Kokeillaanpa saisko täältä vinkkejä.
Talvella Polo 1.9sdi -01 sammui kesken ajon.
Näytti silloin vikakoodia "commencement of injection valve n108 short or open circuit" tai lopussa taisi olla vielä intermittent.
Nyt oon pumpun vaihtanu ja nyt pukkaa koodia "quantity adjuster upper limit reached"
Löpöä tulee kun putkia löysää.
Koittanu pumpun ajotusta säätää mut ei ole vielä edes yrittänyt käyntiin.
Onko se ajotus vaan ihan metässä?
Pitääkö pumppu normaalisti jotain ääntä vaikka virrat ei ole päällä? Kuuluu juuri tuosta pumpun päältä. Ainakin starttailun jälkeen kuulu.
Ois kiire saada henkiin.
Polo pitäis saada hereille
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Polo pitäis saada hereille
Säädin taas pumpun tuohon normi asentoon että sai lukitustapin reikään.
Ekaa kertaa yritti jotain ja kaasupohjassa pysy käynnissä kauheen röpötyksen ja savupilven kanssa.
Sitte koitin naputella pumppua taas johonki suuntaan ja ei mitään eloa sekä vikakoodeja tuli lisää.
P1562 Quantity Adjuster (N146) Upper Limit Reached
P1563
P1252
P1354 Modulating Piston Movement Sensor G145 Electrical Malfunction.
Joku sähkövika tietenki.
Ei jouda nyt enempää katteleen ku toinenki auto levisi.
30tkm ajettu vesipumppu sökönä ja jakohihna oli jo löystyny sen takia. Vähä viime tippaan jäi.
Ekaa kertaa yritti jotain ja kaasupohjassa pysy käynnissä kauheen röpötyksen ja savupilven kanssa.
Sitte koitin naputella pumppua taas johonki suuntaan ja ei mitään eloa sekä vikakoodeja tuli lisää.
P1562 Quantity Adjuster (N146) Upper Limit Reached
P1563
P1252
P1354 Modulating Piston Movement Sensor G145 Electrical Malfunction.
Joku sähkövika tietenki.
Ei jouda nyt enempää katteleen ku toinenki auto levisi.
30tkm ajettu vesipumppu sökönä ja jakohihna oli jo löystyny sen takia. Vähä viime tippaan jäi.
Re: Polo pitäis saada hereille
Siirsin pumpun yläosaa noin 4mm oikealle kun löysin siitä jonku vanhan merkin.
Kappas nyt kone pysy käynnissä kauheen savupilven kans, mut kierrokset pikkuhiljaa nousi.
Käynnissä kokeilin vähä naputella kunnes taas sammu.
Rattaan puolelta laitoin pari milliä aikasemmalle mut käynti oli paljo huonompaa.
Liekkö liian rajusti kääntäny.
Vikakoodit
P1562 Quantity Adjuster (N146) Upper Limit Reached
P1252 - Start Of Cold Start Injector Open/Short To Ground
Mikähän se tuo jälkimmäinen mahtaa olla?
Niin ja kaasupolin ei toimi nyt ollenkaan.
Kappas nyt kone pysy käynnissä kauheen savupilven kans, mut kierrokset pikkuhiljaa nousi.
Käynnissä kokeilin vähä naputella kunnes taas sammu.
Rattaan puolelta laitoin pari milliä aikasemmalle mut käynti oli paljo huonompaa.
Liekkö liian rajusti kääntäny.
Vikakoodit
P1562 Quantity Adjuster (N146) Upper Limit Reached
P1252 - Start Of Cold Start Injector Open/Short To Ground
Mikähän se tuo jälkimmäinen mahtaa olla?
Niin ja kaasupolin ei toimi nyt ollenkaan.
Re: Polo pitäis saada hereille
Latailin taas akun täyteen ja testailin käyntiä.
Hyvin lähti käyntiin mut kävi epätasaisesti ja savutti.
Pumppailin kaasua ja kierrokset nousi yhtäkkiä joten sammutin virrat. Auto jäi käyntiin tyhjäkäynnille mut käynti oli tasainen eikä savuttanut. Puristin pa letkua että sammu.
Voiko virtalukko olla sökö?
Lisäsin öljyä koneeseen ku ei muka tikku kastunu. Sen jälkeen teki tuon.
Kaasu vissiin jotenki toimii sitten, mut ei se normaalisti vastaa.
Selviääkö tuokaan ikinä.
Hyvin lähti käyntiin mut kävi epätasaisesti ja savutti.
Pumppailin kaasua ja kierrokset nousi yhtäkkiä joten sammutin virrat. Auto jäi käyntiin tyhjäkäynnille mut käynti oli tasainen eikä savuttanut. Puristin pa letkua että sammu.
Voiko virtalukko olla sökö?
Lisäsin öljyä koneeseen ku ei muka tikku kastunu. Sen jälkeen teki tuon.
Kaasu vissiin jotenki toimii sitten, mut ei se normaalisti vastaa.
Selviääkö tuokaan ikinä.
Re: Polo pitäis saada hereille
Tokkopa se virtalukosssa se vika on. Savuttiko se sinistä, eli käykö se öljyllänsä?
Re: Polo pitäis saada hereille
Sitä kans mietin, mut mistä se saisi sen ja kun ei savuttanut ollenkaan. Mut öljyt oli hävinny aiemmin niin tuntus et koneeseen imee jostain.
Huonommalla käynnillä se savutus on aika vaaleeta ja pahanhajuista.
Huonommalla käynnillä se savutus on aika vaaleeta ja pahanhajuista.
Re: Polo pitäis saada hereille
Pumpun kanttako olet naputellut? Se vaikuttaa määränsäätimeen, ei ihme että määränsäätimestä on vikakoodeja.
Sammutussolenoidikin lienee viallinen.
Hommaa varmuudella ehjä pumppu ja asenna paikalleen oikeilla työkaluilla ilman mitään naputteluja. Sitten kone kuumaksi ja vcds:n tdi timingin avulla ajoitus kohdalleen, ei sitä arpoa tarvitse.
Sammutussolenoidikin lienee viallinen.
Hommaa varmuudella ehjä pumppu ja asenna paikalleen oikeilla työkaluilla ilman mitään naputteluja. Sitten kone kuumaksi ja vcds:n tdi timingin avulla ajoitus kohdalleen, ei sitä arpoa tarvitse.
Re: Polo pitäis saada hereille
Ja jos se oikeasti alkaa käydä (moottori-)öljyllä niin ei se polttoaineletkua puristamalla sammu. Silloin pitää estää moottorin ilman saanti, ilman happea kun varmasti sammuu.
Re: Polo pitäis saada hereille
Anto se sen koodin jo ennen naputtelua. Kokeilin sitte vaikuttaako tuo naputtelu.
Jotain sähkövikaa epäilen kun aiemmin se kyllä sammu tuo kone.
Kävi kyllä mielessä ettei sammu noin jos moottoriöljyä saa.
Pitää työntää suohon tuo jos ei ala toimiin.
Jotain sähkövikaa epäilen kun aiemmin se kyllä sammu tuo kone.
Kävi kyllä mielessä ettei sammu noin jos moottoriöljyä saa.
Pitää työntää suohon tuo jos ei ala toimiin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa