Miksi Ravistaa ?
Valvoja: ffp jäsenet
Miksi Ravistaa ?
Mikähän mahtaa olla vialla kun toledo -00 TDi AGR "ravistaa". Elikkä lämpimällä moottorilla tulet esim. valoihin ja pysähdyt, Ja sitten rupeaa niinkuin potkimaan vastaan kunnes kaasuttelet hieman ja se loppuu. Eli moottori meinaa tulla pihalle. Ei viri(vielä).
Sitten kun laittaan EVry:n kiinni, niin moottori meinaa "kävellä" ulos konehuoneesta. Lievän ajon jälkeen. Onko ajoitus/ IQ? Ongelmia? Ensi viikolla tulossa isommat suuttimet, lienevätkö hajoittaa koko moottorin??. Kierroksilla menee hienosti, mutta kuulostaa että turbo vetää aina tappiin ku polkasee...
Kyllä se iq on liian pienellä juu. Mulla sen nostaminen autto ja nyt kun on evry ja se päällä hidastaa risteykseen niin rynkyttää samalla tavalla kuin ilman evryä säätämättömän iq:n aikana. Eli toisin sanoen kun sulla on se iq liian pienellä, niin se evry vaan pahentaa sitä, ja voin kuvitella sen rynkytyksen määrän ;)
Eli nosta iq arvoa sen minkä pystyy niin pitäs lieventyä.
Eli nosta iq arvoa sen minkä pystyy niin pitäs lieventyä.
itellä vm 2002 A4 avant 1.9 tdi 130 hp. Vakiona ei ravistanut tyhjäkäynnillä yhtään mutta kun laitoin "tuuninki" Diesel boksin kiinni niin johan alkoi tyhjäkäynnillä ravistamaan (tehoa kyllä tuli lisää:-) mutta kun ei viittis turhaan rikkoa autoa)...
pari tyhmää kyssäriä:
Mikä siis toi IQ on ?
Mites sitä voi nostaa tai laskea?
Voiko toi ravistaminen yleensäkin rikkoa jotain, auto toimii muuten normaalisti..
pari tyhmää kyssäriä:
Mikä siis toi IQ on ?
Mites sitä voi nostaa tai laskea?
Voiko toi ravistaminen yleensäkin rikkoa jotain, auto toimii muuten normaalisti..
No tuota. Ensiksi pitää ainakin mun tehdä login, login koodiksi kelpaa ilmeisesti 12233. Seuraavaksi siirrytään vag-comin adaptation kohtaan. IQ-arvo on ainakin ennen löytynyt adaptationin kanavalta 01. Jos arvo on pielessä niin sitä viisinumeroista lukua kannattaa muuttaa vaikka kymmenen hyppäyksillä ja katsoa aina test nappulalla muutoksen vaikutus. Kun IQ-arvo on kohdallaan niin tallennetaan asetus save-nappulalla. Ihan rohkeesti kokeilemaan.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
LM:n laittamassa linkissä sanotaan, että speksi on 2.5-9. Eli kaikki tuolta väliltä pitäis olla ok.
Itse tsekkasin piruuttani eilen ja IQ oli tuolla 2.5:ssä, nostin sen 3.8:aan.
Samalla käpläsin EGR duty cyclen minimiin, päälle 50% se kuitenkin edelleen on.
Tuo EGR:n rukaaminen kuitenkin aiheutti sen, että MAF nousi tyhjäkäynnillä sieltä 250:stä 350:een.
Tiedä sitten mitä mikäkin vaikuttaa kun sanotaan, että IQ:n nosto vaikuttaa parantavasti kaasuun vastaamiseen. Jotain plussapuolia kai pudotuksellakin on, mutta mitä?
Oma auto vetää nyt ihan selkeästi paremmin, alakierroksilla tuntuu nuhaiselta ehkä juuri siksi että kun ahdin tulee mukaan, niin vedot on niin paljon paremman tuntuiset kuin ennen.
Itse tsekkasin piruuttani eilen ja IQ oli tuolla 2.5:ssä, nostin sen 3.8:aan.
Samalla käpläsin EGR duty cyclen minimiin, päälle 50% se kuitenkin edelleen on.
Tuo EGR:n rukaaminen kuitenkin aiheutti sen, että MAF nousi tyhjäkäynnillä sieltä 250:stä 350:een.
Tiedä sitten mitä mikäkin vaikuttaa kun sanotaan, että IQ:n nosto vaikuttaa parantavasti kaasuun vastaamiseen. Jotain plussapuolia kai pudotuksellakin on, mutta mitä?
Oma auto vetää nyt ihan selkeästi paremmin, alakierroksilla tuntuu nuhaiselta ehkä juuri siksi että kun ahdin tulee mukaan, niin vedot on niin paljon paremman tuntuiset kuin ennen.
IQ=injection quantity ja yksikkö mg/h.
Jos tuosta maalaisjärjellä vääntää, niin niinhän sen käsittää että mitä isompi IQ sitä isommat syötöt ja sitä mukaa myös suurempi kulutus?
Siksi luonnollisesti kulkupuolikin paranee mitä isompi IQ.
Edit:
Tuo meni muuten ihan väärin, kun paremmin lukee niin linkissä sanotaa IQ:n pienentämisen parantavan kaasuun vastaamista.
Jos tuosta maalaisjärjellä vääntää, niin niinhän sen käsittää että mitä isompi IQ sitä isommat syötöt ja sitä mukaa myös suurempi kulutus?
Siksi luonnollisesti kulkupuolikin paranee mitä isompi IQ.
Edit:
Tiedä sitten mitä mikäkin vaikuttaa kun sanotaan, että IQ:n nosto vaikuttaa parantavasti kaasuun vastaamiseen. Jotain plussapuolia kai pudotuksellakin on, mutta mitä?
Tuo meni muuten ihan väärin, kun paremmin lukee niin linkissä sanotaa IQ:n pienentämisen parantavan kaasuun vastaamista.
Täällä kyllä taas opastaa semmoiset kaverit jotka ei oo koskaan iq:ta säätäneet. Putko on oikeassa eli IQ:n pienentäminen suurentaa syöttöjä ja sitä kautta suurentaa savutusta. Seuratkaa IQ:n arvoja tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla niin ymmärrätte mitä arvo oikeasti tarkoittaa.
IQ:n arvo jos menee alle 3 niin auto alkaa herkästi täristämään esim. liikennevaloihin pysähtyessä.
Edit: Micco:lla on Joensuussa vag-com, eikun privaa kehiin.
IQ:n arvo jos menee alle 3 niin auto alkaa herkästi täristämään esim. liikennevaloihin pysähtyessä.
Edit: Micco:lla on Joensuussa vag-com, eikun privaa kehiin.
vag-commia joensuun läheltä..
Mulla on kans toi vag-com 311.2,Lehmosta löytyy..:) koskaan en oo kyl tota IQ:ta säädelly(muutakun evryn ruuvista..:D)..
Ja sellanen mielenkiintoinen ilmiö on evryn kanssa et huiput tuntuisivat laskeneet!! Vetää tiettyyn nopeuteen asti huomattavasti rivakammin kun ilman evryä... Mikä mahtaa olla syy? saako soppaa liikaakin..mut ei ainakaan mustaa työnnä yhtään
Ja sit lisätään tähän semmonen et voiko EVRYyn laittaa kiinteäksi vastukseksi vaikka 150ohm vastuksen..vai onko liian pieni?
Nyt on 330ohm kiinteä ja 0-1000ohm potikka...ja evry säädettynä n.500ohm
Ja sit lisätään tähän semmonen et voiko EVRYyn laittaa kiinteäksi vastukseksi vaikka 150ohm vastuksen..vai onko liian pieni?
Nyt on 330ohm kiinteä ja 0-1000ohm potikka...ja evry säädettynä n.500ohm
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa