EA 189 ohjainlaitteen päivitys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Appletini
-
Viestit: 4
Liittynyt: 20.4.2011 8:00

EA 189 ohjainlaitteen päivitys

ViestiKirjoittaja Appletini » 4.12.2016 10:26

Onko noiden päästöhuijausmoottoreiden ohjainlaitteen päivitys pakollista vai ei?

Seatilta saamassani kirjeessä sanotaan selvästi:
Onko korjaustoimenpide pakko suorittaa autossani?:

Huoltokampanjan toteuttaminen ei ole pakollista, mutta suosittelemme toimenpiteen suorittamista kampanjan alaisiin autoihin.


Audin sivuilla (http://www.audi.fi/fi/web/fi/ajankohtai ... ttyae.html) on täsmälleen sama kysymys, mutta vastauksena päinvastainen "Kyllä. Viranomainen valvoo korjausten toteutumista. "
Viimeksi muokannut Appletini, 4.12.2016 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

Re: EA 189 ohjainlaitteen päivitys

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 4.12.2016 10:33

Jos meinaat katsastaa autosi niin kyllä pitää olla päivitetty.

Mutta jos leimalla käynti on vain turhaa laumasieluisuutta niin sitten ei ole välttämätöntä

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: EA 189 ohjainlaitteen päivitys

ViestiKirjoittaja Axi » 4.12.2016 11:59

Päivityksen suorittaminen on kenties joskus vaatimus katsastukselle, vielä se ei sitä ole.

Kampanja jatkuu ties kuinka pitkään, hyvin todennäköisesti siihen tulee vielä muutoksiakin.

Myös tämä Trafin "kontrolli" on tällä tietoa maahantuojan antamien kampanjatietojen varassa, eli teettämällä kampanjan ja päivittämällä sen jälkeen viriohjelman takaisin, voi jatkaa ajoa kaikessa rauhassa.

Kampanjaohjeet löytyvät erwin.merkki.de , eli joka VAG-merkille oma sivustonsa.
Ne eivät ole siis mitään salaista tietoa, vaikka erwin-käyttöoikeus 7 eur + alv maksaakin.
Kannattaa lukea.

Katsastusasemat eivät pysty määrittämään ohjainlaitteessa olevaa ohjelmistoa millään opilla. Merkkiliikkeellekin ohjelmamuutoksen löytäminen vaatii protokollan toimittamisen vikailmoitusmenettelun kautta linjayhteydellä tehtaalle, jossa mahdolliset erot vakio-ohjelmaan sitten löytyvät.

Ohjelmistoversion nelinumeroinen tunnusluku toimii toki viitteenä, mutta ei se luku mihinkään muutu, jos virittäjä ei halua numeroa muuttaa.

Muistakaahan sitten vaatia oikeat korvaukset niistä päivitysreissuista.
Maahantuoja on luvannut, ettei asiakkaalle koidu kustannuksia päästöhuijauksista.

Vapaapäivä(t) töistä, jopa 1000 km ajo (kyllä, Nuorgam-Rovaniemi-Nuorgam), mahdollinen yöpyminen, sijaisauto...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa