Passat AJM tehot hukassa?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

amatööri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.6.2006 16:03

Passat AJM tehot hukassa?

ViestiKirjoittaja amatööri » 22.10.2006 4:36

Otsikon mukainen auto lastulla. Jotenkin tuntuu, että tehoa uupuu. Vag-comilla pikaiseen koitin katella ja pitääkin huomenna vielä tarkemmin logittaa.

Eli maf pyynnöt ei lastutuksella ole muuttunut miksikään 850:tä, ja mitatut pyörivät 900- vajaa 1000. Ahdot pyynti max. 2142 ja toteutuneet noin 2200 hutikoilla.

Onko lukemat ihan ok vai mitä luokkaa pitäisi maffin/ahtojen tms olla lastutettuna? Jotenkin tuntuu, että lukemat eivät ole juurikaan muuttuneet lastutuksen myötä (ahtojen pyyntikin vain vaivaiset 0.05 bar).

amatööri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.6.2006 16:03

ViestiKirjoittaja amatööri » 22.10.2006 19:28

Eikö kukaan osaa auttaa, kahden viikon katuma-aika lastun osalta menossa umpeen, joten pitääkö aamulla marssia maffikauppaan vai lastuttajalle juttelemaan?

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 22.10.2006 21:23

toimiko ennen lastua oikeen?

amatööri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.6.2006 16:03

ViestiKirjoittaja amatööri » 22.10.2006 21:35

Toimi oikein, ja kyllä lastullakin hieman lisää potkua tuli. Vaan kun ei ole tullut lastutetulla ennen ajettua, niin ei oikein tiedä mitä odottaa...

Maffin arvot ei hirveästi pompanneet lastutuksen myötä, kiinnostaisi tietää mitä luokkaa pitäisi olla (digituning lastu) ettei rajota syöttöä?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 23.10.2006 10:53

Parhaiten homman ratkaiset kun ajat sen auton penkkiin ja otat tehot paperille...

amatööri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.6.2006 16:03

ViestiKirjoittaja amatööri » 23.10.2006 12:06

Niinhän tuo varmasti olisi, mutta eipä täällä takametsillä noita penkkejäkään hirveästi ole...

Maffin (pierpurg) kävin hakemassa kaupasta, lukemat nousivat jonkin verran -> 2000rpm noin 1000mg/R, maksimit reilulla kolmella tuhannella kierroksella 1190mg/R... Eipä tuolla juurikaan tuntunut olevan kulkuun vaikutusta...

Pistän logit tähän, jos näistä joku saisi jotain tulkittua. Maffin mittaukset loppuvat, koska suljettu restirata kävi lyhyeksi :)

Sekavan viestin loppuun vielä tyhmä kysymys. Mikä tuo D.cycle MAP on?

Edittiä vielä, logitin muutaman kiihdytyksen ja laskin niistä osaväliaikoja eri vaihteella, pistän nekin tähän, jos joku voisi kommentoida onko kovin alakantissa...

3. vaihde 60-120km/h 8.75
3. vaihde 60-100km/h 5.05
3. vaihde 80-120km/h 6.67

4. vaihde 60-120km/h 10.13
4. vaihde 60-100km/h 6.39
4. vaihde 80-120km/h 7.12

5. vaihde 80-120km/h 8.55


Koodi: Valitse kaikki

Engine speed,MAF (specified),MAF (actual),EGR duty cycle
rpm          mg/R            mg/R         %

1260         260.0           240.1        57.4
1302         850.0           504.7        4.8
1344         850.0           548.8        4.8
1407         850.0           622.3        4.8
1491         850.0           784.0        4.8
1575         850.0           955.5        4.8
1701         850.0           989.8        4.8
1827         850.0           940.8        4.8
1953         850.0           1038.8       4.8
2100         850.0           1131.9       4.8
2247         850.0           1048.6       4.8
2394         850.0           1078.0       4.8
2541         850.0           1092.7       4.8
2667         850.0           1102.5       4.8
2793         850.0           1112.3       4.8
2919         850.0           1117.2       4.8
3045         850.0           1117.2       4.8
3192         850.0           1131.9       4.8
3297         850.0           1190.7       4.8
3381         850.0           1190.7       4.8
3507         850.0           1156.4       4.8


Engine speed,Spec. intake press.,Actual intake press.,D.cycle MAP
 /min        mbar                mbar                 %

1470         2142.0              1285.2               23.9
1533         2142.0              1499.4               29.9
1638         2142.0              1815.6               45.4
1785         2142.0              2019.6               55.4
1911         2142.0              1989.0               54.2
2016         2142.0              2101.2               60.2
2163         2142.0              2223.6               65.3
2289         2142.0              2172.6               63.0
2436         2142.0              2182.8               65.3
2562         2142.0              2182.8               66.1
2688         2142.0              2182.8               66.9
2814         2142.0              2182.8               67.3
2961,        2142.0              2182.8               68.1
3045         2142.0              2193.0               69.7
3171         2142.0              2203.2               71.3
3276         2142.0              2254.2               73.3
3402         2142.0              2274.6               74.9
3486         2142.0              2264.4               75.7
3591         2142.0              2254.2               78.1
3696         2142.0              2244.0               78.5
3759         2142.0              2244.0               79.7
3864         2142.0              2254.2               81.3
3927         2142.0              2254.2               82.1

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 23.10.2006 12:26

Maffi ja ahdot ainakin näyttävät ihan hyviltä...!

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 23.10.2006 16:22

Lainaan tässä vähän topickia ni mulla uus maffi, paremmin kyllä vetää ku vanhalla, mutta ku vag-comilla loggasin ni 1700rpm nousee tohon 850 ja 3100rpm jälkeen tippuu alle 850 onko normaalia?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 23.10.2006 20:39

^ Ei ole.

Jos maf on kunnossa näyttää se max. ~1280 tai ainakin yli 1210. Tähän päätelmään olen tullut testaillessa näitä.. Onko varmasti oikea maf?

Yleensä kun vertaa vakiota ja hyvää viriohjelmaa on ero kuin yöllä ja päivällä..

Läpötila-anturin voisit tarkistaa myös ja noita maffeja ei kannata ihan summamutikassa vaihtaa muihin kun siellä on ollut.
Viimeksi muokannut LTR, 23.10.2006 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.10.2006 20:42

mico: Ettet vaan loggaillut pyyntejä? Eikös ne leikkaannu johonkin 850 tienoille..

amatööri
-
Viestit: 16
Liittynyt: 26.6.2006 16:03

ViestiKirjoittaja amatööri » 23.10.2006 22:56

Tulppasin aamulla ennen töihin menoa egr:n (tai tukin sen alipaineletkun), ja meno kyllä parani selvästi. Kuuluuko asiaan, että ahtimen ääni "kovenee"? Aikaisemmin ei sisälle ole kuulunut mitään ahtimen ääniä, nyt kun ohitti 4:lla 100km/h nopeudesta, kuului ahtimen(?) ääni selvästi sisälle.

Pitää viikonloppuna ottaa auki egr-venttiili ja putsata. Voihan olla, että törkyä on niin paljon, ettei venttiili pääse kokonaan kiinni ollenkaan.

Vielä lopuksi tyhmä kysymys: kuinka suuri alipaine systeemissä pitää olla? Kun nykäisin egr:n alipaineletkun irti, ja koitin sormella putken päästä, oli imu aika heikon oloista (meni sekunti-pari ennenkuin "imaisi" sormeen kunnolla kiinni).

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 23.10.2006 23:36

Tämmösiä tuloksia nyt tuli. Eiku pyynnithän näkyy tuossa vieressä ja maffin hain pörhöltä, vein vanhan ja sanoin, että samanmoinen tilalle ja käskin vielä kattoa, että on kyseiseen autoon käypä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa