Diesel spesialistit
Valvoja: ffp jäsenet
Diesel spesialistit
Moro. Kiireellinen kysymys? Käykö Vw dieselien ruiskut keskenään. Mulla jumittaa 1,9 vaparin pumppu todennäköisesti, käykö siihen 1,6 vaparin pumppu tilalle, syöttöä lisäämällä. Vai oisko täällä jollain myytävänä ruiskupumppua 1.9dieseliin?
Re: Diesel spesialistit
Tere. En nyt mikää konkari oo mutta mitä ite jotai jo oppinu ni Kyllä ne pitäs passata ristiin, 1.6d pumppu voi olla jopa 9mm nestepäällä (1.9d yleensä 8mm) eli kyllä sen pitäisi jaksaa liikkua 1.6d pumpulla iha samalla lailla. Ennakon säädössä taitaa olla eroa, 1.6 ennakot sääjetään pumppua kääntämällä ja ainakin osassa 1.9 hihnapyörässä on säätö...
Re: Diesel spesialistit
Kokeilin niitä ristiin. Fyysisesti sopi hyvin paikalleen, mutta jakohihnaa ei saanut kohdalleen. Ruisku ja venttiilikoneisto heitti puoli hammasta.mulla on nyt turbokoneen azz ruisku ja ajattelin sitä kokeilla seuraavaksi
Re: Diesel spesialistit
Siinä nokka-akselin pyörässä ei ole kiilaa ollenkaan vaan se on pelkällä kartiolla, hihnaa asentaessa pyörän kiinnityspulttia löysätään n puolikierrosta ja lyödään tuurnalla pyörä kartiosta irti taustapellissä olevasta reijästä, lukitaan lattaraudalla nokka takapäästä, pumppu pyörästään tapilla esin sopivan kokoisella hylsyllä, tarkastetaan kampiakseli vauhtipyörältä merkkiin, pujotetaan remmi päälle kiristetään, tarkastetaan merkit ja kiristetään nokkapyörän pultti ja lopuksi säädetään pumpun ajoitus heittokellolla
Re: Diesel spesialistit
Tämä vasta outoa! Asensin koneeseen td azz koneen ruiskun, mutta siinä jakohihna heittää puoli hammasta väliltä ruisku ja kampiakseli
Re: Diesel spesialistit
Tai sitte pumpun runko tai pumpun jalka on kieroja tai jotain muuta mystistä. Semmosen heiton saa kyllä kiinni ku simmaa pumpun jalkojen alle vaikka kaljatölkistä slaisseja, eli muuttaa sen pumpun kulmaa. Vähä niinku kelekassa telan säätäis.. Oon kerran noin tehny ja nyt 5v sen jälkeen auto näkyy vielä ajossa olevan..
Re: Diesel spesialistit
Täytyypä kokeilla. Ajattelin ensi kokeilla hihnapyöriä ristiin vanhasta pumpusta, mutta toisaalta hihnapyörässä on sama tuotenumero, joten tuskin sekään auttaa. Mystinen homma.
Re: Diesel spesialistit
Ei kai azz ja 1y pumput ole jotenkin eri etäisyydellä tai eri jakohihnalla
Re: Diesel spesialistit
En ole nokkapyörää löysännyt, mutta tämä kampiakseli-ruiskun väli ei kai silläkään voi muuttua.
Re: Diesel spesialistit
Eikö pumpun säätövara sitten riitä puolen hampaan heiton korjaamiseen?
Re: Diesel spesialistit
Onko siinä säätövaraa?? Se pumppu istuu tiiviisti siihen paikalleen ja ainoastaan pumpun runko liikkuu, jätin sen löysälle, että saa ajoituksen tarkistettua. Tämä pumppu on sitä mallia missä hammaspyörä tulee kiilalla paikallee ja pyörä on nyt lukittu ajoitustapilla ettei pääse pyörähtämään
Re: Diesel spesialistit
Nyt päästiin asiaan, sain remmin paikalleen pienellä hienosäädöllä. Kun 64 heppaisessa vapari koneessa on nyt 75heppasen turbokoneen ruisku, niin kannattaako syöttöä säätää pienemmälleen vai mitä haittoja tästä on?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Diesel spesialistit
Kannaskohan ny jo panostaa tohon otsikkoon?
Re: Diesel ruiskujen asiantuntemusta tarvittaisiin
Onks tietoo?
Re: Diesel spesialistit
Pystyykö tota otsikkoa muuttamaan jälkikäteen?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Diesel spesialistit
Ainaki ennen on pystyny. Tsiigaa noita edit-nappuloita ekasta viestistä.
Re: Diesel spesialistit
Jape84 kirjoitti: kannattaako syöttöä säätää pienemmälleen vai mitä haittoja tästä on?
Mistään mitään tiiä...
Mutta jos ei savuta tai kuluta "liikaa" niin mitäpä tuota pienemmälle ruuvailemaan ;)
Re: Diesel spesialistit
Täytyy seurailla siis savun väriä ja kulutusta. Antaa sit olla isollaan, jos siitä ei vaaraa ole
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 70 vierailijaa