Elikkäs auto on 2006vm, 3C 6b sedan passatti 1.9TDI (77k) 5v manuaali. Ajettu 410tkm.
Vika nro 1
-Webasto ei sytytä? kun säätimestä laittaa päälle niin alkaa kuulumaan vain semmoinen hiljainen hurina (ei puhalla sisälle yhtään). Harvoin tekee näin kumminkin, kun autolla on ajettu ja kone on hieman lämmin. Silloinkuin painaa säätimestä rupeaa työntämään lämmintä sisälle auton ollessa sammutettu. MUTTA webaston ääni ei muutu yllämainitusta äänestä, lämmöt rupeaa vaan laskemaan koneesta.. Pellin alta löytyi webaston tarra jossa tiedot
Jos kuva webaston tarrasta ei aukea niin alla lukee tiedot mitä siinä lukee! tai vaihtoehtoisesti paina hiiren oikeaa nappia ja valitse > avaa uudessa välilehdessä.
1 : TT - V.
2 : 12 V / 42 W.
3 : 5,0 kW
4 : Diesel/PME
5 : 2.5 bar.
6 : Teile-Nr. 1K0 010 353
Onko webasto siis alkuperäinen vai jälkiasennettu? ei löydy kabiinista nappia/kelloa tai muutenkaan mitään webastoon liittyvää. Ja onko tähän mahdollista saada kabiinin kello webastolle? Mitä tälle voisi tehdä että saisi pelaamaan!
Vika nro 2
-Edellinen omistaja tehnyt 408tkm kohdalla kytkin&vauhtipyörä remontin. (1480€ kuitti löytyy korjaamolta) tyhjäkäynnillä ei siis pidä minkään sortin ylinmääräisiä ääniä eikä mitään. Vedätyksessä ei tärisytä tai mitään mikä voisi viitata kaksoismassa vauhtipyörään laatikko toimii siis täydellisesti. MUTTA, kun tyhjäkäynnillä painaa kytkimen pohjaan kuuluu joku outo ääni jota en osaa kuvailla yhtään. Ääni häviää heti kun vähäkin antaa kierroksia kun kytkin on pohjassa, ääntä ei kuulu jos kytkintä ei paina tyhjäkäynnillä.
Vika nro 3.
Lämmöt ei meinaa millään nousta 90 asteeseen jos on vähäkin pakkasta. Lämmintä tulee kyllä erittäin hyvin sisälle. Keulassa on vielä viimasuoja. Välillä esim motarilla ajessa kovempaa vauhtia saattaa hetkellisesti käydä 90 asteessa jos puhallinta pienentää. Ja parkissa lämmöt laskevat hieman.
Vika nro 4.
EGR on ilmeisesti tukossa? taulussa valo siitä ja venttiilin ympärillä öljyä reippaasti. Olisi siis EGR:än ja imusarjan putsaus tiedossa tässä lähiaikoina. Mutta kanssa kulkijat, sanokaapa myös hyöty / haitta suhteet jos tulppaisin EGR:än ja ohjelmoisin pois käytöstä?
Riitääkö talvisin lämpö kunhan / jos saan webaston toimimaan..
Siinäpä ne tärkeimmät.
Myös sen verran haluan vielä kysyä tästä 1.9TDI (77kw) koneesta mitä remontteja olisi tulossa / olisivat ajankohtaisia noilla kilometreillä? suuttimet? nokka-akseli? mitä nyt vaan tulee mieleen?
Kiitos jo valmiiksi! -Aleksi
1.9TDI 3C passatti ongelmaa.
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.9TDI 3C passatti ongelmaa.
1. Webast noissa yleensä tehdas asenteinen, kello lisäasennus..
2. Ominaisuus ainakin itellä uudessa kytkimessäkin jos ei vaikuta mihinkään unoha!
3. Itellä egr venttiili oli rikki niin valo paloi taulussa ja auto lämpeni paljon huonommin egr epäkuntoisena, helppo vaihtaa itse!
2. Ominaisuus ainakin itellä uudessa kytkimessäkin jos ei vaikuta mihinkään unoha!
3. Itellä egr venttiili oli rikki niin valo paloi taulussa ja auto lämpeni paljon huonommin egr epäkuntoisena, helppo vaihtaa itse!
Re: 1.9TDI 3C passatti ongelmaa.
Kolmoskohtaa lähestyisin uuden termostaatin muodossa. Luultavasti alkaa aukeamaan aivan liian aikaisin, tyypillistä vanhalle termarille.
Ainakin oma kalusto pitää lämmöt normaalissa egr tulpattuna ilman webastoakin yli parin kympin pakkasille... siis maantieajossa, taajamassa toki alkaa tulla raja vastaan hieman aikaisemmin.
Ainakin oma kalusto pitää lämmöt normaalissa egr tulpattuna ilman webastoakin yli parin kympin pakkasille... siis maantieajossa, taajamassa toki alkaa tulla raja vastaan hieman aikaisemmin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa