Moro,
Omista mokailusta johtuen joudun vaihtamaan kannen 3B Paskattiin. Koska asialla on vähän kiire eli käyttis kyseessä ja nyt laina-auto alla, ja haluaisin että tämä remontti menee kerralla maaliin. Mielenterveys ei kestä pilalle mennyttä remonttia. Siksi muutama kysymys:
-Kansipultit? Vanhat venyvää mallia joten uudet tilalle mutta mistä? Kuulemma Motonetin myymistä pulteista on kierteitä korkkailut joten marmorille matka käy?
-Sama kysymys kannentiivisteestä,tarvike vai marmori? Jos tarvike niin kenen valmistama kannattaa laittaa?
-Nokan ajoitus? Onnistuuko vain sillä erikoistyökalulla ja rakotulkilla?
Tarkoitus olisi hoitaa remppa pois nyt loppiaisena.
AFN kansiremppa (vaihto)
Valvoja: ffp jäsenet
Re: AFN kansiremppa (vaihto)
Reinzin pultteja ja kannentiivistettä käytin itse, jos tarve on saada ne huomisen aikana niin en tiedä saako ihan jokaisesta fixus/ad-myymälästä, viimeistään sitten viikon varoajalla tilattuna virosta/saksasta. Ei olleet pahan hintaisiakaan, yhteensä 30 euroa nuo kamat ebaystä (+ postit)
Mitään erikoistyökaluja ei tarvittu pumpparin kansiremontissa, tussimerkeillä ja 6mm poranterällä mentiin lukitusten kanssa.. lopullinen hienosäätö/ajoitus tarkisteltiin sitten VCDS:n avulla.
Mitään erikoistyökaluja ei tarvittu pumpparin kansiremontissa, tussimerkeillä ja 6mm poranterällä mentiin lukitusten kanssa.. lopullinen hienosäätö/ajoitus tarkisteltiin sitten VCDS:n avulla.
-
- -
- Viestit: 197
- Liittynyt: 17.1.2008 16:33
Re: AFN kansiremppa (vaihto)
Jees,Reinzin pultit ja pahvi tilattu, piti vain varmistaa kuinka paksu vanha pahvi on, näytti olevan 2 reijällä.
Niin, tuosta ajoituksesta eli en tiedä onko pumpparissa erilainen nokka-akseli tai sen pyörä koska tietääkseni AFN tai yleensä jakapumpullisissa ei ole nokan hihnapyörälle mitään lukitusreikää tai muuta vastavaa. Ja eipä tussimerkinnöistä apua ole koska kansi ja nokka vaihtuu uuteen. Tais olla vielä koneistamon jäljiltä nokan pyörä irti.
Niin, tuosta ajoituksesta eli en tiedä onko pumpparissa erilainen nokka-akseli tai sen pyörä koska tietääkseni AFN tai yleensä jakapumpullisissa ei ole nokan hihnapyörälle mitään lukitusreikää tai muuta vastavaa. Ja eipä tussimerkinnöistä apua ole koska kansi ja nokka vaihtuu uuteen. Tais olla vielä koneistamon jäljiltä nokan pyörä irti.
Re: AFN kansiremppa (vaihto)
Lukitustyökalu nokan takapäähän ja pumpulle omansa. Vauhtipyörän merkki kohdalleen ja ruuvit kiinni.
Sitten kone käyntiin ja vcds:n avulla pumpun ennakko kohdalleen.
Kyllä kai tuonkin voi tehdä poranterien avulla; toinen terä sinne nokan hahloon sopiva ja toinen sitten pumpun hihnapyörään sopiva.
Sitten kone käyntiin ja vcds:n avulla pumpun ennakko kohdalleen.
Kyllä kai tuonkin voi tehdä poranterien avulla; toinen terä sinne nokan hahloon sopiva ja toinen sitten pumpun hihnapyörään sopiva.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa