1.9tdi ahf mk4 golf
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi ahf mk4 golf
Autona 1.9tdi golf, 81kw/110hp. Autosta petti venttilin paininkuppi jolloi meni moottori remonttiin. Tämän jälkee turbo petti ja turbo uusittiin. Eli käytännössä tekniikan pitäisi olla kuin uusi. Kuitenki viimeisen 20tkm ajettu vajaa tehoisena, syystä tai toisesta. On vaiheltu maffia, n75, alipaineletkuja, egr putsattu, turbon välijäähy putsattu, diiselsuodatin vaihdettu ymsyms.. vcds.n mukaan nokan ajotus kohillaan, ahdot ei välillä pysy perässä, mutta pääsääntöisesti kyllä. Maffin arvoilla sama homma. Parhaat vääntötehothan pitäisi olla 1500-2500 mutta omasta mielestä parhaiten vetää 3500 paikkeilla, turbokin alkaa heräillä vasta 2000rpm paikkeilla. 1,2,3 vaihteet tuntuu vetävän suhteellisen normaalisti, mutta 100kmh jälkeen meno tyssää täysin. Ennen koneremonttia huippujakin keräsi sen 190, nyt ei edes 160.. epätoivosta etsimistä vain. Mitään suurempaakaan oikeen voi tehdä kuin vain vklp aikaa tehdä armeijan takia.. auto saatava aina viikoksi ajoon. Joku velho vois loitsia mulle ratkasun tähän:<
Re: 1.9tdi ahf mk4 golf
Katosiko vedot koneremontin yhteydessä vaiko turbon uusimisen jäljiltä?
Mikä/mistä ahdin tuli? Onko varmistettu että ahtimen säädöt on kohdillaan (säätökellon varsi ja rajoitinruuvi)?
Onko riittävän alipaineen olemassaolo mitattu? Se ahdonsäätö kun toimii alipaineella..
Toimiiko jarrutehostin hyvin tyhjäkäynnillä rullatessa ja useamman kerran peräkkäin jarrua painettaessa? (Toimii samalla alipaineella)
Vcds ei taida tietää nokan ajoituksesta mitään, vaan näyttää ruiskupumpun ajoituksen. Nokka asetetaan lukitustyökalulla (lattarauta tms). Onhan 1-sylinterin molemmat nokat ylöspäin kun kone on ajoitusmerkeissä?
Mikä/mistä ahdin tuli? Onko varmistettu että ahtimen säädöt on kohdillaan (säätökellon varsi ja rajoitinruuvi)?
Onko riittävän alipaineen olemassaolo mitattu? Se ahdonsäätö kun toimii alipaineella..
Toimiiko jarrutehostin hyvin tyhjäkäynnillä rullatessa ja useamman kerran peräkkäin jarrua painettaessa? (Toimii samalla alipaineella)
Vcds ei taida tietää nokan ajoituksesta mitään, vaan näyttää ruiskupumpun ajoituksen. Nokka asetetaan lukitustyökalulla (lattarauta tms). Onhan 1-sylinterin molemmat nokat ylöspäin kun kone on ajoitusmerkeissä?
Re: 1.9tdi ahf mk4 golf
En osaa sanoa katosiko turbon vaihon vaiko remontin yhteydessä, sisään ajaessa en vingutellu menemään, ja jokusen tuhannen kilometrin jälkeen ku lähin vasta polkemaan niin totesin ettei liiku, jonka jälkee huomattii että turbo rikki. Turbon vaihos jälkeen taas sisäänajoa ja sen jälkee ruvettu raapimaan päätä ku ei liiku niinkuin ennen. ahdin tuli turbotukulta, ja itseasiassa säätökello ja rajotin ruuvvi ollu mietinnän alla mutta armeijan takia ku en ehin purkamaan nii seki vähän jääny vaiheeseen. Alipaineita ei ole mitattu, mutta jarrut mielestäni toimii ihan normaaliin tapaan. Täytyy ottaa selvää tosta 1. Pytyn nokista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa