Passat 3C nykäisi ja sammui

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jurmu
-
Viestit: 43
Liittynyt: 15.5.2004 17:59

Passat 3C nykäisi ja sammui

ViestiKirjoittaja Jurmu » 29.10.2017 18:48

Passat 2.0 TDI nykäisi ja sammui ajosta. Vauhtia oli n 40 kmh ja olin juuri ylittämässä risteystä, kun auto nykäisi, sammui ja engine failure workshop teksti tuli näyttöön. Nykäisy tuntui sen verran ikävältä, että en uskaltanut enää käyntiin yrittää. Liikkumisturvalla sitten sain auton korjaamolle.

Korjaamolla sitten olivat tutkineet, ja vikakoodeja oli tullut mm polttoaineen suihkutuksesta, flekteistä, diagnostiikkapistokkeesta. Mulla ei tarkempaa logia niistä vioista ole, mutta niitä oli ollut useita päällä.

Kuitenkaan merkkikorjaamolla eivät olleet saaneet enää toistettua sitä vikaa. Moottorin johtosarja suojus oli parista kohtaa nirhautunut, ja sitä epäiltiin vian aiheuttajaksi. Johdoista ei kuitenkaan löytynyt mitään vikaa, vaikka olivat yrittäneet kastellakkin niitä piuhoja.

Onko kellään ollut vastaavia oireita? Parin viime kk aikana olen huomannut ajossa harvoin jotain satunnaisia nykäyksiä. En tiedä liittyvätkö samaan vikaan. Onko vinkkejä mikä voisi olla vian aiheuttaja? Auto on Passat 3c 2.0 common Rail TDI.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Passat 3C nykäisi ja sammui

ViestiKirjoittaja Jultsu » 29.10.2017 20:14

Niin eli korjaamolla laittoivat käyntiin ja toimi hienosti?

Jurmu
-
Viestit: 43
Liittynyt: 15.5.2004 17:59

Re: Passat 3C nykäisi ja sammui

ViestiKirjoittaja Jurmu » 29.10.2017 20:59

Kyllä! Nollasivat ne miljoona vikaa ja tutkivat johtosarjaa. Auto käyntiin ja on pelannut sen jälkeen normaalisti.

Paskakuski
-
Viestit: 100
Liittynyt: 3.5.2009 8:21

Re: Passat 3C nykäisi ja sammui

ViestiKirjoittaja Paskakuski » 30.10.2017 17:25

Minkähän vikakoodin se on polttoainepuolelta antanut?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa