A6 V6 tdi:n häiriöitä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

A6 V6 tdi:n häiriöitä

ViestiKirjoittaja LTR » 2.12.2006 19:36

Eli homman nimi on sellanen että lähes kaikkea on kokeiltu, missään/millään ei pääse lukemaan ohjainlaitteesta antureiden arvoja käydessä.

Vikakoodin saa ulos, kun auto ei käy ja se on semmoinen että "charge pressure control limit not reached" eli aivo ei katkaise ahtojen nousua ollenkaan.

Auto ahtaa yli kaksi baaria ja nyt kun on oireesta aiheutuneet vahingot(yksi moottori ja ahdin) korjattu ja vaihdettu niin olisi ehkä aika selvittää mikä tuolla mättää.

Luulisin että ahtopaineanturi on rikki. Kun kone ei käy pystyy lukemaan että map näyttää 670.0mbar jotain. Eikös tuon kuulu näyttää noin 999.6 kuten muissakin?

Mistä tuommosesta V6:sta löytyy tuo mappi?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.12.2006 21:13

Coolerin vasemmasta päädystä pitäisi MAP sensori löytyä.
Toivotaan että vaihtamisella korjaantuu eikä enää porsi koneet ja ahtimet.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.12.2006 22:49

Uusi diagnostiikka töpseli tuli.

Mappi on nyt ok.
Maffi on ihan uusi mutta näyttää täydellä kaasulla vain 1000.9
Ahtoja 1.48-1.56bar hanat auki.
Moottorin lämpötila ei nouse yli 71 asteen. Neste mitattu tarkalla laserilla ja on asteen sisällä anturin näyttämästä.

Ei kulje ja kuluttaa paljon.Ajotietokoneen ja aivolaatikosta luettavat kulutusarvot eivät täsmää läppärillä katsottuna.
Kaikki moottorinohjauksesta tarkisteltuna vag-commilla on ok(ei lämpö).
Ei savuja tms. oireita.
Ei vikakoodeja.

Autossa Digituning ohjelma jolla toiminut moitteetta 60tkm. Mitattu ehjänä n. 205hv ja 440nm. Nyt arviolta 130hp.

Onkos jollain visiota?
Viimeksi muokannut LTR, 6.12.2006 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 6.12.2006 10:52

.
Nokka-akseli

Onko tuossa imusarjassa läppiä, jotka estäis ilman kulun.
.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 6.12.2006 14:38

Koko moottori on uusittu, ainoastaan lohko, kannen rungot ja syöttöpumppu vanhaa.
Kilometrejä nyt 190t.

On siellä läppä, mutta se on täysin auki.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 6.12.2006 16:18

.
Ruiskutus aikaisella.

Voiko pumpussa olla mekaanista vikaa, joka ei anna vikoodia, mutta sotkee ruiskutuksen ajoitusta.
.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 7.12.2006 19:39

Pumpun sähköosa. Eikös se ole tuon V6-koneen akilleenkantapää. Menee noin 150-200tkm ajetuista. Ei kulumaa ym., joten pumppu muutoin ok.

Ei anna vikakoodia.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 7.12.2006 20:11

Noista muista mitään tiedä mutta syy tuohon jäähynesteen vajaalämpöön on termostaatti, joka jostain syystä menee näissä VAGeissa jossain vaiheessa rikki
(on jatkuvasti hieman auki).

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 7.12.2006 22:10

Saakos tuota pumpun sähköosaa erikseen jostain?

Onkos se siellä sisällä ja pystyykö valveutunut harrastaja vaihtamaan?

Missäs tuossa rutkussa on termari?
Voikos muiden mielestä johtua aineen puutteesta->tehottomuudesta->ei hukkalämpöä..

Oikeastaan tuossahan ne sitten onkin kaikki vaihtoehdot.. Ruiskuboksi menee tarkistukseen ensi viikolla ja samalla ajetaan ohjelmat uusiksi sekä vaihdetaan piirit varoiksi.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 7.12.2006 23:27

Eiköstä termari ole jakopääkopan sisäpuolella, eli helposti vaihdettavassa paikassa?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 8.12.2006 9:21

Voikos muiden mielestä johtua aineen puutteesta->tehottomuudesta->ei hukkalämpöä..


Muiden mielipidettä tässä kyllä kysyttiin mutta kyllä toi sen verta kehittää lämpöä kunnossa kuin kunnossa että ysikymppiin pitäis nousta, -20C keleillä voi olla toinen juttu.
Olen neljään VAG-vehkeeseen törmännyt vuoden sisää, joissa on tuo termostaattiongelma, kaksi bensakonetta ja kaksi dieseliä.
Kaikki tuli kuntoon termostaatin vaihdolla. Dieseleissä on toki se, että jossain tapauksissa kone saavuttaa ensin 90-asteen lämmön ja lämpö laskee sitten hetkeksi kun termostaatti aukeaa, noustakseen pysyvästi sinne 90-asteeseen.
Ainakin itsellä on dieselit käyttäyny noin kun työmatka on sellainen, että koneen saavutettua ekan kerran 90C saavun taajamaan. Jos ajelee pidemmän siivun maantietä, niin lämpö jää 90-asteeseen kun se sen saavuttaa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 8.12.2006 11:51


LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.2.2007 21:23

Boksi on nyt testattu ja ohjelmat ajettu uusiksi.

Vakio-ohjelma antaa penkissä 85heppaa, kesy viri 118hepoa ja viriohjelma 142heppaa.
Kaikki muu paitsi pumppu vaihdettu, tätäkin koitettiin tänään mutta ei saatu käymään tätä -00/150hp:aa -04/180hp pumpulla. Uudella pumpulla kuuluu sirinä kun virtapiuhat kytkee kiinni pumppuun.

Autossa ei ole siirtopumppua, sähköpumppu tankissa kierrättää tankin sisällä sumppuun löpöä.

Eli pumpun sähköosa voi olla rikki siten että pumppu on muuten kunnossa mutta löpöä menee +25% liikaa koko ajan ja autossa ei ole tehoa. Ohjelman muutoksiin kuitenkin auto reagoi, ei vaan olla oikealla asteikolla..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.2.2007 22:38

Häkkiseltä varmaan löytyy pumppuja testattavaksi, sehän niitä on korjaillut.
Hankalia ja kalliita on nää V6 laitteet, ei hirveästi innosta alkaa opiskelemaan kaikkia pumppuversioita ja niiden sielunelämää. Siirtopumppu kait sinne kannattaisi laittaa?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 16.2.2007 9:28

Täytyypä kääntyä häkkisen puoleen.. sinne olin itseasiassa yhteydessä aikaisemmin kun tämä homma oli työnalla.

Niin eikös tuolla siirtopumpulla ole päästy mukaviin parannuksiin näissä jakajapumpullisissa? Parhaana ja toimintavarmuutta lisäävänä tietenkin ilmauksen helpottuminen näin toiminnallisessa mielessä, kun pumppu painaa "ilmatonta" löpöä tankista suotimen läpi syöttöpumppuun niin ei pitäisi aivonkaan jäädä ilman jäähdytystä..

Minkälaista pumppua olette käyttäneet jälkiasennuksissa?

Pumput ovat identtisiä päälleppäin, mutta tietenkin sisuskalut ovat varmaan erilaisia tai sitten sähköpalikka on erilainen -00 ja -04 malleissa tai johtosarjassa on jotkut piuhat eripäin..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 20.2.2007 23:38

Kertokaas nyt tietävät että meneekö "2"mäntäsen tilalle "3"mäntänen pumppu ja millä muutoksilla?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.2.2007 1:36

Katsoitko, mitä vag-com meinasi kun tuo -04 pumppu oli kiinni? vikakoodeja/ meas.blockkeja..

Pumppuremppaa:
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?p ... e7d19b0c4d
Vikoja:
http://www.bluechipdiesel.com/injection ... lures.html
Ilmauksesta:
http://dedik-144.nebula.fi/phpBB2/viewt ... e2e#855532


Tulipa vielä mieleen, ettei pakoputki voisi olla tukossa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 95 vierailijaa