VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Rapo » 9.10.2006 12:20

eli auto vw lt1998 2.5tdi 102hp, veto loppuu reilu 10 s kiihdytyksessä (muuttuu tosi laiskaksi) eikä parane ennenkuin käyttää virtoja pois.vagcommi tutkittu, imuilman lämpöanturi oli sökö (vaihdettu) ja sit tuo ahtopaine säätö ero: satunnainen 17958

painemitarin asensin ahtaa 0.8-0.9

missähän vika... viisaammat jos vastais ni kiitollinen olisin!
Viimeksi muokannut Rapo, 9.10.2006 19:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 9.10.2006 12:38

Ahtopaineen säätöventtiili, alipainevuoto jne. mahdollinen , mutta panokseni laitan ahtimen vaihtoon / vnt-siipien putsaukseen.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 9.10.2006 15:57

kummalta vaan tuntuu ku kumminki ahtaa ja kulkee ensin hyvin ja sitten menee melkeenku rajoitin päälle yhtäkkiä, eikä ahdakkaan enää ku alle puoli kiloa. virrat pois ja taas mennään, toimii taas normaalisti.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.10.2006 17:55

Hukkaporttiahdin varmaan tuossa?
Paljonko testeri näkee ahtopaineeksi eli meneekö pyydetty ja toteutunut käsi kädessä? Group 11 VAG-COMmilla.
Jos testeri näyttää toteutuneeksi paineeksi vähemmän kuin ahtomittari niin onko letku imusarjalta ECUlle kunnossa?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 9.10.2006 18:17

Veikkaisin kanssa tuota mitä LTR:äkin, eli VNT-ahtimen siivet jumittaa.. Joillain ollut samaa vikaa, mutta vain kylmänä, jollin tuo pakokaasusta kertynyt nokip*ska on "kosteaa", ts. imee ilman kosteutta itseensä, ja jumittaa siipiä sen verran että menee yliahdoille ja vikatilaan --> tehot häviää.. Kun kone lämpenee ja tuo kökkö kuivuu, saattaa ongelma kadota.. Tai sitten pysyä, jos sitä p*skaa on tarpeeksi..

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.10.2006 18:59

Minustakin tuo on hukkaportilla.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 9.10.2006 19:10

hukkaportilla toi 102 hp kone minustakin on, ongelma ei häviä ennen virtojen katkaisua eli tuntuis ettäboksi siellä rajoittaa syöttöä, mutta miksi

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.10.2006 19:12

Menee vikatilaan.... Vag-Com vaan kiinni

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 9.10.2006 19:17

en omista kyseistä vehjettä =) käytin kyllä pajalla ja siellä oli vika muistissa tuo yllä mainittu "ahtopaine säätö ero" satunnainen

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.10.2006 19:23

N75 ? mutta kannataa tarkistaa se boksille menevä paineletku cuulerilta (ellei map ole cuulerin päässä)

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 9.10.2006 19:26

boksille menee paineputkesta heti cuulerin jälkeen letku, ei silmämääräistä vikaa ollu. voisko se sitten olla se ahtopaine venttiili, sen tietty vois hakee uuen jos siinä se mahdollinen vika on

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.10.2006 19:41

ota letku irti ja puhalla sinne... mutta paremmin viittais N75:een

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 10.10.2006 11:51

Minkä merkkinen ahdin?
Itellä on pihassa -99 lt ja siinä on gt2052v garretti, varmaan vaihtuu juuri tuossa välissä..
Kyllä siinä alkaa onneksi olemaan vikavaihtoehdot vähissä jos on hukkaportillinen..
Mikäli tuo ahtopaineensäätöventiili N75 on ehjä, mappi on ehjä, eikä ahtovuotoja ole niin olisko esim. hukkaportin runko halki..?

Vai onkos vika jo löytynyt?
Viimeksi muokannut LTR, 10.10.2006 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 10.10.2006 14:15

ei oo löytynyt, auto on kaverin verstaalla nyt tällä hetkellä muitten hommien takia, ilmottelen ku edistystä tapahtuu ps. saako tuota ahtopaineen säätöventtiiliä tarvikkeena, merkkiliikkeen hinta oli 130e

Aki Im
-
Viestit: 101
Liittynyt: 8.8.2006 17:02

ViestiKirjoittaja Aki Im » 16.10.2006 18:40

Minulla on juuri sama vika: normaali paineet, mutta yhtäkkiä tehot häviää. Konehuoneesta kuuluu pientä sirinää, kun tehot on tallella. Tehot loppuu--> sirinä loppuu.

Syy on ahtimen siipien jumiutuminen, jolloin turbo antaa liian suuren paineen (1,6 k, kun pitäisi olla 1,2). Auto menee vikatilaan ja vikakoodiksi tulee imupuolen paineanturi, mutta todellinen syy (ainakin minulla) on ahtimessa. Vikakoodi nollautuu, kun käytät auton sammuksissa. Vian voi saada korjattua, mutta vaihdatan sen, kun ei tarvi itse maksaa.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 17.10.2006 1:35

ei mulla oo kertaakaan ahtanut nuin paljoa. reilu puoli kiloa ahtaa ja kun pitemmän aikaa vedätys päällä menee se "rajoitin" päälle

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 3.11.2006 17:52

nonii... uus ahtopaineen säätöventtiili ja letkut kiinni. ei vaikutusta parempaan suuntaan. ahdot välillä 0.4-0.6. vaihdoin myös tuon 4-karvasen lämpöanturin uuteen muttei alkanu mittaristossa vieläkään neula nousemaan

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 3.11.2006 21:11

Kyllä se vika saattaa edelleen olla siinä, ei itse venttiilissä mutta sen johdossa.
Johto poikki/hankaantunut tms.

htn
-
Viestit: 273
Liittynyt: 24.7.2003 14:47

ViestiKirjoittaja htn » 3.11.2006 22:40

letkut rapo uusi käsittääkseni jo ennen n75:sta... aika mystinen homma tuo alkaa jo olemaan, eikä tuossa tosiaan ole juuttuvasiipistä ahistinta niinkuin joku arvaili ylempänä.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 4.11.2006 9:22

joko siitä on ahtoja yms tiirailtu Vag Comilla?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=65197

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.11.2006 12:37

Minähän en tarkoittanutkaan letkuja vaan johtoja, sähköjohtoja.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 7.11.2006 7:32

Miksei tämä vois olla maffi vika?
Tuntuu pieneltä nuo paineet, eli saaneeko ainetta koko ajan liian vähän..

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 7.11.2006 21:36

Vois kai tämä olla maffi vikakin, mutta en ole yhdessäkään kinnerissä saanut rikkinäisellä maffilla autoa vikatilaan.. ja luulisin että liki kiloa pitäis ahtaa vakionakin..
Toki kannattaa tuokin tarkistaa vag-commilla.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

huoh

ViestiKirjoittaja Rapo » 21.11.2006 15:13

tänään taas ajelin pitkästä aikaa. paikaltaan ku lähtee kiihdyttään ni menee 4. vaihteella vikatilaan, ahtopaine 0.5 bar kokoajan. ahtopaine anturin letku irti ahtoa on kilo (vain ?) kulkee jo iloseen. kai se pitää lähtee pörhölle taas piuhan nokkaan, eivät vaa oikeen innokkailta vaikuta sielläkää ku vaa paikallaan noita koodeja tutkii....

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 21.11.2006 16:21

Miten muuten tuolla vag-comilla näki ne ahtopaineet? Oliko näin että MAP-anturin lukemasta vähennetään se 0,996 bar että sai todellisen paineen?

Paineet tuon MAP-arvon mukaan menee aikalailla pyydetyn mukaan mutta kun seurasin paineita ei myöskään vikatilaa ilmennyt. Välillä paineet kävi moottorijarrulla yli pyydetyn hetkellisesti.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 23.11.2006 14:00

^toi tais tulla väärään topiikkiin...

sekin mulla ihmetyttää että vaikka veto loppuu/vikatila ni hehkun valo ei syty...

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 25.11.2006 13:06

Mulla sama juttu 1.9TDI 90hv AHU.

Jos menee vikatilaan, niin virrat pois ja taas mennään.

Yleensä menee vikatilaan kun ajelee 110km/h, joko nelos tai vitos vaihteella, kierrokset ollessa n. 2500-2800rpm.

Voiko N75 toimia näin, kun menee vikatilaan, niin toimii vasta virtojen katkaistua? Eikös sen pitäis haistella ahtopaineita kokoajan ?

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 25.11.2006 18:44

Vikatila on seurausta venttiilin vajaatoiminnasta (jumissa tms). Vikatilassa N75 jää auki, eli ahtopainetta ei synny.
Paineita haistelee anturit, joiden antaman tiedon mukaan ECU säätää esim syötön ja ilman määrää.
Jos jonkun anturin arvo heilahtaa liikaa sallituista arvoista, ECU täräyttää ,konetta mahdollisilta lisävaurioilta säästääkseen, auton vikatilaan (rajoittaa tehoja jne).

Siinä noin perusperiaatteita lyhyesti.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ahtopaine säätö ero

ViestiKirjoittaja Rapo » 11.1.2007 16:20

kyl nyt vaikuttas että ahtopaine tunnistus siellä hourii, se näytti jo tyhjäkäynnillä kovia paineita. minkäköhän lainen ns map anturi tuossa on vai onko boksi ainoa joka paineita haistelee

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

paku

ViestiKirjoittaja Rapo » 17.1.2007 8:00

perkule peli pitäs saaha vetämään. pitäs kiskoo sillä umpi trailerii ens viikolla tunturiralliin! =)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 17.1.2007 8:16

Onko niitä ahtoja jo tutkittu Vag-Com:lla? Myös Maf arvot kannattaa kurkata.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 17.1.2007 9:55

Kerroit Rapo että ECUlle menee letku, eli ahtopainetunnistin on silloin ECUn sisällä. Jos kerran letku irti kulki eri tavallla niin ei se ahtopainetunnistin silloin voi olla ihan mykkänä/näyttää koko ajan jotain isoa lukemaa.
Pitäisi saada VAG-COM faktaa ahtopaineesta tyhjäkäynnillä/ajossa eri tilanteissa.

Jos ECUn sisäinen MAP anturi on rikki niin senkin voi kyllä vaihtaa, pitää vaan juotoshommiin ryhtyä ja jostain löytää samanlainen anturi.

Tai sitten juottaa piuhat ECUlle anturin tilalle ja laittaa erillisen MAPin niinkuin uudemmissa koneissa on.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

juups

ViestiKirjoittaja Rapo » 18.1.2007 14:56

kokeilin toisella ilmamäärämittarilla, ei vaikutusta kulkuun. juu kurkkasin eilen boksin sisään, just samaa aattelin et kyl se mahdollista on vaihtaa just niin ku sanoit. ny pitäis löytää pätevä kaveri/huoltomies joka niitä arvoja vois ajossa kattoo, paris paikas käytäny piuhan nokassa ja paikallaan ne niitä arvoja vaa katteli. kiitoksia neuvoista tähän asti!

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 18.1.2007 18:17

Mites EGR? Voiko se vaikuttaa tähän systeemiin jotenkin?
Jossain toisessa topikissa arvailtiin sitä ja neuvoinkin jotakuta sitten kokeeksi tulppaamaan kokeeksi EGR:n alipaineletkun.
Tosin eihän sekään auta mikäli venttiili on koko ajan hieman auki?
Selittääkäs nerot tuota, voiko paineet karkailla EGR:n kautta?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 18.1.2007 23:38

EGR vuotaa pakosarjasta imusarjaan päin kun vakioautoissa on suurempi paine siellä pakosarjassa. MAF-arvot on silloin alakantissa ja syötöt sen myötä samoin. Mutta ei kuulosta että tässä keississä olisi ko. vikaa.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

hmm

ViestiKirjoittaja Rapo » 19.1.2007 7:23

tuokin kuulosti tutulta... maf arvot oli minusta alakantissa...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.1.2007 10:24

No ei muuta kuin EGR:ää laippaamaan, pelkkä letkun tukkiminen ei ainakaan auta jos vika olisi EGR:ssä.

kostiant
-
Viestit: 6
Liittynyt: 15.9.2004 23:03

ViestiKirjoittaja kostiant » 22.1.2007 19:06

Vahva veikkaus ongelmaksi on Katti. Ainakin itsellä oli vika rikkinäisessä katissa. Kone AFN. Ongelma ilmeni juuri samalla tavalla kiihdytyksissä yhtäkkiä tehot hävis virrat nollille ja taas mennään. Minulla saattoi joskus mennä vikatilaan jyrkissä mäissä. Ongelma oli siinä että katin sisuskalut olivat irti siitä oli muotoitunut "pallo" kovissa kiihdytksissä pallo meni lähtevän puolen eteen kennosto vaste virtaussuuntaa. Siitä tulee pakosarjaan ylipainetta kun katista lähtevä putki tukitaan. Siitä paine-ero herja.

Mikäli kone huoneesta kuuluu sirinää se siellä todennäköisesti katit sisukset irti. Korjauksena tähän katti irti, iso leka ja sisukalut pois. Katin puuttuminen ei haittaa mitään dieseleitten katsastuksessa.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

egr

ViestiKirjoittaja Rapo » 29.1.2007 15:40

mulla siis on ahtoputkessa painemittari ja kyl se ihan nollaa tyhjäkäynnil näyttää ja ajos ahtaa 0.5 ja vikatilas enempi. mut boksi luulee et tyhjäkäynnilläki on painetta nii mä ainaki ton ymmärsin...

imuilman lämpö oli muute kans kokoajan piikissä eli ei paljo anturin vaihto auttanu..

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 29.1.2007 23:49

Paljonko se boksi sitten tarkalleen ottaen näyttää painetta tyhjäkäynnillä?
Onko mitään vikakoodeja?

Luulisi että ainakin tuosta imuilman lämmöstä tulisi vikakoodi.
Ja ihme että boksi osaa rajoittaa ahdot tuohon 0.5 nurkille.

Edit. Latausjännite / maadotukset kunnossa?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 30.1.2007 9:20

Jos vag-com näyttää tyhjäkäynnillä absoluuttisen paineen päälle vielä jotain, niin eikös vikaa kannata lähteä etsimään sieltä MAP-anturin suunnalta silloin?
Jos erillinen MAP-anturi, niin johtovikaakin voisi tosiaan olla.
Jos taas anturi boksissa, niin... voihan sieltäkin juotoksia yrittää katsoa.

Rapo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 9.10.2006 12:08

ViestiKirjoittaja Rapo » 30.1.2007 10:09

boksissa nimenomaan! puhdistelin sitä anturia ja sille menevää letkua, tosi mustaa mönjää sieltä tuli. ei kuitenkaan vaikutusta. käytin boksista kuoria pois ja kyl sen anturin sinne varmasti voisi vaihtaa jos siinä vika on, bosch osa oli ja 3 juotoksella kiinni. vois tietty viel yrittää vielä äkäsemmällä liuottimella (bräkliinillä)

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 15.8.2017 0:11

Lainataanpa tätä vanhaa topiccia.

VW LT35 2.5TDI (vm 2002, 80kW) hukkaa tehot ajoittain, ilmeisesti turbo tippuu pelistä. Tehot kuitenkin palautuvat ilman virtojen sammuttamistakin. Eilen esimerkiksi teki 300km matkalla tämän pari kolme kertaa, yleensä ylämäkeen kiihdyttäessä ja hetken junnaamisen jälkeen turbo tuli takaisin. Peräkärry oli perässä joten kuormaa oli melko lailla.

Onkohan kyseessä mahdollisesti kuuluisa N75 ongelma vai jotain muuta? Helppoja tapoja lähteä selvittämään ongelmaa? Vikakoodeja ei ole vielä luettu, siihenkin saa Espoossa tarjota apua. Autossa ei ole normi OBD-liitintä vaan pyöreä liitin.

Entä asiansa osaavaa pajaa PK-seudulla, mielellään Espoossa?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.8.2017 6:51

Kuulostaa enemmän vialliselta maf tai map-anturilta. Jos ecu saa yhtäkkiä tiedon että ilmaa virtaa vähemmän niin se rajoittaa syöttöjä.

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 15.8.2017 9:16

Jääkö MAF/MAP anturin viasta vikakoodia? Mitään varotusvaloja ei siis syty.
Yli 2000 kierroksilla kuuluu normaalisti kierrosten mukana menevä "tikittävä" ääni joka häviää tehojenkin hävitessä. Tästä ajattelin että vika voisi olla jokin magneettiventtiili tms.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.8.2017 9:17

Ei välttämättä, saattavat hajota myös juuri noin että näyttävät välillä mitäsattuu-arvoja. Pitäisi diagnostiikalla tutkia ajon aikana mitä ne sanoo.

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 15.8.2017 11:48

Löysin yhden mahdollisen vian aiheuttajan. Tuo sinisellä kutistesukalla korjattu alipaineletku oli murtunut. Paikkasin sen ja jätin irti kun kävin kokeilemassa autoa. Tehot oli hukassa, ei ehkä niin pahasti kuin pahimmillaan mutta kuitenkin selkeästi. Letku paikallaan auto toimi hyvin.

Olikohan tuo nyt varsinainen vian aiheuttaja vai erillinen vika?..

Kuva
https://www.dropbox.com/s/zaiklwku45bz93h/IMG_20170815_110708.jpg?dl=0

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.8.2017 12:07

Hyvinkin mahdollista. Alipainesäiliölle menevä letku, se poikki/irti niin vuotaa koko systeemin täyteen ilmanpainetta eikä mikään alipaineella ohjattava järjestelmä (N75, jarrutehostin) toimi oikein.

Gti_Golf
-
Viestit: 29
Liittynyt: 12.2.2012 22:52

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Gti_Golf » 15.8.2017 12:46

Okei, kiitos vastauksista.
Viikonloppuna ollaan taas lähdössä reissuun kärryn kanssa, katotaan katosiko vika. Hankalaa kun vika on päällä vain satunnaisesti.

LT:ssä on pyöreä diagnostiikka liitin, toimiiko VAG-COM jos tuohon hommaa adapterin normaaliin OBD-liittimeen?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 15.8.2017 13:39

Kuulopuheiden mukaan kyllä, mutta volkkarin väylää puhuvat vain ECU ja IMMOn ohjainlaitteet. Muut vaatii mersun vehkeet.

Pilluonhyvaa
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 26.8.2017 19:50

Re: VAG-COM: ahtopaine säätö ero ?

ViestiKirjoittaja Pilluonhyvaa » 26.8.2017 20:00

Itsellä oli ahtoputkessa halkeama joka aiheutti tehojen pudotuksen noin 13sekunnin kohdalla, kun kaasu oli painettu yli puolenvälin. 10sekunnin kohdalla kun nosti kaasun ja painoi uudestaan pohjaan niin ei lyönyt missään kohtaan tähän vikatilaan... Tehoihin halkeama ei juuri vaikuttanut ennen kyteytymistään vikatilaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa