Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 30.11.2014 20:07

.
Ei oo totta
Selvästi mersulla työnnetty, jotta olis saatu parempi tulos.
En usko.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 30.11.2014 22:54

Mikäs tuossa rajoittaa kierroksia, kun vähän ikäänkuin kesken loppuis? Ahdin käy pieneksi?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 30.11.2014 22:57

Ihan perus 2260vk + tdi lapulta tuo minusta näyttää. Miksi tuikku epäilet?

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 30.11.2014 23:20

.
Wolkkarin maffi lukee 841,6 kg ilmaa tunnissa.
Se on 1753mg/isku neljässä tonnissa nelipyttyisessä.
Sillä pystyy polttamaan 1,1 lambdalla noin 109mg/isku polttoainetta.
Lambdalla 1 noin 120mg, tällä välillä varmaan seos on.
Teho on tällöin välillä 300-335.
Tehon määrä ainakin tuntuu luotettavalta.
Oliskohan kuitenkin syynä maffin lukualueen loppuminen, en nyt ole varma laskinko oikein.
"Loppukaari" johtuu siis ehken siitä, että mennään sillä rajalla, mitä maffi lukee/isku.

Ahdin mahtaa puhaltaa enemmänkin, viitosen kymmentä nm lisää neljään tonnin, niin teho nousee luokkaan 350.
Noilla kierroksilla jo pienet muutokset tekee paljon.
Minusta ei näytä peruslapulta. ;-)

Edittiä: Sillä mahto olla siis tuo auto lambda ohjattuna, siitä laskelmat.
Jos tuosta haluaa lisää, niin pitää laittaa ohjelmaan täppä, jolloin lukualueen loppuessa katsotaan tilannetta vaikka paineanturin kautta, niinkuin mulla on omassani, tai se on bemarin perusasetus.

AnttiK
-
Viestit: 90
Liittynyt: 26.2.2006 12:11

ViestiKirjoittaja AnttiK » 1.12.2014 20:04

Lambda ohjaus on käytössä.
Ahdin ei taida vielä käydä pieneksi, kun samanlaisella on mitattu paljon isompia lukuja.
Yläpää on samanmuotoinen, kun se on ennenkin ollut vähän pienemmällä vk:lla. Pakokanava saattaisi aiheuttaa, kansihan on edelleen koskematon..

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 24.5.2015 10:23

Savulla silmään sitä joka vanhoja kaivelee... :)

Parantunut keskialue vrt. viimevuoteen.
Kuva

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 5.11.2015 17:35

Olis pari uutta säätölappua kahdesta eri autosta. Kummatki 2.5tdi 110kw AKN. Toisessa vnt ja toisessa hukkisahin.

Tässä ekassa mielestäni hyvinkin onnistunut vireistys. Herää kuin vakio ja reippaasti yli vakiotehot.
Vähän on joutunut heräämistä rauhoittaa ja 4000 jälkeen syöttöö otettu pois kun vaan menee vakio
pakopesä kovin tukkoon. Isompi pesä tulossa, niin saa käyrän ehkä paremmaksi ylhäältä. Perustuu
mun vanhaan vnt-softaa, johon oon vähä modeja tehty. Kelpais kyllä itselleni kovastikin. :]

Kuva


Tässä taas lappu mun autosta, jossa siis hukkisahdin. Finturbon tekemä GTX3063R (tai 29 nykysin).
Alkoi kytkin viime viikolla luistaa, niin oli oikeastaan ihan hyvä ettei sen paremmin herätelly penkissä.
Verrokkina toki esim. se että nelosella yli 2bar jo 3000 ja kutosella 2500rpm. Mut joo kiinnosti ehkä eniten
saada vehkeet vetämään yli 5000rpm, joka ollut jonkunlainen "ongelma". Näyttäisi siltä että kyseisen
rajoittimen onnistui löytämään nyt ja ei muuta kuin lisempää jengaa. :)

Kuva

Taitaa kai olla taas kerran jonkunlainen vinkkeli 2.5:n enkka? :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.11.2015 10:43

Laitetaas välillä 1.9TDI.

- ALH moottori
- Borg Warner S356V
- HFLO-X 0.341 suuttimet
- NPSHeads.com -kansi
- Custom nokka
- Tdituning.fi -ohjelma

388hv ja 587Nm

Kuva

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 14.12.2015 15:49

Lainaan tätä topikkia hieman
Huomaako eroa softalla kun vertaa Evry modiin tuollaisessa vm99,Vw passat 1.9tdi 81kw autossa.

On ollut Evry mod mutta tekisi mieli optimoida,
Onkohan noilla tuntuvia eroja? Tuleekohan enemmän menohaluja +2500rpm jälkeen kun vertaa Evry modiin?

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 15.12.2015 5:40

Huomaa. Erot huomaa juuri yläkierroksilla eli suurin ero tulee 3000 jälkeen aina tuonne rajoittajaan asti. Käytettävä kierrosalue laajenee merkittävästi.

Tästä ohjelmoija, jos haluat tekijän, joka ymmärtää ja tekee itse ohjelmansa:

http://www.turbodiesel.fi/map/

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

ViestiKirjoittaja Tero P » 23.5.2016 10:00

1.9Tdi PD

-Asz kone
-NPSHeads.com cnc-kansi
-NPSheads.com nokka-akseli
-Garrett GTB3576KLNRV
-Firad +160% suuttimet
-Airdog II 200GPH polttoainepumppu
-Tdituning.fi softa

Kuva

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

ViestiKirjoittaja Jultsu » 23.5.2016 11:21

Hyvältä näyttää. Onko tehokkaampi tankkipumppu tarpeellinen pd-koneissa että pääsi noihin lukemiin?

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

ViestiKirjoittaja Tero P » 23.5.2016 15:18

Kaverin AVF-koneisesta Passatista on otettu 365hv vakiolla polttoaine puolella.
Eli ei nuo lukemat tartte välttämättä muutoksia polttoaineen siirtoon.
Toki tuossa ko. Passatissa tandemin jälkeinen paine ei ole enää sillä tasolla kuin pitäisi olla.
Omastani en ole vielä mitannut tandemin jälkeistä painetta.
Pitääs mitata ni nähtääs onko kuristava tekijä siirtopuolella vai onko se tandemissa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

Re: Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

ViestiKirjoittaja JukkaA » 8.10.2016 23:25

Polo 1.6TDI CAYB 90hp
- GTC1549VZ
- DPF delete
- Softa

Kuva

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

ViestiKirjoittaja diffas » 11.10.2016 16:22

Viikonlopun dynopäiviltä pieni parannus edelliseen. Vähän kerralla lisää. :D Veto lähtee 2700, koska edelleen tahtoo mennä vikatilaan aliahdoista jos isolla kuormalla alhaalta lähtee vedättää. :/

Kuva

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

Re: Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.4.2017 23:13

Pientä päivitystä aikaisempaan, nyt kunnolla tehty softa by TDITuning.fi

Kuva

188hp ja 360Nm

Speksit yhä 1.6TDI CAYB, GTC1549VZ, DPF ja EGR Delete.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

Re: Dieselin tehokäyriä / dynolappuja

ViestiKirjoittaja diffas » 23.5.2017 22:44

Pistettiin v6:een vähä lisää lyöntiä.

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa