Polo 1.9D ei starttaa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

Polo 1.9D ei starttaa

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 11.6.2006 19:23

Eli hyvin on toiminu, ei ole startti antanu mitään oireita, nyt kun piti lähteä ajamaan niin ei siis mitään, startti napsahtaa ja samantien lyö virrat pois, ainakin mittaristosta menee näytöt pimeäksi ja kello ja trippimittari nollaantuvat. Aluksi epäilin akkua mutta kaapeleilla yritin käyntiin ja samaa tekee. Samalla kun jotain liittimiä heiluttelin, meni koko mittaristo sekaisin, eli nyt kun virrat pistää päälle, rupeaa napsutus kuulumaan ja hehkun ja akun merkkivalot rupeavat vilkkumaan kilpaa.
Mikähän tuossa nyt voi olla, en uskoisi että startin hiilet tai soleinidi ainakaan voi aiheuttaa tuota virtojen pois menoa taikka mittariston villkumista...valot jos pistää päälle niin taustavalo vilkkuu myös. Yksi rele tuntui ainakin startatessa lämpenevän (kolmen rivistä ensimmäinen vasemmalta) mutta kokeilein myös ilman sitä ja solenoidi kyllä napsui vielä ja merkkivalot vilkkuivat samalla lailla. Onkos neuvoja vai revinkö heti startin irti ja vien korjaamoon?

EDIT: Akussa virtaa 11,4 volttia, luulisi startin tuolla ainakin pyöriä? Ja kerran kaapeleillakin kokeilin.
Voikohan esim. virtalukko aiheuttaa tuota koska kaikki vilkkuu (ajovalot myös jos on päällä) ja virrat lähtee veke heti kun kääntää starttia?

Ghidrah
-
Viestit: 72
Liittynyt: 8.12.2005 5:30

ViestiKirjoittaja Ghidrah » 12.6.2006 7:54

Akku vaan vaihtoon, olettaisin. 11,4 voltin napajännite on jo aikas matala ns. lepäävälle akulle. Kokeile ladata tuota ja starttailla sitten? Ja noista kaapeleista, kiisseli tarvitsee aikalailla paljon oikosulkuvirtaa starttaukseen, voi olla, ettei kaapeli jaksa liikuttaa likimainkaan tarpeeksi..

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 12.6.2006 8:33

Tuota meinasinkin, ja tarkoitus oli joka tapauksessa lähteä töitten jälkeen akkua hakemaan, laturia ei ole ja maksaa n. puolet uuden akun hinnasta niin hommaan suoraan uuden akun, tuosta ei kumminkaan tiedä kuinka vanha on kun vasta auton ostin. Ja latauksenkin joutuisin tekemään kotona eli pitäisi akku ottaa irti ja raahata kävelten vartin matka joten ei paljon huvita. Ja mitä sitä turhaan yrittää pitkittää sen ikää parin kuukauden päästä sen joutuisi vaihtamaan kumminkin. Ja tosiaan, kaapelit tuli 1,3 eskortin raadosta joten iei varmaankaan tarpeeksi saanut virtaa.

Pex|
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.4.2006 7:11

ViestiKirjoittaja Pex| » 12.6.2006 10:32

Mulla oli tölkissä vastaavaa ongelmaa kanssa ja vikana oli liian pieni jännite johtuen huonosta maakaapelin yhdistämisestä ettei solenoidi vetäny mutta kun antoi apuvirtaa niin tuli tarpeeks suuri jännite solenoidin vetämiseen ja sitten jaksoi jotenkin pyörittää.. Kannattaa tarkistaa että maakaapeli yhdistää varmasti kunnolla ettei tule jännitehäviöitä matkalla..

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 12.6.2006 11:14

Sulla ei maakaapeli yhdistäny kunnolla siis akun napaan? Vai starttiin?

Pex|
-
Viestit: 157
Liittynyt: 5.4.2006 7:11

ViestiKirjoittaja Pex| » 12.6.2006 11:45

Koriin.. Tai itseasiassa moottoriin. Kun akusta menee ensin koriin ja samasta kohdasta lähtee moottoriin ja kun molemmat liittimet oli vähän likaset niin siinä oli suuri vastus ja siihen katos joku 5v ja rele ei jaksanu vetää sitten niin pienellä jännitteellä..

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 12.6.2006 11:59

jos nyt sen uuden akun vaihdat niin suosittelen että JOS viitsit, putsaat sekä maajohdon että virtajohdon molemmat päät/kosketuspinnat kunnolla, kumminkin jo ton ikäsessä autossa voi olla hapettumia just noissa liitoksissa jotka sitten tosiaan taas tekee aikamoisen jännitehäviön yhdessä viela huonon akun kanssa..

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 12.6.2006 21:12

No nyt lähti käyntiin kun hommasi paksummat kaapelit ja kaverin isommalla autolla :) Ja akku tuli sitten vaihdettua, 62 ampeerinen muistaakseni kun 75 ampeerinen ei ois tilan puolesta mahtunu. Tosin löytyi että kaikki pois päältä ja auto sammuksissa, virtaa kuluu 150 milliampeeria eli jostain se vuotaa. Oisko kenelläkään ollu vastaavaa ongelmaa et mistä? Entisellä omistajalla on näköjään ollu vahvari ku virtajohto menee taakse, sen otin irti mutta ei vaikuttanut asiaan (oma mittari näyttää muuten 620 mA)...Jos ei ite jotain keksi niin lauantaina vien tutkittavaksi...jos ei sada, muuten ei onnistu ku korjarilla ei oo tallia :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.6.2006 21:39

Virtalukon pohja?

150mA on vähemmän kuin kaksi wattia, sillä saa ehjää akkua tyhjentää pitkään.

Mittari kiinni, sulakkeet irti yksi kerrallaan ja katsomaan minkä laitteen kohdalla tipahtaa. Voipi olla ennen sulakerasiaakin, mutta aika suoraa sähköä sinne tulee kuitenkin.

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 14.6.2006 8:45

Kaikilla sulakkeilla on kokeiltu ja vanhat vahvarin johdot otettu pois kun niitä en kumminkaan tule tarvitsemaan, ainakaan lähiaikoina, ja niin huonosti ne oli laitettu ett; jos itse joskus tulee laitettua vahvari niin paksumpaa johtoa pitää kumminkin laittaa ja "hieman" huolellisemmin.

Tuo 150mA tosiaan välillä nousee 320mA:n ilman mitään syytä. Eli vien sen vaan ukkelille tutkittavaksi lauantaina, kerron sitten et mitä löytys.

Tuo virtalukon pohja tosiaan on yksi vaihtoehto, tosin en nyt jaksa ruveta koko rattitolppaa purkamaa että pääsen sinne käsiksi.

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 17.6.2006 17:57

Kävin nyt sit näyttään ja selvis et yks rele aiheuttaa sen virran kulutuksen, ei tosin selvinnyt mikä tuo rele on. Konetilassa siis kun on kolme relettä rivissä niin tämä on ensimmäinen vasemmalta, oisko tietoa? Nyt on irti kokonaan ja kaikki kumminkin toimii niinkuin pitääkin.

Sitten vielä että oisko neuvoja mitkä ois hyvät huoltovälit tuolle koneelle..kaupunkiajoa n. 90 prossaa.

Eli milloin öljyt+filtteri, ilmafiltteri, dieselfiltteri ja jakopään remmi?

Ja sit viellä et miten sen "Service OIL" jutun saa nollattua niin ettei sitä kokoajan näytä? Vag comilla?

exel
-
Viestit: 109
Liittynyt: 23.7.2003 13:44

ViestiKirjoittaja exel » 18.6.2006 2:39

Ja sit viellä et miten sen "Service OIL" jutun saa nollattua niin ettei sitä kokoajan näytä? Vag comilla?
http://ffp-motorsport.com/tuning/mk3in00.php Toimii ainakin cordobassa miksei polosakin

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 19.6.2006 14:30

eiks kennelläkään oo tosiaan tietoo et mikä toi rele vois olla? Pelottaa et jos se on kumminki joku tärkee ku nyt ei oo paikal ollenkaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 144 vierailijaa