caddyn hehkuvalo...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

suikka
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.10.2006 14:06

caddyn hehkuvalo...

ViestiKirjoittaja suikka » 19.10.2006 14:12

ei syty kun laittaa virrat päälle,mutta kun kone on käynistyny niin vähän aikaa ledi kiiluu ennenkuin sammuu.mikä mättää??? -84 caddy 1,6d

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 19.10.2006 20:44

itsellä oli muistaakseni samanlainen vika korjaantui vaihtamalla hehkurele. sitten nuita sähkövikoja voi etsiä sulakerasiasta.

suikka
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.10.2006 14:06

caddyn hehkuvalo...

ViestiKirjoittaja suikka » 13.11.2006 15:00

syttyi eloon kun vaihto sen releen muttei sammu ennen kuin alkaa starttaamaan.eli kun virrat laittaa päälle niin valo syttyy,muttei koskaan sammu....pitkä hehku...................

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 13.11.2006 16:02

Ekana tarkastaisin sen hehkun pääsulakeen, joka löytyy koneen takaa rintapellistä (musta muovirasia johon menee 2 paksua piuhaa). Jos ok niin seuraavaksi volttimittari kouraan ja - maihin ja + siihen pantaan joka menee kaikkien hehkujen kautta ja hehkutus ---> pitäisi pysyä puolisen minuuttia 12V ja sitten pudota jälkihehkuksi 6V jännitteelle suunnilleen yhtä pitkäksi aikaa. Jos edelleen kaikki ok mittaa itse hehkut mittarin resistanssi puolella ! panta irroitettuna ! ---> pitäisi olla joka hehkun päästä yhteys maihin jännitteettömänä (ei hehkutusta)... jos näin on niin hehkut pitäisi olla ok.
Muutapa en ainakaan tähän hätään keksi.
Ainiin... lähteekö se ihan hyvin käyntiin pakkasestakin?

suikka
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.10.2006 14:06

no niin

ViestiKirjoittaja suikka » 13.11.2006 17:26

mittailin hehkut,oli ok 0,9-1,1 alueella kaikki ja se sulake on kans ehjä.Heebo kysyi kylmäkäynnistyksestä johon voi sanoa että heikosti lähteny,mutta ku se hehkuvalo ei oo toiminu niin ei oo tienny oikein tarkasti milloin starttais.tossa äsken ku mittasin sitä sulaketta ja laitoin virrat päälle niin ainaki 30-35sek. meni aikaa jonka jälkeen katoin mittaristoon niin prkl.,hehkuvalohan just sammu niinku oikein pitääki!!!mutta onko nuissa tosiaanki nuin hidas tuo hehkutus.?yli puoli minuuttia.....KIITOS NEUVOISTA JOTKA AUTTO VIAN LÖYTYMISEEN

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.11.2006 18:17

Kyllähän se aika pitkään hehkuttaa normitulpilla. -70 -luvun 1.5 dieselissä minuutin hehkukaan ei ollut kovalla pakkasella outoa. Noissa taisi olla kolmen tyyppistä hehkua: normaali-, pika- ja salamahehku. Motonet:
Golf 76--91 Beru/Bosch-Hehkutulppa. . . . . . . . . . . .. 26-1601 9.90 ?
Golf 81--91 Ciemmesi-hehkutulppa. . . . . . . . . . . . . . 26-1605 6.90 ?
Golf 76--91 Bosch-Chromium hehkutulppa. . . . . . . .. 26-1606 19.90 ?
Golf 76--12.88 Salamahehkut+rele. . . . . . . . . . . . . . 26-0001 49.00 ?

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 13.11.2006 19:36

Noniin kädi siis saattaakin olla täysissä ruumiin ja sielun voimissa.
Kyllä se hehku kieltämättä tuntui pitkälle ajalle kun kainuun pakkasissa armeija-aikaan jäi ykkösen ykskuutosta hehkutteleen kavereiden painaessa jo lomille. :)

suikka
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.10.2006 14:06

ainaki savutusarvo

ViestiKirjoittaja suikka » 13.11.2006 20:33

oli kohillaan ku tänään mittautin.0,1 ja 5360rpm saa kääntää takaisin sen varttikierroksen pumpulta minkä aukasin ennen mittausta..huomenna katsastus,saapa nähä mitä keksivät

suikka
-
Viestit: 8
Liittynyt: 19.10.2006 14:06

ainaki savutusarvo

ViestiKirjoittaja suikka » 13.11.2006 22:08

oli kohillaan ku tänään mittautin.0,1 ja 5360rpm saa kääntää takaisin sen varttikierroksen pumpulta minkä aukasin ennen mittausta..huomenna katsastus,saapa nähä mitä keksivät

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 14.11.2006 9:15

TM -lehti aikanaan testasi tuon ihmedieselin käyntiinlähtöä kovilla pakkasilla jossakin Lapin perukoilla. Hyvinhän se lähti, mutta muistaakseni hieman savutuksesta kommentoitiin.
Monesti kannattaa käyttää tuplahehkua, jopa kolmeenkin kertaan hehkutus ei ole liiaksi. Omassa kädissä ei toiminut tuo ennakon säätö -siis ei ollut kytketty ja käyntiinlähtö pakkasilla oli hieman ontuvaa.
Itse olen huomannut, että vielä AAZ -koneellakin kannattaa pikkupakkasilla odottaa muutama sekunti hehkuvalon sammumisen jälkeen. Pari kertaa hehkuttamalla käyntiinlähtö on huomattavasti "miellyttävämpää".


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 126 vierailijaa