hyvin.

Spy_Duck
-
Viestit: 83
Liittynyt: 28.2.2006 19:43

ViestiKirjoittaja Spy_Duck » 13.2.2007 17:27

Meneepi off topic mutta, koitas Freeaakki kattoo mitä noi sanois.

www.gls-finland.com

Itelle tuli tsekeistä puskuri ja spoileri samassa puketissa kotiovelle 75€ kuljetus kuluilla, ja kesti about 5 päivää.

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 18.2.2007 15:03

Tarvis hommata isompi intake putki tuonne turbon ja ilmanputsarin välille. Käykö esim: 2.5Tdi:n Intake vai joutuuko tehdä omavalmisteisen? Olis hyvä, jos sais pysymään kohtalaisen vakion näköisenä. Tutkailin vagcomilla ahtoja ja ei nouse kuin 0.8bar

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.2.2007 21:34

Vaikka vakioimuputki on aika ahdas varsinkin AFN:ssä, niin en kuitenkaan usko että imuputki aiheuttaa tuota ahtovajetta. Paljonkos oli pyynti? Tuskin mistään löytyy pitkittäis-AHUun sopivaa isompaa putkea, joutuu rakentelemaan osista. Mustasta kumista kun tekee niin voi saada ihan siistinkin.

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 19.2.2007 20:27

1baria pyytää. Maffi ok. Voiko tuo n75 oireilla, niin ettei ahdot nouse?
Ei savuta edes pahasti vaikka IQ1.6

peni
-
Viestit: 266
Liittynyt: 24.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja peni » 19.2.2007 21:25

Ootko jompaan kumpaan noista profiilin autoista vaihtamasta sitä imuputkea? Mulla on kanssa Audi (pitkittäiskoneella) jossa se imuputki on aivan käsittömättömän mallinen: tekee yli 90 asteen mutkan ja siinä ohuimmassa kohdassa sisähalkaisija on ehkä max 40 mm. Voihan se olla ettei sillä ole mitään merkitystä, mutta onnettoman näköinen se on. Muutenhan se olisi helppo tehdä jostain mistä vaan taipuisasta letkusta, mutta se huohottimen liittäminen tökkii...

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 24.2.2007 17:40

Ootko jompaan kumpaan noista profiilin autoista vaihtamasta sitä imuputkea? Mulla on kanssa Audi (pitkittäiskoneella) jossa se imuputki on aivan käsittömättömän mallinen: tekee yli 90 asteen mutkan ja siinä ohuimmassa kohdassa sisähalkaisija on ehkä max 40 mm. Voihan se olla ettei sillä ole mitään merkitystä, mutta onnettoman näköinen se on. Muutenhan se olisi helppo tehdä jostain mistä vaan taipuisasta letkusta, mutta se huohottimen liittäminen tökkii...


Joo audista kyse. Aika ahdas se putki on. Paljonko polttoaineen lämpötila pitäis olla ja onko sillä millainen vaikutus tehoihin?

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 25.2.2007 17:06

Myydäänkö n75 muualla, kuin merkkiliikkessä?

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 26.2.2007 10:33

Miltä näyttää?


Sunday 25 February 2007 17:54:06
038 906 018 R 1.9l R4 EDC G50SG 1613

Group A: '011 Group B: '015 Group C: '003
Engine speed Specified MAP Actual MAP Duty cycle Engine speed Inj Qty (actual) Fuel Consumption Inj Qty requested Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle
TIME ? ? Regulator valve? TIME (accelerator) TIME 861-945 240-340 240-340 huhti.84
MARKER STAMP /min mbar mbar % STAMP /min mg/R l/h mg/R STAMP /min mg/R mg/R %
0,52 861 928,2 918 51,4 0,91 861 3 0 0 1,32 861 350 498,8 94,4
1,73 861 928,2 918 49,8 2,12 819 4,8 0,39 0 2,52 777 480 485,5 93,2
2,91 798 1111,8 928,2 34,7 3,32 840 12 1,17 0 3,73 924 570 502,1 42,2
4,12 1092 1142,4 938,4 34,7 4,52 1239 11,4 1,95 11,4 4,93 1428 500 535,3 57
5,34 1638 1234,2 979,2 34,7 5,74 1848 12 3,12 12 6,15 2037 445 658,4 94,4
6,56 2226 1315,8 1101,6 34,7 6,96 2394 11 3,51 11 7,37 2562 500 711,6 94,4
7,76 2772 1519,8 1264,8 34,7 8,16 3045 14,8 6,24 14,8 8,55 3003 355 714,9 4,8
8,96 2310 1030,2 1152,6 61,8 9,37 1743 16,2 3,51 16,2 9,76 1974 630 721,5 50,6
10,16 2163 1846,2 1295,4 35,1 10,55 2415 28,8 9,75 28,8 10,96 2793 850 847,9 4,8
11,37 3150 1948,2 1815,6 35,1 11,76 3423 36 17,16 43,6 12,16 3717 850 847,9 4,8
12,55 3969 1907,4 1846,2 34,7 12,96 4242 35 20,67 41,4 13,37 3969 850 608,5 4,8
13,77 3360 1774,8 1244,4 34,7 14,18 2856 36 14,43 44,6 14,59 2982 850 847,9 4,8
14,98 3129 1948,2 1744,2 35,1 15,38 3234 36 15,99 43,8 15,77 3381 850 847,9 4,8
16,18 3507 1938 1815,6 35,1 16,59 3612 35,6 17,94 43,2 16,98 3738 850 847,9 4,8
17,38 3843 1917,6 1856,4 34,7 17,77 3948 35 19,11 42,4 18,18 4053 850 847,9 4,8
18,59 4158 1744,2 1856,4 34,7 18,98 3507 0 0 0 19,38 2751 355 578,6 4,8
19,77 2793 1213,8 1142,4 72,1 20,18 2793 36 14,04 43,2 20,59 2835 850 847,9 4,8
20,98 2898 1958,4 1713,6 34,7 21,38 2940 36 14,82 44,6 21,77 3003 850 847,9 4,8
22,18 3045 1948,2 1764,6 34,7 22,59 3066 19,8 9,75 19,8 22,99 3066 355 601,8 4,8
23,4 3024 1071 1193,4 69,7 23,8 2982 0 0 0 24,21 2961 355 528,7 4,8

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.2.2007 11:56

Loggaa yksi groupi kerrallaan niin ei tule noin harvakseen lukemia.
Voip olla hukkaportti liian löysällä, pakopaine aukaisee portin. Loggaa tosiaan pelkkä 11 niin näkee paremmin ja vedä kolmosella tai nelosella 1500-4000 rpm.

Taitaa olla AGR-kone tuosta ECUn numerosta päätellen.

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 26.2.2007 12:46

Ahu kone A4 keulilla.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 26.2.2007 13:19

Aivan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 94 vierailijaa