DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Valvoja: ffp jäsenet
DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
En nopeasti hakemalla oikein löytänyt muiden kokemuksia miten helposti tai hankalasti DPF:n saisi vaihdettua B7 passattiin, eli 1.6D (2011), moottori CAYC.
ELSA:n mukaan ei tarvitsisi irroittaa apurunkoa lainkaan, vaan DPF mahtuisi tulemaan alakautta pakoputkitunnelista pois, kunhan vain irroittaa tunnelissa olevan lämpösuojan ja irroittaa moottorin heilahtelunrajoittimen ja kallistaa moottoria tilan saamiseksi, siten DPF:ää kiertämällä sopivaan asentoon sen pitäisi mahtua tunnelia pitkin pois?
Mutta olisin mielellään kuullut muilta kommentteja, että onko tämä käytännössä mahdollista? Tai jos operaatiossa on lisäksi muita hankaluuksia mitä tullut vastaan.
Edit:
Myös kommentteja toivoisin, että mitä tuossa autossa tapahtuu, kun tuhkaraja saavuttaa sen 70g. Estääkö auto ajamisen, vai salliiko käytön siihen pisteeseen saakka kun poltot vielä onnistuu ja pakovastus ei liian suuri? Jostain luin, että 68g olisi varoitusraja, itsellä on nyt 66,2g. Myöskin, jos jollain kikkailulla saa lisäaikaa suodattimelle, esim "nollaamalla" VCDS:llä arvoja? Tähän saakka poltot autossa tapahtuvat aina tasan 750km välein, joka on varmaankin takaraja poltojen maksimivälille, joten kovin tukossa se ei olisi vielä, kulutus on tosin nousussa mielestäni parilla desillä aikaisempaan verrattuna. Pakovastus tyhjäkäynnillä on jotain 6 ja 8 välillä ja normiajossa kymmeniä (20-60), yhdellä testiajolla pari piikkiä oli yli sadan, suurin 154 (hPa), onkohan 150 maksimi jatkuvalle vastukselle?
ELSA:n mukaan ei tarvitsisi irroittaa apurunkoa lainkaan, vaan DPF mahtuisi tulemaan alakautta pakoputkitunnelista pois, kunhan vain irroittaa tunnelissa olevan lämpösuojan ja irroittaa moottorin heilahtelunrajoittimen ja kallistaa moottoria tilan saamiseksi, siten DPF:ää kiertämällä sopivaan asentoon sen pitäisi mahtua tunnelia pitkin pois?
Mutta olisin mielellään kuullut muilta kommentteja, että onko tämä käytännössä mahdollista? Tai jos operaatiossa on lisäksi muita hankaluuksia mitä tullut vastaan.
Edit:
Myös kommentteja toivoisin, että mitä tuossa autossa tapahtuu, kun tuhkaraja saavuttaa sen 70g. Estääkö auto ajamisen, vai salliiko käytön siihen pisteeseen saakka kun poltot vielä onnistuu ja pakovastus ei liian suuri? Jostain luin, että 68g olisi varoitusraja, itsellä on nyt 66,2g. Myöskin, jos jollain kikkailulla saa lisäaikaa suodattimelle, esim "nollaamalla" VCDS:llä arvoja? Tähän saakka poltot autossa tapahtuvat aina tasan 750km välein, joka on varmaankin takaraja poltojen maksimivälille, joten kovin tukossa se ei olisi vielä, kulutus on tosin nousussa mielestäni parilla desillä aikaisempaan verrattuna. Pakovastus tyhjäkäynnillä on jotain 6 ja 8 välillä ja normiajossa kymmeniä (20-60), yhdellä testiajolla pari piikkiä oli yli sadan, suurin 154 (hPa), onkohan 150 maksimi jatkuvalle vastukselle?
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
En henkilökohtaisesti osaa sanoa tuohon suodattimen irrotukseen ja asennukseen juuta enkä jaata muuta kuin että luota elsaan. Naapurin V70 Volvo puoli miljoonaa mittarissa alkoi suodattimen todellisen täyttymisen paikkeilla tihentämään polttovälejä koko ajan tiheämmäksi ja vihon ja viimein meni "limb modeen" vikakoodeja pino ja moottori ei enää jaksanut käydä edes tyhjäkäyntiä. Uus loukku montulla paikalleen tuhkien nollaus auto-comilla ja taas mentiin. Tuo tuhkamäärä on siis todellakin vain laskennallinen. Regenerointien tihentyminen on merkki täyttymisestä ja silloin on vaihtoraja lähellä.
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
En tiedä kuinka paljon eroaa 2litrasesta cffb, mut mul on just dpf apurungon ja pohjan välissä konkelossa vaikka apurunkoa on pudotettu n.5cm. Eli ahdasta on. Kiinnostais kans tuon pöntön pesu tai tyhjennys/poisto ohjelmalla. Mites egr poisto onnistuu?
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Pasuuna83: Onnistuiko DPF:n vaihto lopulta?
Sain VW:n huollosta kommentin, että he laskevat apurunkoa myös alaspäin koska nosturien kanssa niin helppoa, mutta myönsivät, että sen pitäisi mahtua tulemaan myös ilman apurungon laskemistakin, ilmeisesti tilaa on kovin vähän. Tekisi mieli kyllä vaihtaa suodatin vasta sitten kuin oikeasti suodatin täyttymässä. Käytännössä kaikissa aikaisemmissakin autoissani dpf:n poltot on ollut tuon maksimi km määrän välein, noin 750km.
VCDS:llä ei taida olla mahdollista tehdä käytöstä poistoa, vai olisiko se mahdollista, jos sieltä long coding kohdasta moottorinohjaimelta ottaa rastin dpf fitted pois ;) En ole myöskään kokeillut, että olisiko laskennallista tuhkamäärää mahdollista korjata alaspäin.
Sain VW:n huollosta kommentin, että he laskevat apurunkoa myös alaspäin koska nosturien kanssa niin helppoa, mutta myönsivät, että sen pitäisi mahtua tulemaan myös ilman apurungon laskemistakin, ilmeisesti tilaa on kovin vähän. Tekisi mieli kyllä vaihtaa suodatin vasta sitten kuin oikeasti suodatin täyttymässä. Käytännössä kaikissa aikaisemmissakin autoissani dpf:n poltot on ollut tuon maksimi km määrän välein, noin 750km.
VCDS:llä ei taida olla mahdollista tehdä käytöstä poistoa, vai olisiko se mahdollista, jos sieltä long coding kohdasta moottorinohjaimelta ottaa rastin dpf fitted pois ;) En ole myöskään kokeillut, että olisiko laskennallista tuhkamäärää mahdollista korjata alaspäin.
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Miksi korjaisit tuhkamäärää alemmas?
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Jos sillä saisi DPF:lle enemmän kilometrejä kuin mitä auto laskennallisesti antaisi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Eikös se ole virtausvastuksen takia kovinkin pahasta ajaa tukkonaisella filsulla?
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Ei se sitä pönttöä puhdista vaikka nollaisit arvon
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Tietenkin vaihdan sen jos se todella on elinikänsä päässä ja virtausvastus liian suuri, mutta jos tuo tuhkamäärä on kovinkin laskennallinen, niin sitten mieluummin ajan sen lähemmäs sitä todellista täyttymistä.
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
jyrkim kirjoitti:Pasuuna83: Onnistuiko DPF:n vaihto lopulta?
VCDS:llä ei taida olla mahdollista tehdä käytöstä poistoa, vai olisiko se mahdollista, jos sieltä long coding kohdasta moottorinohjaimelta ottaa rastin dpf fitted pois ;) En ole myöskään kokeillut, että olisiko laskennallista tuhkamäärää mahdollista korjata alaspäin.
DPF:n käytöstä poisto vaatii tehokarttojen muokkaamista. Sitä palvelua voi sit vastaavasti kysyä softauspajoilta ja samalla saa tehoja lisää jos haluaa. Minä ottaisin loukun irti kenno kartanolle ja softapajalla EGR-off ja DPF-off, eikä tarttis murehtia enää tulevaisuudessa loukun täyttymistä.
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Kyllä se sieltä mahtu tulemaan ku aikansa taisteli. Pohjan lämpösuojan ku irroittaa niin saa vähän lisätilaa. Mulla oli putki irrallaan turbon vaihdon takia.
En tiedä kuinka tukossa kyseinen loukku on mutta en uskaltanu vielä tyhjentää ku auto kuuluu päästöhuijauksen piiriin, ja pitäisi käydä ensin merkkiliikkeessä päivittämässä ohjelma et saa siitä dokumenttia katsastukseen.
En tiedä kuinka tukossa kyseinen loukku on mutta en uskaltanu vielä tyhjentää ku auto kuuluu päästöhuijauksen piiriin, ja pitäisi käydä ensin merkkiliikkeessä päivittämässä ohjelma et saa siitä dokumenttia katsastukseen.
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Kumma jos ei saisi puhdistettua esim paineilman ja lämmityksen avulla ym mutta kokeilisin sen. Voi toimia kuin uusi sen jälkeen..
Tietysti jos tekee tekee rälläkällä "huoltoluukun" ja ottaa kokonaan pois ja sitten ohjelmiston parannus. Vaikka ei olis tukkeutunut niin tuostahan ei ole muuta kuin haittaa.
Tietysti jos tekee tekee rälläkällä "huoltoluukun" ja ottaa kokonaan pois ja sitten ohjelmiston parannus. Vaikka ei olis tukkeutunut niin tuostahan ei ole muuta kuin haittaa.
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Kun tommosen pöntön näkee sisältä niin ymmärtää miksi paineilma ei tee yhtään mitään.
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Oletko kokeillut puhdistaa itse?
Paineilma apuna ja on muutamia ideoita mutta "tukkoinen" dpf puuttuu ja autokin.
Paineilma apuna ja on muutamia ideoita mutta "tukkoinen" dpf puuttuu ja autokin.
Re: DPF vaihto 1.6 B7 passattiin
Jos sen kennon sais halki ja kasaan niin vois onnistua mut eipä se oo oikein mahdollista
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa