VW TDI alh viritys?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

N1k0
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.1.2011 15:56

VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja N1k0 » 16.1.2017 22:23

Kyseessä, -00 Bora ja koneena alh.

Turbona: GT1749VB
Suutinkärjet, 0,216mm
3 bar mappi
Takavaimennin poistettu
Egr delete

Vielä pitäis evry tehdä vai olisiko jollain pohjois/kesi-suomen aluellaa halpaa/hyvää lastutus paikkaa tiedossa?

Ja virallinen kysymys, että riittääkö nuo 0,216mm kärjet mihinkään vai pitääkö isommat hankkia?

Tietokonehuijari
-
Viestit: 11
Liittynyt: 4.12.2016 2:34

Re: VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja Tietokonehuijari » 18.1.2017 2:16

Tästä moottorista en tiedä mutta uskon että sun vakiosuuttimet piisaa. Itselläni on aaz moottorista revitty 269hp penkissä 2.6bar ahdoilla ja vakio suuttimilla.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.1.2017 6:48

Oletko ajanut tuolla nyky-yhdistelmällä? Ei vaikuta kovin pitkäikäiseltä projektilta ilman ohjelmamuutoksia..

N1k0
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.1.2011 15:56

Re: VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja N1k0 » 18.1.2017 16:24

3 bar mappi vielä asentamatta, mutta kaikki muut muutokset olleet ajossa jo muutaman tuhannen kilometrin ajan. Pyörii nätisti ja kulkua ihan kivasti myös.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja p0wer » 18.1.2017 16:45

Toimiihan tuollanen paketti softaamattakin ihan hyvin, ahtoja saattaa kylläkin piikata tarpeettoman paljon riippuen kellon varren asennosta, tuskin kuitenkaan haitaksi asti. Softaamalla saa sitten pelaamaan huomattavasti paremmin ja saa voimaakin reippaasti lisää.

ALH vakiosuuttimilla ei pitkälle pötkitä, joten edes tuollainen suutinpäivitys on ollut kyllä ihan paikallaan. AAZ vakiosuuttimet eivät ole pullonkaulana, kuten ALH:n vakiosuuttimet.

s4mU
-
Viestit: 76
Liittynyt: 31.12.2012 16:09

Re: VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja s4mU » 18.1.2017 16:50

Tietokonehuijari kirjoitti:Tästä moottorista en tiedä mutta uskon että sun vakiosuuttimet piisaa. Itselläni on aaz moottorista revitty 269hp penkissä 2.6bar ahdoilla ja vakio suuttimilla.

Aaz ja alh koneet on pikkusen eri puuta. Aaz esikammiokone jossa vakiosuuttimet riittää kyllä virityskäytössäkin. Alh taas suoraruiskukone jossa vakiosuuttimet jää kyllä auttamatta pieneksi jos tehdään jotain muutakin kun ohjelmoidaan.

Ja aloittajalle: Älä laita evryä, kunnon ohjelma sisään.

E: Olimpas hidas.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.1.2017 16:52

Sitä vaan tässä funtsin että kun sen alkuperäisen 2bar mapin tilalle asennetaan se 3bar anturi ilman ohjelmamuutoksia niin ahdin alkaa hönkimään (tai ainakin siltä pyydetään) noin barin verran isommalla paineella kautta linjan, onko näissä vakioahdot max.1bar luokkaa eli tuon muutoksen jälkeen oltaisiin 2bar nurkilla? Kai tuo ahdin tuon voisi kestää jotenkin, ehkä, hetken aikaa ainakin?

s4mU
-
Viestit: 76
Liittynyt: 31.12.2012 16:09

Re: VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja s4mU » 18.1.2017 16:59

Ei kai se mapin vaihto baaria nosta ahtoja. Ja eikös se orkkis mappi ole 2.5bar.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: VW TDI alh viritys?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.1.2017 18:03

Ok, muistelin että noissa pikkudieseleissä olis ollut 2bar map. Nousu on sitten vähän loivempi, noin 30-40% lisää ahtopyyntiä kautta linjan eli maksimiahdot sitten jotain 1.4-1.5bar? Tuo alkaa jo kuulostamaan ihan kestävältä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa