Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

toisenlainen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 3.4.2009 11:04

ViestiKirjoittaja toisenlainen » 3.5.2009 10:07

tuossa on mielestäni aika kivä käyttöalue normaalia katuajoa ajatellen.

tosin vikani onkin ajella jokaisella härvelilläni liian matalilla kierroksilla, ei varmaan tee hyvää voimansiiirrolle. mutta jotenkin vain hitaimmilla pyörinnöillä/isommilla vaihteilla tapahtuva eteneminen on stressittömämmän oloista.

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 3.5.2009 10:24

mutta jotenkin vain hitaimmilla pyörinnöillä/isommilla vaihteilla tapahtuva eteneminen on stressittömämmän oloista.


Erittäin hyvin sanottu siellä takana!

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 3.5.2009 16:14

onkos tuo karala tehnyt ohjelmalle mitään. kyllähän tuohon voisi saada vetoja lisää reilusti yläpäähän

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 3.5.2009 20:10

Ja väännönkin jatkuvan ainakin samana vielä reippaasti pitemmälle, jos kerran 2000 kierroksella on otettu jo melkein 400nm että vetovehkeet kestää..

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.5.2009 23:08

eikö toi ihan vakionakin 3 barin mapilla ja raceilla tommoseks toi käyrä mee =)

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 4.5.2009 20:08

onkos tuo karala tehnyt ohjelmalle mitään


Ei muokattu ohjelmaa. Vaatisi cuulerin päivityksen. Enkä jaksaisi jumpata katsastukseen cuulerin ja putkiston kanssa.

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 17.5.2009 22:08

tänään kävi 3c passat 1.9tdi 77kw penkissä rapid boxilla ja 3bar map 171hv 400nm
http://s422.photobucket.com/albums/pp309/jupe83/?action=view&current=CIMG3245.jpg

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 17.5.2009 23:41

^Dynolapun lukemissa + käyrissä on melkolailla eroja?

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 18.5.2009 5:57

Motestilla näkyy käyrissä pyöräteho mutta numeroissa nykyään laskettu koneteho.

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 18.5.2009 9:26

aika paljon tolla boxilla tuli!vakiona löyty tosta 120hv 282nm ja nyt on ohjelma ja vakio map 160hv 352nm laitan laput illasta

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 18.5.2009 14:38

Ennen/jälkeen -vertailu olisi ollut kiva nähdä.

Juppe
-
Viestit: 121
Liittynyt: 13.12.2003 22:50

ViestiKirjoittaja Juppe » 18.5.2009 16:46


pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 2.6.2009 19:48

Katsastusta varten: Tälläinen

Pikkaisen on liikaa tehoa, tarkoitan että vähempikin olisi riittänyt kun kuitenkin auto on tarkoitus pitää täysin käyttöautona.

Turbona Garret T03
Välijäähy "kiina" 600x180x65
TD pumppu, käytettynä ostettu, joten syöttöjä olen vain vääntänyt pois...
Mustaa ei peiliin katsoessa näy tulevan mutta katsotaan mitä katsotaan mitä katsastus-setä sanoo.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.6.2009 23:28

Kuva

AHU-Cordooban lipuke seuraavaa ohjelmistoversiota varten. Huipputehon kohdalta puuttuu vielä 10% syöttöä (maf leikkaa) ja johdinsiivet vähän turhan aukinaiset alakierroksilta, ahto heittää häränpyllyä 4500rpm jälkeen ja vetäviä kierroksia olisi vielä lisääkin, pakoputki todennäköisesti myös ahdistava. Tuosta on kuitenkin hyvä jatkaa hienosäätöä, sieltä ne kadoksissa olevat heposet alkaa pikkuhiljaa löytymään.

toisenlainen
-
Viestit: 15
Liittynyt: 3.4.2009 11:04

ViestiKirjoittaja toisenlainen » 5.6.2009 6:45

saako olla utelias ja kysyä että onko tuo kenties selaisella 20/22 hybridillä? vai jollakin muulla hyrrällä?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 5.6.2009 18:43

Tuo lappu on nykäisty gt2260v ahtimella.

Pokeri
-
Viestit: 27
Liittynyt: 18.4.2006 16:38

ViestiKirjoittaja Pokeri » 15.6.2009 11:17

----
Viimeksi muokannut Pokeri, 30.4.2012 12:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pena78
-
Viestit: 80
Liittynyt: 31.5.2004 21:57

ViestiKirjoittaja pena78 » 16.6.2009 20:06

Käytin tuota (81kw)-98 syncro passatia pyörillä..
Kuva
Vakio käppyrä ja sitte Inmotiontuning lastulla?

Mitähän kannattas sitte tehä että sais kierroksille voimaa kun aika alhaalla nuo voimat on ku kierroksia tulee..eikä kierrä nii kuin vakiona?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 16.6.2009 20:50

kyllä tosta kunnon ohjelmalla paremman saa

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.6.2009 9:42

Tuo on nyt taas sen näköinen, että onkohan edes tuohon autoon tarkoitettu ohjelma..

Ja kyllä hyvin tehdyllä ohjelmalla tuosta tulee paljon parempi.

caddydi
-
Viestit: 14
Liittynyt: 6.4.2008 20:26

ViestiKirjoittaja caddydi » 17.6.2009 21:21

1.6d caddy 160hv/320,7nm mitenkähän tänne saa liitettyä kuvan käyristä?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 17.6.2009 21:23


caddydi
-
Viestit: 14
Liittynyt: 6.4.2008 20:26

ViestiKirjoittaja caddydi » 17.6.2009 21:54


redi
-
Viestit: 534
Liittynyt: 5.3.2007 13:01

ViestiKirjoittaja redi » 18.6.2009 0:17

^ saisko udella tietoa kokoonpanosta? pumppu/turbo/kytkin/yms? laita vaikka privaan jos ei muuten.

sepi86
-
Viestit: 192
Liittynyt: 20.11.2006 13:58

ViestiKirjoittaja sepi86 » 18.6.2009 19:05

sama juttu,eli kiinnostaisi kovasti caddydin kokoonpano suuresti

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 18.6.2009 19:43

No niin... Tämmöinen käppyrä...

TEHO JA VÄÄNTÖ:
http://i963.photobucket.com/albums/ae11 ... ojavnt.jpg

Pyöräteho ja ahtopaine:
http://i963.photobucket.com/albums/ae11 ... jaahto.jpg


VB, 11 mm pumppu, 2,5" DB, 3 bar map, Frensh race, Software by Optimec
Ahtopyynti 1,6 bar, toteutui max 1,55 bar :)

caddydi
-
Viestit: 14
Liittynyt: 6.4.2008 20:26

ViestiKirjoittaja caddydi » 18.6.2009 21:41

no ihan perussetti, 10millin nestepää, cuuleri, ihin vnt joka vastaa jotain vnt20 kun tarkemmin otin selvää, mutta hieman parempi. 3tuuman dp josta ohenee 2,25seksi suoraksi putkeksi, kytkin on vakio 210, joka pitää ihmeen hyvin.

racediesel
-
Viestit: 8
Liittynyt: 12.3.2005 21:09

ViestiKirjoittaja racediesel » 21.6.2009 9:07

tuossapa olisi eri merkin eli BMW:n suoraruiskun tehokäppyrä.
kehitystä vielä tulee kunhan saadaan muutokset tehtyä ja uudestaan ohjelmoitua.
http://kuvablogi.com/nayta/2023868/

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 11.8.2009 14:14

T4 softapäivityksellä 191 hv ja 361 Nm. Seuraavaksi ehkä putki uusiksi ja hienosäätöä....

Kuva

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 11.8.2009 21:05

Yllättävän hitaasti herää ahdin? Koetitteko aloittaa vedon alemmilta kierroksilta ja mites sitten väännöt käyttäytyi?

Voimakäyrä näyttäisi haluavan jatkaa vielä pidempäänkin... :)

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 11.8.2009 22:35

Nyt täytyy sanoa että en ollut tarpeeksi tarkkana kun autoa dynossa käytin, mutta mielestäni Harinen ajoi sitä vain 2000:sta ylöspäin. Softa on tehty tarkoituksella niin ettei alakierroksilla ole otettu mitään hirmu vääntöjä, mutta nyt kun tuo dynottiin niin olishan sinnekin voinut hieman laittaa lisää. Arvelutti vain se kaksoismassavauhtis...
Yläpäätä jatkettiin vakiota pidemmälle ja kyllähän näköjään ahtimessa riittäisi vielä puhkua ehkä sinne 200 hepan paremmalle puolelle, jos leikkaisi vasta pari sataa kiekkaa myöhemmin (tai lisäis ahtoja). Mutta eikös ne katsastuksessa puutu siihen?
Täytyy miettiä ohjelman hienosäätöä sitten myöhemmin kun on suuri 3" putki alla. Ahtimen vaihto tekisi toki gutaa, mutta se vauhtis. :(
Mulle tää dieselien piristäminen on ihan uusi laji, aiempaa kokemusta vain bensaturboista.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.8.2009 14:38

Volvostakin lähtee voemoo oikeilla osilla...
DSS vs. Bosio 7-hole R520, ei mitään muuta muutettu vetojen välillä.
Ahtoja 1,8 bar, pakop. 2,3 bar, vakiopumppu, vakiokansi, R-nokka, Holset 7:n pesällä.
Savutus väheni DSS:llä, ei tule oikein mitään enää putkesta.
Ja ne äänet :).
Oma penkki näytti muuten lähes samat lukemat Bosion suuttimilla kuin Karalan penkki, vain 1 hv ja n. 20Nm eroa.

Kuva[/img]

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 16.8.2009 15:16

Muistatko Holsetin tarkat mitat?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.8.2009 16:58

Se niistä seiskareikästen hyvyydestä sitten, hyvää faktaa TDIfreak! Olikohan tässä testissä kyse ns. stg. 1 vai 2 suuttimesta? Tarkoititko myös että savun määrä väheni vaikka ohjelmapuoli pysyi samana?

TurboJ, ahtimen tiedot löydät tuosta lapusta.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.8.2009 18:21

Vaan olihan tämä 7-reikästen "hyvyys" jo tiedossa.. On kyllä hieman eroa, en arvannut että nuin paskoja sentään ovat. :)

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 16.8.2009 18:29

Ohjelmaan ei koskettu, se on Karalan jäljiltä, ja savu siis väheni kun teho nousi 44 heppaa... Suuttimet on kaikkein isoimmat versiot.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 16.8.2009 21:50

No joo, oompas minä kunnon puusilmä kun tuossa lapussahan se lukee. Odottelen vaan millon itselle saisi kun tuntuu niin huonosti olevan saatavilla.

Kuikku
-
Viestit: 37
Liittynyt: 22.11.2007 18:17

ViestiKirjoittaja Kuikku » 15.9.2009 15:42

Tälläänen lappu tuli 1z:sta: 162hv 332Nm
Dieselkonttorin 0.260 suuttimilla,
2.5TDI:n (140hv) vakio turbo KKK K14, paineet bleedattu noin 1.4bariin Bilteman mittarin mukaan,
välijäähdyttimenä S2 Coupe Audin alkuperäinen välijäähdytin, joka on pinta-alaltaan noin 3 kertaa suurempi kuin 1z alkuperäinen.
3" DP ja 2,5" loppuputki

Kuva

Osaako kokeneemmat sanoa johtuuko tuo vääntökäyrän muoto vakio ohjelmasta? Vai onko se setupista johtuva ominaisuus varsinkin tuo hätäänen tippuminen?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 15.9.2009 18:09

Kyllähän tuota käyrää varmasti kunnon ohjelmalla saa muutettua vielä jokseenkin. Uusi softa vaan niin saat kaikista vaihdetuista osista kaiken hyödyllisen irti.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 15.9.2009 18:19

Vakio softa alkaa leikata syöttöjä kolmessatonnissa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 27.9.2009 22:08

Viti Vakio 2.0TDI BKD:
http://tos.pp.fi/images/image/golf/BKD.jpg

Muistuttaa tuota edellistä kuikun käppyrää hitusen
433NM ja 161hp :D aika hyvin vakiosta, etten sanoisi :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.9.2009 6:24

tos: Aja ensikerralla Motestille niin tipahdat tuolta pilvilinnoista..

Itsellä hybridi turbon asennus ja auton ohjelmointi aiheutti persdynolla +30hv tehonlisäyksen. Kuitenkin penkitys Motestilla Seinäjoen jälkeen näytti +5hv ja -20Nm eroa.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.9.2009 7:15

Mitenkä tuo seinäjoen näyttäisi noin paljon liikaa jos se säädetään usein normien mukaisesti kohdalleen boschin miehen toimesta, mitenkäs motestin penkin säätö? Itse tehty säätöhän on aina se luotettavin ratkaisu

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.9.2009 10:37

Itse tehty säätöhän on aina se luotettavin ratkaisu

On on :D

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 28.9.2009 14:08

tässä säätöjen jälkeinen käyrä, vääntö jäi vähäiseksi koska kytkin kävi luistamaan. 166kw/407nm http://s420.photobucket.com/albums/pp288/TDITT/?action=view&current=dyno2.jpg

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.9.2009 18:15

Kyllähän sie eerop sen itsekin tiedät. Jos nyt oikein vanhoja kaivellaan, niin etkai sie itse tosiaan usko että vakio ahu + 12mm + 2052v ois 230hv:n paketti? Itsekin olin innoissani kun ALH antoi 180hp pelkillä raceilla ja VA-ahtimella, autossa oli vakio ohjelmakin. Kyllä vaan se toinen totuus tuli ilmi kun auton penkitti myös muualla. Toki on niitä positiivisia penkkejä muuallakin maailmassa, ei toi Seinäjoki ole todellakaan ainut lajissaan.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.9.2009 18:58

Eikös tuo väännön määrä ole laskennallinen tms.

Tästä topikista löytyy pari muuta samalla moottorityypillä, josta irronnu vakiona se 118kw.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.9.2009 20:13

tiedä sitten paljonko siellä oli mutta kyllähän tuo varttiaika jotain kertoo. 14.818 ja 162km/h

käyttis setti tuo olisi voinut olla ilman tuota 12mm päätä

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.9.2009 20:17

Varttimailin aika on kyllä tosi kova kokoonpanoon nähden.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.9.2009 20:23

Launtaina penkiteltiin autoja Jyväskylässä HSD:n penkkipäivässä. Rullilla taisi käydä päivän aikana 17 autoa, joka on kyllä mielestäni tosi hyvä suoritus.

Päivän paras 1.9TDI oli palikka2:sen toledo. 236hp tulos mitattiin ulos ALH koneesta vain 1.6bar ahtopaineilla. Aika hyvä tulos autosta jossa EI ole 68corveten tekemää kantta, LTR:n ohjelmaa eikä Holysmoken nestepäätä pumpussa.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 28.9.2009 20:28

Aika hyvä tulos autosta jossa EI ole 68corveten tekemää kantta, LTR:n ohjelmaa eikä Holysmoken nestepäätä pumpussa.


Ihmekös et tuliki sit noin vähän. :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.9.2009 20:31

Lahden porukka on niin köyhää, että joutuuvat tekemään kaikki ite... :D

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 28.9.2009 20:39

Vakio 2008 BKD skoda, vihreä rengasteho kilowatteina, punainen hevosvoimat "moottorista":
Kuva

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 28.9.2009 21:11

Sen verran kommenttia vaikka mistään en tiedäkkään mitään,mutta dynossa oli kyllä murhe
sidonnan suhteen tai siis autoni oli huono jotta nokka nousi ja fillarit suti.Dynomiehen kommentti oli laatikon luisto mutta kotimatkalla maantiellä en saanut aikaiseksi sitä.Liinoissa ei ollut alasvetoa ollenkaan. Ja automaattia ei dynolla ajeta noin.Alla myös kitkat jotka suli alle.No joo turha valittaa.Jukka A:n kommenttia en hiffaa.Onko pikku piikki vai jotain muuta?
Mutta kiitoksia Jyväskylään ja oli kiva nähdä porukka livenä.Jatketaan kehittelyä.
Erityiskiitos Mo Testin kavereille ja rouvalle joka jaksoi kestitä meitä! Ja naapureille!
Otetaan uusiksi uusilla kujeilla!!
Viimeksi muokannut rane_69, 28.9.2009 21:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 28.9.2009 21:13

Vakio 2008 BKD skoda

Tuota oon kattellu teho on muutaman kymmenyksen korkeempi...
Sit lisäks oli joku seat.

Eikai kolme eri dynoa voi olla väärässä?
Viimeksi muokannut tos, 28.9.2009 21:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 28.9.2009 21:35

Sen verran kommenttia vaikka mistään en tiedäkkään mitään,mutta dynossa oli kyllä murhe
sidonnan suhteen tai siis autoni oli huono jotta nokka nousi ja fillarit suti.Dynomiehen kommentti oli laatikon luisto mutta kotimatkalla maantiellä en saanut aikaiseksi sitä.Liinoissa ei ollut alasvetoa ollenkaan


tuon huomasin minäkin mutta ajattelin että tottakait se mika tietää mitä tekee, no jos sitä ensikerralla saadaan kunnon lukemia

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 28.9.2009 21:52

Eikös se myös vaikuta kummalla puolella rullia vedetään.Tosin riippuu pyörätuennasta.
Mielestäni olisi pitänyt ajaa rullien takapuolella niin voiman kasvaessa keula pyrkii
painumaan ja pito lisääntyy.Onko näin?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.9.2009 22:29

Oli se kyllä aika villin näköstä kun Ranen auto kohosi siinä rullilla ja yritti hakea pitoa. Ei hirveän levollisen näköistä ollut se veto. Selkeästi huomasi että nyt penkitetään vähän eri vehjettä kun mihin ollaan totuttu.

Yritähän saada jossain penkissä tolkku paperit niin nähdään miten paljon siellä oikeasti on sitä hönkää.

McHilly
-
Viestit: 184
Liittynyt: 23.7.2003 12:27

ViestiKirjoittaja McHilly » 29.9.2009 18:50

Tässä taas yksi BKD koneellisen DSG Jetan käyrä Harisen softalla:

http://picasaweb.google.com/jyrmakin/Je ... 5968454754

eka veto vakio


164hv/424nm -> 200hv/468nm

Soitin äsken Hariselle ja pari asiaa sai selvyyden, noi paunat tulee muuttaa nm eli melkosta vääntöä jo vakiokoneella. Asiaa kun kysyin vastaukseksi tuli että 140hv ja 170hv DSG vaihtestolla olevan alkuperäisissä softissa ei ole mitään eroa. Tehty softa on rajattu 200hv ja 450nm mutta hieman käy hetkellisesti yli.

Kuulemma ensimmäiset 140hv DSG softat oli erit ja tällä "liian" pienellä väännöllä saatin laatikko luistamaan ja samalla ongelmia ilmeni. Mutta kun softat muutetin 170hv softaksi niin ongelmat hävisivät.

Näin Ossin kertomana.
Viimeksi muokannut McHilly, 30.9.2009 9:30. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 29.9.2009 18:56

^Tuo eka veto on vissiin vakio?
Tarkoittaako tuo sitten:
313 jalkapaunaa on 424.371 Newtonmetriä


edit: ^ uskon että nuo kuvan laadut kuuluu lukea nm.

Ainakin perässä on yksikkö ft-lbs, eli nyyttoneiksi käännettynä on saman suuntainen kun tuo mun lappu.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 29.9.2009 23:34

Ite suhtaudun hieman skeptisesti harisen tuloksiin. Jokainen penkki toki on hieman erilainen. Ite kävin keväällä mittaamas oman harisel, niin tuli 205hp/470nm ja muutamaa viikkoa myöhemmin hsd päivillä motestis 185/435, täysin samalla setillä kaikin puolin kelejä myöten. Totuus lienee siel välimaastossa, ehkä. ;) Moottoridynohan se olis kaiken kertova. :)

Viikonloppuna löytyi sit tän verran hsd-päivillä:

Kuva
Viimeksi muokannut diffas, 12.1.2010 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 30.9.2009 7:01

diffas: Hyvin tuntuisi ahtavan rullauksessakin...?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.9.2009 10:04

Jukka: jos se on kaasutellut rullauksessa (kytkin pohjassa) niin ahtaahan se silloin.

Ei vakiosta BKD:sta lähde millään yli 360Nm, ohjelmassa on raja siinä kohtaa ja ei siitä pääse yli kuin rajoja muuttelemalla ;).

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 30.9.2009 11:50

Jovain. Kyl se puolta kiloa maksimissaan ahtaa kun kunnolla polkaisee tyjänä, eiköhän siin ole hieman kierroksia pidetty koneessa tms. Suuttimetkin alkaa vissiin pikkuhiljaa olemaan tapissa, hieman olis viel kiristettavaa... Kolehtia vaan sit kasaan, et saa uudet suuttimet. :D

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 30.9.2009 13:04

Ei siihen mitään kolehtia tarvi.

Soitto hämeen dieseliin niin putkahtaa n.600eskolla sellaset suuttimet jotka höpisee. Ja se on 6kpl viri-kärjestä säädettynä naurettava hinta.

Käyrän liitän illalla kunhan uusi skanneri saapuu.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 30.9.2009 13:19

Ei vakiosta BKD:sta lähde millään yli 360Nm, ohjelmassa on raja siinä kohtaa ja ei siitä pääse yli kuin rajoja muuttelemalla

Jotain tämmöstä kans muistelin.

Mistä nuo huikeat vääntöluvut sitten johtuvat, jos pyöräteho suurinpiirtein pitää paikkansa?
Joku asetus dynossa pielessä ja se lasketaan väärin tms...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 30.9.2009 17:08

Ei siihen mitään kolehtia tarvi.
Soitto hämeen dieseliin niin putkahtaa n.600eskolla sellaset suuttimet jotka höpisee. Ja se on 6kpl viri-kärjestä säädettynä naurettava hinta.
Käyrän liitän illalla kunhan uusi skanneri saapuu


Hehe, niinpä. Täs on ollut vähän kaiken näköistä laittamista viimeaikoina, niin tuo 600e tuntuu just nyt kauhian pahalta. Kyllähä ne sieltä pikkuhiljaa saapuu sit. :) Niin mullahan oli suuttimet muutaman kymmenen sentin päässä jo autosta, kunnes havaittiin jotain pientä puuttuvan. :)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.10.2009 21:43

Audi V6 2.5TDI kone vakio, suuttimet+turbo+pakoputki+ohjelma eivät.

Orkkiksena siis 150hp.

Kuva

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 5.10.2009 21:58

Hieno. Tuohon vielä isompi /parempi pumppu ja ehkä nokkaa hieman rajummaksi, niin 300 on liki. Harvassa on nämä onnistuneet V6 TDI:t.

Millaiset ahdot/pakopaineet?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 5.10.2009 22:11

Ahtoja on 1.7bar penkissä, pakopaine jotain 1.2-1.3. Tiellä n.1,85bar ja pakopaine alle ahtojen paitsi kutosella n.2,4bar@4500rpm.

Vakiocoolerilla lämmöt nousee penkissäkin. Eikä tule savua kun ahdin on mukana. Lambda on 1.12 hanat auki.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.11.2009 21:00

1.9 PD, Race783, nokka, liian pieni turbo ja ahtoja 1.8bar.

Kuva

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 15.11.2009 23:09

Tais olla tuossa vakionokka, mutta Kansiviritys Kosusen mieto kansi.
Tuubipakosarja löytyy myös, ahtimen imusiipi 43/56 mm. Pakopuoli on riittävä, 46-47 mm potkuri.
Ei kyllä ihan alhaalta enää rutista tuollakaan ahtimella.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 19.11.2009 8:21

.
...Mikko on rakennellu ihan kelpo käyrät.
Kyllä tuolla jo ajelee.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 20.11.2009 18:39

No niin, tänään sitten käytiin Tuning Worldin dynossa.
Nyt saatiin 206 kW (280 hp) 4500 rpm / +500Nm / 3700 rpm.Ahdot 2.0 bar.

Ei ollut pito ongelmia renkaissa tai tomaatissa.
Edelliseen 246 Hv:n dynokäppyrään ero on NPS:n kansi ja nokka,Garretin GTB 2260V toistaiseksi kellolla.DP 60mm.LTR:n kahdeskymmenes kehitysversio softasta.(Poikkeaa huomattavasti kovan laatikon softasta.)
Edelleen vakio imu ja pakosarja.Pakoputken loppuosa kahdella alkuperäisellä vaimentimella ja mini cooleri.
Pikkusavuilla mentiin.Uutta softaa on tekeillä jos vaikka joskus se maaginen 300 hv
puhkeaa?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 20.11.2009 22:34

RSi kitkat ei ole oikein hyvät rullilla, mutta eka modilla tuli 252hp ja 480Nm.

Alustana Octavia BKD, Race1287+, GTB2260VK+tuubi, 2,5" putki. Ahtoja 1,8. Avaamaton konehan tuossa on ja vakiocoolerissa pysyy vielä letkut kiinni VAG:n luotettavilla pikaliittimillä...

Pitänee katsoa jos Passatin kesärenkaat sopisi pyörimään, ei nuo kitkat oikein toimi, näkee käppyrän muodosta.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 21.11.2009 8:40

Rane: Todella hienot lukemat! Joko se tuntuu jostain kohdasta ahdistavan vai vieläkö on vara kiristää? Tuossahan on ainekset Suomen ekaan 1.9PD 300hv koneeseen.

freak: Jotenkin luulin BKD:n kykenevän tuollaisilla osilla kans 300hv luokan lappuun. Vieläkö tuntuu kannessa virtausta riittävän pidemmälle?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.11.2009 21:07

Tänään BKD:sta 272 ja 505. Vielä hiukan olisi tulossa mutta bitti ei meinaa kulkea.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 21.11.2009 22:05

tosiaan hoikka savu .2.0bar dynossa.
maantiellä 2.4 ahto.4bar mappi vajaa ohjelmointia.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 21.11.2009 22:12

Turbon kierrosnopeus voi mennä tuollaisilla paineilla överiksi vaikka pakopaine olisi kurissa. Sen huomaa kyllä sitten ;).

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.11.2009 13:22

Tässä tapauksessa tilanne ei onneksi ole se. Sitäpaitsi se olisi huomattavan epäterveellistä ahtimelle ja koneelle.

Onkos muuten joku koittanut miten kuningas GTB käyttäytyy, jos pakopaine on alle ahtojen tai sitten käsikädessä? Penkki ainakin näyttää tomaatissa mielenkiintoisia tuloksia, manuaali selviää ensi viikolla..

Lupaavalta tuo 16v:n potku kuitenkin vaikuttaa ihan kilpailukäyttöäkin silmälläpitäen..hmm..

Ja tässä se lappu. Kummia notkahduksia, mitä ei ajossa tunnu. Haetaan siis tutkielma toisestakin luotettavasta mittauspaikasta..

Kuva

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 27.11.2009 18:42

Autolla käyty samalla setupilla Harisella.Huipputeho ja vääntö eri penkeissä kutakuinkin samat.Muutaman prosentin tarkkuudella näyttää Harinen/ Tuning World ja Häkkinen Turku.
Ainakin mun auton mittauksissa erot tosi pienet.Ts nämä penkit ehkä ovat vertailukelpoisia.
Dynojen ajotavoissa eroja .Automaatti tuotti murhetta Tuning Worldillä mutta Jappe
sanoikin että hän ei osaa ajaa alhaalta jotta saadaan fiksu käppyrä.Että näin.Lappu Hariselta liittyy seuraan kun saan auton kotia.Tuo teho on nyt tosiaan toteutunut ahdolla 1.9-2.0 baria.
2.4:n näyttämän syy oli oman mittarin murhe,lämpötilan kompensointi oli tekemättä. Uusi mittari pysyy samassa missä ulkopuolinen mittauskin.Ajettavuuteen mitä tulee niin pakopaineen suhde ahtoon ei ole yksiselitteinen,riippuu moottorin kierrosluvusta,syöttö yms..Se niin sanottu " oikea" säätö ei toimi tässä mielestäni.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 28.11.2009 2:46

Pakopaine luonnollisestikin muuttuu paljonkin syöttömäärän, ennakon/ruiskutusajan, ahtopaineen sekä kierroksien mukaan juuri niinkuin sanoitkin. Jo pelkästään ennakkoa muuttamalla saattaa tulla puolenkin barin erot pakopaineeseen.

hiloran
-
Viestit: 223
Liittynyt: 3.9.2007 19:15

ViestiKirjoittaja hiloran » 1.12.2009 17:27

mikäs kytkin tuossa freak:n skoda:ssa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 1.12.2009 17:55

No miksi ei alempaa saada heräämään? Vai onko tarkotuksella rajattu alta 3000rpm nuin rankasti?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 1.12.2009 18:35

Jos mun lapusta puhut niin dynossa ajotapa oli väärä.
Jappe oli liian nopea kiihdytyksen suhteen.
Harisen käppyrä huomattavasti parempi,tai siis tasaisempi.Ei ole heräämisongelmia juurikaan.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 1.12.2009 18:42

Siinä BKD Ocussa oli joku SRE-asetelma ja -levy vakio vp:n kanssa. Ei kestä yli 500Nm vääntöä täristämättä 2000-2500 rpm välillä.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 1.12.2009 20:09

Mikäs laatikko rane69:llä on? Ja mitenkä tuollaiset tehot pysyy laatikon sisällä, kun yleensä ei kuulu kuin moitetta vag tomaateista. Kestävän laatikon resepti, tippa vai dsg?

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 1.12.2009 20:56

Nyt 50 tkm ajettu AG 4 tomaatti.
Turbiini muutettu pienemmälle stallille ja lukon kitkamateriaali vaihdettu.
Venttiilikoneikkoon shift kit muita pikku muutoksia.Suurin murhe on pitää lämmöt kurissa.Ratkaisu siihen on tekeillä.

Naftasukka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.12.2005 14:16

ViestiKirjoittaja Naftasukka » 22.1.2010 23:51

Vakiopeli ACV T4 syncro transporterin käppyrät MoTestilta. Luotettavuutta ja kulutuksen pienentämistä tuolla haluttiin.

112hp/272nm -> 127hp/299nm

Kuva

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 8.4.2010 8:14

Laitetaan nyt tännekin arvosteltaviksi.
Kolmosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... assat3.jpg
Nelosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... t4-1-1.jpg

1.9 TDI AVF 4motion, Fin-turbon hybridi, R783 kärjet, R-Koneistus nokka, keulacooleri ja 2.5" ahtoputket, egr heivattu, putkisto 3"->2x2.5" ja Findieselin ohjelma noin pääpiirteittäin.
Viimeksi muokannut -VariAntti-, 11.4.2010 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hese
-
Viestit: 409
Liittynyt: 23.7.2003 8:24

ViestiKirjoittaja Hese » 9.4.2010 21:53

Olisko selkeämpiä versioita kuvista? Noista ei oikein saa selvää.

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 11.4.2010 21:14

No nyt olis vähän selkeemmät laput, kolmosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0170.jpg

Ja nelosella:
http://i45.photobucket.com/albums/f99/a ... G_0172.jpg

Kertokaas nyt miltä näyttää...

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 5.6.2010 7:38

1.9 td ventosta tuli tuommoinen lappu motestilla.Enempää ei saatu ulos kun alkoi kytkin luistamaan.

http://i434.photobucket.com/albums/qq68 ... u247hv.jpg

Kokeillaan jossain välissä ajaa uusi lappu hieman jämymmällä kytkyttimellä.Parannettavaa on mutta paketissa on selvästi potenttiaalia vielä reilusti.

Tuossakin lapussa näkyy jo kytkimen aiheuttama notkahdus 4200 rpm kohdalla ja kaasu nostettiin rullaus asentoon jo 5000 rpm kohdalla vaikka moottori vetää nousevalla ulos annilla 6300 asti = /

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 5.6.2010 10:24

Akin ventossahan oli vetoja kun kyydissä pääsi istumaan. Saakelin jengakoneet! :)

Täs oma vähä maltillisempi.
Kuva[/url]

palikka2
-
Viestit: 262
Liittynyt: 1.1.2004 14:18

ViestiKirjoittaja palikka2 » 5.6.2010 18:10

Joo ei nää meiän mosset mitää kierrä...

Kuva

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 5.6.2010 20:07

Ei kierrä ei, mutta saattas tuosta vähän mennä jos keskittyis.

Kuva

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 5.6.2010 23:06

Vähän paremmin kiertää

Kuva

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 6.6.2010 8:35

--
Viimeksi muokannut Pasi_T, 29.12.2014 17:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 10.9.2010 10:26

Vento "Eko-TD" 10mm NP
Pummpu prakaa tuolla lopussa. En tiedä loppuuko vaan tuotto vai mikä siellä oikein. Ahtoja 2.0bar ja pako alle ahtojen.

Lappu
http://s795.photobucket.com/albums/yy23 ... IM2429.jpg

diesel power
-
Viestit: 130
Liittynyt: 19.7.2006 15:56

ViestiKirjoittaja diesel power » 12.9.2010 20:28

Tämmönen lappu tuli käytyä hakemassa mersusta. Seiskan tapit pumpussa ja KKK K27. Ahtoja maltillisesti 1,2baria ja savuttomasti. Vajaassa viidessä tonnissa kytkin pohjaan ja kaasu ylös. Tuo kiertää reippaasti yli tuon viiden tonnin, mutta seuraavalla kerralla sitten kovemmilla paineilla, lisemmin syöttövä ja paksummat öljyt. Alkoi nimittäin moottoriöljyt olemaan aika notkeaa neljän vedon jälkeen, joten jätettiin huipputehot seuraavaan kertaan.

Kuva

Uploaded with ImageShack.us


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 25 vierailijaa