Ajattelin tehdä/teettää automaattivaihteistoremontin '00 Golfiin joka muuten tuntuisi olevan vielä pelikunnossa 240 tkm ajomäärällään. Samalla voisin hieman fiksata sitä muutenkin ja jo vuosia mielessä pyörinyt aihe on öljynkulutus tässä vehkeessä.
Öljyä kuluu noin 2-3 litraa kymppitonnille ja aina jonkin aikaa seisottuaan käynnistyksessä jää auton taakse sankka vaalea pilvi.
Vanhanaikaisesti oletan venttiilien ohjurikumien kovettuneen mutta voisiko tämä pölläys yhtälailla tulla ahtimesta? Tämä tomaattivaihteinen on näköjään vnt-ahtimella mikäli se mitään merkitsee.
Jos ohjurinkumeja kannattaa alkaa vaihtamaan, paljonko pitää purkaa? Onnistuuko näissä kumien vaihto kansi paikallaan jos painaa pyttyyn paineilmaa vaihdon ajan?
ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
Ääni ohjureille täältä, omassa korjaantu kulutus niiden vaihdolla, ahtimenkin kerkesin jo vaihtamaan ennen kansiremppaa eikä vaikuttanu mihinkään.
Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
Tarkoitatko koko ohjureita vai vaan ohjurinkumeja?
Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
Helpoin ja halvin vaihtoehto öljynkulutukselle lienee alipainevuoto...
Omassa agr:ssä kului suunnilleen saman verran öljyä kunnes löysin ja korjasin haljenneen jarrutehostimen alipaineputken, on varsin yleinen vika että se kova muoviputki halkeaa päästä. Itse vedin vaan vulkanoituvaa teipiä päälle ja on kestänyt jo vuosia. Sen jälkeen ei ole enää tarvinut öljyä lisätä vaihtovälillä. Koneella on tällä hetkellä ajettu reippaasti yli puoli miljoonaa (540tkm mittarissa josta yli 200tkm mun käytössä) eikä siihen ole tietääkseni vaihdettu muuta kuin venttiilinpainimet viime jakopäärempassa, eikä niissäkään ollut vielä varsinaista vikaa.
Edit... niin ja ahdin on kerran käynyt huollossa, muistaakseni 260tkm ajettuna.
Tuo alipainevuotohan siis aiheuttaa sen, että öljyä katoaa huohotuksen kautta imupuolelle.
Omassa agr:ssä kului suunnilleen saman verran öljyä kunnes löysin ja korjasin haljenneen jarrutehostimen alipaineputken, on varsin yleinen vika että se kova muoviputki halkeaa päästä. Itse vedin vaan vulkanoituvaa teipiä päälle ja on kestänyt jo vuosia. Sen jälkeen ei ole enää tarvinut öljyä lisätä vaihtovälillä. Koneella on tällä hetkellä ajettu reippaasti yli puoli miljoonaa (540tkm mittarissa josta yli 200tkm mun käytössä) eikä siihen ole tietääkseni vaihdettu muuta kuin venttiilinpainimet viime jakopäärempassa, eikä niissäkään ollut vielä varsinaista vikaa.
Edit... niin ja ahdin on kerran käynyt huollossa, muistaakseni 260tkm ajettuna.
Tuo alipainevuotohan siis aiheuttaa sen, että öljyä katoaa huohotuksen kautta imupuolelle.
Viimeksi muokannut pete73, 14.11.2016 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
No se huohotinhässäkkä näyttääkin sotkeentuvan liitoksistaan säännöllisesti että tuossa voi olla tutkinnan paikka.
Toki se motti edelleen päästää savut käynnistäessä.
Toki se motti edelleen päästää savut käynnistäessä.
Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
Ohjurinkumien vaihdolla korjaantui, toki vaihdoin nokan ja paininkupit omaani myös samalla mutta käytin vanhoja venttilejä ja ohjureita.
Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
Pölläyttelee tuo mullakin monesti vaalean pilven startatessa. Oon ymmärtänyt että jakajapumpullisissa voisi johtua myös suuttimista, jotka noilla mun kilometreillä ei varmasti oo enää parhaassa terässä.
Tänään vaihdoin öljyt niin oli puoli litraa hävinnyt n.12tkm aikana.
Tänään vaihdoin öljyt niin oli puoli litraa hävinnyt n.12tkm aikana.
Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
Ei se niistä venttilinvarren kumeista niin paljo falskaa, ellei se auto oo jossain vaiheessa seissy tosi pitkää aikaa. Se alipainevuoto vois olla aika hyvävaihtoehto.
Mulla ei katoa öljyä 10tkm vaihtovälillä ollenkaan ja on ajettu aika paljo enemmän ku 240tkm :)
Mulla ei katoa öljyä 10tkm vaihtovälillä ollenkaan ja on ajettu aika paljo enemmän ku 240tkm :)
Re: ALH öljynkulutuksen (starttauspöläyksen) lähteet?
Alipaineputken korjaukseen hyvä vaihtoehto on myös kudosvahvistettu polttoaineputki, jonka sisään kierrejousi, ettei mene lyttyyn.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 60 vierailijaa