A4 B5 1.9tdi quattro & Octavia I 1.9tdi 4x4

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sakkesa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.8.2017 13:27

A4 B5 1.9tdi quattro & Octavia I 1.9tdi 4x4

ViestiKirjoittaja sakkesa » 13.8.2017 13:45

En ainakaan hakujen ja googlettelujen kanssa löytänyt selkeää listaa, millä 1.9tdi moottorityypeillä otsikon nelivetoisia malleja on valmistettu.

Löysin, että kyseisiä autoja olisi valmistettu ainakin seuraavilla 1.9tdi moottorityypeillä. Listasta en mene takuuseen, että pitää täysin paikkansa.

A4 B5:
- 1.9tdi 66kW (1Z/AHH/AHU)
- 1.9tdi 81kW (AFN/AVG)
- 1.9tdi pd 85kW (AJM/ATJ)

Octavia I:
- 1.9tdi 66kW (AGR/ALH)
- 1.9tdi 81kW (AHF/ASV)
- 1.9tdi pd 74kW (ATD/AXR)
- 1.9tdi pd 96kW (ASZ)

1. Eli jos joku tietäjä osaisi sanoa, mitä moottorityyppejä on löytynyt kyseisistä nelivetomalleista?
2. Mikä olisi potentiaalisin vaihtoehto jos voimistelut mielessä?

Hakusessa mielellään tuollainen "vanhempi" jakajapumppudiesel, jos sellaisia vain on ollut saatavilla nelivetomalleissa. Toisaalta ei pd tekniikkakaan ole poissuljettu, ihan hyviä kokemuksia niistäkin...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: A4 B5 1.9tdi quattro & Octavia I 1.9tdi 4x4

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.8.2017 21:07

https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A4_B5#Dieselmotoren

nelikoissa AFN/AVG jakajapumpullisia, ATJ PD.


https://de.wikipedia.org/wiki/Škoda_Oct ... selmotoren

nelikoissa AGR jakajalla, ATD PD.


kannattaa sitten huomioida että audissa torsen ja pitkittäiskonstruktio, ocussa haldex ja motti väärin päin..

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

Re: A4 B5 1.9tdi quattro & Octavia I 1.9tdi 4x4

ViestiKirjoittaja tekki » 14.8.2017 8:57

Jakajapumpullisiin saa halvempia virisuuttimia, ATJ-pumpparissa löytyy sitten jämerämpi 6v laatikko jossa 240mm kytkin.
Kaikista löytyy potentiaalia 300hp paremmalle puolen kun vain tarpeeksi tekee muutoksia.
Mieti ensin tehotavoite, katso sen jälkeen lompakkoon ja tarkista tavoitetta sen mukaan.

sakkesa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 13.8.2017 13:27

Re: A4 B5 1.9tdi quattro & Octavia I 1.9tdi 4x4

ViestiKirjoittaja sakkesa » 14.8.2017 22:15

Jultsu kirjoitti:https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_A4_B5#Dieselmotoren

nelikoissa AFN/AVG jakajapumpullisia, ATJ PD.


https://de.wikipedia.org/wiki/Škoda_Oct ... selmotoren

nelikoissa AGR jakajalla, ATD PD.


kannattaa sitten huomioida että audissa torsen ja pitkittäiskonstruktio, ocussa haldex ja motti väärin päin..

Kiitos näistä, eipä tullut mieleen katsastaa saksalaista wikipediaa :)

Torsen ja Haldex oli tiedossa. Lähtökohtaisesti etsin A4:sta, mutta molemmat käy sopivan tullessa kohdalle.

tekki kirjoitti:Jakajapumpullisiin saa halvempia virisuuttimia, ATJ-pumpparissa löytyy sitten jämerämpi 6v laatikko jossa 240mm kytkin.
Kaikista löytyy potentiaalia 300hp paremmalle puolen kun vain tarpeeksi tekee muutoksia.
Mieti ensin tehotavoite, katso sen jälkeen lompakkoon ja tarkista tavoitetta sen mukaan.

Kysymys pitäisi ehkä muotoilla toisella tavalla, eli olisiko joku tietty malli mitä kannattaa välttää. Itsellä menossa seitsemäs vag-diesel ja kaikki ovat kestäneet hyvin, tosin tehoja otettu vain ohjelmallisesti. Parhaimmat kokemukset ovat jakajapumpullisista ja ehkä sen takia kallistumassa sellaiseen, mutta on yksi pumpparikin(AJM) mahtunut joukkoon, mistä ei ollut myöskään pahaa sanottavaa, joten avoimin mielen olen etsimässä.

Tavoite ottaa tehoja alkuun maltillisesti ilman suurempaa koneeseen kajoamista, mutta "perusta" on hyvä olla kunnossa mahdollista jatkojalostamista varten.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa