1,9TDI ilmamäärämittari jatkuvasti rikki, mutta miksi?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jsos
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.3.2004 18:48

1,9TDI ilmamäärämittari jatkuvasti rikki, mutta miksi?

ViestiKirjoittaja jsos » 5.5.2006 16:50

Eli 8-10tkm:n välein joutuu vaihtamaan ilmamäärämittarin. Eipä tuo nyt niin kallis ole mutta turhaa rahankulua ja vaivaa. Onko kellään tiedossa miksi se hajoilee noin usein. Toiset puhuu tyyppi viasta ja toisille ei ole koskaan sattunut ko. tapahtumaa. Autona Passat '00.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 5.5.2006 23:21

onko orkkis putsari vai joku muu...

kuulostaa aika hurjalta jos 10tkm välein pitää uusia

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 6.5.2006 10:17

snowscreeni tukossa, ei se kuumalanka maffi muuten pala rikki.

jsos
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.3.2004 18:48

ViestiKirjoittaja jsos » 6.5.2006 11:24

ihan on orkkis vehje. Tosin nyt aamulla vaihdoin taas sen mittarin, mutta tällä kertaa vika ei olekkaan siinä. Tosin auton käyttäytyminen oli aivan samanlaista kuin viimeksi kun se oli rikki. Ei kiihdy millään, maksimi nopeus on pitkän kiihdyttämisen jälkeen 110 ja vääntö alkaa oikeastaan vasta 2500rpm:n kohdalta. Suuttimetko vaihtoon, vai mikä eteen. Eihän tolla voi ajaa edes kaupungissa, saati sitte maantiellä.

MazTech
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.5.2006 16:44

ViestiKirjoittaja MazTech » 7.5.2006 16:53

Mulla on sama ongelma ton Octavia 1.9Tdi:n kanssa , kiihtyy todella huonosti ja kulkee vielä huonommin.
Maffi oli ehjä kun sen tarkistin ja kaikki suodattimet on juuri vaihdettu.

Ajateltiin että onkohan tossa ahdin sökö mutta nyt vaikuttaa siltä kuin olisi kaasupolkimessa jotain haikkää kun on aivan sama onko puol- vai täyskaasu.

Mikäs toi Snowscreeni on ??

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.5.2006 20:03

Oiskohan tämä:
http://tos.pp.fi/koukku/DSC09979.JPG

Ite putsasin just pari päivää sitte omani...
Oliko siellä sitä ä'ääää!?


Ei varmaa ikinä oltu putsattu..
Löytyy siis ilmanputsarin ja lokasiiven välistä...

MazTech
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.5.2006 16:44

ViestiKirjoittaja MazTech » 7.5.2006 21:57

Oliko sulla jaah samoja ongelmia?? Ajattelin et jos se ton putsaamisella korjaantuis.

kaira
-
Viestit: 18
Liittynyt: 11.8.2005 14:16

ViestiKirjoittaja kaira » 7.5.2006 22:36

Turhaan itekkin ostin uuden ja sitä Pörhöllä vaihdeltiin ja vaihdeltiin takuuseen. Aina pelasi jonkun aikaa hyvin ja sitten rupes pätkimään. Ite lopulta huomasin sen kosketushäiriöksi liittimessä ja putsasin sen. Paljastui kun vaihdoin ilmanputsarin ja liittimen joutuu löysäämään. Paikoilleen takas ja pelasi moiteetta.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.5.2006 22:42

Ei tuos oo onneks vielä ollu mitään...
"Vahingossa" irrottelin putken, pakko oli ottaa kuva ku oli niiiiin p*skanen

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 8.5.2006 9:39

mulla paloi maffi.. oli se pierpurggi. koko ajan samaa arvoa antoi. syytä tuohon ei vielä tiedä?

MazTech
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.5.2006 16:44

ViestiKirjoittaja MazTech » 14.5.2006 12:52

Purin tossa Octaviasta ilmanputsarinkotelon pois niin eipä Skoda käytä Snowscreeniä. Eli seuraavaks kokeillaan sitte uudella MAF:lla vaikka ei sekään huonolta näyttänyt , autol ei oo kuitenkaan kuin 95000km ajettu.

MazTech
-
Viestit: 8
Liittynyt: 7.5.2006 16:44

ViestiKirjoittaja MazTech » 16.5.2006 17:01

Nyt on kokeiltu "uudella" MAFfilla ja toimii , eli MAFfi oli hajonnut.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa