VW T5 2.5 tdi AXE ei käynnisty

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

VW T5 2.5 tdi AXE ei käynnisty

ViestiKirjoittaja sprint » 7.12.2016 8:16

Kyseinen auto jätti käynnistymättä 50km ajon jälkeen. Ei mitään ennakko oireita ennen kuin yritti käynnistää uudelleen tauon jälkeen.

Tutkittua
-Ei vikakoodeja
-suodatin vaihdettu
-konehuoneen releet ja sulakkeet kunnossa
-näyttäisi hehkuttavan normaalisti
-siirtopumppu syöttää tavaraa ainakin tandempumpun läpi asti
-akku testattu
-starttaa riittävällä nopeudella (verrattu toiseen autoon)

Tutkitaan vielä
-Tilattu painemittari ja tandem pumppu

Tuleeko jollain mieleen mikä voisi ongelman aiheuttaa. Voisi kuvitella että jos pumppusuutin olisi rikki tulisi vikakoodi. Muutenkin kuvittelisin että sähkövioista tulisi vikakoodi.

Tutkittu VCDS:llä

Kaikki ideat otetaan vastaan.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: VW T5 2.5 tdi AXE ei käynnisty

ViestiKirjoittaja Axi » 7.12.2016 9:02

Aukeaako sammutusläppä?
Saattaa takertua.

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

Re: VW T5 2.5 tdi AXE ei käynnisty

ViestiKirjoittaja sprint » 7.12.2016 9:38

Kyllä läppä imusarjaan päin on auki.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: VW T5 2.5 tdi AXE ei käynnisty

ViestiKirjoittaja Axi » 7.12.2016 21:45

Vcds:llä näet käynnistyskierrokset, G28 pitäisi näyttää yli 270 rpm.
Jos ei näytä, apuvirralla pitäisi kierrokset nousta.'
Jos ei nosta, startti uusiksi.

Jos ei noilla selviä, laita egr putki tukkoon. Avoinainen egr estää tehokkaasti käynnistymisen.

Jaa, tulipa vielä mieleen. Miten pakkaset? Voisko välijäähdytin olla jäässä? Ei ole kyllä yleensä Portterin ongelma.
Silloin pitäisi käynnistyä coolerin ja imusarjan välinen letku irrotettuna.
Sama pätee tukkeutuneeseen ilmansuodattimeen.

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

Re: VW T5 2.5 tdi AXE ei käynnisty

ViestiKirjoittaja sprint » 7.12.2016 23:02

Auto sisällä lämpösessä, joten pakkanen ei ongelma. Startti kierrosten vaikutusta itsekin tutkiskelin. Startti on muutaman vuoden vanha. Jostain sain sellaisen käsityksen että kierroksia ei tutkita kylmällä koneella. Minulla maksimit jotain 210 rpm luokkaa. Kävin mittailemassa kaverin autosta niin se oli hädintuskin 150 rpm ja hyvin käynnisty. Onko näistä kierroksista jossain mustaa valkoisella.

Tuo egr tukkiminen kannattaa kyllä kokeilla. Ja putsarin poisto. Ajattelin myös katsoa asentotunnistien arvot jos ne satun vcds:stä löytämään.

Osaako kukaan sanoa kuinka paljon siirtopumpun tuoton tulisi olla? Painetta ilmeisesti 0,5bar.

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

Re: VW T5 2.5 tdi AXE ei käynnisty

ViestiKirjoittaja sprint » 15.12.2016 19:40

Painemittari kiinni ja siirtopumpun paine 0,5 bar luokkaa, tuotto oli luokkaa 0,7 l/30 sek. Tandem ei nostanut painetta yhtään. Uudella pumpulla paine pikkasen nousee, mutta ei käynnisty.
Paljonkohan paine pitäisi olla ennen starttausta?


Kun paluuputken lytistää niin paine nousee nopeesti startatessa. Voisikohan olla että linja kerkeää valumaan aina tankkiin tyhjäksi ja kun uudelleen yrittää niin aina sama homma.

Kun noita takaiskuja on laiteltu niin onko se tuloputkessa ennen suodatinta vai suodattimen jälkeen.

sprint
-
Viestit: 84
Liittynyt: 26.8.2003 16:03

Re: VW T5 2.5 tdi AXE ei käynnisty

ViestiKirjoittaja sprint » 14.1.2017 20:42

Auto käynnistyy taas , mutta neljällä pytyllä. Ecu oli rikki ja nyt johtosarjankimppuun.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa