AAZ -kone välijäähdyttimellä, onko valmistettu?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

AAZ -kone välijäähdyttimellä, onko valmistettu?

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.6.2006 15:03

Tietääkö arvon raati, onko 1.9 TD AAZ -konetta valmistettu välijäähdyttimellä jollekin markkina-alueelle?
Konehan on vähäpäästöinen, joten AKE:n säännösten mukaan "oma" asennus vaatisi VTT:n mittauksen. Tietty, jos laitetta on saanut tehdasasenteisella jäähyllä, sitten varmaan riittää TUV -todistus.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 13.6.2006 15:08

"Mikä v...n muutoskatsastus?" ;)

Laitat TDI:n ic:n ja putket/letkut niin keskivertoinssi ei huomaa mitään. On kait TDI:n postimerkin kokoisesta ic:stä ehken jotain hyötyä jos/kun nostat paineita ja syöttöä.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.6.2006 15:44

Posti toi juuri pihaan 1H0145805B -varaosanumerolla varustetun pikkiriikkisen kuulerin orkkisputkistolla. Jos ahtaasti tulkitsee noita AKE:n esimerkkejä, tuo ei ole itsetehty välijäähdytin, vaan alkuperäisvalmiste.
Ei kai siitä haittaakaan ole, jos laittaa paikoilleen, ei se niin paljoa maksanut, että kirpaisee, jos joutuu vinttaamaan mäkeen.

stopsi
-
Viestit: 153
Liittynyt: 22.2.2005 14:57

ViestiKirjoittaja stopsi » 14.6.2006 9:56

Tuon linkin takaa:
Henkilöauton, joka on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.7.1987-31.12.1991 välisenä aikana ja jota ei ole merkitty vähäpäästöiseksi, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää ECE R15-04 pakokaasupäästönormit. Korjaamolla tai katsastustoimipaikalla tehty käytönaikainen pakokaasupäästömittaus ei tällöin riitä. Pakokaasupäästöistä tulee hankkia valmistajan, valmistajan edustajan taikka puolueettoman tutkimuslaitoksen todistus siitä, että auto täyttää moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeenkin em. päästönormit. Näiden vaatimusten katsotaan täyttyvän jos autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori.


Täh??!!11

Minä olen antanut itselleni kertoa, että kun asennan vm 89 passattiini välijäähdyttimen, riittää katsastuksen pakokaasutesti + tehoista todistus... Onko tämä jokin uusi sääntö? Mukava huomata nyt kun juuri olen saanut coolerin keulille.

Edit2: huomasinkin jäljempää dieselautoja koskevan poikkeuksen: "Muulla dieselmoottorilla kuin vähäpäästöisellä dieselmoottorilla varustetun henkilöauton (ensimmäinen käyttöönotto 1.7.1987 – 31.12.1991) pakokaasujen vaatimustenmukaisuuden selvittämiseksi riittää kuitenkin käytönaikainen savutusmittaus."

atte_o
-
Viestit: 125
Liittynyt: 17.9.2003 8:30

ViestiKirjoittaja atte_o » 16.6.2006 10:45

Ainakin saksan maalta löytyy azz-koneisia passatteja jossa on vakiostaan ic..ic versiossa on muistaakseni 5hp enemmän....eli 80hp...mut ei tota välijäähdytintä tartte ainakaan meillä päin muutos katastaa...inssi katto vaan et se on hyvin kiinni ja sano et ei siitä niin paljoa oo hyötyä tehojen suhteen et tarttis muutos katastaa...ja mun ic on kokoa 600*300*75mm......


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 147 vierailijaa