Miksi Ravistaa ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pallo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.10.2006 18:22

Miksi Ravistaa ?

ViestiKirjoittaja Pallo » 19.10.2006 20:25

Mikähän mahtaa olla vialla kun toledo -00 TDi AGR "ravistaa". Elikkä lämpimällä moottorilla tulet esim. valoihin ja pysähdyt, Ja sitten rupeaa niinkuin potkimaan vastaan kunnes kaasuttelet hieman ja se loppuu. Eli moottori meinaa tulla pihalle. Ei viri(vielä).

Jarno82
-
Viestit: 69
Liittynyt: 12.7.2005 16:36

ViestiKirjoittaja Jarno82 » 19.10.2006 20:34

sama homma mulla.mulla on kyllä "viri viri" ja vakiona tuota ongelmaa ei esiinny..

pitäskö sitä IQ:ta nostaa tai laskea??

viisaammat kertokoot...

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 19.10.2006 20:54

Nostamalla autto ainakii mulla siihen rynkytykseen.

Pallo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.10.2006 18:22

ViestiKirjoittaja Pallo » 19.10.2006 21:27

Sitten kun laittaan EVry:n kiinni, niin moottori meinaa "kävellä" ulos konehuoneesta. Lievän ajon jälkeen. Onko ajoitus/ IQ? Ongelmia? Ensi viikolla tulossa isommat suuttimet, lienevätkö hajoittaa koko moottorin??. Kierroksilla menee hienosti, mutta kuulostaa että turbo vetää aina tappiin ku polkasee...

Pallo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.10.2006 18:22

ViestiKirjoittaja Pallo » 19.10.2006 21:28

Kuulin että ennakko määräytyy paineen perusteella, onko totta ?

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 20.10.2006 14:15

kaksoismassavauhtipyörä...

Jarno82
-
Viestit: 69
Liittynyt: 12.7.2005 16:36

ViestiKirjoittaja Jarno82 » 20.10.2006 16:43

^millä perustelet tuon?

mulla tekee niin että kun esim. risteykseen tulee niin rupee "rynkyttää" ja sitä kestää noin 10sek. ja sen jälkeen se loppuu.missään muussa vaiheessa sitä rynkytystä en ole huomannut.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 20.10.2006 16:52

ei toi kaksoismassavauhtipyörä tyhjäkäynnillä ravistele.... vaan kiihdytyksessä jos ravistaa

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.10.2006 17:38

iq liian pienellä

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 20.10.2006 21:38

Kyllä se iq on liian pienellä juu. Mulla sen nostaminen autto ja nyt kun on evry ja se päällä hidastaa risteykseen niin rynkyttää samalla tavalla kuin ilman evryä säätämättömän iq:n aikana. Eli toisin sanoen kun sulla on se iq liian pienellä, niin se evry vaan pahentaa sitä, ja voin kuvitella sen rynkytyksen määrän ;)

Eli nosta iq arvoa sen minkä pystyy niin pitäs lieventyä.

audia4t
-
Viestit: 17
Liittynyt: 3.11.2005 10:12

ViestiKirjoittaja audia4t » 23.10.2006 15:16

itellä vm 2002 A4 avant 1.9 tdi 130 hp. Vakiona ei ravistanut tyhjäkäynnillä yhtään mutta kun laitoin "tuuninki" Diesel boksin kiinni niin johan alkoi tyhjäkäynnillä ravistamaan (tehoa kyllä tuli lisää:-) mutta kun ei viittis turhaan rikkoa autoa)...

pari tyhmää kyssäriä:

Mikä siis toi IQ on ?
Mites sitä voi nostaa tai laskea?
Voiko toi ravistaminen yleensäkin rikkoa jotain, auto toimii muuten normaalisti..

Jarno82
-
Viestit: 69
Liittynyt: 12.7.2005 16:36

ViestiKirjoittaja Jarno82 » 1.11.2006 20:21

no niin kertokaas nyt viisaammat kuinka tuota iq:ta lasketaan/nostetaan vag-comilla.

en sitten kirveelläkään löytänyt ohjetta tuohon..

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 1.11.2006 20:29

^Sama homma, kiinnostas tietää

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 1.11.2006 20:45

Adaptation kohdasta onnistuu.

Jarno82
-
Viestit: 69
Liittynyt: 12.7.2005 16:36

ViestiKirjoittaja Jarno82 » 1.11.2006 21:31

^no olipas taas rakentava vastaus..

pistäkää vaikka privalla ohjeet jos ei voi julkisesti niitä antaa..

kiitos ja kumarrus!


Jarno82
-
Viestit: 69
Liittynyt: 12.7.2005 16:36

ViestiKirjoittaja Jarno82 » 2.11.2006 8:40

kiitoksia.

nyt ei muuta kun säätämään.

micza69
-
Viestit: 36
Liittynyt: 28.9.2006 21:35

ViestiKirjoittaja micza69 » 16.11.2006 19:11

Nyt ei tyhmä saanu mitään selkoo noista ohjeista... oisko mahollista saada ne suomen kielellä ja selkeesti et mitä tarvii tehdä? kiitos

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.11.2006 19:50

No tuota. Ensiksi pitää ainakin mun tehdä login, login koodiksi kelpaa ilmeisesti 12233. Seuraavaksi siirrytään vag-comin adaptation kohtaan. IQ-arvo on ainakin ennen löytynyt adaptationin kanavalta 01. Jos arvo on pielessä niin sitä viisinumeroista lukua kannattaa muuttaa vaikka kymmenen hyppäyksillä ja katsoa aina test nappulalla muutoksen vaikutus. Kun IQ-arvo on kohdallaan niin tallennetaan asetus save-nappulalla. Ihan rohkeesti kokeilemaan.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 17.11.2006 12:39

mitä tuon iq arvon tulisi vakiokoneessa olla?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.11.2006 14:05

LM:n laittamassa linkissä sanotaan, että speksi on 2.5-9. Eli kaikki tuolta väliltä pitäis olla ok.
Itse tsekkasin piruuttani eilen ja IQ oli tuolla 2.5:ssä, nostin sen 3.8:aan.
Samalla käpläsin EGR duty cyclen minimiin, päälle 50% se kuitenkin edelleen on.
Tuo EGR:n rukaaminen kuitenkin aiheutti sen, että MAF nousi tyhjäkäynnillä sieltä 250:stä 350:een.
Tiedä sitten mitä mikäkin vaikuttaa kun sanotaan, että IQ:n nosto vaikuttaa parantavasti kaasuun vastaamiseen. Jotain plussapuolia kai pudotuksellakin on, mutta mitä?
Oma auto vetää nyt ihan selkeästi paremmin, alakierroksilla tuntuu nuhaiselta ehkä juuri siksi että kun ahdin tulee mukaan, niin vedot on niin paljon paremman tuntuiset kuin ennen.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 17.11.2006 14:09

Jos iq on suurella, tulee myös savua enemmän, syöttö suuremmalla (näin olen ymmärtänyt).

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 17.11.2006 14:53

Mitä iq tekee ja mikä se on jne?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.11.2006 15:23

mitä pienempi iq sitä suuremmalla syötöt on

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 17.11.2006 15:38

IQ=injection quantity ja yksikkö mg/h.
Jos tuosta maalaisjärjellä vääntää, niin niinhän sen käsittää että mitä isompi IQ sitä isommat syötöt ja sitä mukaa myös suurempi kulutus?
Siksi luonnollisesti kulkupuolikin paranee mitä isompi IQ.

Edit:
Tiedä sitten mitä mikäkin vaikuttaa kun sanotaan, että IQ:n nosto vaikuttaa parantavasti kaasuun vastaamiseen. Jotain plussapuolia kai pudotuksellakin on, mutta mitä?

Tuo meni muuten ihan väärin, kun paremmin lukee niin linkissä sanotaa IQ:n pienentämisen parantavan kaasuun vastaamista.

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 15.5.2007 23:11

Itellä sama ravistus vaivaa kun tossa vkloppuna tuli rakennettua toi EVRY modi tohon omaan nakuun. Nii oisko jollain tässä Joensuun seudulla VAG COMIA et sais tota IQ:ta säädettyä???

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.5.2007 7:20

Täällä kyllä taas opastaa semmoiset kaverit jotka ei oo koskaan iq:ta säätäneet. Putko on oikeassa eli IQ:n pienentäminen suurentaa syöttöjä ja sitä kautta suurentaa savutusta. Seuratkaa IQ:n arvoja tyhjäkäynnillä ja täyskaasulla niin ymmärrätte mitä arvo oikeasti tarkoittaa.

IQ:n arvo jos menee alle 3 niin auto alkaa herkästi täristämään esim. liikennevaloihin pysähtyessä.

Edit: Micco:lla on Joensuussa vag-com, eikun privaa kehiin.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 16.5.2007 10:43

veit sanat suustani ;)
eikä sillä vag-comilla paljoo sitä saa säädettyä, jos enempi tarvetta niin tarvii alkaa siirteleen sitä pumpun kantta

Miitsu
-
Viestit: 6
Liittynyt: 17.4.2007 18:58

vag-commia joensuun läheltä..

ViestiKirjoittaja Miitsu » 17.5.2007 21:54

Mulla on kans toi vag-com 311.2,Lehmosta löytyy..:) koskaan en oo kyl tota IQ:ta säädelly(muutakun evryn ruuvista..:D)..

Toni.S
-
Viestit: 150
Liittynyt: 14.2.2006 20:56

ViestiKirjoittaja Toni.S » 24.5.2007 0:18

Ja sellanen mielenkiintoinen ilmiö on evryn kanssa et huiput tuntuisivat laskeneet!! Vetää tiettyyn nopeuteen asti huomattavasti rivakammin kun ilman evryä... Mikä mahtaa olla syy? saako soppaa liikaakin..mut ei ainakaan mustaa työnnä yhtään

Ja sit lisätään tähän semmonen et voiko EVRYyn laittaa kiinteäksi vastukseksi vaikka 150ohm vastuksen..vai onko liian pieni?
Nyt on 330ohm kiinteä ja 0-1000ohm potikka...ja evry säädettynä n.500ohm


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa