Diesel tärinä
Valvoja: ffp jäsenet
Diesel tärinä
Tärinä.itsellä 2.0tdi tärinä tyhjäkäynnillä lämpimänä.mutta satunnaista..näyttää olevan lähes kaikilla samat oireet?.on ominaisuus ei vika..osien vaihtoon on turha lähteä..hätäsemmät vaihtaa kaksoismassavp.n.ja turhaan..samoin suuttimet ym..turha syytää tolkuttomasti rahaa osiin.on esimerkkejä että on vaihdettu em.osat.lisäksi muitakin mahdollisia osia..ja turhaan..tärinä jatkuu..halvin konsti on esim.pitkittäismoottorissa vaihtaa moottorin etu tukikumi..maksaa 6.50e kun lämpenee.kumitötterö pehmenee ja vatkaus alkaa..kaksoismassaa ei kannata heti syyttää.saatika ostaa..sitähän moni"epäilee"ensimmäisenä..
Re: Diesel tärinä
Kyllä vapisevia kone johtuu yleensä vauhtipyörästä. Itse kun laitoin 2.0tdi ocuun eka vauhtiksen ni johan parani, sen jälkeen vielä suuttimien pesu/uudet tiivisteet ja ajoitus kohdilleen niin käy tasaisemmin kuin moni commonrail :)
Re: Diesel tärinä
Ja se kumitötterö ottaa ainoastaan niiausta vastaan mikä keulassa on, ei niinkään pyörimissuunnan mukaista vatkausta
Re: Diesel tärinä
Voi olla niinkin..aiheesta on juttua foorumit täynnä.itse en lähtisi vauhtipyörää vaihtamaan.ellei asiasta ole kunnon todisteita..turha panikoitua ja vaihdella suuttimia tai johtosarjoja..näitä kun lukee.niin kaikilla tärisee.on sitten ajettu vähän tai paljon...joku on vaihtanut vp.n suuttimet ym tavarat.ja silti tärisee..ja eikö vp.n vika ole selvästi havaittavissa.kolinat ym.eli muutakin kun tärinä..oma tärisee.mutta ei jatkuvasti..väliilä ihan ok.auto on optimoitu..siinätapauksessa jos esim vp.tms menee vaihtoon..saksasta saa tavarat edullisesti.mutta toistaiseksi ei aihetta toimenpiteisiin
Re: Diesel tärinä
Ite en jaksa tärisevää autoa.. ei se vauhtipyörä välttämättä kolise vaikka on rikki.. vieläkun keksis mistä toi 3.0tdi ajoittain aaltoileva tyhjäkäynti johtuu niin ois kaksi tasaisesti käyvää dieseliä
Re: Diesel tärinä
Senverran olen aiheeseen tutustunut..eikä tieto ole pelkästään foorumikirjoitusten varassa.että vp.n oire on nimenomaan kolina/ääni näin kertoo konenut vag asentaja vuosien kokemuksella..uskoo ken tai ei.jää jokaisen omaan harkintaan..esim.asiasta löytyy "2.0 tdi kotkotuksia"missä löytyy tarinaa tärinän syystä/korjauksesta...eli osaa on vaihdettu oikein urakalla.vp.suutinta.johtosarjaa.ym.ym.ja upotettu rahaa kunnolla vian löytämiseksi..joskus ei onnistu em.toimista huolimatta..joskus vika on vp.ssä..mutta oireena selkeä kolina joka on varmin merkki ko.viasta..näyttää siltä että tätä tärinää on"kaikilla"aiheesta on juttua paljon..itse en lähde oiretta etsimään/korjaamaan lompakko levällään ennenkun asiasta on selvät todisteet..liian kallista kokeilua jonkun arvausten perusteella..syitä tärinään voi olla niin paljon.että mielummin katson tarvitseeko tehdä oireelle yhtään mitään..jos hajoaa?sitten korjataan.ei ennen..se että vaihdetaan osia niin kauan kun vika löytyy..on väärä tapa...ei käy minulle
Re: Diesel tärinä
Kyllä jos vauhtipyörän osat on laakeroitu keskenään (eli ei ole neulalaakeria kampiakselin päässä), niin aika yleistäkin ettei kolise, vaikka epäkeskeisyys jo suurta. Ja silloin varmasti tärisee.
Re: Diesel tärinä
Nämä on juuri niitä spekulaatioita.joiden perusteella hätäisemmät lähtee purkuhommiin.ja yleensä turhaan..2.0 tdin vaivana on jonkunasteinen tärinä/ominaisuus..asiasta kiinnostuneena olen lueskellut aiheesta eri lähteistä..viimeisin tarina 2.0 tdi.n tärinänpoistosta oli..että oli vaihdettu lähes kaikki se.mitä foorumikirjottelijat pitivät tärinän syynä..pääosassa kaksoismassa.joka näyttäisi olevan listan kärjessä..kyseisessä tapauksessa oli vaihdettu vp.moottorin/vaihteiston kaikki tuet.johtosarja.suutimet.polttoaineen syötön osia ym.ym.tulos oli.että tärinä jatkui edelleen...eli.vähän tuntuu oudolta.?homma tuli varmaan em tapauksessa maksamaan maltaita..on myös tapauksia.missä tärinät on saatu kuriin.vp.vaihdolla.yms toimilla.mutta upotetun rahan määrä vs pienet tärinät.ei kuulosta järkevältä..etenkin kun kyseinen oire näyttäisi olevan enemmänkin tyyppi"ominaisuus"kun vika..vp.stä senverran..että sitten vaihtoon jos kolisee..se että onko neulalaakeri vai ei?ei kannata lähteä tutkimaan..ugh
Re: Diesel tärinä
Juu, ei kannata välittää kolinoista tai pärinöistä tai yrittää itse ennakoivasti korjata niitä, kyllä katsastusmies sitten kertoo kaikkitietävästi missä on mitäkin vikaa. Ainakin ehkä.
Re: Diesel tärinä
Katsastusmiehelle moottorin tärinä ei kuulu millään tavalla..eikä se vaikuta myöskään kats.lopputulokseen..mielestäni jutun juoni on se.ettei kannata monien mielipiteiden perusteella lähteä kalliisiin hommiin..ennenkuin vika on varmistettu..on monta esimerkkiä siitä.että merkkihuollon asentaja kertoo mielipiteensä.ja siitä voi alkaa loputon rumba..joka ei kuitenkaan pääty toivottuun lopputulokseen..päinvastaisiakin tapauksia toki on..väkisinkin tulee mieleen sanonta"vaihdetaan osia niinkauan kun vika löytyy".esimerkkinä kaverin vw passat 1.9 tdi Bosch huolto..vag asiantuntija???.kertoi varmaa tietoa?ja alkoi hommiin..vaihtoi osaa.suutinta johtosarjaa.ym.ym..ei tulosta..koodia otettiin ja korjattiin.ei toimi..ehdotus oli.vaihdetaan se ja se..juuri näin asiat yleensä etenee..ugh
Re: Diesel tärinä
Itse olen melkein 10v tehnyt kans vageja merkkiliikkeessä joten kyllä tässä suht tutut metkut on :) just töissä vaihdoin tärinän takia pyörän eikä kolissut tippaakaan.
Re: Diesel tärinä
Näistä oireista seuraavanlainen kysymys..liittyneekö mihin?..kyseessä Audi A6 2.0 tdi 2006 6v manuaali..ei oma..auto on optimoitu.madallettu ym..oireet..kiihdytyksessä..hyvin kevyessäkin.kun painaa kaasua vähän reippaammin.kuuluu alustasta.ääni ..mitä voisi kuvailla sillä.jos/kun pakoputki ottaisi lattiaan kiinni?kaasua nostaessa ääni häviää..laatikon tuennat kunnossa samoin moottorin..putki ei osu mihinkään..vauhtipyörä ei ääntele kytkin ok..laatikko ok..??
Re: Diesel tärinä
Ok.mahdollista? täytyy tutkia.."jyrinän"syytä on tutkittu alustavasti..yhtenä mahdollisuutena on ilmanpuhdistin jota on muokattu liittyen kaiketi auton optimointiin edellisen omistan toimesta..eli imuputki.joka tulee putsarista lukkopellin aukkoon on poistettu.ja putsarin pää avoin..kyseessä saattaa olla imuääni kaasua tarjotessa?tyhjäkäynnilläkin putsarista kuuluu"kumiseva"ääni..toinen vaihtoehto voi olla putsarikotelo osuu lievästi auton rakenteisiin..jolloin ääni kuulostaa tulevan epämääräisestä suunnasta?..tutkitaan....
Re: Diesel tärinä
Tai vetoakselin sisäpää.. tuskin kyseessä mikään ilmanputsarijuttu
Re: Diesel tärinä
Olet oikeassa..paikallisen laatuhuollon asiantuntijan mukaan syy juuri siinä..autossa on säädettävä alusta.joka oli edell.omistajan aikana laskettu alimpaan säätöön..vetarin kulmat tietysti saanut siipeensä tämän takia..
Re: Diesel tärinä
AFN alkanut satunnaisesti tyhjäkäynnillä täristämään. Kaasua hipaisemalla tärinä loppuu hetkeksi. Kytkimen polkaisu ei vaikuta mitenkään. Mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu. VAG-COM ei anna vikakoodeja. Moottori rempattu 85 tkm sitten ja toiminut moitteetta. Mahtaako johtua ruiskutuksen häiriöistä tuo satunnainen vapina tyhjäkäynnillä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa