EGR sotkee paikat, eikö? Sotkeeko jos sinne ei päästä huohotusöljyä lainkaan?
Eli päästäis pakokaasuja kiertämään muttei mitään niitä sitomaan sinne seinille.
Toimisiko? Lämpötalous ja kulutus pysyisivät hyvinä mutta kone ei menis ihan hirveeseen tervaan.
Ajattelinpa vaan.
EGR ja huohotus
Valvoja: ffp jäsenet
En mä mihinkään meinannu. Mutta jos homma toimis noin niin sitten ehkä (jos ton imusarjan jaksaa irrottaa ja puhtaaksi vääntää edes).
Eihän noita sais mihinkään muualle kai pistää mutta ihan vaan vaikkapa ympäröivään ilmaan (riittävä eristys varmaankin tarttee olla talvea ajatellen letkun ympärillä).
Eihän noita sais mihinkään muualle kai pistää mutta ihan vaan vaikkapa ympäröivään ilmaan (riittävä eristys varmaankin tarttee olla talvea ajatellen letkun ympärillä).
.
Oliskohan sillä huohotusöljyllä jotain voitelutarkoitusta, esim vettiilinvarret, tai imusarjan läpät.
En tiedä.
Pikkuisesta öljysumusta ei kuitenkaan ole varmasti mitään haittaa.
Jos sitä ei kerää talteen, vaan antaa putkenpään tiputtaa auton alle, niin kohta ainakin oman paikkansa parkkipaikalla tunnistaa.
Kierrätyksestä taas ei ole mitään etua, vaan pelkästään haittaa moottorin toiminalle.
Ei sitä nokeakaan siellä imusarjassa tarvita.
Suosittelisin sen kierrätyksen eliminoimista.
.
Oliskohan sillä huohotusöljyllä jotain voitelutarkoitusta, esim vettiilinvarret, tai imusarjan läpät.
En tiedä.
Pikkuisesta öljysumusta ei kuitenkaan ole varmasti mitään haittaa.
Jos sitä ei kerää talteen, vaan antaa putkenpään tiputtaa auton alle, niin kohta ainakin oman paikkansa parkkipaikalla tunnistaa.
Kierrätyksestä taas ei ole mitään etua, vaan pelkästään haittaa moottorin toiminalle.
Ei sitä nokeakaan siellä imusarjassa tarvita.
Suosittelisin sen kierrätyksen eliminoimista.
.
Eikös tuo EGR aiheuta koneen nopeampaa lämpenemistä ja ainakin joidenkin kommenttien perusteella pienentäisi kulutusta. Ko asiat kun ovat itelle kohtuullisen tärkeitä niin ainakaan ei viittisi noista tinkiä.
Voihan sen huohotusöljyn johonkin purkkiinkin laittaa menemään ja tyhjentelee sitten sen aina öljyvaihdon yhteydessä vähintään, eikö?
Mutta jos tosiaan jotain voitelun kanssa tekemistä niin sitten pitänee pitää ennallaan tuo sydeemi ja tyytyä vain ajoittain putsaamaan paikkoja.
Voihan sen huohotusöljyn johonkin purkkiinkin laittaa menemään ja tyhjentelee sitten sen aina öljyvaihdon yhteydessä vähintään, eikö?
Mutta jos tosiaan jotain voitelun kanssa tekemistä niin sitten pitänee pitää ennallaan tuo sydeemi ja tyytyä vain ajoittain putsaamaan paikkoja.
Ei niitä huohotuskaasuja/öljyjä kannata tai tarvitse sinne koneeseen ohjata. Autotehtaan suunnitteluosastolla eivät vain keksineet muutakaan paikkaa, siis huoltovapaata tapaa noiden käsittelemiseksi.
Parasta se on ohjata moiset kaasut ulkoilmaan, jollei välitä paikkojen lievästä likaantumisesta. Asiallinen öljynkeräinkin toiminee tuossa hommassa mutta se ei saa yhtään ahdistaa.
Parasta se on ohjata moiset kaasut ulkoilmaan, jollei välitä paikkojen lievästä likaantumisesta. Asiallinen öljynkeräinkin toiminee tuossa hommassa mutta se ei saa yhtään ahdistaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 94 vierailijaa