Nyt on mysteeri!
Elikkä kyseinen pasuuna tuli huoltoon nykivän ajon takia.
Öljy suodattimet vaihdettiin, vikakoodit näytti nollaa. Nafta suodatin oli öljyinen. No ajatus oli siinä että kunnossa niinkuin 75% menee. Eipä mennyt. Nypyttäminen paheni. Virtaus testi siirto pumpulle,oli rajoilla. Tandemin paineet oli alle 7,5 bar. Kumpikin vaihtoon.pumput paikalle, Tankin pesu ja linjoille uusi nafta. Pien startti ja auto tulille. Tyhjäkäynti parani kierroksilla toimi,auto ajoon 5km ja sama jatkui sillä erotuksella että nyppiminen paheni niin että meinas tippua penkistä... Takaisin sorvin ääreen. Vikakoodit lukuun, ei koodeja. No koe ajolle ja väkisin ajoa kunnes sai auton sammumaan. Koodia tuli nokan asentotunnistin . Uutta hyllystä tilalle ja samalla vena koppa auki ja ehjä johtosarja varmuuden vuoksi. Lämpö tila anturit ehjät. Suuttimien korjaus arvo lähes nollilla. Torsion value 0.5. Nokka-akselin kuluma ei mainittava. Tbo siivet liikkuu. Kaasuläppä pesty. Imusarja pesty. Egr toimii ja maf testattu. Auto käy tyhjää kauniisti. Mutta liikkeelle lähtö mahdotonta. Auto vetää täys kaasulla mutta mitään välimuotoa ei ole koska penkissä ei pysy.
1.9tdi pwd passat (Bxe) käynti ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.9tdi pwd passat (Bxe) käynti ongelma
Katselepa testerillä kaasupolkimen arvoja.
Potikkavika sopis aika hyvin.
Jos autossa on vakkari, kulkeeko sillä tasaisesti?
Potikkavika sopis aika hyvin.
Jos autossa on vakkari, kulkeeko sillä tasaisesti?
Re: 1.9tdi pwd passat (Bxe) käynti ongelma
kaasupoljin on tarkistettu kahteen kertaan ja kaasuläppä toimii myös. sekä kalibroitu.
aamutuimaan krapuloissa purin imusarjan ja egr. imusarja oli puhdas ,turbon tarkistin myös uusiksa koska tuli lisä tilaa. välykset ok.
ecu meni piirilevy velholle,toivotaan ettei siitä löydy mitään.
viimeisen käynnistyksen ja sammumisen jälkeen tuli vika koodi
00258 - Solenoid Valve 1 (N88)
viittaa automaatti laatikkoon,ja tämä malli kuitenkin on manuaali.
aamutuimaan krapuloissa purin imusarjan ja egr. imusarja oli puhdas ,turbon tarkistin myös uusiksa koska tuli lisä tilaa. välykset ok.
ecu meni piirilevy velholle,toivotaan ettei siitä löydy mitään.
viimeisen käynnistyksen ja sammumisen jälkeen tuli vika koodi
00258 - Solenoid Valve 1 (N88)
viittaa automaatti laatikkoon,ja tämä malli kuitenkin on manuaali.
Re: 1.9tdi pwd passat (Bxe) käynti ongelma
Millä testerillä luet vikakoodeja ja mitta-arvoja?
Re: 1.9tdi pwd passat (Bxe) käynti ongelma
Vcds 16.8.0
Nyt tuossa taas niputettuna. Auto käy tyhjää kuin Sveitsiläinen käkikello. Pakilla auto toimii moitteettomasti ei nyi ei pätki. Mutta eteenpäin ei voi edes ajatella kun sammuu/rokeltaa. Ei vikakoodeja. Siirtopumppu tandempumppu nokan/ kierrosten anturi,suuttimien johtosarja, maf vaihdettu.
Nyt tuossa taas niputettuna. Auto käy tyhjää kuin Sveitsiläinen käkikello. Pakilla auto toimii moitteettomasti ei nyi ei pätki. Mutta eteenpäin ei voi edes ajatella kun sammuu/rokeltaa. Ei vikakoodeja. Siirtopumppu tandempumppu nokan/ kierrosten anturi,suuttimien johtosarja, maf vaihdettu.
Re: 1.9tdi pwd passat (Bxe) käynti ongelma
Johtosarja lootan edestä. Voi katkoa kampiakselin signaalitietoa.
Re: 1.9tdi pwd passat (Bxe) käynti ongelma
Kampuran tunnistimen johdot mitattu eculta anturille samalla väännetty ja käännetty johto nippua. Antaa 4.96volttia ja signaali tieto tulee. Tein myös toisen testin. Maf, map,lämpötila, naftaa lämpötila anturit irti egr letku irti ja tulppasin letkun kaasuläppä johto irti ja nokan asentotunnistin irti. Startille sen jälkeen auto lähti käyntiin valittamatta ja vastasi kaasuun lähestulkoon samanlaisesta kuin kaikki johdot kiinni ollessa. Mittari tauluun ei syttynyt moottorin vika valoa eikä emission workshoppia. Vcds antoi kyllä kaikista irti olevista listan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa