ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Tapi
-
Viestit: 160
Liittynyt: 13.5.2004 10:18

ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja Tapi » 13.11.2016 12:21

Ajattelin tehdä/teettää automaattivaihteistoremontin '00 Golfiin joka muuten tuntuisi olevan vielä pelikunnossa 240 tkm ajomäärällään. Samalla voisin hieman fiksata sitä muutenkin ja jo vuosia mielessä pyörinyt aihe on öljynkulutus tässä vehkeessä.

Öljyä kuluu noin 2-3 litraa kymppitonnille ja aina jonkin aikaa seisottuaan käynnistyksessä jää auton taakse sankka vaalea pilvi.

Vanhanaikaisesti oletan venttiilien ohjurikumien kovettuneen mutta voisiko tämä pölläys yhtälailla tulla ahtimesta? Tämä tomaattivaihteinen on näköjään vnt-ahtimella mikäli se mitään merkitsee.

Jos ohjurinkumeja kannattaa alkaa vaihtamaan, paljonko pitää purkaa? Onnistuuko näissä kumien vaihto kansi paikallaan jos painaa pyttyyn paineilmaa vaihdon ajan?

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.11.2016 14:11

Ääni ohjureille täältä, omassa korjaantu kulutus niiden vaihdolla, ahtimenkin kerkesin jo vaihtamaan ennen kansiremppaa eikä vaikuttanu mihinkään.

Tapi
-
Viestit: 160
Liittynyt: 13.5.2004 10:18

Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja Tapi » 13.11.2016 17:33

Tarkoitatko koko ohjureita vai vaan ohjurinkumeja?

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.11.2016 19:52

Helpoin ja halvin vaihtoehto öljynkulutukselle lienee alipainevuoto...
Omassa agr:ssä kului suunnilleen saman verran öljyä kunnes löysin ja korjasin haljenneen jarrutehostimen alipaineputken, on varsin yleinen vika että se kova muoviputki halkeaa päästä. Itse vedin vaan vulkanoituvaa teipiä päälle ja on kestänyt jo vuosia. Sen jälkeen ei ole enää tarvinut öljyä lisätä vaihtovälillä. Koneella on tällä hetkellä ajettu reippaasti yli puoli miljoonaa (540tkm mittarissa josta yli 200tkm mun käytössä) eikä siihen ole tietääkseni vaihdettu muuta kuin venttiilinpainimet viime jakopäärempassa, eikä niissäkään ollut vielä varsinaista vikaa.

Edit... niin ja ahdin on kerran käynyt huollossa, muistaakseni 260tkm ajettuna.

Tuo alipainevuotohan siis aiheuttaa sen, että öljyä katoaa huohotuksen kautta imupuolelle.
Viimeksi muokannut pete73, 14.11.2016 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tapi
-
Viestit: 160
Liittynyt: 13.5.2004 10:18

Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja Tapi » 13.11.2016 20:41

No se huohotinhässäkkä näyttääkin sotkeentuvan liitoksistaan säännöllisesti että tuossa voi olla tutkinnan paikka.

Toki se motti edelleen päästää savut käynnistäessä.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 13.11.2016 21:31

Ohjurinkumien vaihdolla korjaantui, toki vaihdoin nokan ja paininkupit omaani myös samalla mutta käytin vanhoja venttilejä ja ohjureita.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja pete73 » 14.11.2016 23:30

Pölläyttelee tuo mullakin monesti vaalean pilven startatessa. Oon ymmärtänyt että jakajapumpullisissa voisi johtua myös suuttimista, jotka noilla mun kilometreillä ei varmasti oo enää parhaassa terässä.

Tänään vaihdoin öljyt niin oli puoli litraa hävinnyt n.12tkm aikana.

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja pertti108 » 15.11.2016 20:17

Ei se niistä venttilinvarren kumeista niin paljo falskaa, ellei se auto oo jossain vaiheessa seissy tosi pitkää aikaa. Se alipainevuoto vois olla aika hyvävaihtoehto.

Mulla ei katoa öljyä 10tkm vaihtovälillä ollenkaan ja on ajettu aika paljo enemmän ku 240tkm :)

Iso-Jaska
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 23.7.2003 11:02

Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?

ViestiKirjoittaja Iso-Jaska » 15.11.2016 20:51

Alipaineputken korjaukseen hyvä vaihtoehto on myös kudosvahvistettu polttoaineputki, jonka sisään kierrejousi, ettei mene lyttyyn.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa