Diesel spesialistit

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 18.5.2017 22:35

Moro. Kiireellinen kysymys? Käykö Vw dieselien ruiskut keskenään. Mulla jumittaa 1,9 vaparin pumppu todennäköisesti, käykö siihen 1,6 vaparin pumppu tilalle, syöttöä lisäämällä. Vai oisko täällä jollain myytävänä ruiskupumppua 1.9dieseliin?

Vwautio
-
Viestit: 37
Liittynyt: 10.11.2016 21:49

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Vwautio » 31.5.2017 23:42

Tere. En nyt mikää konkari oo mutta mitä ite jotai jo oppinu ni Kyllä ne pitäs passata ristiin, 1.6d pumppu voi olla jopa 9mm nestepäällä (1.9d yleensä 8mm) eli kyllä sen pitäisi jaksaa liikkua 1.6d pumpulla iha samalla lailla. Ennakon säädössä taitaa olla eroa, 1.6 ennakot sääjetään pumppua kääntämällä ja ainakin osassa 1.9 hihnapyörässä on säätö...

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 1.6.2017 10:30

Kokeilin niitä ristiin. Fyysisesti sopi hyvin paikalleen, mutta jakohihnaa ei saanut kohdalleen. Ruisku ja venttiilikoneisto heitti puoli hammasta.mulla on nyt turbokoneen azz ruisku ja ajattelin sitä kokeilla seuraavaksi

Naxxu
-
Viestit: 226
Liittynyt: 28.7.2003 16:58

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Naxxu » 2.6.2017 22:55

Siinä nokka-akselin pyörässä ei ole kiilaa ollenkaan vaan se on pelkällä kartiolla, hihnaa asentaessa pyörän kiinnityspulttia löysätään n puolikierrosta ja lyödään tuurnalla pyörä kartiosta irti taustapellissä olevasta reijästä, lukitaan lattaraudalla nokka takapäästä, pumppu pyörästään tapilla esin sopivan kokoisella hylsyllä, tarkastetaan kampiakseli vauhtipyörältä merkkiin, pujotetaan remmi päälle kiristetään, tarkastetaan merkit ja kiristetään nokkapyörän pultti ja lopuksi säädetään pumpun ajoitus heittokellolla

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 6.6.2017 20:25

Tämä vasta outoa! Asensin koneeseen td azz koneen ruiskun, mutta siinä jakohihna heittää puoli hammasta väliltä ruisku ja kampiakseli

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja pertti108 » 6.6.2017 21:00

Tai sitte pumpun runko tai pumpun jalka on kieroja tai jotain muuta mystistä. Semmosen heiton saa kyllä kiinni ku simmaa pumpun jalkojen alle vaikka kaljatölkistä slaisseja, eli muuttaa sen pumpun kulmaa. Vähä niinku kelekassa telan säätäis.. Oon kerran noin tehny ja nyt 5v sen jälkeen auto näkyy vielä ajossa olevan..

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 6.6.2017 22:00

Täytyypä kokeilla. Ajattelin ensi kokeilla hihnapyöriä ristiin vanhasta pumpusta, mutta toisaalta hihnapyörässä on sama tuotenumero, joten tuskin sekään auttaa. Mystinen homma.

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 6.6.2017 22:53

Ei kai azz ja 1y pumput ole jotenkin eri etäisyydellä tai eri jakohihnalla

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 6.6.2017 23:20

En ole nokkapyörää löysännyt, mutta tämä kampiakseli-ruiskun väli ei kai silläkään voi muuttua.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja pete73 » 6.6.2017 23:58

Eikö pumpun säätövara sitten riitä puolen hampaan heiton korjaamiseen?

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 7.6.2017 7:10

Onko siinä säätövaraa?? Se pumppu istuu tiiviisti siihen paikalleen ja ainoastaan pumpun runko liikkuu, jätin sen löysälle, että saa ajoituksen tarkistettua. Tämä pumppu on sitä mallia missä hammaspyörä tulee kiilalla paikallee ja pyörä on nyt lukittu ajoitustapilla ettei pääse pyörähtämään

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 9.6.2017 15:00

Nyt päästiin asiaan, sain remmin paikalleen pienellä hienosäädöllä. Kun 64 heppaisessa vapari koneessa on nyt 75heppasen turbokoneen ruisku, niin kannattaako syöttöä säätää pienemmälleen vai mitä haittoja tästä on?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.6.2017 20:10

Kannaskohan ny jo panostaa tohon otsikkoon?

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel ruiskujen asiantuntemusta tarvittaisiin

ViestiKirjoittaja Jape84 » 9.6.2017 20:30

Onks tietoo?

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 9.6.2017 20:32

Pystyykö tota otsikkoa muuttamaan jälkikäteen?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 9.6.2017 20:37

Ainaki ennen on pystyny. Tsiigaa noita edit-nappuloita ekasta viestistä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.6.2017 21:29

Jape84 kirjoitti: kannattaako syöttöä säätää pienemmälleen vai mitä haittoja tästä on?


Mistään mitään tiiä...
Mutta jos ei savuta tai kuluta "liikaa" niin mitäpä tuota pienemmälle ruuvailemaan ;)

Jape84
-
Viestit: 82
Liittynyt: 23.3.2015 14:54

Re: Diesel spesialistit

ViestiKirjoittaja Jape84 » 9.6.2017 21:33

Täytyy seurailla siis savun väriä ja kulutusta. Antaa sit olla isollaan, jos siitä ei vaaraa ole


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa