Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Golffari90
-
Viestit: 138
Liittynyt: 30.8.2007 23:05

ViestiKirjoittaja Golffari90 » 24.3.2008 14:21

Onko kukaan käyttäny penkissä 1Z koneellista mk3 golffia et paljoko semmosesta irtoo vakiona/evrytettynä heppoja ja nyyttöneitä?

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 26.3.2008 17:35

Toi on kyllä Tohelo mutta 1Z kumminki. On siihe vissii putkistoki tehty.

Kuva

rst
-
Viestit: 248
Liittynyt: 28.5.2006 20:30

ViestiKirjoittaja rst » 27.3.2008 21:13

Tohon tehty myös iso ic, gt17/20 ja iso nestepää. Eli huono vertailukohta vakille/evrytetylle.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 27.3.2008 21:34

Onko tietoa että millä suuttimilla toi on mitattu, .205+12mm?

RiXaa
-
Viestit: 493
Liittynyt: 9.2.2007 17:28

ViestiKirjoittaja RiXaa » 27.3.2008 22:01

Muuten täysin vakio 90 hp agr mutta karalan ohjelma sillä tuli lukemat 119hv/297Nm .. .mutta onneksi tuloosa on lisääD::D:D:D:D:D

-VariAntti-
-
Viestit: 1219
Liittynyt: 31.10.2004 21:43

ViestiKirjoittaja -VariAntti- » 31.3.2008 20:20

No on siinä juu 3" / 2.5" putkisto, 11mm np, .260 ranskan racet, se 17/20 Garretti ja isompi ic keulalla...Vielä isompi tosin tulossa.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 7.4.2008 12:56

Lainataas topiccia. Onko kukaan kokeillut että mitenkä korkealle voi nostaa vetävät kierrokset? Kiinnostaisi kovasti nostaa vetäviä kun tuli remontin yhteydessä kierros herkkyyttä ja todellista vetoa aika lailla lisää kovilla kierroksilla.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 7.4.2008 14:46

mitäs eero tarkoittaa kovilla kierroksilla ? 5000 vai 6000 ? kyllä ne vetävät voi nostaa niin ylös kuin tekniikka antaa myöten = )

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 7.4.2008 17:13

Rajoitin vaan kuuteentonniin ja täysi hönkä niin pitkällä päällä kun tuntuu dynossa järkevälle ;)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 7.4.2008 21:37

Nyt tarkoitettiin semmoista missä vetävät menisi sinne 5500rpm asti ja rajoitin olisi jossain 6000rpm kohdalla mutta kaitpa tuo 5000rpm riittää vetäviksi. Mitenkäs akilla on vetäviä kierroksia? Mutta penkissä sitten nähdään miten nämä pelaa!

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 11.4.2008 0:04

Edellisellä nokalla paras veto välillä 5000-5500rpm. Nykyisin tyssää 5150rpm. Katotaan mitä seuraavaksi.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 11.4.2008 10:17

tuossa omassa kulkineessa on vetäviä niin ylös mtä uskaltaa vedättää,eli mitä enempi kierroksia niin sitä enempi voimaa..käytänössä hieman alle 5500 tulee vaihdettua vaikka todennäköisesti vetäis reilusti ylemmäs.Syy tuohon vaihtamiseen on remmiahdin,eli sen kierrokset tulee ennen konetta "täyteen".Joo,penkissä nähdään miten nää toimii = )
Tosin,mä otan hieman ennakkoa kun käyn varmaan ens vkolla jo hakemassa tuohon omaan "katsastuslapun" ja voishan sitä samalla kokeilla suljetunalueen säädöillä = O

hatemia lainatakseni : rajoittaja ylös ja täysi hönkä päälle,eli jos mahdollista niin nostaa sitä rajoittajaa pikkuhiljaa ylöspäin ja vetää muutaman testivedon välillä..kyllä sen sit huomaa kun alkaa veto puutumaa moottorin hengenahdistukseen..

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 12.4.2008 21:02

Passat 1.9 pd automaatti jossa 17/20 hybridi, bosio 783 suuttimet,välijäähdytin vaihdettu ja ohjelma.1,25 bar.
170hv/380nm.Mitäs seuraavaksi kannattaisi tehdä.Automaatti on uusi olisko siihen saatavilla kestävyyttä lisää,luistaa selkeästi.Pakoputki ? Pakopaineet ok.Ahtoja lisää ? Kestääkö moottori mekaanisesti.Kaikki hakusessa.

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 12.4.2008 23:44

Siekkinen vahvistaa automaattisi, mutta omani kohdalla homma tosin kesti yli puoli vuotta. Vahvistettu loota ei ole VAG-perheestä, ja oli ensimmäinen laatuaan, joten se selittää kestoa. Teho ja jopa vääntöluokka hieman eri vaikka kyse pentsiiniautosta. Hinta ei ollut paha.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 13.4.2008 21:36

Onko 100 hp pd / tehokkaimmissa pd mottien imusarjoissa eroja tai egr palikan sisäreikien koko eroja.Vaikuttaa vain järjettömän pieniltä molemmat.Koko kun on noin pieni niin virtausnopeus kasvaa + muodot on älyttömän epäedullisia.Eli auttaiko jouheampi imusarjan rakenne? Miten kannen virtaus? Onko eri pd malleissa erinlaisia kansia?Entä putki välijäähdyttimen ja egr:n välissä?Miten koneen mekaaninen kestävyys?Kiitos etukäteen vastauksista! Olisi kiva saada kokemusperäistä tietoa / teoria tietoa että en taas mene
perse edellä puuhun.

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 13.4.2008 22:45

Kuuluiskohan tuonne diesel osioon eikä dynolappuihin? Joskohan ylläpito siirtäis.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 14.4.2008 10:49

Aivan, anteeksi lipsu sivuun.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 21.4.2008 17:19

Tulipa sitten käytyä penkissä, ja lievä pettymys kyllä oli.

Kuva

Vakio kytkin reistaili aikalailla, enkä saannut mitään tuloksia matalilta kierroksilta. Näköjään olisi pitänyt kierrättää rajoittimeen asti, kun huipputeho oli siinä 4800rpm jossa myös päästin kaasun. Syöttöä oli reilusti liikaa että koko huone mustana, myös konehuoneesta pukkasi mustaa, joten taitaa vähän vuotaa jostakin. :-)

Sokeakin näkee että väännöt ei kunnolla näy eikä yhtään mitään matalilta kierroksilta.

Konehan on 90hp AHU, jossa VNT20, racet, ohjelma sekä 2.5" putkisto. Omat säädöt, pieni nestepää ja kytkin tässä taitaa mättää.
Viimeksi muokannut Pirrex, 22.4.2008 21:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 22.4.2008 8:39

Tuossa olisi ensimmäisen säädön jälkeinen lappu. Tuolloin laitettiin pelkkä ohjelma, vääntöä tuli mukavasti lisää mutta tehoa vain vaatimattomat 13hv. Joulukuussa tuli käytyä uudestaan Mikalla säädättämässä autoa, tuossa lappu siitä.

Ensimmäisen käynnin jälkeen on autoon vaihdettu:
- VR6 kytkinlevy ja SRE asetelma
- Race 520 suuttimet
- GT 15/20 ahdin
- pakoputki oli penkissä täysin pöntötön, ahtimelta taaksepäin noin metri 2,5" ja loput 2", nykyään laitettu ent. keskipönttö takapöntöksi, eipähän ole enää "sadevesiviemäri" tyhjäkäynnillä :)

Ahdin ikävä kyllä maksimissa ja kuulostaisi siltä että se sakkaileekin, eli isompi pitäisi kai laittaa. Kumpikin lappu haettu vakiolla coolerilla, nykyään keulalta löytyy EVO cooler jolla ei ole penkissä käyty eikä varmaan tullakaan käymään ennen mahdollista ahtimen vaihtoa. Koulun loppumista ja töitä odotellessa...

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 22.4.2008 9:09

afn, race 520, 1749va, 3bar map
Kuva

Roger
-
Viestit: 68
Liittynyt: 23.4.2004 16:44

ViestiKirjoittaja Roger » 22.4.2008 9:44

Sleeper paljonko ohjelmalla oli vaikutusta? Paljonko ahdot ja onko väljempi pakopesä?
Itellä audissa melkein sama setuppi.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 22.4.2008 14:30

Passat31 onko mitään muuta tehty, kuin vaihdettu nuo mainitsemasi osat? Itselle juuri hankin -00 Passatin samalla teknikalla ja piristys mielessä. Miten muuten toimii ajossa sopisiko vielä "käyttö autoksi"?

JiiKanerva
-
Viestit: 41
Liittynyt: 12.3.2006 21:36

ViestiKirjoittaja JiiKanerva » 22.4.2008 20:02

Mulla A4:ssa vastaava setuppi kuin Passat31:llä, kiva nähdä suuntaa-antavia tuloksia penkistä kun ei ole vielä omaa tullut vietyä.

Tonttu: aivan mainio käyttöauto saadaan noilla muutoksilla. Ainakin omat käyttökokemukset ovat pelkkää plussaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.4.2008 20:30

Olin vieresä todistamassa erään TD Venton penkitystä. Ja käppyrä on pyörätehoa.

Kuva

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 22.4.2008 21:10

Siinä on ventossa vetoa pitkälle, hyvän näköinen käyrä muutenkin.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 26.4.2008 19:32

sen verran tiedän tuosta td venton penkityksestä ett tuo käyrä ajettiin 1.6 ahdoilla ja ennakot eivät toteutuneet enään yläkierroksilla..taitaa koneessa olla hieman "käyttämätöntä" potenttiaalia = ))

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 26.4.2008 20:13

Onko tuossa nostopumppua käytössä?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 26.4.2008 21:09

onhan siellä mutta volsun kone joka vetää noin pitkälle täydellä teholla vaatii jonkin verran modattua ennakkokäyrää toimiakseen kunnolla..tuo oli lähinä semmoinen säälittävä veto kun yski ja röpelsi 4000 rpm jälkeen koko ajan...
varmaan 20-30 hepoa tulis pelkällä säädöllä ja ahtojen nostolla sit huomattavasti enemmän
= O

cboman
-
Viestit: 49
Liittynyt: 26.7.2006 1:40

ViestiKirjoittaja cboman » 28.4.2008 16:30

Tällainen kyllä yllätti itsenikin... -07 Fabia vRS, vakiosofta, K&N, PD160 intake, Millers Diesel Power Sport 4sta tankissa lisänä. Ari Saarisen dyno: www.racing-engines.net

Kuva

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 28.4.2008 16:49

Oho :) Onpas tullu aika hyvät tehot lähes vakiosta :D 130hv tuossa kai pitäisi olla ?

cboman
-
Viestit: 49
Liittynyt: 26.7.2006 1:40

ViestiKirjoittaja cboman » 28.4.2008 16:51

Jep... Hepoja +23% ja vääntöjä +17% tehtaan ilmoitukseen verrattuna... Mut vääntökäyrä (punainen) sais olla ees vähän vähemmän piikikäs... :)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 28.4.2008 18:01

tyypillisiä vnt-ahtimen käppyröitä ja vakio kansi vielä pahentaa noiden käyrien muotoa aika paljon...
Ohjelmalla voidaan vaikuttaa tuohon vääntökäyrän muotoon aika paljon myös...Mut epäilyttävän paljon tehoa tehtaan ilmoitukseen nähden = /

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 29.4.2008 8:16

Tutunnäkönen tuo vääntökäppyrä. Itellä ryntäilee kans tuossa 2000-2500rpm, riippuen vähän miten painaa pedaalia. Saa nähdä miten muuttuu kun pilleri vaihtuu ja softa päivittyy.

Hauskan näköinen kyllä tuo hullu vääntöpiikki paperilla :p

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.4.2008 9:01

Tossa hieman tasaisempaa käyrää

http://kotisivu.dnainternet.net/esaeer/tdi/dyno.jpg

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 29.4.2008 20:48

Onko passat31:llä vakio kytkin?

Ajattelin vaan, kun tärähtää melkeen 400 Nm noin nopeesti..

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 30.4.2008 9:39

Kaikki muu vakiota, paitsi mainitut race520, 1749va ja 3bar map.
Erittäin miellyttävä ajella.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 30.4.2008 13:24

Valaa uskoa ja luottamusta omille virityshaaveille, jos ei tarvitse kytkintä alkaa vaihtamaan ja laatikkokin tuon kestää.
Kytkin ei siis luistele?

EDIT:

Bongasinko tuon auton muuten myynnissä-palstalta?

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 3.5.2008 14:12

passatti aaz koneella,kara viilattu pumpusta ja pikkusen syöttöjä lisää.
selvis samalla et autogaugen ahtomittari näyttää 0.3 liikaa,eli lisää ahtoja myllyyn

lappu http://personal.inet.fi/cool/jerrijaatinen/dyno.jpg

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.5.2008 20:26

Hiukka dynokäyriä lauantailta. Esittäävät ns. pyörätehoa:

Kuva

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 6.5.2008 22:13

JukkA sait sit sen 200+ kaakia rikki? :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.5.2008 22:16

En saanut, se on Akin vento...

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 6.5.2008 22:30

No ihan hyvin revitty kyl :)

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 7.5.2008 7:48

TTD ja pyörältä irtosi 213 hv kansipahvi vikaisena joten kai sitä voi olla tyytyväinen..tosin,veto loppui 1500 kiekkaa liian aikaisin kun pumpussa liian pehmeät rajoitinjouset = /

L18
-
Viestit: 52
Liittynyt: 22.1.2008 11:56

ViestiKirjoittaja L18 » 9.5.2008 20:40

Tuolla omat käppyrät, vakio ja sen jälkeen softa asennettuna.
Dyno
Autona siis Seat Toledo, ARL-koneella.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 9.5.2008 22:08

Laitetaan nyt esille tuon portterin hienosäädön jälkeinen käyrä.
Auto on jokapäiväisessä ajossa ja ainakin talvella voi kiusata kylän hiace-miehiä...
Portteri on siis muutettu hukkaporttiahtimesta VNT-versioksi+ pikkasen lisää voimaa = tuplat.
Oma laskukaava: 2 wd 102hp 2 vetävälle pyörälle ja 4 wd 204hp 4 vetävälle pyörälle = sama suhde ;)

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 10.5.2008 9:32

ALH 66 kw originaalina. Tässä veto 1749VB, 520 RACE, 3 bar MAP ja Karalan softan jälkeen:

Kuva
Ja kuten tunnettua ruokahalu kasvoi syödessä... Mikäolisi halpa tapa ostaa 15 kW lisää?
P.S. Savun muodostus myös katosi...

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 10.5.2008 18:14

Tuolla omat käppyrät, vakio ja sen jälkeen softa asennettuna.
Dyno
Autona siis Seat Toledo, ARL-koneella.


L18, onkos toi muuten vakio? Kenenkäs softa. Itellä vähän suunnitelmissa hommata tollaisella moottorilla varustettu kulkine ja tuntus ohjelmalla irtoovan ihan kivasti voimaa. Mites kytkin? Jyristääkö tai luisteleeko?

L18
-
Viestit: 52
Liittynyt: 22.1.2008 11:56

ViestiKirjoittaja L18 » 12.5.2008 6:11

Tuolla omat käppyrät, vakio ja sen jälkeen softa asennettuna.
Dyno
Autona siis Seat Toledo, ARL-koneella.


L18, onkos toi muuten vakio? Kenenkäs softa. Itellä vähän suunnitelmissa hommata tollaisella moottorilla varustettu kulkine ja tuntus ohjelmalla irtoovan ihan kivasti voimaa. Mites kytkin? Jyristääkö tai luisteleeko?


On joo muuten ihan vakio auto. Softa on semmosen pienen tuusulalaisen firman kuin Motorbit, niinkuin tuossa lapussakin lukee.

Kytkimen kanssa ei ole(vielä) ollut mitään ongelmia, ei luista eikä jyristele. Ohjelma kyllä tehtiin niin ettei huippuvääntö tule heti alhaisilla kierroksilla, vaan tässä tapauksessa noin 2700rpm kohdalla jottei kytkimeen kohdistu niin kovaa rasitusta alakierroksilla.[/quote]

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 17.5.2008 1:54

eipä ole ihmeellinen, vain solmu vaihdettu, muuten vakio ajm

http://inlinethumb59.webshots.com/40122 ... 600Q85.jpg

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 17.5.2008 14:39

kt0510 kirjoitti:Ja kuten tunnettua ruokahalu kasvoi syödessä... Mikäolisi halpa tapa ostaa 15 kW lisää?
P.S. Savun muodostus myös katosi...


Yli 250 Nm käytössä välillä 1800...4400 rpm. Varmaan ihan paska ajaa.. :)
Huippuvääntökin vasta siellä 2300 rpm lähtien. Tuollahan on edellytykset kestääkin (voimansiirto siis).

Veikkaisin, että seuraavaksi kannattaa katsella imu- ja pakoputkiston päivitystä. Racet ainakin riittää yli 150 kW-lukemiin ja VB:lläkin pitäisi olla potentiaalia vielä komeasti yli 130kW. Sitten tietty vielä softaan päivitys, kun rauta on valmis.

Voi tietty olla, ettei Herra Karala ole niistänyt ihan viimeisiä mehuja pannusta kytkimen keston takia. Ei tuo vakiokytkin kyllä purematta paljoa enempää vääntöä voi niellä..

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 18.5.2008 18:01

Yli 250 Nm käytössä välillä 1800...4400 rpm. Varmaan ihan paska ajaa.. :)
Huippuvääntökin vasta siellä 2300 rpm lähtien. Tuollahan on edellytykset kestääkin (voimansiirto siis).


Kieltämättä vieno hymy on huulilla kun tuolla lähtee rekkaa ohittelemaan... :-)
Ja kyllä Karala tieten tahtoen rajoitti vääntöä/tehoa kun kerroin että vakio kytkin on paikoillaan.
Perhana kun tuo ruokahalu kasvaa syödessä. Tämän tehon jo luulisi riittävän, mutta....
Nyt tallissa odottaa SRE:n asetelma, G60 vauhtis ja pultit. Vielä Motonetista VR6 levy ja painelaakeri ja ei kun kamat paikoilleen. Takapönttö päivitetään avaraan malliin, ehkä 11 mm nestepää(?) ja takaisin Karalaa moikkaamaan.
Kyllä bensamiehen sydän on myyty dieselile!

PSI-Power
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.6.2008 10:50

Octu vakio/PSI

ViestiKirjoittaja PSI-Power » 4.6.2008 12:34


pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 4.6.2008 12:52

Kiva tehopiikki tossa Psi powerin käyrän lopussa, miltäs tuntuu ajossa?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 4.6.2008 19:11

Laatu-boxi, vai?

PSI-Power
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 4.6.2008 10:50

PSI-Power

ViestiKirjoittaja PSI-Power » 4.6.2008 20:12

Joo, ihan laadukas peli ja toimiva. Omat kokemukset tuosta nyt noin 60tkm matkalta. Hyvää on, että tehoa ja vääntö tuli rutkasti lisää ja polttoaineen kulutus kuitenkin pieneni. Huonoa ehkä, että ei paljon rajaile alavääntöjä. Meinaan, että ei oikeen kehtaa kaasua pohjaan painaa ennen 2000 kierrosta/min.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 5.6.2008 17:28

Tuliha käytettyä alitehosena penkissä. Ei oikeen nyt o tehot kaikki kotona. :|

http://evvk.1g.fi/kuvat/diudi/audi_dyno_pien.jpg/full

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 5.6.2008 18:21

66kw AHU TDI

Muutokset:
-3B Passatin vakio cooleri
-AFN:n suuttimet
-Syötöö lisää sen mitä IQ:ta muuttamalla sai (muistaakseni nyt 3.8 ja pumpun kannen siirtoa odotellessa)
-ADZ (1.8 90hp) putkisto DP:stä taaksepäin.

Kuva

L18
-
Viestit: 52
Liittynyt: 22.1.2008 11:56

ViestiKirjoittaja L18 » 6.6.2008 6:20


Lähetetty: 5.6.2008 16:28 Viestin aihe:
Tuliha käytettyä alitehosena penkissä. Ei oikeen nyt o tehot kaikki kotona. :|

http://evvk.1g.fi/kuvat/diudi/audi_dyno_pien.jpg/full

? 150 hevosvoimaahan tuossa pitäisi olla...ja sulla jopa 16hv yli sen. ;)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 6.6.2008 9:19

150 hevosvoimaahan tuossa pitäisi olla...ja sulla jopa 16hv yli sen. ;)


Sillälailla ajateltuna joo. Mutta tosiasia on se, et tää on kulkenut huomattavasti
paremmin kuin tällähetkellä. Persdyno vois sanoa, että "pitäisi" olla ~135kw.
En tiedä mikä mättää tarkkaan, kun viileillä ja viileänä kulkee paremmin, kun
nyt lämpösessä kesässä.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 6.6.2008 10:01

Tottakai lämpösellä ilmalla meno muuttuu huomattavast laiskemmaksi.. mitä viilempi ilma niin ilma myös enemmän happirikasta.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 9.6.2008 21:15

Polosta penkitettiin Mantorpissa 218hv ja 432Nm.

Kuva

http://www.youtube.com/watch?v=UTckSt9C0M8
Viimeksi muokannut JukkaA, 12.6.2008 22:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 10.6.2008 0:23

Kivasti kyllä irtos. Harmi ku ei ehtiny tulla kattomaan savuja :D

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 10.6.2008 7:39

tosi vähän oli muuten pirteitä dieseleitä siellä..Ei ole ruotsissa dieseleiden viritykset yleistyneet,vielä = )

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 10.6.2008 8:23

Ihan hyvin, oliko se penkki Kalle's garagen? Oletko käyttänyt suomessa rullilla?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 10.6.2008 10:15

En muista kenen dyno oli ja samoilla asetuksilla en ole käynyt suomessa rullilla. PD130 lastutettuna otti tuossa dynossa 173hv (ohjelmoijan lupaus 170hv), joten hieman positiivinen penkki oli ilmeisesti.

rahi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.2.2008 9:25

ViestiKirjoittaja rahi » 12.6.2008 15:15

Itse käytin tänään Tuning Worldin penkissä. Fabia RS+karala custom+PD160 imuputki.

Tuloksena 185hv@3792rpm ja 443nm@2328rpm

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 12.6.2008 20:21

Rahi: Mahtaa olla sulla ahdin (1749VA) ihmeissään ;) Ootko mittaillut pakopaineita noilla tehoilla?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 12.6.2008 20:38

Varmaan lähellä kolmea kiloa alkaa olemaan ahtimen turbiinin kohdilla painetta, parempi kun ei pistä mittaria kiinni, ei tule ainakaan pelästyttyä. ;)

rahi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.2.2008 9:25

ViestiKirjoittaja rahi » 12.6.2008 22:43

Ei ole tullut mitattua paineita sen kummemmin. Mietin tässä laitanko myyntiin vai ruuvaanko lisää rojua kiinni.

fabio
-
Viestit: 80
Liittynyt: 1.12.2006 11:19

ViestiKirjoittaja fabio » 13.6.2008 10:11

^onko sulla vakiokytkin? mites paljon tollanen kestää ku sullakin jo sitä vääntöä ihan kohtalaisesti?

rahi
-
Viestit: 12
Liittynyt: 24.2.2008 9:25

ViestiKirjoittaja rahi » 14.6.2008 10:10

Juu ihan vakio kytkin on. Vielä en ole huomannut että olisi luistanut. 400nm ne rajoittaa näitä yleensä juuri kestävyyden takia. Kuten myös softakin on tehty. Sitä en tiedä onko se pelkän imuputken lisää 15hv ja 45nm... kuulostaa aika kovalta bolt-on viritykseltä. Renkaat on aika finaalissa jo vaikka en liiemmin sudittele, vääntö syö niitä tehokkaasti.

Jos auto ei mene kaupaksi, niin sitten rupean ostamaan suutinpäitä, toista ruuvia ja catback putkistoa.

Itse autohan on 2006 ja 45tkm tulee mittariin kohta. Täysin orggis musta. Tarjouksia saa laittaa ;)

fabio
-
Viestit: 80
Liittynyt: 1.12.2006 11:19

ViestiKirjoittaja fabio » 15.6.2008 18:22

mun vakio rs antoi 142hv ja 353nm.

Tume34
-
Viestit: 109
Liittynyt: 10.2.2008 23:36

ViestiKirjoittaja Tume34 » 9.7.2008 20:25

http://s152.photobucket.com/albums/s194 ... appyra.jpg

Siinäpä audin tuoretta käppyrää. Muutoksia inttercuuleri keulilla, ahtojenalasta syöttöä lisätty karaa lievästi viilaamalla ja ahtoja nostettu. Pitänee repiä sinetti irti syöttöruuvista, josko sillä kasvaisi voimakin, kun ei tuo nyt edes savuttanut kun ahdot nousi yli 0,5bar.

pepputemppu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 8.8.2007 10:39

Dynoa Etelä-Pohojammaalla?

ViestiKirjoittaja pepputemppu » 22.7.2008 10:55

Olisiko vinkkiä missäpäin Etelä-Pohjammaata löytyy dynoja? Näistä viesteistä päätellen että SeAmkilla ainakin on mutta missä muualla.

Kiinnostaisi katsoa Caddyn tehot turbotuksen jälkeen, persdyno sanoo tehoja tulleen mutta olisi kiva saada mustaa valkoisella.

PS. muutoskatsastukseen tuota ei tarvinnut...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 23.7.2008 17:41

Auto-Sähkö Matalamäellä löytyy ainakin dyno. Seinäjoella Rengastiellä.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 28.7.2008 12:31

L18 kirjoitti:Tuolla omat käppyrät, vakio ja sen jälkeen softa asennettuna.
Dyno
Autona siis Seat Toledo, ARL-koneella.


Kiinnostais nähdä tämä lappunen, ei vaan linkki toimi enään.

HaBa85
-
Viestit: 21
Liittynyt: 8.3.2008 16:46

ViestiKirjoittaja HaBa85 » 4.8.2008 20:26

Joo tuommonen AJM koneesta.
1749VB
3bar map
lastu


Kuva
Viimeksi muokannut HaBa85, 5.8.2008 13:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 4.8.2008 22:07

^Vakioahtimella? Jonniin verran ahdistaa...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 4.8.2008 22:18

VB ahtimella toi tais olla ja ihan vakiosuuttimilla

Naugit
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.8.2007 20:55

ViestiKirjoittaja Naugit » 9.8.2008 21:47

Kuva

vakiona: 2.0 TDI 103 kW BKP 16 v, ei DPFää

Päästöesteet poistettu
DMS suuttimet (jääköön mysteeriksi malli ja saatavuus)
ABT turbo (audille tarkoitettu), malli jääköön sekin mysteeriksi
AUDI A8 TDI:n intercooler (yli 3 litran TDI:stä)
APR -putkisto
EGR lähes disabloitu softassa, custom -softa tehty saksanmaalla penkissä näiden modien jälkeen. Pyörätehoja nuo tuossa kurvassa.

kytkinasetelma vakiota hieman vahvempi + manuaali vakio 6v loota.

ainoa huono puoli, että pitoa ei tahdo aina löytyä etuvedolla. N. 260 hp ja 450 Nm. 0-140 km/h parhaimmillaan 11 sekunnin tuntumassa. Lähdöt vähän vaikeita kun etupää tahtoo pomppia ja toisaalta saa vatkata vaihdetta sisään. Ohituskiihtyvyys on huippuluokkaa kuitenkin, hyvä vääntöalue on saatu törkeän laajaksi ja välitykset ovat pitkät.

Vakiokiekot ja gummit; 16" 215/55, vakioalusta. En viitsi vaihtaa kivirekeen, koska täällä päin suomea on muutenkin ihan paskat tiet. Melko sleeperi, putken päästä ja hieman erilaisesta tyhjäkäyntiäänestä voi eroittaa valoissa :) Ohituskiihtyvyyden suhteen vakioalustalla pärjää ihan hyvin,valoista ei jaksa kisata kovinkaan usein.

Edit: Kyseessä siis Passat 3C. Kannattaa olla serkku saksanmaalla :)
Viimeksi muokannut Naugit, 11.8.2008 15:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.8.2008 22:45

Ihan reippaita muutoksia on tehty ja varmasti liikkuu mukavasti. :)
Mutta teho- ja vääntökäyrän suhde on yksi lisämysteeri ;). Vääntöä on liian vähän, ei täsmää.

Naugit
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.8.2007 20:55

ViestiKirjoittaja Naugit » 9.8.2008 22:54

ööh, missä kohtaa ei tismaa? Vääntöä rajoitettiin "tahallaan", jotta paikat kestää. En tiedä sitä kaavaa, millä voisi verrata vääntöä/kierroslukua/tehoa suhteessa toisiinsa.

Minustakin vääntö on aika alhainen suhteessa tehoon kun asiaa tarkemmin miettii, mutta kulkee kuitenkin jotenkin loogisesti vääntökäyrän ohella. Mutta väännöt ovat kuitenkin aika paljon suuremmat kuin perusvirisoftalla vakiokamoilla. Pittää varmaan kysyä serkulta mistä vois olla kyse. Fyffee meni jonkun verran kiinni noihin, vaikka olikin osa käytettyjä osia ja toisaalta serkulle tuttu paja. Anyway, hyvin tää toimii, oli kippurat mitä tahansa. Dortmundin lähellä oleva paja, joka on virittänyt volkkareita 80-luvulta asti. Osien ja käytettyjen osien saatavuus on hyvää.

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 10.8.2008 8:46

Yksinkertainen kaava tehon ja väännön suhteen on:

kW = (Nm*rpm)/9549

Ko. kaavalla maksimiväännön kohdalla pitäisi olla 116kW (käyrässä 130kW) ja maksimitehon kohdalla vääntö 438Nm (käyrässä 320Nm). Näitäköhän friikki tarkoitti?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 10.8.2008 10:01

Ihan pikaisesti kurkattuna tuossa käppyrässä voisi olla sekaisin vetopyörän vääntökuvaaja sekä teho kampiakselilla...

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 10.8.2008 10:13

^^ Joo juuri noita, kiitos :).

Showman
-
Viestit: 215
Liittynyt: 23.7.2003 12:21

ViestiKirjoittaja Showman » 10.8.2008 10:21

Ei se oikein niinkään voi olla, koska 4200rpm kohdalla vääntöä on vain 73% (320Nm vs. 438Nm) siitä määrästä, mitä tehokäyrä antaa ymmärtää. Joku heittää mutta siihen on varmaankin joku syy.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 10.8.2008 11:06

Juu onhan tuo 50kW tehohäviö vähän kova, mutta ei tietenkään mahdoton.

Tähän voisi todeta että photoshoppaus ja tuota moottoria ei ole edes olemassa, eihän siitä edes kerrota tarkkoja specsejä :)

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 14.8.2008 14:58

Nyt on Passatti nyitty dynossa:

AVB 1.9
Bosion race 783 suuttimet
Isompi intercooler keulassa
17/20 Fin-Turbon turbo
Harisen softa
Katalysaattori putkesta pois muuten vakio putki
Automaatista peruspaineita nostettu ja öljytyyppi vaihdettu


181kW(246Hp) / 3795 rpm
469 Nm / 3550 rpm

Mitattiin Tuning Worldissa Nummelassa

Sitten kun joku kertoo miten niin voin yrittää laittaa lapun tänne

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 15.8.2008 16:34

Tänään ajettiin käyrää.

Kuva

Alin veto vakio, ylin käytössä oleva.
Autona Golf V 2.0TDI 4motion, BKD.
Muuten vakio, mutta ahtimena Freakin perintönä 17/20 hybridi.
Ilmamassamittarin takia ei ihan parasta saatu irti, lienee vähän huonossa kunnossa (jo?!)

Lähinnä huvittava tuo vakiokippura.

Jarkkis
-
Viestit: 135
Liittynyt: 30.3.2005 11:50

ViestiKirjoittaja Jarkkis » 15.8.2008 16:37

Sitten kun joku kertoo miten niin voin yrittää laittaa lapun tänne

Kirjaudu tuonne. Lataa kuva serverille. Linkitä se tänne, siellä on valmiit linkkilitaniat. Vaatii tietysti lontoon taitoa.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 15.8.2008 20:14

Kuva

Laatikkoa säälien veto oli nopea. Ilmeisesti ilma loppuu yläpäässä kärystä päätellen.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 24.8.2008 11:05

Tuossa yhden ATJ koneisen käppyrä, katkoviivalla vakiot, ja yhtenäisellä viriboksin tehot. Parhaat väännöt jäi saamatta, kun mittaus näemmä alkanut hieman myöhäisillä kierroksilla. Myös boksin mittaus hieman myöhempää, kuin vakion, joten vääntö ero vs vakio on oikeasti hieman suurempi.

Kuva

Tarkempi kuva

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 28.8.2008 11:49

Vakio-ohjelmalla ajettu, ei vielä säädetty. Holset HX25W, 520 race suuttimet, cooleri, 3bar map, ahto ja imuilmaputkisto tehty uusiksi, katti poistettu. http://s420.photobucket.com/albums/pp288/TDITT/?action=view&current=autoprojekti003.jpg

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 28.8.2008 16:40

TDIT: ei sulla ainakaan voimansiirto rasitu liiasta alaväännöstä ;) Ihan hauskat käppyrät. Parempaa pumppua ja hiukan ohjelmaa niin voi löytyä vielä kivasti lisää tehoja ja herätäkin aikaisemmin.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 28.8.2008 17:04

juu..ei rasitu ainakaan tällähetkellä. :) mutta katsotaan sit karalan ohjelman jälkeen miltä käyrä sitten näyttää!? Väännöt aika pienet suhteessa tehoihin, mutta säädön jälkeen ne tulee muuttumaan. 12mm nestepäätä meinasin että sen joutuu ainaskin laittaa, en tiedä tosta nokasta milloin se tulee sitten vastaan?

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 28.8.2008 18:31

Nokka kannattaa varmaan laittaa samalla kun pumpun irroitat kuitenkin.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 13.9.2008 20:56

295/485... 3200-5300rpm väli aika jännä.

Sleeper^
-
Viestit: 525
Liittynyt: 20.8.2005 19:39

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 13.9.2008 20:58

Oho! Kohta on se 300hv rikki :) Väännöt vähäsen vissiin tipahtanu huipuista vai rajotettiinko ?

valonviejä
-
Viestit: 434
Liittynyt: 22.6.2004 23:22

ViestiKirjoittaja valonviejä » 13.9.2008 23:49

Iso käsi Hatemille!

Saitko savuamaan lopulta?

Se 272 tulos on verrannollinen omaani ja tarkoittaa 340hv vitosessa, joten näyttää toi omakin pumppu olevan ihan kohtalainen tuollaisenaankin. 400 hepan rikkominen vitosella on siinä ja siinä...

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 14.9.2008 8:05

Pitäiskö koittaa lisätä syöttöä, kun nyt kerran hulluttelemaan on lähdetty?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 27 vierailijaa