Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Valvoja: ffp jäsenet
Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Onkohan täältä ketään suorittanut moista?
Mitä kaikkea vaatii ainakin yhden ahtoputken lisäksi?
Johtosarja ainakin pitäisi olla täysin sama tässä tapauksessa ja saman vuotiset moottorit. Sen tiedon mukaan mitä oon kuullut niin noissa koneissa ei pitäis olla mitään muuta eroo kun pakosarja ja turbo, pitääkö paikkansa?
Mitä kaikkea vaatii ainakin yhden ahtoputken lisäksi?
Johtosarja ainakin pitäisi olla täysin sama tässä tapauksessa ja saman vuotiset moottorit. Sen tiedon mukaan mitä oon kuullut niin noissa koneissa ei pitäis olla mitään muuta eroo kun pakosarja ja turbo, pitääkö paikkansa?
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Wilpuri kirjoitti:Sen tiedon mukaan mitä oon kuullut niin noissa koneissa ei pitäis olla mitään muuta eroo kun pakosarja ja turbo, pitääkö paikkansa?
Onhan niissä vähä enemmän eroa.
Turbo, imusarja, suuttimet, männät, kanget ja kampiakseli nyt ainakin.
Mutta toki erot on sellasia ettei ne estä vaihtamasta avf konetta avb:n tilalle.
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
+ startti ja kytkinasetelma, avb:ssä 228mm halkaisija ja avf:ssä 240mm.
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Kiitoksia vastauksista. Projekti hyvällä alullaan jo. Eniten jännittää että mahtaako tosissaan toimia samalla eculla tuosta vaan heittämällä :O
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Kyllä se käyntiin lähtee, mutta ei varmastikaan toimi hyvin. Swapin hyöty on tasan 0 tai jopa negatiivinen tuossa tapauksessa kun siellä on edelleen samat syöttö- ja ahtokartat käytössä.
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Se jäikin tuossa alotuksessa sanomatta että ostin puolitietämättä AVF:n AVB:n sijaan.
Alkup. moottori siis tuhoutui ja piti saada vaan toimiva tilalle. Ei siis oo missään viritysmielessä tehty juttu :D
Alkup. moottori siis tuhoutui ja piti saada vaan toimiva tilalle. Ei siis oo missään viritysmielessä tehty juttu :D
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Moottorinohjainboksia et ostanut samaan kimppaan?
Mulla olisi ylimääräinen ECU AVF:ään ja sen koodaus sun auton ajonestoonkin onnistuisi multa, joko tässä pirkanmaan/satakunnan alueella livenä tai sitten etänäkin jos postitat sen nykyisen tänne. Saisi ns. täyden hyödyn irti tuosta vaihdosta. Nakkaa vaikka yv:tä jos kiinnostaa.
Mulla olisi ylimääräinen ECU AVF:ään ja sen koodaus sun auton ajonestoonkin onnistuisi multa, joko tässä pirkanmaan/satakunnan alueella livenä tai sitten etänäkin jos postitat sen nykyisen tänne. Saisi ns. täyden hyödyn irti tuosta vaihdosta. Nakkaa vaikka yv:tä jos kiinnostaa.
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Jultsu kirjoitti:+ startti ja kytkinasetelma, avb:ssä 228mm halkaisija ja avf:ssä 240mm.
Eikös kytkin kuitenki oo enemmänkin voimansiirtolinjaan liittyvä juttu. Tässä olitiin kuitenkin vaan vaihtamassa konetta. Vanhasta avb:stä kun ottaa vauhtiksen ja kykän ni ihan p&p vaihto sen osalta.
Jultsu kirjoitti:Kyllä se käyntiin lähtee, mutta ei varmastikaan toimi hyvin. Swapin hyöty on tasan 0 tai jopa negatiivinen tuossa tapauksessa kun siellä on edelleen samat syöttö- ja ahtokartat käytössä.
Pikavilkasulla vois sanoa et syöttö lisääntyy karkeesti n.5mg läpi kierrosalueen. Eli ei mitään mahdottomia.
Jos ahdinkin vaihtuu avf:stä ni kyllä se avb:n ahtokartallakin kuitenki liikuttaa enemmän ilmaa, joten ei savunmäräkään tuskin lisääntyy, paitsi herättely vaiheessa kun suutinkartat ei täsmää.
Ja tuossa ecun vaihdossa nyt ei ole mitään järkeä.
Ei se avf:n ecu siellä kuitenkaa toimi ilman softamuutosta.
Ihan sama tehdä softamuutokset vakio ecuun.
Mitäs kaikkea tähän aloittajan autoon nyt on tulossa AVF:stä?
Runkomoottori ja suuttimet?
Vaihtuuko myös turbo?
Muita AVF:n osia?
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Niin, onkos AVF:ssä myös isompi ilmamassamittarin runko ja ahtopainetunnistin? Kuinkas ne vaikuttaa kokonaisuuden toimintaan... vai jääkö ne auton alkuperäisiksi?
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
pete73 kirjoitti:Niin, onkos AVF:ssä myös isompi ilmamassamittarin runko ja ahtopainetunnistin? Kuinkas ne vaikuttaa kokonaisuuden toimintaan... vai jääkö ne auton alkuperäisiksi?
Kyllä ne ne on isommat. Ja sen takia avf:n ecu ei toimi ilman softamuutoksia ellei myös noita vaihdeta avf:n omiin.
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Vaihdelaatikko vauhtis ja kytkin jäi joo alkuperäisiksi.
Vaihtokoneessa paikallaan alkuperäinen AVF turbo.
Suuttimet myös AVF alkuperäiset.
Vaihtokoneessa paikallaan alkuperäinen AVF turbo.
Suuttimet myös AVF alkuperäiset.
Viimeksi muokannut Wilpuri, 13.2.2017 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Wilpuri kirjoitti:Vaihdelaatikko vauhtis ja kytkin jäi joo alkuperäisiksi.
Ja ilmeisesti myös map-anturi ja maf jää alkuperäiseks?
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Tero P kirjoitti:Wilpuri kirjoitti:Vaihdelaatikko vauhtis ja kytkin jäi joo alkuperäisiksi.
Ja ilmeisesti myös map-anturi ja maf jää alkuperäiseks?
Joo niitä ei mukaan tullut. Onko tällainen swäppi edes käytännössä mahdollinen, vai vaatiiko myös AVF:n omat map ja maf anturit?
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
^Ei vaadi Avf:n osia enempää.
Toki koska suuttimet ja turbo vaihtuu, niin softalle kannattaa vähän tehdä jotain.
Toimii suoraan kohtuullisesti, mut ei siitä 130hv versiota tule ilman softamuutoksia.
Toki koska suuttimet ja turbo vaihtuu, niin softalle kannattaa vähän tehdä jotain.
Toimii suoraan kohtuullisesti, mut ei siitä 130hv versiota tule ilman softamuutoksia.
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Tässä on alustavaa keskustelua ollut softaamisesta. Kiitos tuosta, sai helpotuksen aikaan :D
Jatkan raportointia jahka hommat edistyy.
Tero P kirjoitti:^Ei vaadi Avf:n osia enempää.
Jatkan raportointia jahka hommat edistyy.
Re: Tekniikanvaihdos AVB74kw -> AVF96kw
Dodiin motorswappi onnistuneesti purkissa, ja noin 400km vaihdon jälkeen takana.
Muuten kaikki ok, mutta alavääntö osittain hukassa ja välillä menee limb modeen.
Varmaan ECUn uudelleen ohjelmointi ja homma toimii.
Muuten kaikki ok, mutta alavääntö osittain hukassa ja välillä menee limb modeen.
Varmaan ECUn uudelleen ohjelmointi ja homma toimii.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa