Skodan vikakoodien syitä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

fastfox
-
Viestit: 65
Liittynyt: 9.5.2006 18:18

Skodan vikakoodien syitä

ViestiKirjoittaja fastfox » 30.5.2006 11:08

Tein ocuun 150tkm huollon ja kun kävin kaverilla luetuttamassa vikakoodit niin seuraavaa pukkasi:

2 Faults Found
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62) Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

Kun laittoi koneen käyntiin nollauksen jälkeen niin ei ainakaan heti tulleet viat takaisin. Tarvii koittaa hetken kuluttua uudelleen. Rupesin vaan päissäni miettimään, että voisiko tuo lämpöanturi vika johtua siitä kun laskin koneesta nesteet pihalle ja oli vesipumppukin irti. (Onko toi niin fiksu lämpötila anturi, että jos sen ekan kerran rysäyttää käyntiin ja ei anturilla ole vettä niin se on "open"?)

Ja voisiko tuo deviation johtua siitä, että vaihtaa jumalattoman paskaisen ilmansuodattimen uuteen ja paineet yllättäen lisääntyisi koneessa? Vai onko nää ihan X-files teorioita...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.5.2006 11:37

Ei pitäisi olla niin fiksu anturi että huomaa veden puuttumisen.

Olisitko samalla johtoa tönässyt?

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 31.5.2006 13:44

Jossain Fordin OBD-manuaalissa mainittiin että riippuen ympäristön lämpötilasta tulee jäähdytysnesteen lämmetä ~80 asteeseen 300..800 sek käynnistyshetkestä.
Moottorin tulee kuormittua jotta tuota aikaa lasketaan, ts tyhjäkäyntiaikaa ei mitata mukaan. Ellei näin tapahdu tulee vikakoodi P0125, joka herjaa lähinnä siitä ettei motti ole riittävän lämmin suljettuun lambdasäätöön.

Itsellä on tuo 17664-koodi ollut muutaman kerran myös päällä, epäilyttää kuinka VAG on toteuttanut G62:n diagnoosin, jos riittävän kylmässä pannaan pelit laulamaan eikä anturin signaali nousekaan järkeviin arvoihin x minuutissa voisi tulla tuollainen herja.

Summasummarum, välttämättä autotehtaiden koodinvääntäjät ei ota huomioon että sitä bilikkaa saatetaan käynnistellä hyvinkin kylmässä, eikä nurkka-ajossa lämmöt nouse raketin lailla.

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 31.5.2006 14:01

1. koodista pääsee eroon yksinkertaisesti lämpöanturin vaihdolla. Tyyppiongelma TDI:ssä.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 31.5.2006 15:41

Octaviassa tosi helppo vaihtaa. Piuha irti, sokka pois ja anturi irti. Ja uus tilalle ja kasaus. Vähän tulee vettä pois. Mielellään jos auto on seissyt hetken niin ei pala kädet. Löytyy edestä katsottuna oikealta puolelta kannen vierestä.

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 31.5.2006 18:16

Vanha O-rengas jää helpoti sisään ja on syytä muistaa poistaa ennen uuden asennusta. Itse suosin vain Hellan OEM-anturia, tarvikkeista löytynyt runkohalkeamia.

Liittimen irrotuksessa liitintä on ensin painettava sisäänpäin ja samalla vedetään sivussa olevasta liuskasta ulospäin, näin lukitus irtoaa helpoiten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 121 vierailijaa