Moi, mites tuo jakoremmin kiristimen pultin vaihtaminen. Pitääkö vaihtaa remmin vaihdon yhteydessä? Katkeaako vaihtamaton helposti?
Kyseessä -93 vw1.9d 1y
Vw jakoremmi
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Vw jakoremmi
Olisko jollain tietoo, pitäis saada kone käyntiin lähiaikoina. Mites se kuningaspultti tarvisiko tässä 1y:ssä sitä vaihtaa. Niin ja pitääkö nokka-akselin pyörää löysätä remminvaihdon yhteydessä?
Re: Vw jakoremmi
Riippuu minkä merkin kiristimen ostat, toisissa se tulee mukana, toisissa ei.
Jos pultti kiristetään kulmaan, niin nyrkkisääntö on että aina vaihdetaan, se ei kestä kunnolla toista aste kiristystä, mutta pysyy se kiinni vaikka ei vedä niitä asteita vaan vetää vaan piukkaan ja varmistaa tipalla sinistä loctiteä.
Jos pultti kiristetään kulmaan, niin nyrkkisääntö on että aina vaihdetaan, se ei kestä kunnolla toista aste kiristystä, mutta pysyy se kiinni vaikka ei vedä niitä asteita vaan vetää vaan piukkaan ja varmistaa tipalla sinistä loctiteä.
Re: Vw jakoremmi
Ostin inan kiristimen, ja contitech remmin. Mukana ei tullut kiristimen pinnapulttia. En tiedä miten tiukkaan on aikaisemmin vedetty
Re: Vw jakoremmi
Se ei kai helpolla katkea se pultti? Vai onko niitä katkennut ?
Re: Vw jakoremmi
Onhan tääläki ollu puhetta että on menny niitä pultteja poikki. Toki, ei minusta just tuon ikäluokan vehkeissä van seuraavan sukupolven dieseleissä. Ja minusta niissäki on ollu joku muu syy ja pultti menny sitte samalla poikki. Mulla ei oo menny koskaan ja läheskään aina en oo vaihtanu sitä pulttia, koskaan en oo commonrailiin vaihtanu mutta muihin kyllä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa