Moniurahihnan asennus (AAZ)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

Moniurahihnan asennus (AAZ)

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.6.2006 15:55

Moniurahihna luistaa ja siitä on näköjään kappaleitakin irronnut, pitää rientää kauppaan uutta hankkimaan, VAG# 028 903 137AM, Gates 98359.

Mitenkäs helposti tuo AAZ -koneen moniurahihnan vaihto onnistuu, siinähän on se tehostajan pumpun hihna edessä. Onko tehostajan pumpulla joku kiristyssysteemi, mikä pitäisi saada löysälle, jotta tehostajan hihna irtoaisi?

EDIT: itse itselleni vastaten, pohjalevyn irrotuksen jälkeen löytyi se tehostimen pumpun kiristyskin.
Varaosakaupasta löytyi täsmälleen alkuperäisen mittainen Gatesin hihna n. 12€ hintaan. Vanha oli paljon heikommassa kunnossa kuin mitä paikoillaan näytti, kevytkin luistaminen käynnistyksen jälkeen näyttää tekevän selvää hihnasta nopeasti.

Uusi hihna on aika nafti ja laturin kanssa saa painia tosissaan, että hihnan saa paikoilleen. Sitten luovutan ja asetan hihnan kampuran ja laturin hihnapyörille ja ruuvarilla avittaen hilaan hihnan vesipumpun akselin alapuolelle. Liristimet löysättynä käytä konetta jonkin aikaa ja se on siinä. Refitting is reversal to removal, kuten suuri Haynes sanoi.

Kyllä kuulostaa hiljaiselta hihnaston tienoilla. Taisi olla tehostajan hihnakin hieman löysällä, kun läkätti tyhjäkäynnillä. Lunhan pannu kylmenee, kuunnellaan ääniä uudelleen.

Kun pyörä on kuitenkin irti, kannattaa kurkata sisälokarin takaosan taakse, sieltä voi löytyä ämpärillinen maa-ainesta -niin meiltäkin 8)

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 148 vierailijaa