kysymys...uusi jenka kanteen, liikaa oli voimaa?!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

kysymys...uusi jenka kanteen, liikaa oli voimaa?!

ViestiKirjoittaja mta » 25.5.2006 20:57

Tervehdys!
Näppäränä jannuna putsasin racen suuttimet ja pikku simoissa väänsin ilman momenttiavainta sellaseen mopomiehen momenttiin
(pikkusen ku antaa periksi niin puoli kierrosta takas)...eli tuo pultti aavistuksen löysä...pisauttaa suuttimen ja kannen välistä...ja onhan se taaimmainen pytty,tietysti,mahtavampi homma...elikkäs mikä avuksi ennenku teen lisää vahinkoa.
Uskaltaako porata isommaksi ja uuden jengat vai pitääkö helicoil ja kutosen pultti?entäs jos meneepi vinoon, voiko laittaa pari tiivistettä päällekkäin toimiiko kemialliset mömmöt???
maksanee "pari euroo" ottaa kansi irti yms...
terveisin
todella kiitollinen TI mies!(tissuttelen illalla?)

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 26.5.2006 11:44

Itse onnistuin katkaisemaan yhden niisät suutimen kiinnitys pulteista sinne kannen sisälle. Ruuvarilla vaan sitten yrittää ronklata sitä loppua kierrettä sieltä kannen sisäsästä. Meni muutama tunti siellä parkikkipaikalla ja muutenkin oli mukava kännykän taskulampun valossa sitä rassata. Lopulta se kuitenkin antautui ja saatiin siihen vaihdettua uusi pultti. Noissa taitaa olla se oikea momentti jotain 25nm tai jotain onnettoman vähän. Ei edes tarvinnut kovaan kiristää että se pultti meni poikki.

Varmaan kokeilisin ensiksi helocoileja tuohon. Ne jos saa vaan jollain liimalla pysymään siellä paikallaa. Varmaan halvempaa kun kannen irrottaminen ja niiden kierteiden uusiminen.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 26.5.2006 13:08

tiivisteitä ei voi laittaa paria päällekkäin tai kusaisee todella ankeasti.

Joudut varmaan poraamaan sen puolipallon mallisen holkin isommalle reijälle jos vaihdat 8mm pultin.
Mä varmaan poraisin suosiolla reikää auki ja vääntäisin tapilla isomman jengan.

Suutinhan on itsessään "uiva" eli se keskittää itse itsensä, joten pultin vinoudella ei ole merkitystä jos ei mene ihan hemmetisti vinoon vasemmalle tai oikealle.

tunget vaan suuttimen reijän täyteen jotain rättiä ja putsaat vielä imurilla porailujen jälkeen ennen rätin poistoa, niin luulis ton onnistuvan.

Mopomiehen momentti on mun mielestä ihan ehdoton tohon hommaan.. itse en käytä momentti avainta kuin kampiakselin pukkeihin, kiertokankiin ja kannen / nokan pultteihin.

Joskus kaveri remppasi Supran koneen ja käytti mutu momenttia (räikkää ja jatkovartta).. kone pyöri ~minuutin ennen kuin suolsi rojut mäkeen =)

mta
-
Viestit: 28
Liittynyt: 20.11.2005 19:21

ViestiKirjoittaja mta » 26.5.2006 13:25

Kiitoksia!
taidan päästä säikähdyksellä??kokeilen porailla pikkusen isommaksi ja laitan sen kasin jengan...noi coilit jotenki epäilyttää...
parempaa onnee teille ja kerran viä kiitoksia!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 100 vierailijaa