Auto siis golf plus 2.0 TDI vuodelta 06. Hieman vaikea etsiä vikaa kun ei jätä vikakoodia. Eli auton kun käynnistää, se lähtee hienosti käyntiin mutta voi sammua melkein heti. samalla tulee tauluun että "oil pressure" ja iso STOP!. tämä on johtanut itseäni ainakin harhaan kun vika on ollut jo useamman sata kilometriä niin ei se öljypumppu voi olla tai muuten moottorissa olisi lienee jo muutakin vikaan. kai se varoittaa öljynpaineesta kun moottori äkillisesti sammuu, niin öljynpaine putoaa? Toivottavasti ainakin.
vika alkoi kun pakkaset alkoivat. muuten auto on käynyt nätisti. naftan suodatin, öljyt ja öljynsuodatin on vaihdettu. auto sammuu ajossa ja käynnistyy heti uudelleen. ainoa mistä huomaa että auto käy sammuksissa on että hehkun valo vilkahtaa ja auto hieman niiaa. saman tekee paikallaan. tyhjäkäynnillä ollessaan tämä hetkellinen sammuminen johtaa moottorin pysähtymiseen, mutta testailin jos on kierrokset päällä niin vika ilmenee samalla tavalla kuin ajossa. eli hehkun valo vilkahtaa, kierrokset laskevat n500rpm alemmas ja käynti jatkuu normaalisti sen jälkeen. ensin vika tuli vain satunnaisesti.. nyt sammuu n. minuutin välein.
olisiko jollain kokemusta vastaavasta. hankala etsiä vikaa kun ei jää mitään vikakoodeja. ihan kunnon VAG:n mittarilla testattu kahteen kertaan eri liikkeessä.
2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Johtosarjavialle ääni. Starttimoottorin vieressä menevässä johtonipussa todennäköisesti.
Breakout-boksi käyttöön ja vastuksen kanssa mittailemaan...
Breakout-boksi käyttöön ja vastuksen kanssa mittailemaan...
Re: 2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Kannattaa ainakin tarkastaa onko ahtoputkissa vettä. Tuo käynnistäes sammuilu sopii ainakin siihen kuvaukseen. Näissä bkd koneissa oli ainakin leon tapauksessa tyyppivikaa ja leoniin ainakin vaihdettiin näitä tehdaskutsuna. Tosin ei se uusilla ahtoputkilla sen paremmin juurikaan toiminut,vaan alkoi toimia vasta kun tukki koko keulan totaalisesti.
Eli välijäähy liian tehokas talvikeleille ja kehittää kosteutta ahtoputkiin ja hotaisee sitten vedet sieltä koneen sisään. Täs leonin tapaukses sieltä ahtoputkesta löytyi kuitenkin ihan rennosti vettä, kun se ekan kerran avattiin talvella.
Eli välijäähy liian tehokas talvikeleille ja kehittää kosteutta ahtoputkiin ja hotaisee sitten vedet sieltä koneen sisään. Täs leonin tapaukses sieltä ahtoputkesta löytyi kuitenkin ihan rennosti vettä, kun se ekan kerran avattiin talvella.
Re: 2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Ei tuo välijäähdyttimen tukkoon jäätyminen vieras ilmiö ole, mutta ei se itsekseen hetkessä sula.
Ja jos vettä menee männän päälle, on tuloksena kankisoppaa. Ennemmin tai myöhemmin.
Toki, joissain tapauksissa kanki vain vääntyy vähän ja moottori oireilee vain yhden pytyn heikomman puristuksen vuoksi.
Pahimmassa näkemässäni tapauksessa hajosi starttimoottorikin... ja vaihteisto, moottorista nyt puhumattakaan.
Nokkapeitto on hyvä varuste, mutta tuskin tätä tapausta korjaa.
Ja jos vettä menee männän päälle, on tuloksena kankisoppaa. Ennemmin tai myöhemmin.
Toki, joissain tapauksissa kanki vain vääntyy vähän ja moottori oireilee vain yhden pytyn heikomman puristuksen vuoksi.
Pahimmassa näkemässäni tapauksessa hajosi starttimoottorikin... ja vaihteisto, moottorista nyt puhumattakaan.
Nokkapeitto on hyvä varuste, mutta tuskin tätä tapausta korjaa.
Re: 2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Kampiakselin asentotunnistin. Kaverin BKD:ssä oli samaa vaivaa. Vikakoodi saatiin luettua, kun oli ajaessa läppäri/vag-com kiinni. Virtakatkolla ilmeisesti vikakoodi katoaa.
Ei ole sammuillut asentotunnistimen vaihdon jälkeen. Kokeile lukea vikakoodi sammumisen / ajossa rynkäytyksen jälkeen, niin että virtoja ei ole katkaistu.
Ei ole sammuillut asentotunnistimen vaihdon jälkeen. Kokeile lukea vikakoodi sammumisen / ajossa rynkäytyksen jälkeen, niin että virtoja ei ole katkaistu.
Re: 2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Kiitos kaikille vastauksista. Viikonloppuna alkaa etsintä. Nyt vielä uusi oire listalle, eli kun sammuu ajossa vakkari päällä niin vakkari putoaa luonnollisesti pois, mutta ongelma on ettei se mene enää takas päälle muuta kuin sen jälkeen kun on käyttänyt virrat pois autosta. Jarruvalot toimii eli ei varman se poljinanturi ole kyseessä.
Re: 2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Iteltä ääni kans kampuran tunnistimelle tai sen johtosarjalle.
Todennäköisesti vakkarin toimimattomuus johtuu vaan siitä et auto sammuu, eli johtuvat samasta viasta.
Onko luettu vcds:llä kaikki vikamuistit?
Todennäköisesti vakkarin toimimattomuus johtuu vaan siitä et auto sammuu, eli johtuvat samasta viasta.
Onko luettu vcds:llä kaikki vikamuistit?
Re: 2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Kaikki on luettu, mutta mitään ei löytynyt. Tai ainakaan mitään mitä osaisin yhdistää vikaan. Takalasin nostimesta oli ainoa koodi mikä tallentunut.
Re: 2.0 TDI BKD sammuu ja käynnistyy heti ajossa ja paikallaan
Luitteko vikakoodeja kun vika tuli päälle ja virtoja ei oltu katkaistu? Kaverin autosta asentotunnistimen vikakoodi saatiin kiinni kun autolla ajettiin ja samanaikasisesti VCDS kiinni autossa. 'Rynkäytyksen' jälkeen vikakoodin sai luettua.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa