Nostaja kun menee puhki, juuri kuvaamasi tupsahtelu yms. on oireena. Pakoventtiili lopettaa aukeamisen, ja kone paukuttaa yleensä imusarjaan. Osistahan sinun on helppo tarkastaa juttu.
Ensin nostimen laki kuluu montulle, samaan aikaan nokan reunat ovat muuttuneet teräviksi (nokan pinta kulunut). Kun karkaistu pinta menee puhki, nokka kuluu ns. silmissä.
Ei ensimmäinen, eikä viimeinen...
1.9TDi BXE nykimistarina
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.9TDi BXE nykimistarina
Mitä osia ny kaikkineensa vaihdoit uusiin?
Ajotus tarkistettu?
Ajotus tarkistettu?
Re: 1.9TDi BXE nykimistarina
Jaa, onko tämä homma selvinnyt vielä?
Öljynpaineiden mittaaminen taitaisi olla paikallaan...
Öljynpaineiden mittaaminen taitaisi olla paikallaan...
Re: 1.9TDi BXE nykimistarina
Onkohan kannentiiviste oikein päin asennettu?
Re: 1.9TDi BXE nykimistarina
Oliko vanhat paininkupit puhki?
Niitä ja nokkaa ensimmäisenä veikkaisin.
Niitä ja nokkaa ensimmäisenä veikkaisin.
Re: 1.9TDi BXE nykimistarina
Jos ottais öljypohjan pois kurkkais kiertokangen laakerit?
Re: 1.9TDi BXE nykimistarina
Hei
Itsellä sattui samanlainen tapaus; nykimisreaktio ja ajo loppui; puritstupaineet mitattu 4 sylinterissä 5 bar pienempi paine, kiertokanki solmussa; tämmöinen diagnoosi Pörhön huollossa. Kaksi kaveria tutki autoa iltapäivällä pari tuntia ja seuraavasta aamusta en osaa sanoa kuinka monta tuntia ? Koppa aukaisiin ja kun ensin ei muuta vikaa löydetty niin tunnin jälkeen testeri kiinni ja kaikista hehkuista vikakoodi. Tuon jölkeen kameralla hekujen reijästä tutkittiin. Seurraavana aamuna kun menin korjaamolle niin auto oli pihalla ja ylläoleva diagnoosi. Moottorin vaihtoa suositteli, huollon esimies. Auto vm 2008 ajettu noin 365 000 muuta vikaa ei isommin ole ollut. Huollon kaveri totesi jos oot myymässä autoa hän voisi olla kiinnostunut. Moottori BXE , onko kellaan joutavaa kunnossa olevaa tarjolla ??
Taitaa olla yleinen vika; Millainen operaatio kiertokangen vaihto ??
Linkki;; http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/02/24 ... -moottorin
Itsellä sattui samanlainen tapaus; nykimisreaktio ja ajo loppui; puritstupaineet mitattu 4 sylinterissä 5 bar pienempi paine, kiertokanki solmussa; tämmöinen diagnoosi Pörhön huollossa. Kaksi kaveria tutki autoa iltapäivällä pari tuntia ja seuraavasta aamusta en osaa sanoa kuinka monta tuntia ? Koppa aukaisiin ja kun ensin ei muuta vikaa löydetty niin tunnin jälkeen testeri kiinni ja kaikista hehkuista vikakoodi. Tuon jölkeen kameralla hekujen reijästä tutkittiin. Seurraavana aamuna kun menin korjaamolle niin auto oli pihalla ja ylläoleva diagnoosi. Moottorin vaihtoa suositteli, huollon esimies. Auto vm 2008 ajettu noin 365 000 muuta vikaa ei isommin ole ollut. Huollon kaveri totesi jos oot myymässä autoa hän voisi olla kiinnostunut. Moottori BXE , onko kellaan joutavaa kunnossa olevaa tarjolla ??
Taitaa olla yleinen vika; Millainen operaatio kiertokangen vaihto ??
Linkki;; http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/02/24 ... -moottorin
Re: 1.9TDi BXE nykimistarina
jorma52 kirjoitti:Millainen operaatio kiertokangen vaihto ??
Kansi pois, öljypohja pois, kk:n pultit auki, mäntä ylös, vaihda uusi kanki ja kasaa päinvastasessa järjestyksessä.
Omasta halusta sitten kiinni kuinka kattavan/hyvän remontin samalla tekee. Hurjimmat tempasis kannen takaisin ilman plaanausta kustannusten minimoimiseksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa