Hei,
Touaregi piti melkoista ääntä niin avasin kopan kannen.
Sieltä löytyi kulunut nokka-akseli ja nostajat. Uusi setti on jo tilattu, mutta en saa nokka-akselia irti sieltä alipainepumpusta sillä se on konehuoneen takapuolella eikä oikeen mikään työkalu sinne väliin mahdu..?
Ruuvit pitäisi olla M6, no se m6 hylsy mahtuu sinne muttei mikään räikkä perään.. Ehtisin jo liikutaa sitä nokka-akselia jonkun verran niin miten saan sen oikeaan paikkaan takaisin? Pitääkö hankkia se setti mil laitetaan paikkaan?
Jos nyt saan irti ja vaihdan sen sekä laitan uudet ruuvit niin mitä pitäisi huomioida laittaessa takas kokoon? Joo tiedän sen kiristys järjestyksen nokka-akselille, mutta onko muuta? :)
Pahoittelen jos jotkut kysymykset tuntuvat oudolta, teen ensimmäistä kertaa. En tarvitse kommentteja kuten vie korjaamolle. Haluan itse harjoitella.
2.5TDI R5 BLK,BAC
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
Alipainepumppu on kyllä oltava irti kun uutta nokkaa sovittelee paikalleen. Jos siis haluaa saada jaon kohdilleen oikeita työkaluja käyttäen (jotka siis vähintäänkin pakolliset tarkkaan jaon kohdilleen saamiseen)
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 12.10.2016 16:20
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
Jaha moottori pitää irroittaa että voisi liikuttaa, onpa mukavaa..
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
Jos tuossa on samalla tyylillä kuin T5:n BPC:ssä, niin se tandempumppu pois sieltä nokan päästä (tais olla kolmella pultilla) pitäisi kyllä sopia irroittamaan, kun ne on siellä poterossa.
Nokan päästä pitää irroittaa ratas, että nokka sopii pois. On tiukassa. Sinne rattaan ja nokan väliin pitää uusata se timanttipinnoitettu prikka, muuten voipi luistaa. Jos et käytä kantta irti, niin pumpun alla olevaa luukkua ei tarvitse avata (Alemman rattaan epäkeskosäätö).
Takaisin laittoon tarvitaan sitten ajoitustyökalut, että nokka sattuu kohdalleen. Samassa setissä on työkalut rattaan paikoillaan pitämiseksi, kun se kiritään takaisin.
Kampuran päätytulppa ja tandempumpun tiiviste kannattaa varata.
Nokan päästä pitää irroittaa ratas, että nokka sopii pois. On tiukassa. Sinne rattaan ja nokan väliin pitää uusata se timanttipinnoitettu prikka, muuten voipi luistaa. Jos et käytä kantta irti, niin pumpun alla olevaa luukkua ei tarvitse avata (Alemman rattaan epäkeskosäätö).
Takaisin laittoon tarvitaan sitten ajoitustyökalut, että nokka sattuu kohdalleen. Samassa setissä on työkalut rattaan paikoillaan pitämiseksi, kun se kiritään takaisin.
Kampuran päätytulppa ja tandempumpun tiiviste kannattaa varata.
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
Korjausohje käskee irroittaan mosan tandemin takia.
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
Tulisiko tilaa yhtään lisää, jos vähän tekniikkaa tiputtaa ainakin takapäästä alaspäin? Ilman että ottaa letkuja ja johtoja irti.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 12.10.2016 16:20
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
HuHu kirjoitti:Tulisiko tilaa yhtään lisää, jos vähän tekniikkaa tiputtaa ainakin takapäästä alaspäin? Ilman että ottaa letkuja ja johtoja irti.
Juu sillain pitääkin tehdä. Muuten ei avainta väliin saa.
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
Paljoko mittarissa ku meni?
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 12.10.2016 16:20
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
pertti108 kirjoitti:Paljoko mittarissa ku meni?
340 000km, 1000km sen jälkee kun tein öljynvaihdon Motox öljyllä :D Sen jälkeen oon tarkkaan kattonut autoon hyväksytty öljyt.
Re: 2.5TDI R5 BLK,BAC
Tandemin saa kyllä irti/kii vaikka vesikaukalon pellit on paikallaan, mutta nokka-akselin rataksen kiinnityspultin avaukseen/kiinnitykseen ei tila riitä.
Eli pura vesikaukalon pellit irti, niin ei tarvitse yrittää moottoria sen kummemmin laskea.
Ilman korjausohjeita ja tarvittavia työkaluja ei kannattaisi harjoitella, ellei ole paljon tuuria matkassa ja paksua lompakkoa...
Eli pura vesikaukalon pellit irti, niin ei tarvitse yrittää moottoria sen kummemmin laskea.
Ilman korjausohjeita ja tarvittavia työkaluja ei kannattaisi harjoitella, ellei ole paljon tuuria matkassa ja paksua lompakkoa...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa