60-120 km/h

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 12.9.2008 16:01

Tehty ja toimii! :)

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 12.9.2008 22:48

^ Mähän sanoin... [/offtopic]

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 13.9.2008 4:13

Auttaako jos kaivaa reijän asfalttiin?

Insane
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 1.9.2008 18:54

ViestiKirjoittaja Insane » 13.9.2008 9:39

Eilen illanpimeydessä piti iteki koittaa et miten toi oma Skeida menee ton välin...eli kännyllä kuvasin ja kotona kellotin sit.

Lentävällä lähdöllä eli 50km/h vauhtia ja talla pohjaan..60-120 karvan alle 7,5sek. Ja siitä 50-120 8,3sek. Ja mittarinopeuksista on kyse eli se on sen about 6km/h vähemmän se todellinen nopeus.

Evry on kiinni mut en kyl tiiä onko siitä mitä hyötyä..pitäis ottaa se pois joskus ja koittaa ilman...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 14.9.2008 18:09

Pitipä koittaa auttoko se kaasupolkimen alta leikkaaminen oikeesti mitää ja sain tulokseksi siinä 7sek pintaan. Koitetaan uudestaan kun saadaan kytkin pitämään ja tulemaan mustaa ;)

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 14.9.2008 21:33

Ed. sivun postaukseen päivitystä:

-95 Audi A6 2.5tdi. GT2359v + dieselkontorin "racet" + ohjelmaa hieman muokattu.
Ahdot 1.65bar.

6.0sekuntia 60-120km/h(mittarin mukaan). Omapaino 1585kg.
Viimeksi muokannut LM, 5.10.2008 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 15.9.2008 20:13

Hieman asiaa sivuten pisti tälläinen silmään.
http://www.zeperfs.com/perfs.php?Action=Duel

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 17.9.2008 11:36

T3 portteri 1,9tdi 12mm nestepää, suora 3" n.700mm pitkä putki [ei juuri ahdista :p ]
suuttimet vielä vakio sekä myös ahdin.
Nyt ajaessa ahdot oli 1,2 bar

Kontissa 30kg invertteri, 12kg kaasupullo, 20kg mig n. 20kg työkaluja/tarvikkeita sekä sokerina pohjalla 4säkkiä (25kg/kpl) hiekkapuhallus hiekkaa :) eli joku +220kg rojua + kuski, tankki vähän alta puolen välin eli yhteis painoa joku +1600-1750kg ehkä...

en ajanut kuin noi kolme vetoa, aika hieman ehkä paranis jos jaksai veivata uusiks
3, 4 ja 5 vaihteella ajen n.13,1
4 ja 5 vaihteella ajaen n.11,9sek
5 vaihteella n.12,4sek

Vähän huono nopeusväli tolle pakun laatikolle kun ei oikein mikään vaihde osu kohdalle tossa, nelos vaihde riittää just nippa nappa 113km/h niin syö aikaa tuo vitoselle vaihtaminen tuossa aika hyvin... :/

Ajat otettu sekkarilla, mittari virhe on 6km/h.
Veto aloitettu mittarin näyttäessa n.60km/h kello 65km/h käyntiin veto vedetty 125km/h asti siinä kohdalla kello seis.

Aslaasj
-
Viestit: 324
Liittynyt: 27.10.2006 13:32

ViestiKirjoittaja Aslaasj » 5.10.2008 16:25

Piti käydä kokeileen kulkeeko tuo oma nuhapumppu samoja aikoja kuin monet vastaavat..ei kulje :/

6 tkm ajettu 2,0 tdi scoutti (17" renkailla), ajat sekkarilla ja mittarin mukaan 60-120.
Puoli tankkia löpöä ja 50 kg koira kontissa+30 kg tavaraa ja 97 kg kuski mukana :)

55 kiihdytys, 60.ssä sekkari päälle, kome vetoa. 9,1 s, 9,4 s ja 9,7 s. Vikassa oli jo loivaa nousua pikkusen.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.10.2008 15:39

mitattu geetech:llä
A4Q 1.9tdi
ensimmäinen 5,7s
toinen 5,8s

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 22.10.2008 19:16

Sekunnin olet vaan jäljessä minun viimesyksyisiä ;)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.10.2008 19:21

tarttee varmaan jo alkaa keksii miten tuota koria sais kevennettyy..... tietty se 12mm nestepää saattaa vähän auttaa

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.10.2008 19:41

Putko: Paljon toi kosla arviolta painaa? Voidaan laskea vaikka polon tulosten perusteella jotain arvioo tehoista.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 22.10.2008 19:54

voi olla jotain 1700-1800kg

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.10.2008 20:20

Mä veikkaan et toi on joku 1500kg, kun omakin on sen verran. Mult uupuu vaan
takaveto, mut lohko on taasen hieman isompi. :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.10.2008 20:32

Putkon tietäen romua ja poppivehettä voi olla siihen malliin että kuskin kanssa toi 1700-1800 voi olla ihan lähellä.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.10.2008 20:43

Niin no tarjosinkin auton omamassaa. :)
Kyl mullaki toi elopaino vaikuttaa helposti tuomalla sen 160kg lisää ;)

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 22.10.2008 21:36

Omamassa lienee alta 1600kg tuollaisella pikkuautolla, sekä muistetaan että omamassa sisältää 75kg kuljettajan.

Oma 1600kg (mitattu) bensa-automaattivolvo menee tuon välin 5,9s 250 heposella. (1,2,3 vaihteilla). Tasan 6s jos 2-3 vaihteet.

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 23.10.2008 21:35

Piti käydä ny itekin.Auto on 2,5TDI pitkä portteri, 60-120kmh meni 9,6sek. ja koitin samalla 0-100kmh 10,4 sek. Pitää ottaa joku päivä kaveri kyytiin kellottamaan ku on vähän hankala itte samaan aikaan. No vähän sai suuntaa.

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 28.10.2008 16:47

Perussetti TDI -koneissa, Racet, 11mm pää, 17/20VNT, 3bar MAP. Pari säätötoimenpidettä ecun sisään, luotettavalla kännysekkarilla:

7,2
7,4
7,8

Mie en osaa ajaa. Pitäisi liikkua paljon paremmin.

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 28.10.2008 19:04

^ BKP -passatti jäi tuosta samalla kännykällä mitattuna noin sekunnin. Ei silläkään jää liikenteessä jalkoihin.

Enkö mie oikeasti osaa, vai onko nuo meidän kikottimet noin laiskoja...

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 4.11.2008 22:14

Uudella kytkimellä koitin tuos kotia tullessani kerran kännykän sekkarilla. Sain 6,04sek. Pieniä hienosäätöjä pitää viellä tehdä :)

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 15.2.2009 22:55

ARL Toledolla 80-120 km/h 5,3s. Mitattu Race chronolla.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 8.3.2009 0:32

Hurjasti on miehillä voimaa, kyl ku noin kovaa mennään.
Oma ei liikahtanu ku 8.69 sekunttiin 60-120. Yksi perhe
vähennettynä kyydistä, aika parani about sekunnin. :)


Niin siis meilläpäin mitataan auto täyteen kuormaan
ahdattuna. :) Oliks toi nyt g-timer toi laite vai mikäs.


edit: Tänään sit kävi melkoisen yksin koittaa. Vähän parani.

Paras vartti oli 16.07sec / 142kmph
paras loppunopeus oli 16.37sec / 144.6kmph

60-120 veto oli 7.50sec.
60-140 veto oli 10.75sec

D-Iivil
-
Viestit: 60
Liittynyt: 30.1.2009 12:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja D-Iivil » 25.3.2009 6:57

Perhelehmä farkku SDi Cordoba meni 60-100kmh 7.1 sekuntia :p

Pitää vielä kokeilla tuo 60-120kmh, varmaan jotain reilua kymmentä sekuntia on tulos.

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 26.3.2009 22:02

oman mittasin tuossa äsken niin 60-120 meni 5,2s, 60 vauhtia ja sekkari päälle sekä kaasupohjaan ja tuollanen aika tuli, mittasin samalla 80-120 välin kanssa niin 3,4s meni se. on se mukavaa kun ahtaa melkoalhaalta ja loppuun asti täysiä :)

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 27.3.2009 7:11

Johan tuo nyt alkaa kulkea jo hyvin. Varsinkin kun miettii mitenkä paljon rojua peräkontissa. Jokos softan sait kohdalleen?

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 27.3.2009 8:36

peräkontti on tyhjä isoimmista laatikoista (~100kg pois), ja softalle ei vielä ole tehty mitään nyt ens maanantaina ajetaan rullilla ja säädetään. juu tuntuu että kiihtyy jo aika äreesti ei meinaa vaan tuo nastarengas pitää ku kolmosella lyö tallan pohjaan vaikka kuivat tiet. no kesärenkaat ku laittaa niin pitokin ehkä paranee.

pasattdi
-
Viestit: 163
Liittynyt: 26.2.2009 13:56

50-100km/h

ViestiKirjoittaja pasattdi » 27.3.2009 20:30

Passatin 90hv kellotusta lähtökohta vakio, 50-100km/h lähtö 50km/h 4. vaihteella 16.8sek. Tehoboxin jälkeen 12.5sek. Oujea! Lisää lisää lisää!!!

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 28.3.2009 20:28

T5 ja 2370kg vaakapainoa ja 10s n. 10 vedon keskiarvo vaihtaen 3 -> 4.
50 läppä auki ja 120+viisarinpaksuus kello poikki. Laiska tölkki. Huipuista ei tiedä kun luminen lentokenttä syö tehoja niin ettei mittari kipitä yli 205:n.

2000/1.9tdi
-
Viestit: 22
Liittynyt: 21.2.2009 12:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja 2000/1.9tdi » 29.3.2009 11:56

Moi... No kävästiin poijan kanssa kokeilemassa ja ajettiin kiihdytykset 8 kertaa ja tässä lopputulokset.

60-100kmh 5.8sec kaikki 6.3/6.5/6.7/2x5.8/2x5.9
60-120kmh 10.5 sec kaikki 12.2/12.3/11.6/3x10.8/10.5
80-120kmh 8.6 sec ja tätä kokeiltii vain 2 kertaa eli 8.6 ja 8.7


Mltäs nää numerot vaikuttaa silleen teitin silmin, eli tiedättekö mitä nää on vakio koneella eli kuinka paljon paremmat nämä ovat vakioon verraten JA siis vain samaan konekokoon verraten Kiitos.? Kiinnostaa mieleipiteenne ja kun en suoraan vertailua löydä..

Vakionahan tää on toi mitä minimerkissä ja allekirjoituksessa.. Ja sitten plastua ja ohjelmaa päälle muttei suuttimia eikä muuta tehty. Mitä veikkaan tehoiksi?

kiinnostuksesta asiaan jäänee odottelemaan asiallisia vastauksia..

jorma

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 2.4.2009 8:03

Talven jälkeen pääsi kokeilemaan tuota aikaa uudelleen Temes GTX:llä mitattuna ajaksi tuli 6,4 sek.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 2.4.2009 15:25

Turbotettu ja lastutettu PD150 Toledo VAG-COM:lla 5,5 sek kaksi vetoa.
Lastutettu A6Q 3.0 TDI 6-6,2 sek.

Käyhän Oltzu Kuopiossa kun kerkiit, herkistellään vähän ;).

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 2.4.2009 16:56

Missäspäin kuopiota näitä herkistellään?

janiba
-
Viestit: 82
Liittynyt: 9.6.2004 20:34
Viesti:

ViestiKirjoittaja janiba » 2.4.2009 21:49

Leväsellä
Viimeksi muokannut janiba, 3.4.2009 6:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Sekottaja
-
Viestit: 60
Liittynyt: 7.4.2007 7:23

ViestiKirjoittaja Sekottaja » 2.4.2009 22:24

Turbotettu ja lastutettu PD150 Toledo VAG-COM:lla 5,5 sek kaksi vetoa.
Lastutettu A6Q 3.0 TDI 6-6,2 sek.

Käyhän Oltzu Kuopiossa kun kerkiit, herkistellään vähän ;).



Tohelosta tuli kyllä "toimiva" ;) Tämä lastutus ei kyllä mennyt hukkaan ;)

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 11.4.2009 20:07

pääsiäis idea!

Voisiko aikoja kirjata ekaan postiin?

tyyliin auto,aika,viritykset,nick
?

Mikä on muuten vakio c250 cdi:n aika eli se mese jossa on 2,1l kone ja 204hv ja 500nm?

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 13.4.2009 10:16

Kevättä rinnassa... Oli pakko käydä kokeilemassa muutama veto! Työvälineenä ihan virallinen sekuntikello = )

Kaikki vedot väliin 5,1-5,5 sec... Suurin osa 5,2 luokkaa. Eli ei juuri muutosta edelliseen, vaikka setuppi on vähän muuttunut.

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

ViestiKirjoittaja vr6power » 21.4.2009 23:12

Laittakaa nyt kaikki myöskin tietoja mitä muutoksia te olette tehnyt auotolle, ja tietysti mikä auto ja jos tiedätte laittakaa myöskin teho/väänöä. Niin on vähän enemmän hyötyä muille :)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.4.2009 13:53

Pitäisikö vielä mainita onko muutokset katsastettuja vai ei ;)

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 22.4.2009 15:49

No mulla on vakiopeli. :)

cordobavariotdi
-
Viestit: 247
Liittynyt: 8.11.2007 23:00

ViestiKirjoittaja cordobavariotdi » 22.4.2009 15:53

just juu ja rekkari tunnus olis kanssa varmaan kiva.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 22.4.2009 16:15

juu ja voishan sen kuvan lisätä autosta missä näkyy kilvet

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

ViestiKirjoittaja vr6power » 22.4.2009 17:55

tarkoitin vaan että esim:

mitattu geetech:llä
A4Q 1.9tdi
ensimmäinen 5,7s
toinen 5,8s

Kaikki tietää että tuo ei ole vakio peli!! ja se on mun mielestä turha laittaa tommosta tietoa, jos ei saa selvillä, mikä siihen on laitettu!!

Ja kun tällä ei ole nimi eikä kuva, niin miksi ei uskaltais laittaa auton tietoa esille???

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 22.4.2009 18:17

monilla on se foliohattu pääsä piukasti ;)

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 22.4.2009 18:23

Onhan noi yksityisviestit keksitty jos kiinnostaa mitä muutoksia autossa on.

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

ViestiKirjoittaja vr6power » 22.4.2009 22:59

No tietysti, mutta kun selailee 5 sivuja läpi, ja vertailee aikoja ja autoja, on aika paljon yksinkertaisempi jos heti näkyy viestistä minkälainen auto on kysymys!!

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 23.4.2009 1:10

Ei poliisia tai katsastusmiestä/naista kiinnosta paskan vertaa mitä noihin autoihin on tehty. Eikä se varmaan ole mitään rakettitiedettä muutenkaan etteikö voisi kertoa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.4.2009 6:43

Ai ei vai? Kyllähä se on nykyään melko jeesustelua koko touhu.

Kyllä tuo resepti 60-120 alle 7sek pitäisi olla niin tuttua kauraa, että voi kertoa keskellä yötä jos joku herättää ja kysyy.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 22.5.2009 7:30

Nyt 6.7s seuraavanlaisella setillä:

17/20 hybridi + 60mm imuputkisto
P764 Suut.
3bar map
vap.virt.s
softa
10mm


Edellisellä huomattavasti vaatimattomammalla paketilla sama aika..

jotaki täytyy alkaa tekemään kun paineitakin on jo 1.6-1.7 mutta ei jaksa mennä.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 2.6.2009 22:41

Kellotimpa AHU-Cordooban joutessani tänään vag-comin avustuksella.

Timestampit näytti 4.58 sekuntia 61-121km/h välille (vag-comin mittavirhe tasan 0) . Eiköhän se tuosta vielä jonkun kymmenyksen parane kun ohjelmaa hieman vielä rukataan (4000rpm jälkeen puuttui vielä 10% syöttömäärästä) tai jopa jos olis koittanu vaikka kerran tai pari uudestaan.
Viimeksi muokannut p0wer, 2.6.2009 23:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 2.6.2009 22:53

Audi 80 ´90 1Y, 19,9 sekuntia. ´96 Passat 1Z, 15,7 sekuntia. Meinaavat karata käsistä...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.6.2009 22:58

Pappamallin -95 farkku passat 1Z aika liki 6s.

scudo
-
Viestit: 49
Liittynyt: 3.4.2005 22:25

ViestiKirjoittaja scudo » 5.6.2009 0:07

Octavia 2.0TDI DSG n. 6s.

henkkasavosta
-
Viestit: 310
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 5.6.2009 16:23

Uudella yrityksellä:

karvan yli 6 sekuntia, kolme yritystä kymmenyksen sisään, ASV-passatilla.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 13.6.2009 8:09

Pari vetoa tuli otettua.

9,3sek keskiarvo. GTx kanssa mitattu niin et ajaa 59km/h sit jalka suoraksi ja 120km/h saakka. Pitää vaihtaa 3->4 jossain 110km/h paikkeilla :(

Tossa paras rykäsy...

60-70: 1,1s
60-80: 2,3s
60-90: 3,4s
60-100: 5,0s
60-110: 7,1s
60-120: 9,1s

Lisää tarvitaan ja paljon. :)

Autossa putkistoa muokattu, 320CDi MAF (vaikuttaa jotain ehkä? :D) välijäähy, tuhosuodatin ja joku pilipali lastu. Puol tankkii löpöö 90kg kuski ja reilu 100kg musiikkivermeitä....

Tarvis varmaan musakkilaitteet myydä pois ja sijoittaa rahat pellin alle. Samalla tippuis paino hiukan ja sais ehkä parit heposet lisää..

tuhkis
-
Viestit: 23
Liittynyt: 1.8.2007 6:52

ViestiKirjoittaja tuhkis » 20.7.2009 1:48

kolmosella 5,9s
nelosella 7,0s

Kolmos vaihteella olisi mennyt nopeamminkin, mutta vedot loppuu kesken 110km/h kohdalla, nelosella taasen ahdin ei vielä kunnolla alussa herää.

Moottorina, kuopiossa muutamalla pajalla hoitoa saanut 2.0 tdi.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 20.7.2009 2:34

Pitkä T4-bussi 111kW mosalla noin 10 sekuntia. Kolmosella riittää välitykset just noin 120 asti, ainakin mittarin mukaan. Lisävoimasta olis apua ohituksiin...

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 20.7.2009 12:12

Vajaaveto ATJ, GT1749VA, Optimec, puol tankkia ja kaks kyydissä = 9,4 Gtekillä..

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 19.9.2009 22:13

4,5 sek. 3 vedon keskiarvo.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 19.9.2009 22:56

asiallinen aika jo =) millä mittarilla ?

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 19.9.2009 23:15

racechrono

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.9.2009 4:39

eiks racechronossa ole toi 80-120 mittaus ainoastaan?

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 20.9.2009 4:44

Näin muuten vaan ni mihin tää "sitkeystesti" 60-120km/h oikein perustuu alunperin?

Toi väli vaan ei oikein sovi tolle pakun laatikolle/ahdoille...joutuu vaihtaa viimeistään jossain 110km/h kieppeillä

golf
-
Viestit: 319
Liittynyt: 4.8.2003 17:15

ViestiKirjoittaja golf » 20.9.2009 11:32

diffas: kyllä siihen racechronoon voi itse lisätä sen 60-120kmh

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 20.9.2009 12:09

Hitto, selkeesti missanu jonku ominaisuuden taas, vai tuli kyl tutkittua tota.
Kaipa tää on joku laajennettu ohituskiihtyvyys, kun lehdissä on yleensä toi 60-100 ja 80-120.

McHilly
-
Viestit: 184
Liittynyt: 23.7.2003 12:27

ViestiKirjoittaja McHilly » 22.9.2009 13:18

80-120 pari rykäsyä sportti asennossa 5.1s, RaceChronolla

jph84
-
Viestit: 12
Liittynyt: 28.12.2008 15:51

ViestiKirjoittaja jph84 » 27.9.2009 19:04

täällä kun näyttää olevan näitä race chronon käyttäjiä niin tarviisi hieman apua ohjelman käytössä. Hain kännyyn ks. ohjelman mutta en oikeen osaa käyttää sitä, lähinnä nuo suorituskyky mittaukset kiinnostaa. Eli ensinnäkin pitää ilmeisesti valita valikosta new session, sen jälkeen esim. 80-120km/h ja sittenkö pitäisi painaa start jolloin alkaa etsiä sateliitteja. Mutta mitä vielä, pitäiskö nyt olla toiminta valmis!? Olenko tässä vaiheessa oikeassa vai väärässä? Asetuksista oon valinnut internal gps:n. Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vaivautua antamaan jotain neuvoja.

betamax
-
Viestit: 261
Liittynyt: 29.4.2007 20:50

ViestiKirjoittaja betamax » 27.9.2009 19:33

Joo sit vaan odottelet et on löytäny tarpeeksi satellitteja jossa ainakin omalla N95:lla kestää 5-10min. Ja sen jälkeen kiihdytät tuon 80-120kmh. Se alkaa siis ittestää laskee aikaa ku menee yli ton 80 ja pysähtyy ku menet yli 120.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 27.9.2009 19:37

itsellekin hieman epäselvää tuon race cronon toiminta, tuo 80-120 pelaa ok, mutta esim 0-100. Mistä tietää koska se alkaa laskemaan sitä aikaa?
ja miten siihen saa ohjelmoitua esim 60-120kmh mittauksen?

jph84
-
Viestit: 12
Liittynyt: 28.12.2008 15:51

ViestiKirjoittaja jph84 » 27.9.2009 20:02

ok...mitenkäs paljon niitä sateliitteja pitäis löytyy että lähtee mittaamaan?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 27.9.2009 23:25

Kolmen kokeilun keskiarvo käsisekkarilla mitattuna, kello käyntiin 60 kohalla ja stop 120. Vaihteenvaihto 80 kohalla.

5.3sek.

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 28.9.2009 17:07

race chronolla mitattu 60-120km/h 5.9s

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 28.9.2009 19:35

kolmella vedolla 6,31 s. juoksevalla vauhilla kännykän sekkarilla ja kolmosvaihteella mittarinopeudesta.

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 9.10.2009 10:19

Metric units
0 to 100 km/h: 11.1 +- 0.88s
400m: 18.2 +- 0.88s, @107 km/h
60-120 km/h: 10.4 +- 0.88s
200 meters: 11.5 +- 0.88s, @101 km/h

Autona Bora 66kw(agr) ja virityksinä vaan poppivehkeet ja evry.
Patalaiskahan tuo on toistaiseksi mutta jos ensi kesänä pääsisi vähän toisiin vauhteihin :)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 9.10.2009 12:13

1Y Audi 80, mustan pilven saattelemana kolmosvaihteella 60-120 19,0 8)

JSt
-
Viestit: 43
Liittynyt: 11.11.2008 14:08

ViestiKirjoittaja JSt » 5.11.2009 10:02

Passat 2.0TDI ei oikein ollut luotu kulkemaan tätä väliä, nimittäin kolmosella loppuu just pahasti välitykset kesken saavuttaakseen todellisen 120 km/h nopeuden. Ja luonnollisesti nelosella kiihdyttäessä on alhaalta niin puutunut, ettei kannata edes yrittää.

Muutaman vedon kokeiltuani jäin reiluihin 8,5s aikoihin kolmosen kautta neloselle kiihdyttäen.

Tästä suivaantuneena mietin, että kellotteleehan täällä muutkin mittarinopeuksista, joten pikainen tarkistus. 120 km/h mittarissa oli todellista 115, ja 60 km/h oli todellista 57, joten eikun Tempesiin uudet arvot 57-115, ja johan llikahti.

Seuraava siis kolmosella kepitettynä tasakaasulta hiukan alle kuudestakympistä.
Tutkiessa aikaa välillä 115 km/h ja 117 km/h saa jonkinmoisen käsityksen siitä kolmosen kesken loppumisesta.

57-115 km/h: 7,5 s

57-67 km/h: 1,1 s
57-77 km/h: 2,2 s
57-87 km/h: 3,4 s
57-97 km/h: 4,7 s
57-107 km/h: 6,1 s
57-117 km/h: 8,0 s

57-67 km/h: 19 m
57-77 km/h: 41 m
57-87 km/h: 68 m
57-97 km/h: 101 m
57-107 km/h: 143 m
57-117 km/h: 201 m

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 16.11.2009 8:57

Niin pystyykö tolla VAG-COM-ohjelmalla kellottamaan "automaattisesti" esim. 60-120 kiihtyvyyden? Johto kiinni ja ohjelma auki, baanalle kiihdyttämään ja ohjelma tallentaa datan? Vai kuvittelenko vaan omiani?

Passatin tehoja tarvitse tarkastella, että onko tallella vai koneessa jotain vikaa. Onko tiptronicin kanssa tuolla metodilla mitään mahdollisuutta oikeasti selvitellä onko autossa tukkoisuutta?

TDIT
-
Viestit: 204
Liittynyt: 17.4.2006 16:16

ViestiKirjoittaja TDIT » 16.11.2009 16:39

kyllä pystyy vag-comilla mittaamaan..

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 25.11.2009 19:31

keskimäärin 5.5s 3. vaihteella.


farmari cordoba ahu koneella jossa s1bg, racet ja mappiohjattu softa. kytkin vakio eikä luista. täysi veto päällä vasta 2700 kohdalla

L18
-
Viestit: 52
Liittynyt: 22.1.2008 11:56

ViestiKirjoittaja L18 » 26.11.2009 11:01

Softatulla ARL Toledolla 80-120km/h 4.5sek.
Mittarina Race Chrono.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 26.11.2009 11:48

Tuolla cordoballa mittailin tuon samaisen 80-120km/h välin 3.3-3.7s viidellä vedolla mitattuna.

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 26.11.2009 15:42

60-120 vcds:llä mitattuna 6s +-0.54s.

Cordoba vario AGR koneella. 110hp suuttimet ja pientä ohjelmapäivitystä.

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 5.12.2009 14:43

Tulipas tämä omakin golffi koeponnistettua, mittausvälineenä tempes ja ulkoinen gps:

Golf variant iv atd 100hp, kiihdytetty nopeimmalla mahdollisella tavalla, noin 10kmh alle aloitusnopeuden kaasu pohjaan.

Vakio:

80-120kmh 10,2s
60-120kmh 13,8s

LTR-racing ohjelmalla, väännöt maltillinen 300Nm kytkimen säästämiseksi:

80-120kmh 6,8s
60-120kmh 9,5s

Fyysisesti täysin vakio moottori löytyy keulalta.

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 5.12.2009 22:19

Aazi Ventolla kuudesta kympistä talla pohjaan ja pykällys välissä. 2x80kg lihaa ja puolitankkia naftaa. Kännykän sekkarilla yksi testiveto.

60-120 km/h 10,2s

Paranisi varmaan jos ottais useamman vedon.

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 6.12.2009 2:35

Audi 100 2,5 TDI (AAT) lussusti toimivalla automaatilla 9,3 sekuntia. Vissiin sielä on joku lastu, muuten vakio.

santikko
-
Viestit: 123
Liittynyt: 27.5.2009 15:46

ViestiKirjoittaja santikko » 6.12.2009 10:07

ahu passatti, joskus ollut 66kw, varmaankin puhutaan liki minuutista, ja tuon korkeempia lukemia ei nopeusmittariin saakkaan.

jukkaik
-
Viestit: 40
Liittynyt: 23.12.2005 7:33

ViestiKirjoittaja jukkaik » 7.12.2009 18:25

Isäukon Golf IV variantilla mitattuja arvoja:
60-120 mittarinopeus: Kolmosella 5,9s. Nelosella 7,9s. Vitosella 13,5s. Nämä vedot siis ilman alkuvauhtia eli samalla kun kello käyntiin niin tasanopeudesta kaasu pohjaan.

60-120 alkuvauhdilla: Kolmosella 5,0s. Nelosella 7,2s. Vitosella 12,5s. Näissä vedoissa kaasu pohjaan n. 50 vauhdista ja kello käymään 60 kohdalla.

70-130 mittarinopeus: Kolmosella 6,1s. Nelosella 7,5s. Vitosella 11,5s. Nämä vedot siis ilman alkuvauhtia eli samalla kun kello käyntiin niin tasanopeudesta kaasu pohjaan.

70-130 alkuvauhdilla: Kolmosella 5,4s. Nelosella 7,0s. Vitosella 10,0s.

Setuppi: Lähtökohtana ALH. Race suuttimet, iso cooleri, ahdin 1749VB:n pakopesään Fin-Turbolla tehty hybridi, nokka ja ohjelma FinDieseliltä. Syöttöpumpussa vakio 10mm nestepää, matalapaine siirtopumppu helpottamassa syöttöpumpun aineensaantia.
Kytkimenä perinteinen kiinteä vp, Sasch asetelma ja VR6 levy.

Meinaapi vaan olla talvikumeilla vähän pitovaikeuksia kolmosella tasanopeudesta lähdettäessä...:)

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 7.12.2009 19:43

^oispa kaikilla nappuloilla ollut tuollainen isäukko;)

jukkaik
-
Viestit: 40
Liittynyt: 23.12.2005 7:33

ViestiKirjoittaja jukkaik » 7.12.2009 20:21

Joo, isäukko viritteli aikoinaan saippualaatikko Datsunia. Oli kovakulkuisimpia kotteroita kylällä silloin. Nyt pitkästä aikaa innostui vielä eläkepäivillään virittelystä uudelleen. Kun sen kipinän on kerran saanut...

Mutta asiaan: Löysin vielä yhdet mittaustulokset. Nämä tulokset on mitattu vähän nykyistä rajummalla ohjelmalla. Tässä ohjelmassa oli pikkasen liiaksi savutusta ahtimen heräämisvaiheessa...

60-120 mittarinopeus, tasanopeudesta kello käyntiin ja samalla kaasu pohjaan: Kolmosella 5,6s. Nelosella 7,4s. Vitosella 11,0s. Tällä ohjelmalla meinasi 195 leveillä kesäkumeillakin olla kolmosella pitovaikeuksia kylmällä asfaltilla.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 7.12.2009 21:44

Ja suuttimethan tuossa hurja-Hannun autossa on Ultime2:t :).

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 8.12.2009 11:06

Aazi Ventolla kuudesta kympistä talla pohjaan ja pykällys välissä. 2x80kg lihaa ja puolitankkia naftaa. Kännykän sekkarilla yksi testiveto.

60-120 km/h 10,2s

Paranisi varmaan jos ottais useamman vedon.


Millä perusteella paranisi? Jos meinaat inhimillistä mittausvirhettä, niin ihan yhtä suuri todennäköisyys on että tulos huononee. ;-)

alspe
-
Viestit: 823
Liittynyt: 24.6.2009 10:40

ViestiKirjoittaja alspe » 8.12.2009 11:08

Mikä halvatut D Golf kulkee kolmosella 130 km/h kuten ylhäällä? Pitääkin oikein koittaa, mutta tuntuu että varmaa 5000 rpm saa olla lasissa.

jukkaik
-
Viestit: 40
Liittynyt: 23.12.2005 7:33

ViestiKirjoittaja jukkaik » 8.12.2009 11:57

Pistää vaan semmosen ohjelman että on vetäviä kierroksia vähä ylemmäs...;)

Liyno
-
Viestit: 244
Liittynyt: 28.3.2006 22:06

ViestiKirjoittaja Liyno » 14.12.2009 13:02

Aazi ventolla pikainen nykäsy uudella mutkalla. (vakio 9mm pumppu)

4:lla 9.7s
lähtö kolmosella ja vaihto neloselle 8.6s

rajumpaa pumppua huutais

Edit: Huononis varmaan jos ottais useamman vedon vai mitä alspe ? ;-) (totta haastat, heittoja tulee molempiin suuntiin)

bigbear
-
Viestit: 669
Liittynyt: 7.8.2003 13:27

ViestiKirjoittaja bigbear » 13.1.2010 20:32

Kuinka rivakasti 2.0tdi 170hv kulkee lastutettuna.

Mulla on nyt kova henkinen taisto joko Skoda Octavia RS tai BMW 320d 163hv.

Bemarista irtoaa lastulla hiukan yli 200 ja skodasta hiukan alle. Skodaan vaan saisi DSG laatikon ja mukavat varusteet BMW:n hinnalla.

diffas
-
Viestit: 873
Liittynyt: 11.4.2008 14:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja diffas » 13.1.2010 21:51

Kyl tuosta 170 heppasestaki se 200 irtoaa. Veikkaan että joku ~7.5 - 8 sekkaa menee.

Naftasukka
-
Viestit: 19
Liittynyt: 18.12.2005 14:16

ViestiKirjoittaja Naftasukka » 25.1.2010 17:52

N. 2,3 metriä korkea ACV transporteri kykeni 26 sekuntiin - 127hp ja 299nm. Racechronolla mittasin ja toista yritystä ei sitten kiinnostanut enää ottaa.

Hörnyyttäjä
-
Viestit: 20
Liittynyt: 24.2.2008 12:28

ViestiKirjoittaja Hörnyyttäjä » 25.1.2010 20:53

vanhalla 32b farmari passatilla 2.0TDic garretin vntllä 9sek kolmosella.

gti^^
-
Viestit: 13
Liittynyt: 5.9.2006 9:30

ViestiKirjoittaja gti^^ » 22.2.2010 9:02

jetta pärähti 60-120km/H keskiarvo 5.9sek 80-120km/H 3.7 sek


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa