Moro.
Olisiko jollain ollut samanlaista vikaa kuin minulla on Octaviassa joka on 08 vuosimallia ja 1.9TDI koneella.
Auto on tehnyt seuraavanlaista jo muutamia kertoja. Auto lähtee aamulla ihan hyvin liikkeelle eikä huomaa mitään outoa. Sitten motarilla kun vauhti on ollut noin 80-100 km/h niin auto nykäisee muutamia kertoja, jonka jälkeen auto sammuu kokonaan. Mitään vikavaloja ei syty, ainostaan akkuvalo jää palamaan ihan samanlaitti kuin katkaisisi virrat. Sen jälkeen kun auto on seisonut joku 15min niin se lähtee normaalisti käyntiin ja viasta ei ole mitään tietoa.
Vikakoodit on nyt luettu pariin kertaan sen jälkeen kun tälläinen on tapahtunut ja se ei jätä minkäänlaista vikaa muistiin.
Ja vika on noudattanut samaa kaavaa joka kerta, ilma on kostea ja sataa vettä. Nopeus on ollut 80-100km/h kun ensimmäiset nykimiset on tullut. Ja hetken seisomisen jälkeen lähtee normaalisti käyntiin.
Ocu -08 sammuu kesken ajon.
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Ocu -08 sammuu kesken ajon.
Kampiakselin asentotunnistin tai sen piuha voisi tehdä tuollaista.
Re: Ocu -08 sammuu kesken ajon.
Rele 109 tekee kanssa tuota.
Re: Ocu -08 sammuu kesken ajon.
Onhan vikakoodit luettu vcds:llä eikä millään kiinan pilipalilla?
Re: Ocu -08 sammuu kesken ajon.
Vikakoodit luettiin ihan kunnon vehkeillä.
Eikö tuosta kampiakselintunnistemesta jää sitten mitään vikakoodeja ??
Ja onko tuosta releestä jotain tarkempaa tietoa jossain ??
Eikö tuosta kampiakselintunnistemesta jää sitten mitään vikakoodeja ??
Ja onko tuosta releestä jotain tarkempaa tietoa jossain ??
Re: Ocu -08 sammuu kesken ajon.
Omassa entisessä autossani oli vastaavat oireet. Moottorin häiriövalo tai mikään muukaan häiriövalo ei palanut vian päällä ollessa, eikä mitään vikakoodeja ilmaantunut. Tätä jatku noin 2kk:a kunnes töihin mennessä auto rykäisi oikeen kunnolla ja hehkutuksen merkkivalo syttyi palamaan, ja löytyi myös vikakoodi kampiakselin tunnistimesta.
Tunnistimessa ei vikaa ollut. Varsinainen vika löytyi johtosarjasta. Tunnistimen impulssi johto oli näynnäisesti ehjä, mutta kuitenkin öljynsuodattimelta akkukotelolle asti jännällä sykkyrällä. Vaihdoin / korjasin tinaamalla uuden johdon ja vika korjaantui sillä.
Oletko huomioinut miten kierroslukumittari käyttyy vian olessa päällä, omassa autossani kierrolukumittari näytti mitä sattuu kun vikavalokin saatiin syttymään.
Tunnistimessa ei vikaa ollut. Varsinainen vika löytyi johtosarjasta. Tunnistimen impulssi johto oli näynnäisesti ehjä, mutta kuitenkin öljynsuodattimelta akkukotelolle asti jännällä sykkyrällä. Vaihdoin / korjasin tinaamalla uuden johdon ja vika korjaantui sillä.
Oletko huomioinut miten kierroslukumittari käyttyy vian olessa päällä, omassa autossani kierrolukumittari näytti mitä sattuu kun vikavalokin saatiin syttymään.
Re: Ocu -08 sammuu kesken ajon.
Kierrosluku mittari nytkähtää siinä kohtaa ku auto nykii sen muutaman kerran ja sitten seuraavaksi se putoaa täysin nolliin. Ku siinä se vähän ihmeellinen on kun ei siinäkän kohtaan tulee mitään vikavaloa.
Nyt luin muista paikoista niin tuo päävirtarele mikä vanhoissa octavioissa on ollu 109 ja uusimmissa jotain muuta on aiheuttanut täysin vastaavanlaista oireilua. Että siellä olisi jokin kylmäjuotos ajan saatossa löystynyt ja sitten jossain kohtaa se ei vaan anna sähköäläpi ja katkaisee polttoaine syötön jolloin auto sammuu.
Ajattelin purkaa sen verran että näen tuon rele taulun autossa niin saan siitä vähän katsottua.
Nyt luin muista paikoista niin tuo päävirtarele mikä vanhoissa octavioissa on ollu 109 ja uusimmissa jotain muuta on aiheuttanut täysin vastaavanlaista oireilua. Että siellä olisi jokin kylmäjuotos ajan saatossa löystynyt ja sitten jossain kohtaa se ei vaan anna sähköäläpi ja katkaisee polttoaine syötön jolloin auto sammuu.
Ajattelin purkaa sen verran että näen tuon rele taulun autossa niin saan siitä vähän katsottua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 73 vierailijaa