Starttimoottori alkoi oireileen. Välillä ei pyörittänyt kuin vain pienen ajan vaikka pitempää avaintä väänsi. Onneksi mulla on toinen startti.
Onko starttimoottori vaikea vaihtaa 1,9TDi (AFN) moottorista?
Kaveri sanoi että hänen bensa Passatista piti ilmastointi irroittaa. Todellakin?
No mun dieselissä ilmastointi on oikealla edessä ja startti oikealla takana paloseinen kohdalla missä tietysti vauhtipyörän kranssi.
Onko startti vaikea vaihtaa? onko siellä jotain harmia edessä muuta kuin vain se muovinen pölysuoja auton alla? Onko pakoputki lähellä tai onko vain niin että kolme pulttia ja pari kaapelia vain helposti irti ja toinen startti tilalle?
Banana
Startin vaihto 1,9TDi
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Startin vaihto 1,9TDi
Joskus aikoinaan kaverin autoon vaihdettiin, muistaakseni kompura piti irroittaa, mutta jätettiin letkut kiinni ja rautalangalla roikkumaan pois tieltä. Ei ollu ollenkaan paha homma ellen aivan väärin muista...
Edit, tippilaatikolliseen ohjeet : viewtopic.php?t=87749
Edit, tippilaatikolliseen ohjeet : viewtopic.php?t=87749
Re: Startin vaihto 1,9TDi
Vaihdoin startin, ja koska se on DIESEL niin startti on apukuskin puolella paloseinän kohdalla. Ei lähelläkään kompuraa niin kuin vissiin jossain bensamoottoreissa.
Tämä TOINENKIN vanha startti oireilee melkein samalla tavalla. Kylmänä lyö joskus vain kiinni mutta ei pyöritä. Toisen kerran kun yrittää niin lähtee kyllä yleensä pyörittään moottoria.
Akussa on kuitenkin 13,8 volttia ja käydessä 14.2, joten siitä se ei ole.
Ihan niin kuin startti ei saisi tarpeeksi virtaa. Mikähän voisi olla? Akun maadoitus? Se on muistaakseni akun alla, ja se hylly akun alla on melkein kaikissa autoissa aina ruosteessa. Pitää kai tehdä uusi reikä peltiin maadoitukselle jos se auttaisi. Mikä muu vois olla? Pääpiuha akusta startille? Virtalukko?
Onko virtalukko vaikea irroittaa vanhasta samanlaisesta 1999 Passat 1.9Tdi autosta ja vaihtaa se tuohon. Se virtalukon "kuluva" osa on kai se pohja vai? Se on varmaan molemmissa mun 1999 1,9 TDI Passateissa sama? Eikö se ole niin että se on se avainpääty joka on koodattu ja mikä ei noin vain heittämällä vaihdeta?
Banana
Tämä TOINENKIN vanha startti oireilee melkein samalla tavalla. Kylmänä lyö joskus vain kiinni mutta ei pyöritä. Toisen kerran kun yrittää niin lähtee kyllä yleensä pyörittään moottoria.
Akussa on kuitenkin 13,8 volttia ja käydessä 14.2, joten siitä se ei ole.
Ihan niin kuin startti ei saisi tarpeeksi virtaa. Mikähän voisi olla? Akun maadoitus? Se on muistaakseni akun alla, ja se hylly akun alla on melkein kaikissa autoissa aina ruosteessa. Pitää kai tehdä uusi reikä peltiin maadoitukselle jos se auttaisi. Mikä muu vois olla? Pääpiuha akusta startille? Virtalukko?
Onko virtalukko vaikea irroittaa vanhasta samanlaisesta 1999 Passat 1.9Tdi autosta ja vaihtaa se tuohon. Se virtalukon "kuluva" osa on kai se pohja vai? Se on varmaan molemmissa mun 1999 1,9 TDI Passateissa sama? Eikö se ole niin että se on se avainpääty joka on koodattu ja mikä ei noin vain heittämällä vaihdeta?
Banana
Re: Startin vaihto 1,9TDi
Nyt on startti vaihdettu, akku on melko uusi ja maadoitusta parannettu, lataus tarkistettu ja virtalukon pohja vaihdettu, mutta vieläkin oireilee käynnistäessä.
Välillä solenoidi sanoo vain "klik", välillä pyörittää moottoria vain lyhyen ajan ja startti pysähtyy vaikka väännän avainta. Välillä sitten pyörittää niin kuin normaalisti.
Vika ei ole niin paha kun moottori tai sää on lämmin, mutta kylmänä kyllä.
Moottorihan lähtee kyllä heti ihan hyvin käyntiin kunhan vain startti sitä pyörittäisi niin kuin pitäisi.
Mikä voisi vielä olla vialla että ei välillä tahdo oikein kunnolla pyörittää moottoria?
Banana
Välillä solenoidi sanoo vain "klik", välillä pyörittää moottoria vain lyhyen ajan ja startti pysähtyy vaikka väännän avainta. Välillä sitten pyörittää niin kuin normaalisti.
Vika ei ole niin paha kun moottori tai sää on lämmin, mutta kylmänä kyllä.
Moottorihan lähtee kyllä heti ihan hyvin käyntiin kunhan vain startti sitä pyörittäisi niin kuin pitäisi.
Mikä voisi vielä olla vialla että ei välillä tahdo oikein kunnolla pyörittää moottoria?
Banana
Re: Startin vaihto 1,9TDi
Solenoidikin vaihtui siis uuteen startin ohessa?
Re: Startin vaihto 1,9TDi
Kaikki liitokset akun ja startin väliltä tarkistukseen: auki, puhdistus, kevyt rasvaus ja kiinni.
Myös maadoitus moottoriin asti.
Omassa kulkineessa vastaavan aiheutti plussakaapelin liitos starttiin, oli kyllä tiukasti kiinni mutta hapettunut sen verran että sähkö ei kunnolla kulkenut, lopulta ei startannut ollenkaan... tässä tuskin on sama kun on kuitenkin koko startti vaihdettu.
Jos solenoidi naksuu niin vika ei ole ohjauspuolella vaan akun ja startin välisessä virrankulussa.
Myös maadoitus moottoriin asti.
Omassa kulkineessa vastaavan aiheutti plussakaapelin liitos starttiin, oli kyllä tiukasti kiinni mutta hapettunut sen verran että sähkö ei kunnolla kulkenut, lopulta ei startannut ollenkaan... tässä tuskin on sama kun on kuitenkin koko startti vaihdettu.
Jos solenoidi naksuu niin vika ei ole ohjauspuolella vaan akun ja startin välisessä virrankulussa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa