Mk5 korimallin diesel moottorien erot

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

vildur
-
Viestit: 462
Liittynyt: 1.7.2005 14:53

Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja vildur » 31.7.2017 11:17

Suunnitteilla hommata mk5 korin jetta tai golf. Sen enempää nettiä tutkimatta herää kysymys että onko mitä eroja 1.9 ja 2.0 koneiden välillä? Kumpi on huonompi ja kumpi parempi ja mistä syistä. Faktat kehiin todellisilta tietäjiltä kiitos. Ja lisäkysymyksenä että onko noissa eroja manuaaliaskeissa? Onko jotai heikkoja kohtia niissä?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja Axi » 31.7.2017 22:46

No jos valitsemaan pääsee ilman budjetin rajoituksia, niin 2-litrainen ehdottomasti.
Eikä noissa enää taida hinnoissa niin suuria eroja olla

BKD on luja moottori: suuttimet kunnolla (kahdella ruuvilla) kiinni, nokka-akselit kestää, ei vissin tule kangetkaan lohkosta pihalle (ei ole minulle ainakaan tullut vastaan).

1,9 BXE, BLS, BKC sitten päin vastoin: suuri määrä koneita, joista tullut kanki pihalle. Suuri määrä kuluneita nokka-akseleita. Ja niin paljon laiskempi.
Näilläkin on kuitenkin ajettu hurjia kilometrejä... Kaverilla on 3C Passat, jossa noin 600 tkm mittarissa ja lisää tulee

2-litraisissa manuaalit ovat 6-lovisia ja 1.9:ssä 5-lovisia.
Ilmoitetut väännöt 1.9 ssa 250Nm ja 2.0:ssa 320Nm ja jossain versiossa muistaakseni 350Nm.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 31.7.2017 23:00

BKD is all you need

Tero P
-
Viestit: 331
Liittynyt: 18.1.2005 11:21
Viesti:

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja Tero P » 1.8.2017 15:29

Axi kirjoitti:1,9 BXE, BLS, BKC sitten päin vastoin: suuri määrä koneita, joista tullut kanki pihalle. Suuri määrä kuluneita nokka-akseleita. Ja niin paljon laiskempi.
Näilläkin on kuitenkin ajettu hurjia kilometrejä...

BKC:n voi tiputtaa tuosta kankien katkeilusta pois.
Ainut kone noista jossa on 8:lla vastapainolla oleva kampiakseli. Bxe ja bls on nelipainoisella kampuralla ja ilmeisestikkin niissä hirttää kk:n laakeri kiinni jonka takia kiertokanki katkeaa (kaikissa kolmessa on samat kanget)

Akalla bkc koneinen passatti. Nokka-akseli vaihdettiin 422tkm kohalla. Muuten runkomoottori koskematon.
Ajettu tuplateholla ja väännöllä 250tkm lähtien.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja Axi » 1.8.2017 17:29

No, mulla on joka tapauksessa ollut BKC moottori, josta oli tullut kanki pihalle. Reikä sekä öljypohjassa että lohkossa.
Ei tuolloin kiinnostanut alkaa alakertaa purkamaan; ehjä kansi irti ja loput romuihin.

Seuraavan vastaantulevan vois tsekata ihan vaan perehtymisen vuoksi.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja Axi » 13.4.2018 9:08

Eilen purin Jetan BKC:n kankivaurion jäljiltä. Nelosen kanki poikki, silppua niin perk..sti.
Lohkossa reikä eteen ja taakse, poikkeuksellisesti öljypohja ehjä. Imuventtiili, nostin, nokka-akseli nelosesta pilalla.

Taas kerran, käyttäkää niitä maskinpeittoja talvella!

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.4.2018 22:02

Sitten 2.0 TDI löytyy vielä moottorikoodi BMN, 170hv ja 350nm. Suuttimet ja DPF on tämän koneen huonoja kohtia, muuten ihan ok n.100 tkm kokemuksen perusteella.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja nani » 15.4.2018 12:10

Mikhauta kirjoitti:Sitten 2.0 TDI löytyy vielä moottorikoodi BMN, 170hv ja 350nm. Suuttimet ja DPF on tämän koneen huonoja kohtia, muuten ihan ok n.100 tkm kokemuksen perusteella.



Ja AZV 140hv mikä itselläni 2004 Touranissa.

Kansi vaihdettu 350tkm kohilla ja turpo.

Alakertaan ei oo koskettu ja nyt 466tkm mittarissa.

Kytkin remppa neljä kertaa tehty.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 15.4.2018 21:13

Azv itseasiassa 100kw ja bkd 103kw, eli azv joku 136hp..

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

Re: Mk5 korimallin diesel moottorien erot

ViestiKirjoittaja nani » 16.4.2018 14:07

Joo totta, 100kw on azv.

Ajatuskatko

Mutta saman tyyppinen moottori


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa